Satriani για τα modelling amps

panorios είπε:
Δεν μπορώ να φανταστώ ούτε ένα παράδειγμα.

Η συντριπτική πλειοψηφία της μουσικής που ακούμε σήμερα ψηφιοποιείται για να ηχογραφηθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις (και δεν μιλάω για το κουτούκι) και στα live .

Ποια είναι τα αντιπαραδείγματα;

Αυτος ο συλλογισμος ειναι βασισμενος πανω στη λογικη οτι "αυτο που ειναι εμπορικο ειναι και το καλο".

Αν δεχτω τη συλλογιστικη λογικη του παραδειγματος σου,αυτοματα βγαινει το συμπερασμα οτι οι λαμπατοι ειναι μακραν καλυτεροι απο ολα τα πσηφιακα αντιγραφα τους μιας και πουλησαν και πουλανε κατι δισεκατομμυρια παραπανω κομματια.

 
panorios είπε:
Δεν μπορώ να φανταστώ ούτε ένα παράδειγμα.

Η συντριπτική πλειοψηφία της μουσικής που ακούμε σήμερα ψηφιοποιείται για να ηχογραφηθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις (και δεν μιλάω για το κουτούκι) και στα live .

Ποια είναι τα αντιπαραδείγματα;
Τα αντιπαραδείγματα τα παραθέτω ως "αντί" στην εξαφάνιση κάθε μορφής analog από αντίστοιχο digital, όπως έγραψες, και όχι σαν περιπτώσεις όπου το digital δε βρήκε καμία ανταπόκριση. Κάποια που μου έρχονται στο μυαλό είναι η αναπαραγωγή μουσικής από πικάπ, τα αναλογικά/υβριδικά synth που έχουν περισσότερη ίσως ζήτηση από τα ψηφιακά, τα πετάλια, για να μην αναφέρω και τις κιθάρες όπου υλοποιήσεις τύπου Variax πρέπει να πιάσαν πάτο.

Όσον αφορά τα drums, ας πούμε απλά ότι τα ψηφιακά καλύπτουν αρκετά διαφορετικές ανάγκες από τα αναλογικά οπότε δε θα τα θεωρήσω αντιπαράδειγμα.

Δεν έχεις άδικο ως προς την ψηφιοποίηση της μουσικής κατά την ηχογράφηση. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η διαδικασία της ηχογράφησης ή αργότερα της αναπαραγωγής είναι κάποιου είδους οδοστρωτήρες που δε σε αφήνουν να διακρίνεις τα analog στοιχεία, είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά.

Και βέβαια δεν χρειάζονται όλοι modeling και profiling δεν υποστήριξα κάτι τέτοιο .

Αντιδρώ μόνο στο κλισέ, οι λυχνίες δεν θα αλλάξουν ,τι να μας πουν τα modeling.

Ο συλλογισμός μου είναι απλός ,όταν θα μπορείς να έχεις την ευκολία του axe-kemper στην τιμή του λαμπάτου και με το 98% της ακρίβειας ,τι θα  επιλέξεις ;

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η ψηφιακές τεχνολογίες συνήθως τείνουν να γίνουν κατά πολύ φτηνότερες από τις αναλογικές .Είμαι σίγουρος πως, εάν εξαιρέσουμε τη έρευνα ,τα εξαρτήματα ενός axe είναι πολύ φτηνότερα από αυτά ενός λαμπάτου .Σήμερα πληρώνουμε τους πρωτοπόρους της έρευνας ,πάντα αυτό συμβαίνει .
Αρχικά, να πω ότι η 2η παράγραφος του προηγούμενου ποστ μου δεν αναφερόταν σε σένα, αν και έτσι φαίνεται όπως το έγραψα.

Όσον αφορά τα κλισέ που αναφέρεις θα συμφωνήσω αλλά διαφωνώ και με τη γραμμική εκτίμηση που καταλήγει στο ότι η ψηφιακή τεχνολογία θα καταπιεί τα αναλογικά μηχανήματα, απλά και μόνο γιατί "η τεχνολογία εξελίσσεται".

