- Μηνύματα
- 1,021
- Πόντοι
- 36
Γεια σε όλους,
Θέλω να παραθέσω έναν προβληματισμό μου που μου γεννήθηκε «παίζοντας» πριν λίγο καιρό με External Loopback καταστάσεις με συγκεκριμένο Set Up.
Καταρχήν πριν γράψω οτιδήποτε θα ήθελα να πω 2 λόγια για το συγκεκριμένο Setup και επίσης να διαβεβαιώσω οτι η κάρτα ήχου δουλέυει εντελώς απροβλημάτιστα με τους τελευταίους οδηγούς. Ομοίως η κονσόλα με την οποία είναι συνδεδεμένη η κάρτα δουλέυει επίσης τέλεια χωρίς κανένα drift σε faders και pots και δίνει τα αναμενόμενα γραφικά Levels για Unity Gains και Fader-Pots Unity Levels. Αυτό που θα περιγράψω παρακάτω έχει δοκιμαστεί σε 2 ίδιες κάρτες ήχου και 2 ίδιες κονσόλες. Συνεπώς ό,τι θα αναφέρω παρακάτω συμβαίνει σε όλες τις πιθανές 4 καταστάσεις που είναι οι ακόλουθες:
1. Κάρτα Ήχου Α---Κονσόλα Α
2. Κάρτα Ήχου Β---Κονσόλα Α
3. Κάρτα Ήχου Α---Κονσόλα Β
4. Κάρτα Ήχου Β---Κονσόλα Β
Επίσης η κάρτα είναι ορθώς δηλωμένη στο Cubase SX3 με τους ASIO της κατασκευάστριας και επίσης τα I/O Ports όλα σωστά δηλωμένα.
Η κάρτα ήχου είναι η RME HDSP9632 στην οποία χρησιμοποιείται το Breakout XLR Cable BO9632XLRMKH. Συνεπώς η κάρτα ήχου έχει Balanced Analog Line I/O.
H Stereo έξοδος (Analog 1+2) του Break Out της HDSP9632 συνδέεται με 2 καλώδια Stereo Jack (TRS) to Male XLR στη Stereo και Balanced είσοδο 15-16 της Mackie CFX16 MKII. Οι έξοδοι Sub 1 Out και Sub 2 Out της Mackie CFX16 MKII (επίσης Balanced) συνδέονται αντίστοιχα στη Stereo είσοδο Analog 1+2 του Break Out της HDSP9632 με 2 καλώδια Stereo Jack (TRS) to Female XLR.
Όπως ανέφερα, στη διάθεσή μου είχα 2 κάρτες RME HDSP 9632 (η κάθε μία με το δικό της Break Out Cable) και 2 κονσόλες Mackie CFX16 MKII και όλοι οι συνδυασμοί Κάρτας Ήχου-Κονσόλας είχαν τα ίδια αποτελέσματα.
Αφού ανέφερα τα παραπάνω θέλω να πω και δυο λόγια για τις ρυθμίσεις της κάρτας ήχου όσον αφορά τα I/O Levels.
Η RME στο Manual της συγκεκριμένης κάρτας ήχου αναφέρει οτι εφόσον η Balanced είσοδος και η Balanced έξοδος της κάρτας ήχου συνδέεται σε εξοπλισμό με Balanced έξοδο και είσοδο αντίστοιχα με XLR Break Out καλώδιο τότε θα πρέπει η κάρτα ήχου να ρυθμιστεί όπως φαίνεται στη φωτογραφία 1 προκειμένου τα Reference Levels να είναι σωστά και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα Specs της Mackie αναφέρουν ξεκάθαρα οτι οι έξοδοι της Mackie Sub Out 1 και 2 και οι είσοδοι της Stereo In 15-16 είναι σε επίπεδα +4dBu και ως εκ των παραπάνω τα πεδία Break Out Cable XLR, Input Level +4dBu και Output Level +4dBu πρέπει να είναι τσεκαρισμένα στις ρυθμίσεις της RME. (φωτογραφία 1).
