ProTools 28 χιλ. ευρώ vs. Reason 400e... blind test!!

bloody_sunday

Μέλος
Μηνύματα
9,502
Πόντοι
38
Mεγάλο debate υπάρχει σε ένα φόρουμ της Βρετανίας, αυτό του Computer Music. Oι υπεύθυνοι του περιοδικού έφτιαξαν ένα κομμάτι στο Reason, και μετά το μίξαραν:

(α) σε εξοπλισμό "υπνοδωματίου" αξίας 400 ευρώ,

(β) σε μεγάλο στούντιο με τη βοήθεια των Pro Tools (μάλλον των HD) και με εξοπλισμό άνω των 28 χιλ. ευρώ (βασικά λίγο μου ακούγεται για μεγάλο στούντιο, προφανώς εννοεί μόνο το σετ κονσόλα + ΗD και μερικά παρεμφερή A/D-D/A converters).

Mετά έβαλαν τις δυο μίξεις προς ακρόαση, και οι διαφωνίες για το ποιο είναι ποιο ξεκίνησαν...

http://www.computermusic.co.uk/page/computermusic?entry=cm_listening_challenge_causes_furore

http://www.musicradar.com/forum/showthread.php?t=11162

Μπορείτε να ακούσετε κι εσείς τα δυο κομμάτια εδώ:

http://www.musicradar.com/news/tech/blog-listening-challenge-test-your-ears-126097

Η απάντηση σχετικά με το ποιο μιξαρίστηκε στα ProTools και ποιο στο ίδιο το Reason θα δοθεί σύντομα από τους υπεύθυνους του περιοδικού. Όλα όσα είχα αστο μυαλό μου μετά την προσεκτική ακρόαση (συνιστώνται καλά ακουστικά ή ήχεία) είναι ακριβώς όλα όσα λέει ένας τύπος από το φόρουμ εκείνο, οπότε τον παραθέτω:

I think mix A has a more natural sound to it, with more depth and fullness to the bass end, pleasing to listen to, I could turn this up and listen to this all day.Mix B is so harsh it's not pleasing to listen to at all, it had me reaching for the volume dial to turn it down, the top end seems extremely overhyped. There's clicking present throughout the full track as the various samples are playing, I would hope the original samples are clean with no clicks present, therefore would assume these are artifacts added by the software playing them.

Mix A = Pro Tools

Mix B = Reason


Δυο διαφορετικά σημεία που εντόπισα είναι ο ήχος του φλάουτου με distortion στην αρχή, τα πρίμα του δεύτερου, τα πιο γλυκά μεσοϋψηλά του πρώτου και το κομπρεσσάρισμα του δεύτερου, το οποίο δεν ακούγεται καλό στο αρχικό μοτίβο τύπου Μανσίνι αλλά μόλις μπαίνει το μπιτάκι, ακούγεται πιο punchy. Aσυζητητί όμως προτιμώ το πρώτο mix.

Βέβαια, όλα αυτά είναι και λίγο ανεδαφικά γιατί η "πρώτη ύλη" και στις δυο μίξεις προέρχεται από το Reason, και βέβαια οι χειρισμοί που έγιναν στο Α και στο Β προφανώς δεν ήταν ακριβώς όμοιοι για να εξάγουμε συγκρίσιμα αποτελέσματα. Τουλάχιστον, θα μπορούσε να εστιάζεται η συζήτηση στις διαφορές και artifacts που δημιουργούν oι μηχανές των δυο προγραμμάτων στο finalizing.

Αν αφήσουμε τις συγκρίσεις (δύσκολες και μάλλον αδύνατες) στην άκρη, ποιο από τα δυο mix σας αρέσει περισσότερο;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To degradation του ηχου μεσα απο το Mp3 & τα αθλια μεγαφωνα του pc μου σιγουρα δεν βοηθανε...(κανενα Mp3 δεν με πειθει πλεον μια και απο προσωπικη εμπειρια,το clip μας στο youtube αλλα και τα mp3 στο myspace μας,ειναι ικανα να κανουν ακομα και το ....The Dark Side of the moon να ακουγεται...τενεκες και με πολλα ...ssssssss :))

παντως προτιμω το Α  (το κομματι ειναι μαυρα χαλια παντως και δοκιμαζει γερα τα νευρα μεχρι να τελειωσει η ακροαση..)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κανένα δε μ'άρεσε....μάλλον φταίει το κομμάτι γενικά.