Αρχικά, δεν ξέρω αν ένας ψηφιακός ενισχυτής θα πιάσει ποτέ το 98% (δε μου αρέσει η λογική του ποσοστού στην περίπτωση αυτή αλλά μάλλον βολέυει στη συζήτηση) αυτού που σου δίνει ένας λαμπάτος ενισχυτής. Παραμένει εικασία αυτό το πράγμα. Το ότι το κόστος θα πέσει το δέχομαι. Αλλά δε θεωρώ δεδομένο ότι η αίσθηση στο παίξιμο και ο ήχος θα προσεγγιστούν κατά 98%.

Και μέσα σε όλα αυτά δεν αναφέρω την kavla και μόνο που σου δίνει ένας αληθινός λαμπάτος ενισχυτής, ένα πικάπ, μια ντουζίνα πεταλάκια (μαζί με τις μέρες που έφαγες για να επιλέξεις το καθένα). Μπορεί ο πρώτος να είναι 15 κιλά βαρύτερος από τον ψηφιακό, το πικάπ να ακούγεται χειρότερα από mp3 στο youtube, τα πεταλάκια να σου δημιουργούν 1002 προβλήματα και να στοιχίζουν 3 φορές όσο το pod. Ωστόσο, μιλάμε για μουσική, έμπνευση και συναισθήματα, έννοιες που είναι μη μετρήσιμες και δε χωράνε σε ποσοστά (γι αυτό και η ένσταση πριν). Μουσικό εξοπλισμό αγοράζεις, όχι χορτοκοπτικό μηχάνημα. :D

Γιατί metal  Και σεσιονάδες ; :D
Metal γιατί είναι η κοινότητα που μπορεί να πίνει νερό στην ευκολία που σου δίνει ένα μηχάνημα να αλλάζεις από καθαρό + chorus σε distortion + reverb + delay, πατώντας ένα κουμπί. Οι υπόλοιποι πιστεύω ζούμε και χωρίς αυτό. Επίσης, γιατί αν κάπου τα πάει καλύτερα το modeling/profiling είναι σε αυτούς τους ήχους. Τέλος, γιατί πολλοί από δαύτους είναι αρκετά ποζεράδες ώστε να γουστάρουν μόνο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. :P

Σεσιονάδες γιατί εκεί το modeling μηχάνημα είναι όντως εργαλείο (χρειάζεσαι πολλούς ήχους).

Υ.Γ.: Τα παραπάνω είναι γραμμένα από κάποιον που γράφει με Amplitube, έχει ψηφιακά πετάλια, ακούει μουσική κυρίως με ψηφιακά μέσα.

 
Το θεμα ειναι πως η αναλογικη παραμορφωση τεινει προς ενα τριγωνικο κυμα ενω, μεχρι προτινος, η ψηφιακη ηταν το hard-clipping που παραγει τετραγωνο. Το τριγωνικο ειναι πιο απαλο στα αυτια και απο εκει απορρεει η ζεστασια που αποδιδεται στους λαμπατους ενισχυτες. Το modelling αυτο που κανει ειναι να προσομοιωνει το σταδιακο clipping στους λαμπατους, αλλα ακομα δεν εχει το βαθος του real thing. ΒillTrantos θα συμφωνησω για το crunch, αλλα ειναι και ο ηχος οχι μονο το αισθημα στο παιξιμο (ποια ειναι η διαφορα αλλωστε σε αυτα τα δυο?), και ειμαι σιγουρος σε αυτο αναφερθηκε ο Satriani, δηλαδη αναλογα με την ενταση της πενας να καθαριζει ο ηχος.

 
Δέν θέλω να το κουράσω άλλο .

Η διαφωνία μας βρίσκεται νομίζω σε αυτόν τον συναισθηματικό παράγοντα που ανέφερες .

