Συγκριτική χρονική καθυστέρηση drummer VS Band

bouzoukleri

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
2,025
Πόντοι
398
Καλησπέρα σε όλους σας.

Το θέμα που με απασχολεί είναι κάτι σαν φαινόμενο , που το αντιμετώπισα με μερικούς τυμπανιστές.

Κατά τη διάρκεια πρόβας,ηχογράφησης ή ζωντανής εμφάνισης συμβαίνει ο drummer να ακούγεται με διαφορά φάσης ως προς το σχήμα.

Να το περιγράψω λοιπόν:

Ας υποθέσουμε ότι ένα άσμα έχει κτύπημα του τυμπανιστή στο πρώτο από τα τέσσερα τέταρτα.

Αν ο τυμπανιστής παίζει ολομόναχος είναι καρφί στο μέτρημα.

Αν παίζει και ακούει φωνή είναι σωστός επίσης.

Αν παίζει με μια κιθάρα επίσης σωστή η θέση του.

Αν παίξει με μπάσσο, μετά από μερικά μέτρα στο όπου να'ναι το μέτρημα.

Αν παίξει με μετρονόμο μόνιμα με χρονική καθυστέρηση.

Αν ακούει πολυκάναλη ηχογράφηση ή ολόκληρη την μπάντα ακούγεται ένα φαινόμενο σαν να υπάρχει διαφορά φάσης. Δηλαδή όλοι στο 1 και ο κρουστός στο 1 + κάτι παραπάνω.

Με τη μέθοδο της δοκιμής έχω καταλήξει ότι μερικοί τυμπανιστές περιμένουν να ακούσουν τι θα παίξουν οι υπόλοιποι και αφού επιβεβαιώσουν που βρίσκονται τότε τοποθετούνται χρονικά. Νομίζω το ανάποδο πρέπει να συμβαίνει. Τον ντράμερ ακολουθεί το συγκρότημα.

Το περίεργο που μου προκαλεί εντύπωση είναι ότι η καθυστέρηση ως προς τον χρόνο απόκρισης (όχι σε ταχύτητα, παίζουν όντως στα σωστά bpm) υπάρχει και σε κομμάτια που τα γνωρίζουν άπταιστα. Αν κάποιος δεν θυμάται πλήρως ένα τραγούδι Οκ συμβαίνει. Να το ξέρει όμως και να παίζει με καθυστέρηση , με προβληματίζει. Η εύκολη απάντηση είναι δεν μελετά ή δεν το έχει κτήμα του. Αλλά πως γίνεται σήμερα να είναι καρφί (αποδεδειγμένα με μετρονόμο) και σε ένα μήνα μετά από πολλές ώρες με την μπάντα στο στούντιο να είναι στο 1 + κάτι και λίγο ακόμα .

Επίσης αυθαίρετα έχω ένα συμπέρασμα ότι : μερικοί ντράμερς ήθελαν να γίνουν κιθαρίστες και στην ουσία χτυπούν τα δέρματα την ώρα που θεωρητικά θα χτυπούσαν χορδές αν κρατούσαν κιθάρα. Οπότε στα αυτιά τους η εκκίνηση του ήχου στο τραγούδι είναι η στιγμή εκκίνησης ακρόασης της κιθάρας.

Κάθε απάντηση δεκτή. Κάθε πρόταση υπό σκέψη προς εφαρμογή.

 
bouzoukleri είπε:
Αν παίξει με μετρονόμο μόνιμα με χρονική καθυστέρηση.
Next...

Γενικά πάντως μιλάς για άσχετους ντράμερ.

 
bouzoukleri είπε:
Με τη μέθοδο της δοκιμής έχω καταλήξει ότι μερικοί τυμπανιστές περιμένουν να ακούσουν τι θα παίξουν οι υπόλοιποι και αφού επιβεβαιώσουν που βρίσκονται τότε τοποθετούνται χρονικά. Νομίζω το ανάποδο πρέπει να συμβαίνει. Τον ντράμερ ακολουθεί το συγκρότημα.
Ασχετο, αλλα αυτο δεν ισχυει.

Ολοι ακολουθουν τον μετρονομο. Ακομα και οταν δεν υπαρχει/ακουγεται (πχ Live). Εννοειται ακομα κι οταν τρεχει ή παει πισω (εσκεμμενα).

Μπορει να γινει και θεμα εξασκησης για μια μπαντα ο "φανταστικος μετρονομος".

ΟΚ το προχωραω πολυ. Εδω υπαρχει προβλημα με υπαρκτο μετρονομο ειπες.

 
Spyros Delta είπε:
Μπορει να γινει και θεμα εξασκησης για μια μπαντα ο "φανταστικος μετρονομος".

ΟΚ το προχωραω πολυ.
Κατα καιρούς έχουμε δοκιμάσει. Είναι καλή εξάσκηση.

