Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)

relief? αν το action είναι χαμηλό και αν επίσης το relief μικρό, τότε πως ακούγεται στα power chords?

 
Relief μηδενικό στην δική μου περίπτωση όπως πάντα άλλωστε (relief=death of tone in my book).

Έχω πάντα τέλεια levelled and crowned τάστα οπότε δεν έχω προβλημα,το action μου είναi medium/low και είμαι,όσο μεγαλώνω,όλο και περισσότερο ελαφροχερης (το όργανο αναπνέει και ακούγεται καλύτερα αν δεν το...μπιστας με μίσος)

Η αποκάλυψη στο συγκεκριμένο σετ χορδών είναι το ποσό καθαρά ακούγονται οι wound χορδές χωρίς να μπουκωνουν τον ενισχυτή , ειδικά τους low power που χρησιμοποιώ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
2 hours ago, argytar said:


όμορφο είναι, αλλά σαν ....στρατ ακούγεται.

Δηλ...δεν μπορώ να κρίνω αν δεν ξέρω πως ήταν πχ με 9-42.

Ούτε ξέρω πως είναι η αίσθηση.

(είναι και αριστερόστροφη αυτή)....

nice πάντως.

 
Εχω την αισθηση οτι ακουγεται πολυ κοντα στο 9-42, με ακομα πιο σκαστες τις πανω χορδες.

 
Kι από μένα το relief σχεδοοοοοοοοον μηδενικό. Δε θελω ποτε 100% rigid - είναι το κόλλημά μου. Μιλάμε βέβαια για qs maple με qs maple cap fingerboard... και να θες με δυσκολία παίρνεις relief... Αντε να ειναι μισο χιλιοστό ή λιγότερο στη μέση της βέργας.

πάντως το 7.25¨ ενώ στην αρχή μου φαινόταν πολύ περίεργο τώρα μου φαίνεται πολύ άνετο. Τελικά η συνήθεια είναι μεγάλο πράμα.

 
πάντως το 7.25¨ ενώ στην αρχή μου φαινόταν πολύ περίεργο τώρα μου φαίνεται πολύ άνετο. Τελικά η συνήθεια είναι μεγάλο πράμα.
Φυσικά. Εγώ έχω διώξει ότι 9.5άρι rad έχει περάσει από τα χέρια μου.

 
Relief μηδενικό στην δική μου περίπτωση όπως πάντα άλλωστε (relief=death of tone in my book).
19961433_1568387913213239_839448513953783316_n.jpg

Το relief στις ηλεκτρικές κιθάρες (και στις ακουστικές τρόπον τινά) είναι ο μεγαλύτερος αστικός μύθος που κατατρέχει το όργανο από τότε που οι αστικοί μύθοι απέκτησαν σημασία. Τεντώστε τα μανίκια σας κι ένας γενναίος νέος κόσμος ήχου, ωραίου action και -σημειώστε- sustain, εκεί που το όργανο το χρειάζεται περισσότερο, δηλ. από 8-9 τάστο και μετά. Επίσης είναι το κλειδί για χαμηλό action χωρίς πνίξιμο bends στις ψηλές περιοχές μέχρι το 21-22 τάστο. Ή σε 7,25" radius ταστιέρες.

Κάθε όργανο διαφέρει (γεωμετρία και μορφολογία), οπότε θέλει λίγο tweak μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή/συμβιβασμός.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Προβολή συνημμένου 19792

Το relief στις ηλεκτρικές κιθάρες (και στις ακουστικές τρόπον τινά) είναι ο μεγαλύτερος αστικός μύθος που κατατρέχει το όργανο από τότε που οι αστικοί μύθοι απέκτησαν σημασία. Τεντώστε τα μανίκια σας κι ένας γενναίος νέος κόσμος ήχου, ωραίου action και -σημειώστε- sustain, εκεί που το όργανο το χρειάζεται περισσότερο, δηλ. από 8-9 τάστο και μετά. Επίσης είναι το κλειδί για χαμηλό action χωρίς πνίξιμο bends στις ψηλές περιοχές μέχρι το 21-22 τάστο. Ή σε 7,25" radius ταστιέρες.

Κάθε όργανο διαφέρει (γεωμετρία και μορφολογία), οπότε θέλει λίγο tweak μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή/συμβιβασμός.