Προσωπικά θα ήθελα ο συναισθηματισμός μου να σταματά στα χέρια μου ,τα υπόλοιπα τα βλέπω σαν εργαλεία ,κάτι τελευταία ψήγματα φετιχισμού με τις κιθάρες θα ήθελα να τα ξεπεράσω . ;D

 
Δεν ειναι μονο συναισθηματικο, ειναι και ηχητικο και μετρησιμο. Παραδειγμα και ο Brian Μay και ο Guthrie Govan εχουν βιντεο που εξηγουν τα πλεονεκτηματα της λαμπας. Horses for courses αλλα στο τελος ακομα τα modelling ακουγονται λιγακι πιο τεχνητα και αφυσικα, αν θες αυτον τον ηχο power to you.

 
Πίστεψε τα αυτιά σου ,όποιος θέλει και έχει 2-3 ενισχυτές κάνουμε profiling και blind test.

Βάζω τον kemper βάζεις τις λάμπες . ;D

 
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί στην συζήτηση (δεν πρόλαβα να την διαβάσω όλη) αλλά τα psiφιακά έχουν κι ένα ακόμα πρόβλημα, σε βάζουν στο τριπάκι να αγοράζεις συνέχεια νέες εκδόσεις του μηχανήματος. Ένας λαμπάτος είναι ένα λαμπάτος, δεν έχει και τίποτα ιδιαίτερο για εξέλιξη. Αν βρείς κάποιο που γουστάρεις μπορείς να μείνεις μαζί του για δεκαετίες. Τα ψηφιακά απ' την άλλη έχουν μεγιστο χρόνο ζωής την τριετία (χοντρικά). Βέβαια κι εδώ μπορείς να μείνεις σε ένα μηχάνημα αλλά το κάνεις; Άσε που αυτομάτως πέφτει η αξία του.

Προσωπικά έχω μπεί πολλές φορές στον πειρασμό να πάρω κάτι ψηφιακό. Έχω αντισταθεί ακριβώς γι' αυτό τον λόγο, γιατί ξέρω πως μετά από κάποιο καιρό θα ψάχνω πάλι.

Σημ: μιλάω πάντα για ψηφιακή προενίσχυση, όχι για εφφε.

 
theoctapus είπε:
Τα ψηφιακά απ' την άλλη έχουν μεγιστο χρόνο ζωής την τριετία (χοντρικά).
Σχετικό είναι αυτό, για τους εξής λόγους:

1) Τα modeling/profiling που ανταγωνίζονται σε τιμές (μη κινέζικους ίσως;) λαμπάτους (>1000-1500 ευρώ, βλέπε όλα τα axe-fx, kemper) είναι αρκετά κοντά στο real thing ώστε να μη χρειαστεί upgrade μετά από τα ~3 χρόνια που λες.

2) Tα "φτηνά" modeling, ειδικά σε μεταχειρισμένα, έχουν τρελή σχέση τιμής/versatility (βλέπε line 6 ή  Digitech GSP110 με custom firware που παίζει και Impulse Responses) ή τιμής/ποιότητας ήχου (βλέπε eleven rack, amplifire, positive grid bias αν υπάρχει και ipad). Πιστεύω ότι αν μείνεις σε αυτό το εύρος τιμών δεν είναι δυνατόν να μη βρεις έστω ένα που να σου κάνει, δοκιμάζοντάς τα μεταξύ τους.

 
Επίσης,το λαμπάτο μηχάνημα κάθε τόσο ζητάει... λάμπες, και πότε-πότε ζητάει και επισκευή/σέρβις.

