Τα μεν είναι Closed και υποτίθεται ότι μέσω software κάνουν προσομοίωση χώρου και είναι κατάλληλα για μείξη σε untreated δωμάτια όπως το δικό μου.
Τα δε είναι Open Back, που σημαίνει ότι είναι όσο πιο κοντά σε ηχεία μόνιτορ δίπλα στο αυτί.
δεν τα έχω ακούσει τα SSA για να σου πω Alex για την αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων αλγορίθμων ως προς την
πιστότητα της προσομοίωσης, αλλά για μένα αυτού του είδους η προσέγγιση (closed & sim) είναι
η μόνη που μπορεί να έχει (πάντα σχετικά και τηρουμένων αναλογιών)
αληθοφανή αναπαράσταση της "φυσικής εμπειρίας" που βιώνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος ακούγοντας μουσική (ή ότι άλλο) μπροστά σε 2 ηχεία ώστε να αποβεί "ακέραια" χρήσιμη τελικά στην διαδικασία ενός mix (οι παραγωγές με τεχνικές ηχογράφησης binaural είναι κάποιες φορές αρκούντως εντυπωσιακές αλλά προορίζονται μόνο για την ακρόαση μέσω ακουστικών ασχέτως τύπου)...
από την άλλη η Open Back έχει μεν (ανάλογα την υλοποίηση) κάποια αρκούντως θελκτικά "μουσικά" χαρακτηριστικά (συν την μείωση της απομόνωσης από το περιβάλλον), αλλά προσωπικά είμαι πολύ μακρυά από οποιαδήποτε διατύπωση όπως "κοντά σε ηχεία μόνιτορ" για οποιονδήποτε τύπο ακουστικών... ίσα ίσα που τα ανοιχτά λειτουργούν πολύ χειρότερα στον
βασικό ρόλο των ακουστικών σε μια "σοβαρή" μίξη ως προς το αναλυτικό
audio editing (σε λεπτομέρειες που πολύ δύσκολα θα αντιληφθούμε ακούγοντας σε "νορμάλ" χώρους και εντάσεις από ένα ζευγάρι ηχεία ακόμα και ποιοτικό near field)...
έτσι αν κρίνω και από την κατηγορία τιμής που θα κινηθείς (στα πραγματικά ακριβά οι "διαφορές" αμβλύνονται), θα σου πρότεινα (σε πρώτη φάση) να δώσεις μεγαλύτερο βάρος σε closed
αν τα προορίζεις κυρίως ως
αρωγό σε mix (και φυσικά στο recording) και το αντίθετο
αν τα θες κυρίως για
τέρψη μέσω ακρόασης έτοιμων παραγωγών... όλα αυτά πάντα σε συνδυασμό με την "σχετικότητα" των δεκάδων παράπλευρων παραμέτρων που τίθενται συγκριτικά κάθε φορά όπως το είδος της μουσικής, οι ακουστικές μας "προτιμήσεις" (πχ ένα μεγάλο μέρος ακροατών ακούν ανακλαστικά ως "μουντές" τις audiophile ηχογραφήσεις), η ποιότητα κατασκευής, η εργονομία και η άνεση, η τιμή (εγώ ας πούμε φθηνό open δεν μπορώ να το ακούσω ούτε για πλάκα) κλπ...
ΥΓ. ασχέτως της τελικής σου επιλογής ρίξε μια ματιά επικουρικά και στο
Sienna της
Acustica (αν δεν το γνωρίζεις ήδη παρόμοιας λογικής με το VSX)... με έχει κερδίσει τελευταία δίνοντας μου μια πειστική εντύπωση για πρώτη φορά, ότι τελικά ίσως δεν είμαστε πια πολύ μακρυά από την εποχή που οι ψηφιακοί αλγόριθμοι θα μας μεταφέρουν νοητά σε οποιοδήποτε studio του κόσμου ζητάει η ψυχούλα μας φορώντας σαγιονάρα και με το φραπόγαλο στο χέρι...