κοίτα μερικοί παίκτες (argytar) το 0.5mm (κατεμε ΤΕΡΑΣΤΙΟ) relief το θεωρούν μηδενικό, άλλοι ίσως το 0.2mm το θεωρούν τεράστιο.

ΠΑΝΤΩΣ, σε κιθάρες με γνησίως μηδενικό relief, δηλ ένα κίχ πάνω απο το αρνητικό, power chords (να μην μιλήσω για Djent) δεν παίζεις. Κάτω δεν κουρδίζεις, και περιορίζεσαι στο να χαϊδεύεις την κιθαρούλα με μπλουζάκια και ροκάκια του 60.

όπως λες και εσύ είναι μια χρυση τομή, το εργαλείο για να πετύχει κάποιος ομοιόμορφο action καθως και να δώσει λίγο αέρα στα αριστερά τάστα, εκεί που δηλ το μηδενικό relief πονάει πιο πολύ.

Κατα τα άλλα (με εξαίρεση στο οτι η κιθάρα χρειάζεται action και sustain κυρίως στα κεντροδεξιά ΛΟΛ τάστα, νομίζω παντού χρειάζεται), στα υπόλοιπα που αναφέρεις για action, συμφωνώ 100%, (π.χ. μείωση relief -> μείωση action (και) στα τελευταία τάστα)

 
Αλλάζουμε θέμα βέβαια αλλά σε μια κουβέντα λογικό είναι να παρεκκλίνουμε τριγύρω. Όπως με τα του Χέντριξ, πχ, χάσαμε την ουσία, που είναι όντως το ότι σετ χορδών με 10e, 15G και 38Ε είναι όντως η λογική σειρά αν θέλουμε να έχουμε καλό balance στον ήχο.

Δεν μετριέται δυστυχώς το relief ούτε με τηλεκάρτες ούτε με feeler gauges. Eίναι κάτι πέρα από το "πατάω 1ο και 14ο ή 1ο και 17ο, ή 1ο και τελευταίο και βλέπω τι relief έχω". Υπάρχουν όργανα που έχουν relief από το 0 έως το 3 τάστο και backbow από το 5 έως το 12 και rising tongue από 16 και πέρα. Αυτό το όργανο δεν έχει ένα relief, αλλά έχει μία-δύο ρυθμίσεις/θέσεις ΄όπου θα παίξει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

To αν θα παίξεις powerchords ή θα σκάψεις από το  1ο έως το 9ο τάστο σε όργανο με μηδέν relief (για την ακρίβεια με ίσιο μανίκι) εξαρτάται από το είδος τους σκαψίματος (υπάρχουν πάρα πολλά) και από την ανοχή του καθενός στο "σύρσιμο" ή buzz το οποίο ούτως ή άλλως είναι κανόνας στο ηλεκτρικό όργανο και θα πρέπει να μάθει κανείς να ζει με αυτό, αφού είναι κάτι που ΔΕΝ περνάει στο τελικό αποτέλεσμα δηλ. μέσα από τον ενισχυτή, μετά από την μπάντα και έξω στο PA ή στο ηχοσύστημά μας. Είναι κάτι που πολλές φορές επισημαίνω στους μουσικούς ότι καλύτερα χαμηλότερα οι χορδές και λίγο buzz παρά πολύ ψηλότερα αλλά και πάλι, λίγο λιγότερο buzz. Τους περισσότερους τους ενοχλεί το buzz που ακούνε απ' ευθείας από το όργανο.

Το sustain πριν από το 10ο έρχεται από μόνο του, απλά λόγω μήκους χορδής που δονείται ελεύθερα. Μια ΛΑ στη ΣΟΛ χορδή στο δευτερο τάστο θα ηχήσει περισσότερη ώρα, ακόμη και στη συνθήκη της χαμηλότερης γωνίας πρόσπτωσης της χορδής στο τάστο (αναποφευκτο γεωμετρικά) και με buzz, σε σχέση με μια καθαρή ηχητικά ΛΑ στο 14ο τάστο.

Ειδικά δε, στα είδη όπου ειπισέρχεται distortion και μάλιστα το sustain είναι σχεδόν αχρείαστο ( τι να το κάνεις όταν παίζεις μπουκωτά 32α ).