Το ψηφιακό το παίρνεις γιατί προσομοιώνει πειστικά. Οπότε η επόμενη έκδοση τι θα σου προσφέρει που θα είναι τόσο σημαντικό ώστε να την αγοράσεις; Θα προσομοιώνει "πειστικότερα"; Δεν ξέρω.

 
gdevelek είπε:
Επίσης,το λαμπάτο μηχάνημα κάθε τόσο ζητάει... λάμπες, και πότε-πότε ζητάει και επισκευή/σέρβις.
Σιγά το αυγά :) Δεν παίζω δα και τόσο πολύ. Άσε που αν όντως εμφανίσει πρόβλημα το διορθώνεις. Το ψηφιακό το πετάς. Θα έλεγα ότι η λάμπα είναι αρα οικολογική (λιγοτερα σκουπίδια) αλλά μετά σκέφτηκα πως καταναλώνει περισσότερο ρεύμα.

Το ψηφιακό το παίρνεις γιατί προσομοιώνει πειστικά. Οπότε η επόμενη έκδοση τι θα σου προσφέρει που θα είναι τόσο σημαντικό ώστε να την αγοράσεις; Θα προσομοιώνει "πειστικότερα"; Δεν ξέρω.
Η τεχνολογία εξελίσσεται όπως προείπαν οι αξιότιμοι εκ του noiz αδερφοί. Ολο και κάτι νέο προσφέρει.

Προσωπικά έχω βαρεθεί. Έχω δυο ενισχυτές και τέλος. Μπορεί να μου την βαρέσει στο μέλλον να κάνω αλλαγή απλά γιατί έτσι. Η τεχνολογία σε κρατάει στην τσίτα. Του διαβόλου πράματα ;D

Ο λαμπάτος γερνάει όμορφα, το βλέπεις και γουστάρεις. Το ψηφιακό μετά από κάποια χρόνια φαίνεται σαν σιτεμένη γριά ;D

 
theoctapus είπε:
Προσωπικά έχω βαρεθεί. Έχω δυο ενισχυτές και τέλος.
+1000

Eτσι κι αλλοιως ΤΡΕΙΣ ειναι οι ενισχυτες που υπαρχουν στην ουσια (ολοι οι αλλοι ειναι αντιγραφα τους)  και τους εχω και τους 3 σε ΑΘΑΝΑΤΑ handwired editions....τι να περδεσει το modelling  ;D (εχω και οσο modeling θελω στο daw μου  αλλα το βαριεμαι,ασε που θες 3 ωρες για να βγαλεις ηχο της προκοπης,στην αρχη με ειχε ενθουσιασει αλλα μετα...ξεφτισε ο ενθουσιασμος,καλο ειναι αν γραφεις στις 2 το πρωι παντως...)

l1020655.jpg


 
gdevelek είπε:
Το ψηφιακό το παίρνεις γιατί προσομοιώνει πειστικά.
Oχι. Το παίρνεις γιατί έχει καλό ήχο. Το αν προσομοιώνει κάποιον ενισχυτή πιστά είναι το τελευταίο που προσωπικά με νοιάζει. Συν το ότι δεν περιορίζεσαι στα limitations του κάθε (λαμπάτου) ενισχυτή. Με άλλα λόγια ένας Fender Supersonic (τυχαιο παράδειγμα) can take you only so far. Με το κάθε πολυεφέ/φέτα τύπου axe/kemper μπορείς να σπάσεις το στεγανό κάθε μεμονομένου ενισχυτή χωρίς να χρειαστείς να κουβαλάς 10 πεταλάκια και καμπίνες.

Για παράδειγμα, όταν έκανα έρευνα αγοράς για την RP1000 δεν τσέκαρα ώρες επί ώρες βίντεο του τύπου ''RP1000 VS the real deal''. Aν μπορούσα να βγάλω τον ήχο που ήθελα με τις προσομοιώσεις που είχε τι στο καλό να με νοιάζει αν αυτός ο ήχος προέρχεται από τον 5150,MESA MARK 5 ή ό,τι άλλο?

