προσθήκη εφέ με βάση το monitoring ή μετά την ηχογράφηση?

reverbfun

Νέο μέλος
Μηνύματα
139
Πόντοι
16
Με έχει απασχόλήσει αρκετές φορές η σκέψη για το αν τα διάφορα εφέ(eq, compressor, reverb κλπ) είναι καλύτερο να μπαίνουν κατά την διάρκεια της ηχογράφησης φωνής (με βάση δηλαδή το monitoring) ή αφού ολοκληρωθεί, να μπαίνουν ένα ένα?

Δηλαδή π.χ: έχω το monitor στο cubase ανοικτό και τραγουδάω κάτι και όπως το ακούω του βάζω eq, μετά ρυθμίζω τον κομπρέσσορα, το βάθος κλπ ή καλύτερα ηχογραφώ κάτι ολόκληρο και ξεκινάω να του βάζω τα εφέ αφού τελειώσω αυτό που έγραψα???

Τι άποψη έχετε σε αυτό και τι σας βοηθάει καλύτερα???

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
καταρχην να ξερεις πως θα ακουσεις πολλες διαφορετικες αποψεις και θα πρεπει να επιλεξεις αυτην που σου ταιριαζει καλυτερα εσενα...

προσωπικα

οταν ηχογραφω τα βαζω ολα φλατ και δεν προσθετω τπτ...

μετα την ηχογραφηση ρυθμιζω παραμετρους(οπως αυτες που ανεφερες) ωστε να μου ακουγεται solo το καθε οργανο-φωνη οπως θελω

και τελος στο μιξαρισμα ρυθμιζω παλι τις παραμετρους του καθε οργανου ετσι ωστε να ακουγεται καλα στο συνολο... (γιατι αλλο ενα οργανο να ακουγεται καλα απο μονο του solo και αλλο στο συνολο)

υπαρχουν ομως φυσικα και περιπτωσεις που εχω φερει φιλους μου να τους ηχογραφησω και μου ζητανε να ακουνε με rev την φωνη τους και διαφορα αλλα τετοιου τυπου

για να αποδωσουν καλυτερα...ειναι πως τον βολευει τον καθενα...

αλλα σιγουρα μετα την ηχογραφηση που θα πας να την επεξεργαστεις μην ξεχασεις να τα φλαταρεις ολα και να τα ξαναφτιαξεις απ την αρχη...(θα ακουσεις λεπτομερεις που με τα εφε την ωρα της ηχογραφησης δεν ακουστηκαν) :)

ελπιζω να βοηθησα

 
Χωρίς να είμαι ο πλέον κατάλληλος εδώ μέσα, σε σχέση με άλλα παιδιά ,απλά θα σου αναφέρω τι κάνω εγώ.

Διαμορφώνω τον ήχο πριν την εγραφή σε μεγάλο βαθμό και αυτό γιατί επηρεάζεται και το παίξιμο ενός οργάνου πχ με την προσθήκη ενός ρεβέρμπ .Αν επιχειρήσω να το βάλω μετά μπορεί να με πετάξει εκτός .Για τα φωνητικά δεν μπορώ να εκφράσω σαφή άποψη μια και είναι κάτι που δεν το έχω δοκιμάσει προς ώρας ,αλλά φαντάζομαι πως και εδώ θα έκανα το ίδιο .

Αφού τελειώσω με τις εγραφές όλες προσθέτω ίσως και κάποια πραγματάκια ακόμα ,αλλά η βασική δουλειά για μένα γίνεται από πριν .Θεωρώ πως μια εγγραφή είναι σαν ένα λάιβ .Διαμορφώνεις τον ήχο σου και ξεκινάς να παίξεις .