Με αυτές τις ρυθμίσεις και τις συνδέσεις το Set Up λειτουργεί ως εξής: Όταν αναπαράγεται κάτι από το PC βγαίνει από την έξοδο της κάρτας ήχου και φτάνει στην είσοδο της κονσόλας 15-16 η οποία δρομολογείται κατά βούληση στις Sub Outs 1 και 2 και από εκεί ξανάφτάνει στην είσοδο της κάρτας ήχου. Το Monitoring γίνεται μέσω δρομολόγησης όλων των καναλιών της κονσόλας στις Sub Outs 3-4 της Mackie οι οποίες δρομολογούνται στο Master Bus της κονσόλας το οποίο φτάνει στα Monitors από τις Main Out (XLR) Eννοείται πως τις Sub 1 και 2 δεν τις δρομολογώ στα Monitors για να μην ακούω το ίδιο σήμα 2 φορές. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο ό,τι φτάνει στην είσοδο της κάρτας ήχου δεν δρομολογείται μέσω του Software Mixer της κάρτας ήχου (Total Mix) στην έξοδο της. Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα εξωτερικό Hardware Loop Back κι επίσης για ένα Set Up στο οποίο το Monitoring γίνεται καθαρά από την κονσόλα.
Tο σήμα που αναπαράγει ως Playback η κάρτα ήχου φαίνεται οπτικά στα VUμετρα του Total Mix (Software Mixer της RME) και της Mackie και είναι όπως πρέπει. Φτάνει βέβαια και στα Μόνιτορ μέσω δρομολόγησης της 15-16 και στις Sub 3-4 που στη συνέχεια δρομολογούνται στις Main Outs της Mackie οι οποίες συνδέονται φυσικά στα Monitor. (Έχετε υπόψη οτι η Mackie προκειμένου να βγάλει ένα σήμα στο Master αυτό πρέπει απαραίτητα να περάσει πρώτα από Sub Bus.) Στη συνέχεια όπως ανέφερα πριν το σήμα αυτό δρομολογείται πάλι ως είσοδος στην κάρτα μέσω των Sub 1-2 που συνδέονται στις Analog In 1+2 της RME. Φυσικά όμως δεν το δρομολογούμε μέσω του Software Mixer στην έξοδο της κάρτας πάλι γιατί τότε θα ξαναοδηγηθεί στην Μackie και θα ξαναβγεί στα Monitor με αποτέλεσμα το ακουστικό Monitoring να μην είναι σωστό.
Ως εδώ όλα καλά αφού έχω τηρήσει πιστά κατά γράμμα όλα τα suggestions των κατασκευαστών. Αυτό που με προβλημάτισε όμως ακολουθεί παρακάτω:
Άνοιξα ένα Project στο Cubase (Default Template) στο οποίο έκανα import ένα wav στο Audio Stereo Track 1 αρχείο διάρκειας 10 sec. Το αρχείο αυτό γνώριζα από πριν οτι έχει Peak στα 0 dB. Έπαιξα το αρχείο (Playback) από το Cubase και ταυτόχρονα το έγραψα σε Stereo Audio Track 2 του Cubase το οποίο έπαιρνε είσοδο από τη Stereo είσοδο της κάρτας ήχου. Με άλλα λόγια το ηχητικό περιέχομενο του Playback (Audio Track 1) έφτασε στην έξοδο της κάρτας ήχου, μπήκε στην είσοδο 15-16 της Mackie δρομολογήθηκε ταυτόχρονα αφενός στα Monitors (μέσω Sub 3-4 και στη συνέχεια Main Out L/R) από όπου και το άκoυγα, και αφετέρου στις Sub Outs 1-2 από όπου και ξαναέφτασε στις εισόδους Analog In 1-2 της κάρτας ήχου και ηχογραφήθηκε. Εννοείται ότι ΟΛΑ τα Gain Pots-Faders της Mackie, του Software Mixer (Total Mix της RME εισόδων-εξόδων) και του μίκτη του Cubase ΗΤΑΝ σε Unity Level. Επίσης το οπτικό ζουμ των κυματομορφών του Playback (Audio 1) και του Recorded που γράφτηκε στο (Audio 2) ήταν στο ίδιο επίπεδο.
