- Μηνύματα
- 1,021
- Πόντοι
- 36
Γεια σε όλους.
Καταρχήν θέλω από τώρα να σας ζητήσω συγγνώμη για το μακροσκελές Post αλλά θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο περιγραφικός έτσι ώστε να σας δώσω πλήρη εικόνα σχετικά με αυτό που θέλω να ρωτήσω
Έχω εγκατεστημένη στο PC που χρησιμοποιώ στο Home Studio την RME HDSP 9632 (http://www.rme-audio.de/en_products_hdsp_9632.php)
Δεν χρησιμοποιώ το Standard Break Out Cable BO9632CMKH (Unbalanced) με το οποίο διατίθεται η κάρτα κατά την αγορά της αλλά αντί αυτού χρησιμοποιώ το optional BO9632XLRMKH (Balanced). Μπορείτε να δείτε τα καλώδια στο link που ακολουθεί: http://www.rme-audio.de/en_products_cables.php#2
Διαθέτω επίσης μια Mackie CFX16 MKII (http://www.mackie.com/products/cfx16mkii/) η οποία γνωρίζω πολύ καλά οτι είναι μια κονσόλα η οποία είναι περισσότερο PA oriented και λιγότερο για Studio εφαρμογές.
Θα μιλήσω λίγο για τη Mackie για να σας δώσω εν τάχει μια μικρή εικόνα για τη δρομολόγησή της.
H Mackie μου παρέχει 12 Mono Κανάλια και 2 Stereo κανάλια. Διαθέτει επίσης 4 Sub Outs, 2 Pre/Post Fader Switchable Μονοφωνικά Αux Sends, 2 Μονοφωνικά FX Sends (τα οποία αναφέρονται ως EFX Sends και είναι στην ουσία 2 πρόσθετα Post Fader Αux Outs τα οποία ο κατασκευαστής διαθέτει για σύνδεση εξωτερικών εφφέ τα οποία επιστρέφουν μέσω των 2 Stereo EFX Returns). H κονσόλα πέρα από την Main Out διαθέτει στερεοφωνική Utility Out η οποία ελέγχεται από δικό της Knob το οποίο όμως είναι Post Μain Fader. Συνεπώς η Utility Out ελέγχεται από το Knob της για δεδομένη τιμή του Main Fader. (Aν πχ το Main Fader είναι στο Maximum Attenuation τότε ανεξάρτητα από τη θέση του Utility Out Knob δεν φτάνει τίποτα στην Utility Out)
Κάθε κανάλι Stereo ή Mono δεν μπορεί να περάσει κατευθείαν στο Main Bus και στην Main Out χωρίς να περάσει πρώτα από Sub Outs. Με λίγα λόγια κάθε κανάλι ανάγεται πρώτα σε ένα ζεύγος Sub Out (1-2 ή 3-4 ή και στα 2 ζεύγη) και στη συνέχεια η κάθε Sub ανάγεται στο L ή R audio path του Main Bus και δρομολογείται στην έξοδο.
Δεν αναφέρομαι καθόλου στα Inserts, Tape IN/OUT γιατί δεν θα μας απασχολήσουν στο συγκεκριμένο θέμα. Τέλος θέλω να αναφέρω οτι όλοι οι Jack Connectors στην κονσόλα είναι TRS (Balanced). Σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στο Manual της κονσόλας για να διαπιστώσει αυτά που περιγράφω παραθέτω το Link του εδώ. (http://www.mackie.com/pdf/CFXMKIISeries_OM.pdf)
ΒΑΣΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:. Τα εφφέ (εξωτερικά ή το εσωτερικό) δρομολογούνται κατευθείαν από τα EFX Returns ή τον fixed εσωτερικό κλάδο Return του εσωτερικού εφφέ στην Main Out χωρίς να περνούν από τις Sub 1,2,3,4. Ως αποτέλεσμα αυτού τα εφφέ ακούγονται μεν από τις Main Out αλλά δεν είναι παρόντα στις Sub Outs 1,2,3,4. Eπίσης τα εφφέ φτάνουν στις Aux Sends 1 και 2 αλλά όχι στερεοφωνικά. Πριν διανεμηθούν στις Αux 1 και Αux 2 προστίθενται και το ποσοστό που φτάνει στις Aux Sends 1 και 2 ελέγχεται από τα αντίστοιχα Knobs Effects to Monitors 1 και 2. Προσέξτε και αν θέλετε τσεκάρετέ το από το διάγραμμα δρομολόγησης που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του Manual οτι τα Aux Sends και EFX Sends είναι μονοφωνικά. Συνεπώς αν σε αυτά φτάσει στερεοφωνικό σημά τότε τα L/R του προστίθενται πριν βγουν στην έξοδο. Πολλοί νομίζουν εσφαλμένα οτι τα Sends 1 μεταφέρουν το L σήμα και τα Sends 2 το Right. Η μόνη περίπτωση του να συμβεί αυτό είναι η δημιουργία Stereo καναλιού από 2 Mono (κατάλληλα Panned) εκ των οποίων το Aux 1 του πρώτου θα οδηγεί το L και το Aux 2 του δευτέρου το Right.