Επίσης συμφωνώ ότι δεν έχει και πολύ νόημα η σύγκριση...άσε που δεν είναι και απαραίτητο να είναι έτσι όπως τα λένε οι τύποι, μπορεί και τα 2 να είναι μιξαρισμένα απ'την παντόφλα των 400 Ευρώ και απλά να έχουν μιξαριστεί διαφορετικά (ή κάτι άλλο)...

Άλλωστε, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. It's the motion of the ocean baby  8)

To A πάντως είναι πιο Low level και συνεπώς ίσως πιο ευχάριστο στο αυτί για πολλούς ακροατές.

 
Το μονο που αποδεικνει αυτο το τεστ ειναι οτι αμα ειναι χαλια το κομματι και 20.000 να δωσεις για mixing & mastering δεν το σωζεις με τιποτα.

Μακαρι να ειχαμε καλες συνθεσεις στην σημερινη pop σκηνη παρα την εμμονη που εχουν ολοι με την "τελεια παραγωγη"...

 
curlytree είπε:
Το μονο που αποδεικνει αυτο το τεστ ειναι οτι αμα ειναι χαλια το κομματι και 20.000 να δωσεις για mixing & mastering δεν το σωζεις με τιποτα.

Μακαρι να ειχαμε καλες συνθεσεις στην σημερινη pop σκηνη παρα την εμμονη που εχουν ολοι με την "τελεια παραγωγη"...
+1 στο πρώτο, αλλά στο δεύτερο δε θα συμφωνήσω. Υπάρχουν και πολύ καλές συνθέσεις, αν και όντως υπάρχουν και άπειρες αηδίες  ;D

 
Είναι λίγο περίεργο αυτό που θα πω αλλά στο β) ακούω την σκληράδα που θυμάμαι από τα protools LE, την οποία όμως δεν έχω διασταυρώσει στα "μεγάλα" Protools τα οποία λόγω διαφορετικού mix engine και converters υποψιάζομαι ότι δεν πρέπει να ακούγονται έτσι.

Το α) έχει τον ρηχό ήχο που θυμάμαι σε παλιό reason, μου έχουν πει όμως πως ο ήχος του τώρα έχει βελτιωθεί, άρα θα μπορούσε να είναι αυτό.Αλλά από την άλλη έχει πολύ στρογγυλό και ταυτόxρονα καθαρό χαμηλό για να είναι reason.

Oπότε θα έλεγα ότι α) Protools b) Reason, και θα εντυπωσιαζόμουν αν ήταν το αντίθετο.

 
curlytree είπε:
Το μονο που αποδεικνει αυτο το τεστ ειναι οτι αμα ειναι χαλια το κομματι και 20.000 να δωσεις για mixing & mastering δεν το σωζεις με τιποτα.
Συμφωνώ με όσα γράφεις αλλά αν εννοείς επίσης ότι το κομμάτι του mix είναι χάλια, διαφωνώ... Μια χαρά μου ακούστηκε (και στην αρχή περισσότερο προς John Barry παρά Mancini).

 
Εγώ πάλι προτιμώ το Β για κάποιο λόγο. Ίσως επειδή μου ακούγεται λίγο καλύτερο το reverb σε αυτή τη μείξη. Πάντως δεν εχω άποψη για το ποιό είναι ποιό μιας και δεν έχω χρησιμοποιήσει Pro-Tools. Το κομμάτι είναι κουραστικό αν και θυμίζει τον Κατάσκοπο που γύρισε απο το τρίο.  :D

 
εμενα παντως μου λεει πολλα οτι παιζει μια διαφορα 27.000 ευρω και κανεις δεν ειναι σιγουρος για το τι ειναι τι...

μου αρεσει το mix b anyway

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κανεις δεν ειναι σιγουρος για το τι ειναι τι... στα ηχεια του computer.. αμα το παιξεις σε ενα club μαλλον θα το καταλαβουν ολοι ομως...