Tα αποτελέσματα των κυματομορφών μετά το πέρας της ηχογράφησης τα βλέπετε στη φωτογραφία 2 σε ταυτόχρονη παραλληλία-αναλογία (Audio 1 Playback και Audio 2 Recorded) ενώ ένα στιγμιότυπο του μίκτη του Cubase κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης βλέπετε στη φωτογραφία 3. Είναι ξεκάθαρο οτι το Track που γραφόταν εκείνη την ώρα (ASIO Hammerfall DSP Stereo In) υπολείπεται κατά ακριβώς 6 dB από το Playback (Audio 1). Φαίνεται ξεκάθαρα από τον μίκτη του Cubase τον οποίον έχω σετάρει να κρατά στη μνήμη τα Peak Levels οτι το Playback έφτασε Peak τα 0dB ενώ την ίδια ώρα το Recorded τα -6dB!!
Γιατί λοιπόν αφού ο κατασκευαστής δηλώνει οτι για να τηρηθούν τα ίδια Reference Levels θα πρέπει να έχω τηρήσει τις ρυθμίσεις της φωτογραφίας 1, πράγμα που έκανα, τα αποτελέσματα μου (Playback-Recorded) διαφέρουν οπτικά (VUμετρα) αλλά και ακουστικά (στα monitors ακουγόταν φυσικά η διαφορά) κατά 6dB;
Στη συνέχεια κι επειδή τα 6dB σίγουρα δεν είναι τυχαίο νούμερο έκανα το εξής:
Με το XLR Breakout checkbox των ρυθμίσεων της κάρτας να παραμένει τσεκαρισμένο έθεσα το Output Level της κάρτας ήχου στο Hi Gain Checkbox και διατήρησα το Input Level της στα +4dBu. Δείτε τις ρυθμίσεις στη φωτογραφία 4 (σε αντιστοιχία με τη φωτογραφία 1).
Μετά τις νέες ρυθμίσεις επανέλαβα τη διαδικασία ηχογράφησης και τα αποτελέσματα φαίνονται στις φωτογραφίες 6 και 7. Όπως θα διαπιστώσετε το Recorded και το Playback ήταν ακριβώς στα ίδια επίπεδα!!
Στα ίδια αποτελέσματα (ίδια επίπεδα Playback και Recorded Track) κατέληξα όταν είχα τα Input Levels και Output Levels ρυθμισμένα κατά περιπτώσεις ως εξής:
Lo Gain και Hi Gain
+4dBu και +4dBu
-10dBV και -10dBV
αλλά με μία Βασική Διαφορά από τις πρώτες ρυθμίσεις. Είχα ξετσεκάρει το Breakout XLR παρόλο βέβαια που συνέχιζα να το χρησιμοποιώ. Δείτε τη φωτογραφία 5 η οποία (για να μην φτιάχνω όλα τα ζεύγη) δείχνει Input και Output Levels τσεκαρισμένα στα +4dBu αλλά το Breakout XLR να μην είναι τσεκαρισμένο.
Σε οποιαδήποτε αντίστοιχη ρύθμιση των Input Levels και Output Levels ως εξής:
Lo Gain και Hi Gain
+4dBu και +4dBu
-10dBV και -10dBV
αλλά με το Breakout XLR τσεκαρισμένο είχα διαφορά 6dB μεταξύ Playback και Recorded.
Σε οποιοδήποτε άλλο συνδυασμό ρυθμίσεων είχα είτε σχετικά αδύναμο σήμα στην είσοδο της κάρτας με διαφορά που ποίκιλε μεταξύ 9dB, 12dB, 15dB, 18dB έως και 21dB σε σχέση με το Playback είτε κλιπαρισμένη είσοδο κάρτας με παραμορφωμένη φυσικά ηχογράφηση.
