- Μηνύματα
- 9,502
- Πόντοι
- 38
Είναι νομίζω ένα ενδιαφέρουν θέμα που αξίζει να συζητηθεί - ίσως έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθόν (δεν θυμάμαι) αλλά μιας και είναι περισσότερο φιλοσοφικό, και επειδή βλέπω στα στατιστικά του φόρουμ ότι έχουμε πρωτοφανή είσοδο νέου αίματος ;D, ας το ξαναδούμε. Αφορμή στάθηκε ένα ποστ του Eye:
Τι εννοώ; Aς πούμε ότι έχουμε μια συναυλία:
πιο αντιεμπορικής και πιο δύσκολης στο άκουσμα μουσικής, πχ. του Wayne Shorter,
μια συναυλία μιας κοπελίτσας που βρίσκεται συνεχώς στο τοπ τεν με μουσική που της έχουν γράψει άλλοι με σχεδόν αποκλειστικό σκοπό να βγάλουν λεφτά, πχ. της Rihanna,
και μια συναυλία που βρίσκεται κάπου στο μέσο αυτών των δυο άκρων, δηλαδή κάποιου καλλιτέχνη που ενώ είναι πολύ αξιόλογος δεν θα πει όχι και στο χρήμα (και γιατί να μην πει, άλλωστε - αν δεν έχει πολυκατοικίες στο όνομά του ή κάποια μεγάλη κληρονομιά να τον περιμένει, δεν βλέπω το πώς θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο), πχ. του Ιωαννίδη, προσέχοντας όμως να έχει ψήγματα ποιότητας που τον διαφοροποιούν από άλλους που σαν αυτοσκοπό έχουν την δημοσιότητα και το κέρδος.
Αντιστοίχως, ας πούμε ότι παρομοίως με το πρώτο παράδειγμα έχουμε πχ. ένα άλμπουμ του Λιγκετί ή του Κολτρέιν, σαν το δεύτερο παράδειγμα έχουμε ένα άλμπουμ της Christina Aguilera και σαν το τρίτο ένα των Αudioslave (δεν υφίστανται πια αλλά το αναφέρω προς χάριν της συζήτησης).
Ποιος θα μπορούσε να πει ότι τα συναισθήματα που πηγάζουν από όλες αυτές τις συναυλίες/άλμπουμ είναι "κάλπικα" ή ψεύτικα; Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις δεν έχουμε μια μέθεξη, μια απόλαυση, ένα ψυχικό μεθύσι; Aυτός δεν είναι και ο βασικότερος ρόλος της μουσικής;
Eγώ θέλω να σταθώ στο αν υπάρχουν κάλπικα και τεχνητά συναισθήματα που πηγάζουν από μια συναυλία και γενικά από τη μουσική.Wow! είπε:Η σχέση που καλιεργείται (ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το κοινό) στα live είναι όντως μία σχέση (τι άλλο να την πεις. Η σχέση που καλλιεργείται μέσω των δίσκων όμως είναι μία άλλη, επίσης σημαντική σχέση. Θυμάμαι κάποτε είχα παρευρεθεί (σαν φωτογράφος) σε μία συναυλία του Αλκίνου Ιωαννίδη και της Ελευθερίας Αρβανιτάκη στο Λυκαβητό. Βγαίνει λοιπόν ο Αλκίνοος και άρχισε να τραγουδάει "Στην αγορά του Αλ-Χα-Λίλι" οπότε μία μάζα εικοσάχρονων δροσερών κοριτσιών (που δεν είχαν την παραμικρή γαμημένη ιδέα τι είναι το Αλ-Χα-Λίλι, ή τι είναι "αγορά" με την έννοια που χρησιμοποιείται στο τραγούδι) άρχισε να πάλλεται ευτιχισμένη αναρρωτόμενη που θα ήταν καλύτερα να τους κάνεις τη μελανιά... Κάπου εκεί συνειδητοποίησα (εγώ που ασχολιόμουν αποκλειστικά με τον Cave) πόσο κάλπικη μπορεί να είναι αυτή η σχέση στις συναυλίες.
Με δύο λόγια: με τη κατάλληλη ατμόσφαιρα, το κατάλληλο τσιγάρο (Μάρλμπορο) και τον κατάλληλο κορίτσαρο αγκαλιά... ακόμη και ο Ιωαννίδης μπορεί να φανεί σημαντικός καλλιτέχνης... βάλ' τον όμως στο πικάπ την ώρα που είσαι μόνος σου και θες να ακούσεις μουσική και θα θέλεις να πουλήσεις αυτόν στην αγορά της Βαρβακείου (οποία πεζότης)....
Με αυτή την έννοια, ο Vangelis και ο Jarre δεν ήταν καθόλου βαρετοί για κάμποσους δίσκους...
Τι εννοώ; Aς πούμε ότι έχουμε μια συναυλία:
πιο αντιεμπορικής και πιο δύσκολης στο άκουσμα μουσικής, πχ. του Wayne Shorter,
μια συναυλία μιας κοπελίτσας που βρίσκεται συνεχώς στο τοπ τεν με μουσική που της έχουν γράψει άλλοι με σχεδόν αποκλειστικό σκοπό να βγάλουν λεφτά, πχ. της Rihanna,
και μια συναυλία που βρίσκεται κάπου στο μέσο αυτών των δυο άκρων, δηλαδή κάποιου καλλιτέχνη που ενώ είναι πολύ αξιόλογος δεν θα πει όχι και στο χρήμα (και γιατί να μην πει, άλλωστε - αν δεν έχει πολυκατοικίες στο όνομά του ή κάποια μεγάλη κληρονομιά να τον περιμένει, δεν βλέπω το πώς θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο), πχ. του Ιωαννίδη, προσέχοντας όμως να έχει ψήγματα ποιότητας που τον διαφοροποιούν από άλλους που σαν αυτοσκοπό έχουν την δημοσιότητα και το κέρδος.
Αντιστοίχως, ας πούμε ότι παρομοίως με το πρώτο παράδειγμα έχουμε πχ. ένα άλμπουμ του Λιγκετί ή του Κολτρέιν, σαν το δεύτερο παράδειγμα έχουμε ένα άλμπουμ της Christina Aguilera και σαν το τρίτο ένα των Αudioslave (δεν υφίστανται πια αλλά το αναφέρω προς χάριν της συζήτησης).
Ποιος θα μπορούσε να πει ότι τα συναισθήματα που πηγάζουν από όλες αυτές τις συναυλίες/άλμπουμ είναι "κάλπικα" ή ψεύτικα; Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις δεν έχουμε μια μέθεξη, μια απόλαυση, ένα ψυχικό μεθύσι; Aυτός δεν είναι και ο βασικότερος ρόλος της μουσικής;