 
δεν ειπα οτι το ακουσα σε πι σι βεβαια...τωρα σε ενα CLUB(!!!???) με τα limiter στην μεση να τσεκουρωνουν δεν νομιζω οτι θα καταλαβει κανεις τπτ...αλλα οκ κατι θα ξερεις παραπανω για να το λες.μακαρι να ειχαμε τα MIX σε 44.100/16

 
Εγώ πιστεύω ότι το κάνουν επίτηδες για να πλασάρουν το home recording. Βάζω στοίχημα ότι θα κερδίσει το home recording.

Είναι ένα περιοδικό που προωθεί προιόντα, λύσεις, συμβουλές για σπιτίσιες δουλειές. Το αγοράζω που και που το ελληνικο (έχουν δημοσιεύσει και κομμάτι μου  :D :D :D)

Διαφωνώ στο ότι μπορεί να γίνει αξιολόγηση σε ένα mp3 160kbps (κατέβηκε απο τον download manager μου)

Και όντως πολύ κουραστικο κομμάτι για να το προσέξεις!!!

 
Κι εκτός από όλα αυτά η δύναμη των pthd δεν είναι στο να μιξάρει έτοιμο υλικό που γράφτηκε από άλλο πρόγραμμα. Δεν θα το πάρεις γιαυτό, οπότε λέω πως το όλο πείραμα είναι άτοπο, σε αντίθεση με το πολύ σωστό πείραμα της digidesign που ξεκινούν αντιπαράθεση analog-digital αλλά με ίδια εργαλεία (τα hardware και τις κορυφαίες software προσομοιώσεις τους), στη δουλειά που χρειάζονται!

Και κάποιο άλλο να έβαζες στη θέση των μεγάλων pt πάλι τα ίδια θα ακούγοναν

 
PaulVon είπε:
.. αν και θυμίζει τον Κατάσκοπο που γύρισε απο το τρίο.  :D
;D

Τώρα μου θύμισες τα "Στο τραίνο θα στον σφυρίξω 3 φορές" και ,"Η πρώτη μου φορά νούμερο 2"

 
Θα συμφωνήσω φίλε lambrosgg μαζί σου:

lambrosgg είπε:
Εγώ πιστεύω ότι το κάνουν επίτηδες για να πλασάρουν το home recording. Βάζω στοίχημα ότι θα κερδίσει το home recording.

Είναι ένα περιοδικό που προωθεί προιόντα, λύσεις, συμβουλές για σπιτίσιες δουλειές.
Στοίχημα πως η απάντηση θα είναι του στυλ:

"Τελικά δυσκολευτηκε πάρα πολύ ο κόσμος που έλαβε μέρος, κι αυτό και από μόνο του είναι μια επιτυχία :P για το Reason. μπλα, μπλα, μπλα...Τώρα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ποιότητα των πανάκριβων μηχανημάτων, αλλά αφού μπορεσε εκ των προτέρων να έρθει αντιμέτωπο με την ποιότητα των ProTools, φανταστείτε ΤΙ μπορείτε να κάνετε κι εσείς από το "ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ" " ::)

Εντάξει, να μην παρεξηγηθώ,

όλοι μας αυτό παλεύουμε: να φτιάξουμε ένα αξιόλογο home studio που θα μπορέσουμε -ίσως- με το δικό μας διάβασμα, προσπάθεια, πειραματισμούς να καταλήξουμε να δημοσιεύουμε την μουσική μας, και να μπορεί να πληροί τις προϋποθέσεις που θα την κάνουν "ποιοτική" από ηχοληπτικής πλευράς (για το "μουσικής πλευρας"... αυτό θα κριθεί ;))

ΥΓ.: Ενδιαφέρον το test, αλλά μην παίρνουν και τα κεφάλια μας αέρα που κονταροχτυπηθηκε με τα ProTools. Το θέμα είναι ΠΟΙΟΣ; έκανε τις μίξεις. Μιας, και έγω να έκανα την μίξη σε αυτά, και ένας έμπειρος επαγγελματίας στο σπίτι μου μόνο με το Reason, πάλι θα με έτρωγε :P :P :P

 
Κατά τη γνώμη μου, τα ProTools είναι το Β.