Το Setup μου μέχρι σήμερα είχε ως εξής:
Η στερεοφωνική έξοδος της κάρτας ήχου (L/R XLR's) συνδέεται στη στερεοφωνική είσοδο 15-16 της Mackie. To κανάλι 15-16 ανάγεται στις SUB 3-4 οι οποίες με τη σειρά τους ανάγονται στα L/R Paths του Main Bus και φτάνουν στην Μain Out. Πιο συγκεκριμένα η Sub 3 οδηγεί το Left και η Sub 4 το Right. Η σύνδεση της Stereo εξόδου της RME στην Stereo είσοδο 15-16 της Mackie γίνεται με 2 "XLR to TRS" καλώδια.
Τα 2 Monitors συνδέονται με 2 XLR καλώδια στην Main Out (L/R XLR outs).
Όσον αφορά την έξοδο που θα χρησιμοποιούσα για ηχογραφήσεις, στην αρχή είχα προβληματιστεί σχετικά με το ποια έξοδο της Mackie θα έπρεπε να συνδεθεί στην είσοδο της κάρτας ήχου. Το κυριότερο που θα έπρεπε να ικανοποιείται ήταν να μπορεί η Mackie να ανάγει σε αυτήν την έξοδο κανάλια κατά βούληση τα οποία θα έπρεπε και να ακούγονται από τα 2 Monitors αλλά και να ηχογραφούνται ταυτόχρονα μόνα τους παράλληλα με το υπόλοιπο Mix Playback (για λόγους Overdubbing). Αυτή η ανάγκη απέκλεισε εξαρχής για προφανείς λόγους την εναλλακτική Main Out (TRS Connectors) και την Utility Out. Οι μόνες έξοδοι που πληρούσαν τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις Overdubbing ήταν οι Sub 1,2,3,4 οι Αux Sends 1 και 2 και οι EFX Sends 1 και 2. Το κάθε κανάλι μπορούσε να εμφανιστεί στις προαναφερθείσες εξόδους ανεξάρτητο από το υπόλοιπο Μix που έβγαινε από τις Main Outs. Αυτό μπορούσε να γίνει από τα Αssign 1-2, 3-4 και από τα Aux 1, Aux 2, EFX 1, EFX 2 Knobs που υπάρχουν στο Stripe κάθε καναλιού. Λόγω του γεγονότος όμως οτι τα Aux 1 και Aux 2 ήταν μονοφωνικά τα απέκλεισα χωρίς να το πολυσκεφτώ. Ομοίως έπραξα και για τα EFX Sends 1 και 2 συν του γεγονότος οτι ήθελα να τα αφήσω ελεύθερα σε περίπτωση που έπρεπε να συνδέσω εξωτερικό εφφέ. Οι Sub 3-4 όπως ανέφερα προηγουμένως ήταν απασχολημένες γιατί σε αυτές ανάγεται το Playback από την κάρτα ήχου το οποίο από την 15-16 περνά στις Sub 3-4 και από εκεί δρομολογείται στο Main Bus.
Συνεπώς οι έξοδοι Sub Out 1 και Sub Out 2 της Mackie ήταν οι μόνες διαθέσιμες για να συνδεθούν στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου με 2 "TRS to XLR" καλώδια.
Κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσα οποιοδήποτε κανάλι ή κανάλια θέλω να τα στέλνω προς ηχογράφηση στην κάρτα ήχου ανεξάρτητα από το υπόλοιπο Mix πατώντας το Assign 1-2 στο Stripe όσων καναλιών ήθελα να γράψω. Μπορούσα δε να τα ακούω από τα Monitors είτε ανάγοντας τις ίδιες τις Sub 1-2 στο Main L/R (ανοίγοντας φυσικά τα Faders των SUB 1-2) είτε μέσω αναγωγής των ίδιων των καναλιών ταυτόχρονα και στις Sub 3-4 που βγαίνουν στο Main Bus. Θα έπρεπε φυσικά στη δεύτερη περίπτωση για να μην ακούω το ίδιο κανάλι 2 φορές οι Sub 1-2 να μην ανάγονται στο Main Bus αλλά να έχουν τα Faders τους ανοιχτά για να φτάνει το σήμα στις εξόδους Sub 1 και Sub 2 προκειμένου να ηχογραφηθούν. Έτσι τα Faders Sub 1 και 2 έλεγχαν τη στάθμη της ηχογράφησης ενώ τα Faders Sub 3 και 4 τη στάθμη που φτάνει στα Monitors. Μπορούσα επίσης κατά αυτόν τον τρόπο οτιδήποτε πάιζει Playback από τον υπολογιστή να το ηχογραφώ κατευθείαν απλά στέλνοντας το Stereo κανάλι 15-16 στις Sub 1-2. Παρόλο που η RME μου δίνει επιλογή Loopback χωρίς εξωτερικά Patches η χρήση της Mackie κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσε να το πετύχει χωρίς να είναι ανάγκη να το κάνει η RME.
Η χρήση των εξόδων Sub 1 και Sub 2 για ηχογράφηση πέρα από το βασικό πλεονέκτημα διατήρησης πραγματικής στερεοφωνίας στην ηχογράφηση είχε κι ένα βασικό μειονέκτημα. Όπως ανέφερα και στη Βασική Σημείωση παραπάνω, τα εξωτερικά και το εσωτερικό εφφέ ΔΕΝ περνούν από τα Sub Buses 1,2,3,4 (όταν κάνω χρήση του εσωτερικού κλάδου Return του Onboard FX και των Stereo EFX Returns 1 και 2 για το εξωτερικό) και εφαρμόζονται κατευθείαν στο Main Bus. Συνεπώς αν εγώ ήθελα να εφαρμόσω είτε το Onboard είτε εξωτερικό FX στο κανάλι μου δεν μπορούσα να το ηχογραφήσω. Μπορούσα να το ακούω από τα Monitor κατά την ηχογράφηση διότι εφαρμοζόταν στο Μain Bus αλλά δεν γινόταν να ηχογραφηθεί διότι δεν εφαρμοζόταν στα Sub Buses 1-2. Μπορούσα φυσικά στη συνέχεια να εφαρμόσω εφφέ από Plug In στο Cubase αλλά δεν μπορούσα να γράψω εφφέ Real Time.
Πρόσφατα απέκτησα το Lexicon MX400 το οποίο θα το χρησιμοποιήσω ως εξωτερικό εφφέ. Το συγκεκριμένο μπορεί να δουλέψει σε 3 Modes (Stereo, Dual Stereo και ως Surround). Διαθέτει στην ουσία 4 μηχανές FX και θα το λειτουργήσω σε Dual Stereo Mode.
Σκέφτομαι να κάνω το εξής: To πρώτο EFX Send της Mackie θα συνδέεται στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις 2 πρώτες μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω Reverb και Delay FX's. To δεύτερο EFX Send της κονσόλας θα συνδέεται και αυτό στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις υπόλοιπες 2 μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω άλλα FX's πλην Reverb και Delay. Από τις 4 εξόδους του Lexicon θα επιστρέφω στη Μackie στις 2 στερεοφωνικές EFX Return 1 και 2. Κατά αυτόν τον τρόπο το EFX 1 Knob του κάθε καναλιού θα στέλνει σήμα προς επεξεργασία τύπου Reverb/Delay και το EFX 2 προς επεξεργασία άλλων τύπων εφφέ (Chorus, Phaser, Flanger...κτλ). Το εσωτερικό εφφέ της Mackie θα το έχω κλειστό.