Μετά από όλα τα παραπάνω λοιπόν ρωτώ τα εξής:
Αφού τηρώ τα όσα λέει ο κατασκευαστής στο Manual της RME και εφόσον χρησιμοποιώ το XLR Breakout Cable αλλά και η Mackie πληρεί τις προϋποθέσεις (+4dBu Rated) γιατί έχω αυτή τη διαφορά των 6dB στο Playback και Recorded Track; Είναι φυσιολογικό αυτό;
Αν ναι τότε η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω εγώ είναι οτι αυτό γίνεται προκειμένου να έχω αρκετό Headroom πριν το Clip (6dB, 9dB, 12dB κτλ) στο ηχογραφημένο Track μου για περαιτέρω επεξεργασία η οποία ενδεχομένως προκαλέσει την άνοδο της στάθμης του. Ισχύει όντως αυτό όμως ή όχι;
Από την άλλη μερικοί μου είπαν οτι η διαφορά ίσως οφείλεται σε απώλειες και εξασθένηση σήματος λόγω του Path του audio σήματος αλλά δεν μπορώ να το δεχτώ τόσο απλά τη στιγμή μάλιστα που οι διαφορές παίζουν ακριβώς σε ακέραια πολλαπλάσια των 3dB και μάλιστα με σχετική ακρίβεια
Υπενθυμίζω οτι όλη την παραπάνω διαδικασία την έκανα και με δεύτερη Mackie CFX16 MKII και με δεύτερη HDSP9632.
Τέλος ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ των ρυθμίσεων Output-Input Level και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ του Checking του Breakout XLR checkbox όταν επιλέγω Internal Loopback (απευθείας στο ψηφιακό Domain) δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ Playback και Recorded Tracks όπως φυσικά ανέμενα.
Όποια σχόλιά σας ευπροσδεκτα.
Θέλω να παραθέσω έναν προβληματισμό μου που μου γεννήθηκε «παίζοντας» πριν λίγο καιρό με External Loopback καταστάσεις με συγκεκριμένο Set Up.
Καταρχήν πριν γράψω οτιδήποτε θα ήθελα να πω 2 λόγια για το συγκεκριμένο Setup και επίσης να διαβεβαιώσω οτι η κάρτα ήχου δουλέυει εντελώς απροβλημάτιστα με τους τελευταίους οδηγούς. Ομοίως η κονσόλα με την οποία είναι συνδεδεμένη η κάρτα δουλέυει επίσης τέλεια χωρίς κανένα drift σε faders και pots και δίνει τα αναμενόμενα γραφικά Levels για Unity Gains και Fader-Pots Unity Levels. Αυτό που θα περιγράψω παρακάτω έχει δοκιμαστεί σε 2 ίδιες κάρτες ήχου και 2 ίδιες κονσόλες. Συνεπώς ό,τι θα αναφέρω παρακάτω συμβαίνει σε όλες τις πιθανές 4 καταστάσεις που είναι οι ακόλουθες:
1. Κάρτα Ήχου Α---Κονσόλα Α
2. Κάρτα Ήχου Β---Κονσόλα Α
3. Κάρτα Ήχου Α---Κονσόλα Β
4. Κάρτα Ήχου Β---Κονσόλα Β
Επίσης η κάρτα είναι ορθώς δηλωμένη στο Cubase SX3 με τους ASIO της κατασκευάστριας και επίσης τα I/O Ports όλα σωστά δηλωμένα.
Η κάρτα ήχου είναι η RME HDSP9632 στην οποία χρησιμοποιείται το Breakout XLR Cable BO9632XLRMKH. Συνεπώς η κάρτα ήχου έχει Balanced Analog Line I/O.