Αλλά ρε συ, σκέψου να έχεις κάποιον που νοητά περιμένει να ακούσει το ακκόρντο σου για να μπει στο μέτρο. Μιλάμε για παράνοια. Μόνοι με τραγουδιστή ή με μετρονόμο ολόσωστοι. Αν μπουν οι κιθάρες καθυστέρηση. Κάποια στιγμή συνειδητά καθυστερούσα να είμαι στο μέτρο. Βάρκα γιαλό το τέμπο. Μέχρι και να παίζει με συνειδητό προβάδισμα ο ένας κιθαρίστας δοκιμάσαμε, ώστε από την καθυστέρηση να έρθει στα ίσα του ο δερματοκρούστης.  :(

 
bouzoukleri είπε:
Κατα καιρούς έχουμε δοκιμάσει. Είναι καλή εξάσκηση.

Αλλά ρε συ, σκέψου να έχεις κάποιον που νοητά περιμένει να ακούσει το ακκόρντο σου για να μπει στο μέτρο. Μιλάμε για παράνοια. Μόνοι με τραγουδιστή ή με μετρονόμο ολόσωστοι. Αν μπουν οι κιθάρες καθυστέρηση. Κάποια στιγμή συνειδητά καθυστερούσα να είμαι στο μέτρο. Βάρκα γιαλό το τέμπο. Μέχρι και να παίζει με συνειδητό προβάδισμα ο ένας κιθαρίστας δοκιμάσαμε, ώστε από την καθυστέρηση να έρθει στα ίσα του ο δερματοκρούστης.   :(
Διωχτε τον και παρτε κανονικο ντραμμερ,πλεον οι καλοι ντραμμερ ειναι a dime a dozen στη χωρα μας,τι να πουμε και εμεις απο τα 80s που για να βρουμε ντραμμερ που να μη ξεκιναει το κομματι στα 100 bpm & να το τελειωνει στα 120 και που να ξερει να....βαραει τα τουμπανα και να παιζει rimshots  καναμε ταμα στην Παναγια της Τηνου.... ;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
Διωχτε τον και παρτε κανονικο ντραμμερ,πλεον οι καλοι ντραμμερ ειναι a dime a dozen στη χωρα μας,τι να πουμε και εμεις απο τα 80s που για να βρουμε ντραμμερ που να μη ξεκιναει το κομματι στα 100 bpm & να το τελειωνει στα 120 και που να ξερει να....βαραει τα τουμπανα και να παιζει rimshots  καναμε ταμα στην Παναγια της Τηνου.... ;D ;D ;D
Χαχα μου ήθελες και rimshot.

Anyway, η ζωή είναι μικρή για να έχεις μάπα ντράμερ.

 
Superfunk είπε:
....που για να βρουμε ντραμμερ που να μη ξεκιναει το κομματι στα 100 bpm & να το τελειωνει στα 120....
To ίδιο (σχεδόν αφού ξεκινάει στα 100 και τελειώνει 107) κάνει και ο Stevie Wonder όταν παίζει (ο ίδιος) ντραμς στο Superstition. Και με κάποιες πρασινάδες μέσα.....  ;D

 
Νομιζω οτι αυτο που θελει να πει ο φιλος ειναι οτι μπορει να ξεκιναει κανονικα ο ντραμερ αλλα ολοι οι αλλοι ειναι στην κοσμαρα τους και ''τρεχει'' μετα ο ντραμερ πανω κατω να τους μαζεψει.Αναγκαστικα αντι να τον ακολουθουν τους ακολουθει και γινεται κωλος η κατασταση στο τελος.

Ας μην τα ριχνουμε παντα στον ντραμερ οταν κανενα αλλο μελος της μπαντας δεν εχει εξασκηθει ποτε με μετρονομο

 
Καλησπερα σας, η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι μπορει να μην φταει μονο ο ντραμερ.Δεν γνωριζω τι εμπειριες εχετε στην μπαντα σας ,αλλα καλο θα ειναι να δοκιμασετε και καποιον αλλο (ισως επαγγελματια -που να εχει και εμπειρια απο στουντιο ομως) ντραμμερ και να βγει καποιο συμπερασμα.

Βεβαιως ολοι σχεδον θα τρεξουν καποια στιγμη και θα τραβηξουν (πολλοι οι λογοι δεν ειναι της ωρας να τους αναφερουμε) καποια αλλη Αλλα ενας απο τους κυριοτερους ειναι η ελλειψη εμπειριας live & studio .ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ την εποχη που μελεταγα με μετρονομο ηταν σχεδον σιγουρο οτι σε καποιο live θα ετρεχα η θα τραβαγα !!Απο την στιγμη που εκοψα τον μετρονομο και αρχισα να παιζω λιγοτερα πραγματα στο σετ (λιγοτερες μπαλαφαριες δηλαδη) αρχισε να λειτουργει ο εσωτερικος μετρονομος και εχω σταθεροποιηθει!Επισης η εμπειρια μου με βοηθαει να καταλαβω αν σε ενα κομματι τρεχω η τραβαω και ετσι το ''μαζευω αμεσα''!!