Δεδομένου του Setup που μόλις περιέγραψα, θα πρέπει, για να ηχογραφούνται τα FX Real Time να αλλάξω αναγκαστικά τις εξόδους που στέλνω ως είσοδο στην RME. Με άλλα λόγια θα πρέπει αντί των Sub Outs 1-2 να έχω συνδεδεμένες τις Aux Send 1 και 2. Όπως ανέφερα πριν, με τη χρήση των Αux Sends 1 και 2 ως εξόδων ηχογράφησης η πραγματική στερεοφωνία καταργείται στην ηχογράφηση στερεοφωνικών καναλιών και ο λόγος είναι οτι πριν τα Aux Buses τα L και R σήματα προστίθενται. Ως άμεσο αποτέλεσμα στα Αux Sends 1 και 2 φτάνουν δύο ίδια σήματα που περιέχουν 2 ίδια αθροίσματα που έχουν προκύψει από το άθροισμα 2 διαφορετικών ποσοτήτων (L/R).
Συνεπώς στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου φτάνουν δύο ίδια μονοφωνικά σήματα πράγμα που καταργεί την πραγματική στερεοφωνία. Oμοιοτρόπως αν δει κανείς το διάγραμμα δρομολόγησης θα διαπιστώσει οτι περίπατο πάει και η πραγματική στερεοφωνία των FX καθώς τα L/R των στερεοφωνικών EFX Returns προστίθενται και αυτά πριν εφαρμοστούν στα Aux Buses.
Με λίγα λόγια και πάντα για τα Set Up που περιγράφω παραπάνω:
1. Για να ηχογραφώ Real Time FX θα πρέπει να θυσιάσω την πραγματική στερεοφωνία.
2. Αν θέλω να διατηρήσω τη στερεοφωνία στην ηχογράφηση δεν θα μπορώ να ηχογραφώ FX Real Time....
Καταρχήν θέλω από τώρα να σας ζητήσω συγγνώμη για το μακροσκελές Post αλλά θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο περιγραφικός έτσι ώστε να σας δώσω πλήρη εικόνα σχετικά με αυτό που θέλω να ρωτήσω
Έχω εγκατεστημένη στο PC που χρησιμοποιώ στο Home Studio την RME HDSP 9632 (http://www.rme-audio.de/en_products_hdsp_9632.php)
Δεν χρησιμοποιώ το Standard Break Out Cable BO9632CMKH (Unbalanced) με το οποίο διατίθεται η κάρτα κατά την αγορά της αλλά αντί αυτού χρησιμοποιώ το optional BO9632XLRMKH (Balanced). Μπορείτε να δείτε τα καλώδια στο link που ακολουθεί: http://www.rme-audio.de/en_products_cables.php#2
Διαθέτω επίσης μια Mackie CFX16 MKII (http://www.mackie.com/products/cfx16mkii/) η οποία γνωρίζω πολύ καλά οτι είναι μια κονσόλα η οποία είναι περισσότερο PA oriented και λιγότερο για Studio εφαρμογές.
Θα μιλήσω λίγο για τη Mackie για να σας δώσω εν τάχει μια μικρή εικόνα για τη δρομολόγησή της.
H Mackie μου παρέχει 12 Mono Κανάλια και 2 Stereo κανάλια. Διαθέτει επίσης 4 Sub Outs, 2 Pre/Post Fader Switchable Μονοφωνικά Αux Sends, 2 Μονοφωνικά FX Sends (τα οποία αναφέρονται ως EFX Sends και είναι στην ουσία 2 πρόσθετα Post Fader Αux Outs τα οποία ο κατασκευαστής διαθέτει για σύνδεση εξωτερικών εφφέ τα οποία επιστρέφουν μέσω των 2 Stereo EFX Returns). H κονσόλα πέρα από την Main Out διαθέτει στερεοφωνική Utility Out η οποία ελέγχεται από δικό της Knob το οποίο όμως είναι Post Μain Fader. Συνεπώς η Utility Out ελέγχεται από το Knob της για δεδομένη τιμή του Main Fader. (Aν πχ το Main Fader είναι στο Maximum Attenuation τότε ανεξάρτητα από τη θέση του Utility Out Knob δεν φτάνει τίποτα στην Utility Out)
Κάθε κανάλι Stereo ή Mono δεν μπορεί να περάσει κατευθείαν στο Main Bus και στην Main Out χωρίς να περάσει πρώτα από Sub Outs. Με λίγα λόγια κάθε κανάλι ανάγεται πρώτα σε ένα ζεύγος Sub Out (1-2 ή 3-4 ή και στα 2 ζεύγη) και στη συνέχεια η κάθε Sub ανάγεται στο L ή R audio path του Main Bus και δρομολογείται στην έξοδο.