H Stereo έξοδος (Analog 1+2) του Break Out της HDSP9632 συνδέεται με 2 καλώδια Stereo Jack (TRS) to Male XLR στη Stereo και Balanced είσοδο 15-16 της Mackie CFX16 MKII. Οι έξοδοι Sub 1 Out και Sub 2 Out της Mackie CFX16 MKII (επίσης Balanced) συνδέονται αντίστοιχα στη Stereo είσοδο Analog 1+2 του Break Out της HDSP9632 με 2 καλώδια Stereo Jack (TRS) to Female XLR.
Όπως ανέφερα, στη διάθεσή μου είχα 2 κάρτες RME HDSP 9632 (η κάθε μία με το δικό της Break Out Cable) και 2 κονσόλες Mackie CFX16 MKII και όλοι οι συνδυασμοί Κάρτας Ήχου-Κονσόλας είχαν τα ίδια αποτελέσματα.
Αφού ανέφερα τα παραπάνω θέλω να πω και δυο λόγια για τις ρυθμίσεις της κάρτας ήχου όσον αφορά τα I/O Levels.
Η RME στο Manual της συγκεκριμένης κάρτας ήχου αναφέρει οτι εφόσον η Balanced είσοδος και η Balanced έξοδος της κάρτας ήχου συνδέεται σε εξοπλισμό με Balanced έξοδο και είσοδο αντίστοιχα με XLR Break Out καλώδιο τότε θα πρέπει η κάρτα ήχου να ρυθμιστεί όπως φαίνεται στη φωτογραφία 1 προκειμένου τα Reference Levels να είναι σωστά και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα Specs της Mackie αναφέρουν ξεκάθαρα οτι οι έξοδοι της Mackie Sub Out 1 και 2 και οι είσοδοι της Stereo In 15-16 είναι σε επίπεδα +4dBu και ως εκ των παραπάνω τα πεδία Break Out Cable XLR, Input Level +4dBu και Output Level +4dBu πρέπει να είναι τσεκαρισμένα στις ρυθμίσεις της RME. (φωτογραφία 1).
Με αυτές τις ρυθμίσεις και τις συνδέσεις το Set Up λειτουργεί ως εξής: Όταν αναπαράγεται κάτι από το PC βγαίνει από την έξοδο της κάρτας ήχου και φτάνει στην είσοδο της κονσόλας 15-16 η οποία δρομολογείται κατά βούληση στις Sub Outs 1 και 2 και από εκεί ξανάφτάνει στην είσοδο της κάρτας ήχου. Το Monitoring γίνεται μέσω δρομολόγησης όλων των καναλιών της κονσόλας στις Sub Outs 3-4 της Mackie οι οποίες δρομολογούνται στο Master Bus της κονσόλας το οποίο φτάνει στα Monitors από τις Main Out (XLR) Eννοείται πως τις Sub 1 και 2 δεν τις δρομολογώ στα Monitors για να μην ακούω το ίδιο σήμα 2 φορές. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο ό,τι φτάνει στην είσοδο της κάρτας ήχου δεν δρομολογείται μέσω του Software Mixer της κάρτας ήχου (Total Mix) στην έξοδο της. Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα εξωτερικό Hardware Loop Back κι επίσης για ένα Set Up στο οποίο το Monitoring γίνεται καθαρά από την κονσόλα.
Tο σήμα που αναπαράγει ως Playback η κάρτα ήχου φαίνεται οπτικά στα VUμετρα του Total Mix (Software Mixer της RME) και της Mackie και είναι όπως πρέπει. Φτάνει βέβαια και στα Μόνιτορ μέσω δρομολόγησης της 15-16 και στις Sub 3-4 που στη συνέχεια δρομολογούνται στις Main Outs της Mackie οι οποίες συνδέονται φυσικά στα Monitor. (Έχετε υπόψη οτι η Mackie προκειμένου να βγάλει ένα σήμα στο Master αυτό πρέπει απαραίτητα να περάσει πρώτα από Sub Bus.) Στη συνέχεια όπως ανέφερα πριν το σήμα αυτό δρομολογείται πάλι ως είσοδος στην κάρτα μέσω των Sub 1-2 που συνδέονται στις Analog In 1+2 της RME. Φυσικά όμως δεν το δρομολογούμε μέσω του Software Mixer στην έξοδο της κάρτας πάλι γιατί τότε θα ξαναοδηγηθεί στην Μackie και θα ξαναβγεί στα Monitor με αποτέλεσμα το ακουστικό Monitoring να μην είναι σωστό.