Όταν μειώνεις relief, τις περισσότερες φορές η αίσθηση στα τελευταία τάστα (16-22/24) είναι ότι αυξάνεται το action (με την προϋπόθεση ότι διατηρείς το action στο 12, σταθερό). Γεωμετρικά, αλλάζει η γωνία αν έχεις 1μιση mm πχ στο 12 θα έχεις σίγουρα ψηλότερο του 1μιση στο τελείωμα της ταστιέρας. Άρα η αίσθηση εκεί είναι ότι αυξάνεται το action εκεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ σωστό οτι ένα μπράτσο μπορεί να έχει κάποιες ειδικές παθογένειες.

Πιστεύω, πριν απο το 10ο, αν ταστάρει (π.χ. λογω 0 relief) το sustain έχει πάει περίπατο τα power riffs έχουν πάει περίπατο . Οσον αφορά το distortion αν δεν έχεις sustain δεν μπορείς να ενισχύσεις ένα ανύπαρκτο σήμα. Δες π.χ. Pantera Cemetary gates τις τελευταίες αρμονικές. Τόνοι distortion, τόνοι sustain, και τόνοι .... τόνων ? αν δεν έχεις sustain τότε αυτό δεν μπορείς να το παίξεις απλά.

Στο τελευταίο περι relief και action, δεν έθεσα κάποια προυπόθεση, είπα απλά οτι συμβαίνει.

Τώρα περί buzz, είσαι σίγουρος οτι ΔΕΝ περνάει στον ενισχυτή? Εμένα μου φαίνεται οτι περνάει και μάλιστα πολύ άσχημα. (δεν θα είχαν γραφτεί τόνοι (πάλι αυτη η λέξη) άρθρων πάνω στο buzz αν δεν ενοχλούσε και ηλεκτρικά). Συμφωνώ οτι λίγο buzz και με απαλή πένα δεν περνάει στο ενισχυτή (πάντα) αλλά το παραπάνω περνάει. Εξαρτάται και απο τα settings : μπασα, πρίμα, μεσαία σίγουρα επηρεάζουν το πόσο ενοχλητικά βγαίνει το buzz προς τα έξω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μάλλον δεν τα εξηγώ καλά. Δεν λέμε να ταστάρει το όργανο σε βαθμό που να μην έχεις sustain. Αυτό είναι προβληματικό (στα περισσότερα είδη, σε κάποια άλλα είναι προτέρημα). Αν ακούσεις ηχογραφήσεις κιθαρών (και μπάσων, εκεί να δεις) προ-distortion, θα εκπλαγείς από το πόσο buzz υπάρχει στην καθαρή έξοδο. 

Αν ψάχνουμε όμως να βρούμε συνθήκη "μη buzz" σε ηλεκτρικό όργανο, θα τη βρούμε μόνο σε high action καταστάσεις. Προσπαθώ να διαχωρίσω την ένοια buzz από το ταστάρισμα, αν με εννοείτε. Ένα δευτερογενές "κροτάλισμα" της χορδής σε πρώτο (attack) ή σε δέυτερο χρόνο (swell). Aυτό αποφεύγεται μόνο με action στο θεό και πολλές φορές εξαρτάται όχι μόνο από τη γεωμετρία αλλά και από τη φυσική και το resonance του εκάστοτε οργάνου, με άλλα λόγια τους συντονισμούς που συντελούνται σε κάθε δόνηση. Γι' αυτό και πολλές φορές, όργανα με απόλυτο fret dress και ολόισιες ταστιέρες δεν διορθώνουν το, σε μεγαλύτερο βαθμό buzz, που είναι αποτέλεσμα συντονισμών του ίδιου του οργάνου. Και όπου η τεχνη σηκωνει τα χέρια ψηλά στην επιστήμη... :classic_biggrin:

 
Τα ειδα λοιπον και τα δυο βιντεακια και αυτο το clean εμενα δεν μου αρεσει.

Δεν σκαει τιποτα. Ιδιως στο ημιτονιο κατω ....
(Βεβαια δεν ειναι ο μονος παραγοντας οι χορδες αλλά λεμε)

Προσπαθω να σκεφτω ενα τραγουδι που θα μπορουσα να παιξω με αυτον τον ηχο και δεν βρισκω.