Δεν αναφέρομαι καθόλου στα Inserts, Tape IN/OUT γιατί δεν θα μας απασχολήσουν στο συγκεκριμένο θέμα. Τέλος θέλω να αναφέρω οτι όλοι οι Jack Connectors στην κονσόλα είναι TRS (Balanced). Σε περίπτωση που χρειαστεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στο Manual της κονσόλας για να διαπιστώσει αυτά που περιγράφω παραθέτω το Link του εδώ. (http://www.mackie.com/pdf/CFXMKIISeries_OM.pdf)
ΒΑΣΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:. Τα εφφέ (εξωτερικά ή το εσωτερικό) δρομολογούνται κατευθείαν από τα EFX Returns ή τον fixed εσωτερικό κλάδο Return του εσωτερικού εφφέ στην Main Out χωρίς να περνούν από τις Sub 1,2,3,4. Ως αποτέλεσμα αυτού τα εφφέ ακούγονται μεν από τις Main Out αλλά δεν είναι παρόντα στις Sub Outs 1,2,3,4. Eπίσης τα εφφέ φτάνουν στις Aux Sends 1 και 2 αλλά όχι στερεοφωνικά. Πριν διανεμηθούν στις Αux 1 και Αux 2 προστίθενται και το ποσοστό που φτάνει στις Aux Sends 1 και 2 ελέγχεται από τα αντίστοιχα Knobs Effects to Monitors 1 και 2. Προσέξτε και αν θέλετε τσεκάρετέ το από το διάγραμμα δρομολόγησης που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του Manual οτι τα Aux Sends και EFX Sends είναι μονοφωνικά. Συνεπώς αν σε αυτά φτάσει στερεοφωνικό σημά τότε τα L/R του προστίθενται πριν βγουν στην έξοδο. Πολλοί νομίζουν εσφαλμένα οτι τα Sends 1 μεταφέρουν το L σήμα και τα Sends 2 το Right. Η μόνη περίπτωση του να συμβεί αυτό είναι η δημιουργία Stereo καναλιού από 2 Mono (κατάλληλα Panned) εκ των οποίων το Aux 1 του πρώτου θα οδηγεί το L και το Aux 2 του δευτέρου το Right.
Το Setup μου μέχρι σήμερα είχε ως εξής:
Η στερεοφωνική έξοδος της κάρτας ήχου (L/R XLR's) συνδέεται στη στερεοφωνική είσοδο 15-16 της Mackie. To κανάλι 15-16 ανάγεται στις SUB 3-4 οι οποίες με τη σειρά τους ανάγονται στα L/R Paths του Main Bus και φτάνουν στην Μain Out. Πιο συγκεκριμένα η Sub 3 οδηγεί το Left και η Sub 4 το Right. Η σύνδεση της Stereo εξόδου της RME στην Stereo είσοδο 15-16 της Mackie γίνεται με 2 "XLR to TRS" καλώδια.
Τα 2 Monitors συνδέονται με 2 XLR καλώδια στην Main Out (L/R XLR outs).