Ως εδώ όλα καλά αφού έχω τηρήσει πιστά κατά γράμμα όλα τα suggestions των κατασκευαστών. Αυτό που με προβλημάτισε όμως ακολουθεί παρακάτω:
Άνοιξα ένα Project στο Cubase (Default Template) στο οποίο έκανα import ένα wav στο Audio Stereo Track 1 αρχείο διάρκειας 10 sec. Το αρχείο αυτό γνώριζα από πριν οτι έχει Peak στα 0 dB. Έπαιξα το αρχείο (Playback) από το Cubase και ταυτόχρονα το έγραψα σε Stereo Audio Track 2 του Cubase το οποίο έπαιρνε είσοδο από τη Stereo είσοδο της κάρτας ήχου. Με άλλα λόγια το ηχητικό περιέχομενο του Playback (Audio Track 1) έφτασε στην έξοδο της κάρτας ήχου, μπήκε στην είσοδο 15-16 της Mackie δρομολογήθηκε ταυτόχρονα αφενός στα Monitors (μέσω Sub 3-4 και στη συνέχεια Main Out L/R) από όπου και το άκoυγα, και αφετέρου στις Sub Outs 1-2 από όπου και ξαναέφτασε στις εισόδους Analog In 1-2 της κάρτας ήχου και ηχογραφήθηκε. Εννοείται ότι ΟΛΑ τα Gain Pots-Faders της Mackie, του Software Mixer (Total Mix της RME εισόδων-εξόδων) και του μίκτη του Cubase ΗΤΑΝ σε Unity Level. Επίσης το οπτικό ζουμ των κυματομορφών του Playback (Audio 1) και του Recorded που γράφτηκε στο (Audio 2) ήταν στο ίδιο επίπεδο.
Tα αποτελέσματα των κυματομορφών μετά το πέρας της ηχογράφησης τα βλέπετε στη φωτογραφία 2 σε ταυτόχρονη παραλληλία-αναλογία (Audio 1 Playback και Audio 2 Recorded) ενώ ένα στιγμιότυπο του μίκτη του Cubase κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης βλέπετε στη φωτογραφία 3. Είναι ξεκάθαρο οτι το Track που γραφόταν εκείνη την ώρα (ASIO Hammerfall DSP Stereo In) υπολείπεται κατά ακριβώς 6 dB από το Playback (Audio 1). Φαίνεται ξεκάθαρα από τον μίκτη του Cubase τον οποίον έχω σετάρει να κρατά στη μνήμη τα Peak Levels οτι το Playback έφτασε Peak τα 0dB ενώ την ίδια ώρα το Recorded τα -6dB!!
Γιατί λοιπόν αφού ο κατασκευαστής δηλώνει οτι για να τηρηθούν τα ίδια Reference Levels θα πρέπει να έχω τηρήσει τις ρυθμίσεις της φωτογραφίας 1, πράγμα που έκανα, τα αποτελέσματα μου (Playback-Recorded) διαφέρουν οπτικά (VUμετρα) αλλά και ακουστικά (στα monitors ακουγόταν φυσικά η διαφορά) κατά 6dB;
Στη συνέχεια κι επειδή τα 6dB σίγουρα δεν είναι τυχαίο νούμερο έκανα το εξής:
Με το XLR Breakout checkbox των ρυθμίσεων της κάρτας να παραμένει τσεκαρισμένο έθεσα το Output Level της κάρτας ήχου στο Hi Gain Checkbox και διατήρησα το Input Level της στα +4dBu. Δείτε τις ρυθμίσεις στη φωτογραφία 4 (σε αντιστοιχία με τη φωτογραφία 1).