Μονο ακορντα "σκουπα" σαν ακουστικη θα επαιζα κατι, με το ζορι και αν.

Σε 9-42 (9-11-16-24-32-42 υπολογιζω το ιδιο τραβηγμα θα ειναι περιπου με το 10-13-15-26-32-38 10-38) που ειχα κουρδισει ημιτονιο για να παιξω κατι, οι χορδες ισα ισα που κραταγαν κουρδισμα στα χερια. Φυσαγε ελαφρυ αερακι και αλλαζε κουρδισμα ?

Και ο ηχος πολυ ντοιν ντοιν στο clean, (στο πολυ γκαζι ηταν μια χαρα για τα συγκεκριμενα τραγουδια που επαιξα)

Ειναι βεβαια και πως εχει ο καθενας το CLEAN STRAT TONE στο μυαλο του.

Για μενα πχ το εντελως clean strat tone ειναι κατι σαν σε αυτο το σημειο




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για μενα πχ το εντελως clean strat tone ειναι κατι σαν σε αυτο το σημειο


Άκομα πιο ελαφρύ σετ δηλ. Τότε ο Knopfler όπως άλλωστε και οι ήρωες του δηλαδή οι country κιθαρίστες των 70s έπαιζε με 08-038...

Για εμένα πάντως ο καθαρός ήχος του Hendrix με αυτό ακριβώς το σετ είναι η ΕΠΙΤΟΜΗ του καθαρού στρατ ήχου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άκομα πιο ελαφρύ σετ δηλ. Τότε ο Knopfler όπως άλλωστε και οι ήρωες του δηλαδή οι country κιθαρίστες των 70s έπαιζε με 08-038...
Υποθεσεις για το Studio

Στα Live 9-40 και 9-46 κανονικο κουρδισμα

https://www.mk-guitar.com/2008/09/14/how-to-get-that-sultans-of-swing-sound-mark-knopfler-played-08-strings/

https://www.mk-guitar.com/2014/12/04/which-strings-for-the-sultans-of-swing-sound-comparing-010-and-009-strings/

Εχω παιξει με 8 πολυ παλια. Ξερω

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπα.

Το γράφει άλλωστε και το άρθρο.

Ο πρώτος δίσκος είναι 08-038 καρατσεκαρισμενο, αφού ο Albert Lee και ο James Burton αυτές χρησιμοποιούσαν ? , κάπου έχω και ένα παλιό guitar player που το γράφει.

Αλλά έτσι κι αλλιώς δεν έχει καμία σημασία αν ξέρεις να βγάλεις ήχο τον βγάζεις.

Και ο Ζappa έπαιζε με 8αρες και σκοτώνει ο ήχος του.Για να μην πιάσουμε τον Tommy Iommy....

Από την άλλη γούστα είναι αυτά... πάντως εύκολο είναι κάποιος να δοκιμάσει αυτό το κλασσικό σετ που έγραψε την ιστορία του classic rock και αν του αρέσει του αρέσει αλλιώς πίσω στα συνηθισμένα....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΟΚ παντως σχετικα με τον τιτλο , εγω τουλαχιστον δεν χρησιμοποιω λαθος χορδες.

9-42 στα σολιστικα μεταλα, και κανονικα και μισο τονο κατω.

10-46 κανονικα και μισο τονο κατω

11-50 μισο τονο κατω

Υβριδικα σετ με λεπτα καντινια και παχια μπασα εχω δοκιμασει και ειναι οτι χειροτερο. (φτιαχνεις τον ηχο να παιζει καλα στα μπασα και πας στα καντινια και ειναι πορδες, φτιάχνεις τον ηχο στα καντινια και πας στα μπασα και βουιζει ο τοπος)

Υβριδικα σετ με λεπτα μπασα και χοντρα καντινια οπως το 10-38 δεν εχω δοκιμασει αλλα θα δοκιμασω.

Ξερω οτι μια λιγο πιο λεπτη σολ και μια λιγο πιο λεπτη μι μπασο θα ηταν ενδιαφερον πειραμα, αλλα ξερω οτι δεν ειναι το 10-13-15-26-32-38 αυτο που θα ηθελα για αυτο το πειραμα.

Οκ το 15αρι σολ ας το δεχτω, αντε και το 32 λα, αλλά το 38 μι μπασο ειναι εκτος (δικης μου) πραγματικοτητας.