Όσον αφορά την έξοδο που θα χρησιμοποιούσα για ηχογραφήσεις, στην αρχή είχα προβληματιστεί σχετικά με το ποια έξοδο της Mackie θα έπρεπε να συνδεθεί στην είσοδο της κάρτας ήχου. Το κυριότερο που θα έπρεπε να ικανοποιείται ήταν να μπορεί η Mackie να ανάγει σε αυτήν την έξοδο κανάλια κατά βούληση τα οποία θα έπρεπε και να ακούγονται από τα 2 Monitors αλλά και να ηχογραφούνται ταυτόχρονα μόνα τους παράλληλα με το υπόλοιπο Mix Playback (για λόγους Overdubbing). Αυτή η ανάγκη απέκλεισε εξαρχής για προφανείς λόγους την εναλλακτική Main Out (TRS Connectors) και την Utility Out. Οι μόνες έξοδοι που πληρούσαν τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις Overdubbing ήταν οι Sub 1,2,3,4 οι Αux Sends 1 και 2 και οι EFX Sends 1 και 2. Το κάθε κανάλι μπορούσε να εμφανιστεί στις προαναφερθείσες εξόδους ανεξάρτητο από το υπόλοιπο Μix που έβγαινε από τις Main Outs. Αυτό μπορούσε να γίνει από τα Αssign 1-2, 3-4 και από τα Aux 1, Aux 2, EFX 1, EFX 2 Knobs που υπάρχουν στο Stripe κάθε καναλιού. Λόγω του γεγονότος όμως οτι τα Aux 1 και Aux 2 ήταν μονοφωνικά τα απέκλεισα χωρίς να το πολυσκεφτώ. Ομοίως έπραξα και για τα EFX Sends 1 και 2 συν του γεγονότος οτι ήθελα να τα αφήσω ελεύθερα σε περίπτωση που έπρεπε να συνδέσω εξωτερικό εφφέ. Οι Sub 3-4 όπως ανέφερα προηγουμένως ήταν απασχολημένες γιατί σε αυτές ανάγεται το Playback από την κάρτα ήχου το οποίο από την 15-16 περνά στις Sub 3-4 και από εκεί δρομολογείται στο Main Bus.
Συνεπώς οι έξοδοι Sub Out 1 και Sub Out 2 της Mackie ήταν οι μόνες διαθέσιμες για να συνδεθούν στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου με 2 "TRS to XLR" καλώδια.
Κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσα οποιοδήποτε κανάλι ή κανάλια θέλω να τα στέλνω προς ηχογράφηση στην κάρτα ήχου ανεξάρτητα από το υπόλοιπο Mix πατώντας το Assign 1-2 στο Stripe όσων καναλιών ήθελα να γράψω. Μπορούσα δε να τα ακούω από τα Monitors είτε ανάγοντας τις ίδιες τις Sub 1-2 στο Main L/R (ανοίγοντας φυσικά τα Faders των SUB 1-2) είτε μέσω αναγωγής των ίδιων των καναλιών ταυτόχρονα και στις Sub 3-4 που βγαίνουν στο Main Bus. Θα έπρεπε φυσικά στη δεύτερη περίπτωση για να μην ακούω το ίδιο κανάλι 2 φορές οι Sub 1-2 να μην ανάγονται στο Main Bus αλλά να έχουν τα Faders τους ανοιχτά για να φτάνει το σήμα στις εξόδους Sub 1 και Sub 2 προκειμένου να ηχογραφηθούν. Έτσι τα Faders Sub 1 και 2 έλεγχαν τη στάθμη της ηχογράφησης ενώ τα Faders Sub 3 και 4 τη στάθμη που φτάνει στα Monitors. Μπορούσα επίσης κατά αυτόν τον τρόπο οτιδήποτε πάιζει Playback από τον υπολογιστή να το ηχογραφώ κατευθείαν απλά στέλνοντας το Stereo κανάλι 15-16 στις Sub 1-2. Παρόλο που η RME μου δίνει επιλογή Loopback χωρίς εξωτερικά Patches η χρήση της Mackie κατά αυτόν τον τρόπο μπορούσε να το πετύχει χωρίς να είναι ανάγκη να το κάνει η RME.