.Ευχομαι να τα βρειτε με τον συναδελφο και να προχωρησετε !!Καλη συνεχεια και αν χρειαζεστε τιποτα επιπλεον εδω ειμαστε. ;)

 
pericles είπε:
Καλησπερα σας, η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι μπορει να μην φταει μονο ο ντραμερ.Δεν γνωριζω τι εμπειριες εχετε στην μπαντα σας ,αλλα καλο θα ειναι να δοκιμασετε και καποιον αλλο (ισως επαγγελματια -που να εχει και εμπειρια απο στουντιο ομως) ντραμμερ και να βγει καποιο συμπερασμα.
Δεν έγινα κατανοητός νομίζω. Δεν έχουμε πρόβλημα με τον τρέχοντα ντράμερ. Περιγράφω μια εμπειρία που έζησα σε καναδυο περιπτώσεις στο παρελθόν.

Απλά το μυαλό κάνει κύκλους  ;)

Ναι υπήρξαν φορές που όντως φταίγαμε και οι υπόλοιποι, όμως δεν μπορώ να λύσω τον γρίφο : η εκκίνηση χτυπήματος με την μπακέτα να είναι η στιγμή ακρόασης της κιθάρας, οποτεδήποτε χρονικά ακουστεί κιθάρα. Κάτι σαν να περιμένουν να επιβεβαιώσουν ......  :-\

Στο live ας πούμε φταίω εγώ (είμαι κακός και άχρονος), στην πρόβα ας πούμε φταίει ο άλλος κιθαρίστας (είναι στον κόσμο του και ζαμανφού) . Στην πολυκάναλη ηχογράφηση με μετρονόμο, κάτι τους λείπει ή κάτι τους περισσεύει.

Τέλος πάντων μπορεί να είναι κάτι απλό και να έχω εγώ λάθος  αφετηρία.

 
Φιλε μου αυτο που περιγραφεις (αν καταλαβα καλα) συμβαινει για τους εξης λογους.

1) ο ντραμερ (η αλλος μουσικος) δεν εχει αυτοπεποιθηση και τσαμπουκα στο παιξιμο του.

2) δεν εχει μελετησει αρκετα τα κομματια.

3) και οι δυο προηγουμενοι λογοι μαζι.

Εγω αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι οτι κανεις παραπονα για τον ντραμερ

ενω εσυ ο ιδιος (προς τιμην σου) παραδεχεσαι οτι εχεις προβλημα και περιγραφεις

τον αλλον κιθαριστα ως ζαμανφουτιστα... θελω να πω γιατι τα λαθη και οι ατελειες

του ντραμερ να μετρανε πιο πολυ απο οσο των υπολοιπων.

Οσο για την ηχογραφηση οποιος ακουγεται περιεργα, ασχημα, και εκτος χρονου εχει και ειναι το προβλημα.

 
Στην αρχή με το "διάφορα φάσης" με εμπλεξες λιγο με out of phase καταστάσεις στο signal, ηχογράφηση κτλ.

Οπότε, ας μην το λέμε "διάφορα φάσης".

Τωρα, αυτο ίσως ειναι ενα σύμπτωμα πως ο ντραμερ δεν εχει παρά πολλές ώρες πτήσης τζαμαρισματος/ live με γκρουπ στο ενεργητικό του. Όσο και καλός και να ειναι παίζοντας μονος του κτλ.

Ενα αλλο φαινόμενο ειναι πως λόγω των χαμηλών συχνοτήτων του μπασσου, και καθώς ειναι αρκετα μεγαλο το μήκος κύματος, εκτός του οτι δυσκολεύεται ο εγκέφαλος να αναγνωρίσει γενικά την πηγή απο όπου προέρχεται, αν δεν υπάρχει κάποιο πιο bright όργανο πχ πλήκτρα, κιθάρα, να ακούει σαν οδηγό, τοτε εύκολα μπορει να χάσει το "cue" attack της νοτας. Λέω τωρα...

 
δεν ειμαι σιγουρος για το τι εννοεις ακριβως στο αρχικο post, αλλα το θεμα της "χρονικης καθυστερησης" στο δεσιμο μιας μπαντας εχει πολλες φορες να κανει με την αποσταση στη σκηνη. Ο ηχος κανει περιπου 15 ms για να φτασει στα 5 μετρα, που σημαινει οτι σε αυτην την αποσταση, αν δεν χρησιμποποιουνται μονιτορ, το δεσιμο απλα δεν υπαρχει (βαλε την κιθαρα 15 ms σε ενα digital delay και παιξε πχ). Τα μονιτορ δεν υπαρχουν μονο για να ακους την υπολοιπη μπαντα καλα, αλλα και για να τους ακους χωρις την καθυστερηση της αποστασης.

κατα τα αλλα, εκτος απο το ακριβες, τετραγωνο μετρημα του μετρονομου, καθε μουσικη εχει και το δικο της τροπο να γκρουβαρει, λιγο μπροστα η λιγο πισω, και εχει να κανει με τα ακουσματα των παικτων και την εμπειρια τους το να το δεσουν αυτο σε μια μπαντα. Μερικα απο τα πιο δυσκολα παιξιματα που εχω κανει ειναι σε swing λαιβ, που κυνηγουσαμε τα απλα (?) τεταρτα ολο το βραδυ :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top