Πχ ενα πειραμα με

9-11-15-24-32-40 αντι 9-11-16-24-32-42 (αυτο υπαρχει πχ fender 150XL ή ernie ball 5105, o EVH τα χρησιμοποιουσε. Αλλα τι να το κανεις? ηδη ειναι πουπουλο το 9-42. Αν παει και ημιτονιο κατω? ... Van Halen επαιξα με 9-42 ημιτονιο κατω, που ελεγα πριν)

10-13-16-26-36-44 αντι 10-13-17-26-36-46

11-14-17-28-38-48 αντι 11-14-18-28-38-50

Δεν το εχω κανει γιατι εχω βρει το ηχο μου με τις κιθαρες χορδες μαγνητες ενισχυτες treble bleed και επιλογεα μαγνητων  (τα tone ειναι ξηλωμενα) και αντε να φτιαχνεις τωρα custom σετ χορδων.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
9-42 στη στρατ, σήμερα μου μπήκαν ιδέες...

λες? λεω...

πρίν κάνω ο,τιδήποτε, λεω ας δω κάτω τι γίνεται.

Κατεβάζω ένα τόνο....

Εχω και float το τρέμολο...ήρθε η μι και ξάπλωσε κατω...

Στη μέση λογικά πράγματα, με χαλαρή αίσθηση. Δεν ξέρω τι παραπάνω θα μου έδινε μια σολ λίγο πιό λεπτή... Θέλει σε πρώτη φάση σίγουρα ένα ελατήριο λιγότερο.

Οπότε ανεβάζω μισό τόνο και είμαι μισό κάτω.

Εδώ λίγο πιό νορμάλ πράγματα, δεν τρίζει τίποτα, αλλά δεν ευχαριστιέμαι 

Δεν νομίζω είναι για μένα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θυμάμαι παλιά έπαιζα σαν πιτσιρικάς με 8άρες, τι πιο φυσιολογικό για ένα παιδί να ψάχνει τον πιο ανώδυνο και εύκολο τρόπο, μέχρι που συνάντησα έναν κιθαρίστα, ο οποίος άλλαξε τον τρόπο που παίζω κιθάρα, μου είπε να παίζω με 10άρες στην πιο καλή μου κιθάρα και με 11άρες στην 2η μου κιθάρα για εξάσκηση, και με χαμηλό action.

Το έκανα για αρκετό καιρό για ενδυνάμωση, τα τελευταία 15-20 χρόνια δυστυχώς ποτέ μου δεν μπόρεσα να κρατάω μια κιθάρα στις 11άρες, παντα ζητούσα πιο πολύ modding, πιο χαμηλό action και πιο γρήγορο παίξιμο χωρίς να μου μένει καμία στο ράφι για 11άρες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πάντως γυρίζοντας στο σπίτι και βάζοντας τον ενισχυτη στο 6.5 -7 η κιθάρα ξεδιπλώθηκε πολύ καλύτερα. Νομίζω θα κάνω ένα ακόμα κλιπ.

Συμφωνώ και με το Σπύρο σε κάποια από τα προτεινόμενα σετ για δεκαρες εντεκαρες.

Γενικά πιστεύω ότι αν έχεις πάνω από δύο - τρεις κιθάρες καλό είναι να πειραματίζεσαι με το τι σετ ταιριάζει στην καθεμία ή να έχεις διάφορα σετ ανάλογα με το ποιόν ήχο θες να πετύχεις. 

Αλλιώς θα παίξει και θα ακουστεί μία στρατ με φιξ το τρεμολο και εντεκαρες και αλλιως μια τέλε με εννιάρες ή μια στρατ με φλόουτιν και 10-38....

Το συζητούσα τις προάλλες με τον Χάρη από GMI Halon guitars

Του έλεγα ότι παίξαν άτομα με τη τζαζμαστερ ή τη Χεντριξ και ειπαν ¨καλή αλλά δεν κάνει για όλα¨... και καταλήξαμε στο ότι είναι προτιμότερο να έχεις όργανα με χαρακτήρα . Αν θες ελβετικό σουγιά , παίρνεις -αλλά κάπου θα χάσεις , κάπου θα κερδίσεις πχ με μια PRS ή με μια Ibanez...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top