Το οποίο είναι καλύτερο από το Α, για να μη ξεχνάμε και την ερώτηση.

;)

 
Herbert είπε:
εμενα παντως μου λεει πολλα οτι παιζει μια διαφορα 27.000 ευρω και κανεις δεν ειναι σιγουρος για το τι ειναι τι...
Δεν το λέω μόνο λόγω του quote, αλλά με αφορμή αυτό. Μην ξεχνιώμαστε ρε παίδες. Ακούμε ΕΝΑ mix που έχει γίνει σε δύο "προγράμματα". Μίλησε όμως κανείς για το πώς δουλεύεις με αυτά τα δύο προγράμματα σε διαφορετικούς ήχους; Αφήστε τα ηλεκτρονικά και τα samples... Vocals? Drums? Ορχήστρες; Το τι plugins υπάρχουν για το καθένα; Το πόσα plugins θα σηκώσει χωρίς πρόβλημα το σύστημα; Το τι μπορείς να βάλεις στο chain ως hardware? Το πόσο αξιόπιστο και bug-free είναι το κάθε ένα; Το πόσο πιο ευέλικτα και γρήγορα σου επιτρέπει να δουλέψεις το καθένα; Το support που έχεις από την κάθε εταιρία; Το hardware compatibility του καθενός; Την τελική ποιότητα ήχου του καθενός; (σε υλικό mixed με τα ΙΔΙΑ plugins και τα ΙΔΙΑ settings)? Το πόσο hands-on approach σου επιτρέπει το καθένα; Το τι automation (και με τι ευκολία) σου δίνει το καθένα; Το ίδιο είναι να σου πάρει να κάνεις κάτι 5 λεπτά και το ίδιο να σου πάρει 2 ώρες; Πόσο σε αφήνει το καθένα να ξεφύγεις από trivial χαμαλοδουλειές και να ασχοληθείς με το ίδιο το mix σου; Τι δυνατότητες tracking έχεις; κλπ κλπ κλπ

Δεν είπε κανείς ότι το reason είναι σκουπίδι. Αλλά το ότι σε ΕΝΑ mix (το οποίο κατά πάσα πιθανότητα έγινε ΠΡΩΤΑ στο Reason και μετά "αντιγράφηκε" στα PT, ώστε να είναι μέσα στο φάσμα δυνατοτήτων και των δύο προγραμμάτων) ο ήχος δεν παρουσιάζει ντε και καλά τρομακτικές διαφορές (που παρουσιάζει σαφώς κάποιες, αν και όταν κάτι χτυπάει κόκκινο δε φταίει το πρόγραμμα αλλά αυτός που δεν το χρησιμοποιεί σωστά, απ'όσο ακούω εγώ θα μπορούσαν και τα δύο να έχουν γίνει στο ίδιο πρόγραμμα με διαφορετικά plugins/settings) δε λέει τίποτα. Δηλαδή ωραία τα tests, σίγουρα μας λένε ότι τα home productions δεν είναι για τα μπάζα, αλλά μην το ξεφτιλίζουμε κιόλας το θέμα. Δηλαδή οι ηχολήπτες/studios/παραγωγοί παγκοσμίως που δίνουν ΤΑ λεφτά για PT είναι όλοι ΤΟΣΟ ηλίθιοι και απλά την πατήσανε με το όλο hype? Έλεος δηλδαή, μην το χάνουμε και τελείως.

Edit: btw, τα λεφτά δεν πέφτουν για το τι αποτέλεσμα θα έχεις σε ένα mix, πέφτουν για τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ που έχεις. Το ότι σε ΕΝΑ σημείο αυτές οι δυνατότητες (εστω) συγκλίνουν, δε μας λέει ΤΙΠΟΤΑ για το τι γίνεται σε ΟΛΑ τα υπόλοιπα σημεία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φίλε menelae,

+999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999.......στο ΣΥΝ ΑΠΕΙΡΟ!!!!

;D ;D ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top