Μετά τις νέες ρυθμίσεις επανέλαβα τη διαδικασία ηχογράφησης και τα αποτελέσματα φαίνονται στις φωτογραφίες 6 και 7. Όπως θα διαπιστώσετε το Recorded και το Playback ήταν ακριβώς στα ίδια επίπεδα!!
Στα ίδια αποτελέσματα (ίδια επίπεδα Playback και Recorded Track) κατέληξα όταν είχα τα Input Levels και Output Levels ρυθμισμένα κατά περιπτώσεις ως εξής:
Lo Gain και Hi Gain
+4dBu και +4dBu
-10dBV και -10dBV
αλλά με μία Βασική Διαφορά από τις πρώτες ρυθμίσεις. Είχα ξετσεκάρει το Breakout XLR παρόλο βέβαια που συνέχιζα να το χρησιμοποιώ. Δείτε τη φωτογραφία 5 η οποία (για να μην φτιάχνω όλα τα ζεύγη) δείχνει Input και Output Levels τσεκαρισμένα στα +4dBu αλλά το Breakout XLR να μην είναι τσεκαρισμένο.
Σε οποιαδήποτε αντίστοιχη ρύθμιση των Input Levels και Output Levels ως εξής:
Lo Gain και Hi Gain
+4dBu και +4dBu
-10dBV και -10dBV
αλλά με το Breakout XLR τσεκαρισμένο είχα διαφορά 6dB μεταξύ Playback και Recorded.
Σε οποιοδήποτε άλλο συνδυασμό ρυθμίσεων είχα είτε σχετικά αδύναμο σήμα στην είσοδο της κάρτας με διαφορά που ποίκιλε μεταξύ 9dB, 12dB, 15dB, 18dB έως και 21dB σε σχέση με το Playback είτε κλιπαρισμένη είσοδο κάρτας με παραμορφωμένη φυσικά ηχογράφηση.
Μετά από όλα τα παραπάνω λοιπόν ρωτώ τα εξής:
Αφού τηρώ τα όσα λέει ο κατασκευαστής στο Manual της RME και εφόσον χρησιμοποιώ το XLR Breakout Cable αλλά και η Mackie πληρεί τις προϋποθέσεις (+4dBu Rated) γιατί έχω αυτή τη διαφορά των 6dB στο Playback και Recorded Track; Είναι φυσιολογικό αυτό;
Αν ναι τότε η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω εγώ είναι οτι αυτό γίνεται προκειμένου να έχω αρκετό Headroom πριν το Clip (6dB, 9dB, 12dB κτλ) στο ηχογραφημένο Track μου για περαιτέρω επεξεργασία η οποία ενδεχομένως προκαλέσει την άνοδο της στάθμης του. Ισχύει όντως αυτό όμως ή όχι;
Από την άλλη μερικοί μου είπαν οτι η διαφορά ίσως οφείλεται σε απώλειες και εξασθένηση σήματος λόγω του Path του audio σήματος αλλά δεν μπορώ να το δεχτώ τόσο απλά τη στιγμή μάλιστα που οι διαφορές παίζουν ακριβώς σε ακέραια πολλαπλάσια των 3dB και μάλιστα με σχετική ακρίβεια
Υπενθυμίζω οτι όλη την παραπάνω διαδικασία την έκανα και με δεύτερη Mackie CFX16 MKII και με δεύτερη HDSP9632.
Τέλος ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ των ρυθμίσεων Output-Input Level και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ του Checking του Breakout XLR checkbox όταν επιλέγω Internal Loopback (απευθείας στο ψηφιακό Domain) δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ Playback και Recorded Tracks όπως φυσικά ανέμενα.
Όποια σχόλιά σας ευπροσδεκτα.