Η χρήση των εξόδων Sub 1 και Sub 2 για ηχογράφηση πέρα από το βασικό πλεονέκτημα διατήρησης πραγματικής στερεοφωνίας στην ηχογράφηση είχε κι ένα βασικό μειονέκτημα. Όπως ανέφερα και στη Βασική Σημείωση παραπάνω, τα εξωτερικά και το εσωτερικό εφφέ ΔΕΝ περνούν από τα Sub Buses 1,2,3,4 (όταν κάνω χρήση του εσωτερικού κλάδου Return του Onboard FX και των Stereo EFX Returns 1 και 2 για το εξωτερικό) και εφαρμόζονται κατευθείαν στο Main Bus. Συνεπώς αν εγώ ήθελα να εφαρμόσω είτε το Onboard είτε εξωτερικό FX στο κανάλι μου δεν μπορούσα να το ηχογραφήσω. Μπορούσα να το ακούω από τα Monitor κατά την ηχογράφηση διότι εφαρμοζόταν στο Μain Bus αλλά δεν γινόταν να ηχογραφηθεί διότι δεν εφαρμοζόταν στα Sub Buses 1-2. Μπορούσα φυσικά στη συνέχεια να εφαρμόσω εφφέ από Plug In στο Cubase αλλά δεν μπορούσα να γράψω εφφέ Real Time.
Πρόσφατα απέκτησα το Lexicon MX400 το οποίο θα το χρησιμοποιήσω ως εξωτερικό εφφέ. Το συγκεκριμένο μπορεί να δουλέψει σε 3 Modes (Stereo, Dual Stereo και ως Surround). Διαθέτει στην ουσία 4 μηχανές FX και θα το λειτουργήσω σε Dual Stereo Mode.
Σκέφτομαι να κάνω το εξής: To πρώτο EFX Send της Mackie θα συνδέεται στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις 2 πρώτες μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω Reverb και Delay FX's. To δεύτερο EFX Send της κονσόλας θα συνδέεται και αυτό στο Lexicon και θα επεξεργάζεται από τις υπόλοιπες 2 μηχανές του Lexicon στις οποίες θα τρέχω άλλα FX's πλην Reverb και Delay. Από τις 4 εξόδους του Lexicon θα επιστρέφω στη Μackie στις 2 στερεοφωνικές EFX Return 1 και 2. Κατά αυτόν τον τρόπο το EFX 1 Knob του κάθε καναλιού θα στέλνει σήμα προς επεξεργασία τύπου Reverb/Delay και το EFX 2 προς επεξεργασία άλλων τύπων εφφέ (Chorus, Phaser, Flanger...κτλ). Το εσωτερικό εφφέ της Mackie θα το έχω κλειστό.
Δεδομένου του Setup που μόλις περιέγραψα, θα πρέπει, για να ηχογραφούνται τα FX Real Time να αλλάξω αναγκαστικά τις εξόδους που στέλνω ως είσοδο στην RME. Με άλλα λόγια θα πρέπει αντί των Sub Outs 1-2 να έχω συνδεδεμένες τις Aux Send 1 και 2. Όπως ανέφερα πριν, με τη χρήση των Αux Sends 1 και 2 ως εξόδων ηχογράφησης η πραγματική στερεοφωνία καταργείται στην ηχογράφηση στερεοφωνικών καναλιών και ο λόγος είναι οτι πριν τα Aux Buses τα L και R σήματα προστίθενται. Ως άμεσο αποτέλεσμα στα Αux Sends 1 και 2 φτάνουν δύο ίδια σήματα που περιέχουν 2 ίδια αθροίσματα που έχουν προκύψει από το άθροισμα 2 διαφορετικών ποσοτήτων (L/R).
Συνεπώς στη στερεοφωνική είσοδο της κάρτας ήχου φτάνουν δύο ίδια μονοφωνικά σήματα πράγμα που καταργεί την πραγματική στερεοφωνία. Oμοιοτρόπως αν δει κανείς το διάγραμμα δρομολόγησης θα διαπιστώσει οτι περίπατο πάει και η πραγματική στερεοφωνία των FX καθώς τα L/R των στερεοφωνικών EFX Returns προστίθενται και αυτά πριν εφαρμοστούν στα Aux Buses.
Με λίγα λόγια και πάντα για τα Set Up που περιγράφω παραπάνω:
1. Για να ηχογραφώ Real Time FX θα πρέπει να θυσιάσω την πραγματική στερεοφωνία.
2. Αν θέλω να διατηρήσω τη στερεοφωνία στην ηχογράφηση δεν θα μπορώ να ηχογραφώ FX Real Time....