 
Superfunk είπε:
(εχω και οσο modeling θελω στο daw μου  αλλα το βαριεμαι,ασε που θες 3 ωρες για να βγαλεις ηχο της προκοπης,στην αρχη με ειχε ενθουσιασει αλλα μετα...ξεφτισε ο ενθουσιασμος,καλο ειναι αν γραφεις στις 2 το πρωι παντως...)
Έτσι είναι. Τρελό κάψιμο με τις ώρες παίζοντας με τα κουμπάκια. Πλάκα έχει δεν λέω και ωραίους ήχους αλλά στο τέλος δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ.

Νομίζω πως στο τέλος το πιο απλό κερδάει ;D

 
Mike G είπε:
Oχι. Το παίρνεις γιατί έχει καλό ήχο. Το αν προσομοιώνει κάποιον ενισχυτή πιστά είναι το τελευταίο που προσωπικά με νοιάζει. Συν το ότι δεν περιορίζεσαι στα limitations του κάθε (λαμπάτου) ενισχυτή. Με άλλα λόγια ένας Fender Supersonic (τυχαιο παράδειγμα) can take you only so far. Με το κάθε πολυεφέ/φέτα τύπου axe/kemper μπορείς να σπάσεις το στεγανό κάθε μεμονομένου ενισχυτή χωρίς να χρειαστείς να κουβαλάς 10 πεταλάκια και καμπίνες.

Για παράδειγμα, όταν έκανα έρευνα αγοράς για την RP1000 δεν τσέκαρα ώρες επί ώρες βίντεο του τύπου ''RP1000 VS the real deal''. Aν μπορούσα να βγάλω τον ήχο που ήθελα με τις προσομοιώσεις που είχε τι στο καλό να με νοιάζει αν αυτός ο ήχος προέρχεται από τον 5150,MESA MARK 5 ή ό,τι άλλο?
Εσύ προσωπικά, μπορεί να αδιαφορείς τι και πώς. Άλλοι ψάχνουν ψηφιακό μηχάνημα ΥΠΟ ΤΟΝ ΟΡΟ να προσομοιώνει πειστικά μοντέλα που έχουν ΗΔΗ κατά νού, γιατί ξέρουν ΗΔΗ τι ζητάνε.

 
Εμένα πάντως τέτοιες συζητήσεις μου φαίνονται σαν debate του στυλ "σιλικονάτο ή κανονικό στήθος;"

Ποζάρει καλά το σιλικονάτο, αλλά σαν το κανονικό δεν συμπεριφέρεται όση δουλειά και να πέσει πάνω του...

 
gdevelek είπε:
Εσύ προσωπικά, μπορεί να αδιαφορείς τι και πώς. Άλλοι ψάχνουν ψηφιακό μηχάνημα ΥΠΟ ΤΟΝ ΟΡΟ να προσομοιώνει πειστικά μοντέλα που έχουν ΗΔΗ κατά νού, γιατί ξέρουν ΗΔΗ τι ζητάνε.
To θέμα είναι ότι η κριτική συνήθως επικεντρώνεται γύρω από την πειστικότητα και της εντασεις, ενώ αυτό δεν είναι για μένα το ζητούμενο.

Αν θελεις ποικιλία στον ήχο σου με το πάτημα 2-3 κουμπιών και να ξεφύγεις από αυτά που σου προσφέρει ένας μόνο ενισχυτής, τότε τα modelling μηχανήματα είναι η λύση.

Αν από την άλλη βαριέσαι να παίζεις με τα ''κουμπάκια'' (SF και Xταπόδιε), καλό θα ήταν να μην το σκεφτείς καν για αγορά.

 
stamkosk είπε:
Εμένα πάντως τέτοιες συζητήσεις μου φαίνονται σαν debate του στυλ "σιλικονάτο ή κανονικό στήθος;"

Ποζάρει καλά το σιλικονάτο, αλλά σαν το κανονικό δεν συμπεριφέρεται όση δουλειά και να πέσει πάνω του...
Γιατί ως γνωστόν, κάπου στην εφηβεία, κάθε κοπέλα βρίσκεται στο δίλημμα επιλογής στήθους.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
7
Εμφανίσεις
3K

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top