 
για εμενα το "σωστο" κρυβεται καπου στη μεση της απαντησης του samy και του niktkd93

Ναι οσον αφορα φωνη να εχεις ετοιμασει απο πριν οτι εξτρα θες (reverb,delay,eq, etc)

γιατι εκει εχεις ενα πιο "αμεσο" υλικο για να δουλεψεις στο τελικο αποτελεσμα

Οσον αφορα τα οργανα το καλυτερο ειναι να γραφεις οσο το δυνατον πιο "ξερο" το σημα σου γιατι

1:μετα εχεις ΑΠΛΕΤΟ χωρο να κινηθεις παραμετροποιωντας το

2:ξερεις και μπορεις πιο ευκολα να βρεις τα λαθη

3:καταλαβαινεις καλυτερα την παραμικρη αλλαγη στον ηχογραφημενο ηχο αν αλλαξεις εστω και κατι στο EQ

"Εξαιρέσεις" ειναι καποια συγκεκριμενα σημεια που πρεπει η κιθαρα να παιξει 5ες π.χ. ή καποιο υποτυποδες σολο με overdrive

αν δεν καταλαβαινεις ακριβως το τι γραφω μπορεις να εκφραστεις ελευθερα με τις αποριες σου  ;D

τα παραπανω αφορουν εγγραφη και προσθηκη διαφορων vst και plug ins

αυτο που λεει ο samy paraga ειναι προφανως για εγγραφη με μικροφωνο στον ενισχυτη οποτε εκει συμβαδιζουν οι αποψεις μας και ειναι ΟΤΙ καλυτερο μιας και κανεις δεν μπορει να σου πει το αντιθετο εφοσον "ξερεις" τον ηχο σου + οτι κερδιζεις τα πλεονεκτηματα του live οπως προειπε  ;) (samy διορθωσε με αν κανω λαθος)

 
Θα σε πάω ένα βήμα πιο πίσω. Ούτε για το ηχόχρωμα μη δεσμεύεσαι από την αρχή...

Με το δεδομένο ότι μάλλον οι συνθήκες ακρόασης δεν είναι και οι βέλτιστες, όπως επίσης και η παραγωγή δεν είναι ολοκληρωμένη στο μυαλό κανενός, θυμίζω το ιδιαίτερα ευέλικτο

reamping. Αν το συνδυάσεις δε και με κάποιο καλό silent recording setup, εξαιρετικό.

Πιστεύω ότι αν παίζεις και γράφεις στον ίδιο χώρο, δεν θα βγάλεις επαναλήψιμη άκρη παρά μόνο μετά από τρομερή ταλαιπωρία. Σε διαβεβαιώνω ότι π.χ. 3 εκ. off-axis mic placement κάνουν μεγάλη διαφορά (ιδιαίτερα σε γκάζια που είναι και τα δυσκολότερα IMO). Είναι πολλά που θίγω, αλλά είναι πολλά τα θέματα.

 
Παιδιά καταρχήν να σας ευχαριστήσω όλους για τις συμβουλές και τις απόψεις σας!!! :) :) :)

Πράγματι silent recording setup το πέτυχα σε μεγάλο βαθμό και λόγω κάρτας ήχου όπου θόρυβοι, φυσήματα κλπ είναι πια άγνωστες λέξεις και λόγω χώρου όπου το δωμάτιο είναι μικρό και ήσυχο με καλή μόνωση στα τζάμια! ;)

Νομίζω τελικά πως η προσθήκη εφέ στη φωνή είναι μία τελείως διαφορετική διαδικασία απο αυτή των οργάνων.

Το monitoring στη φωνή, μάλλον μας βοηθάει να κερδίσουμε και λίγο χρόνο!!!!

Αλήθεια σας έχει τύχει ποτέ, το αποτέλεσμα της ηχογράφησης να είναι λίγο πιο διαφορετικό από το άκουσμα του monitoring(προς το καλύτερο; )

Ήθελα όμως να ρωτήσω και το εξής μίας και έγινε λόγος για το ηχόχρωμα της φωνής:

Πιστεύετε πως ένα πιο ''στουντιακό'' ηχόχρωμα επιτυχγάνεται καλύτερα αν η φωνή σε συνάρτηση με τα εφέ βγαίνει περισσότερο dry, πιο απαλή και ζεστή;;;Παίζει κάποιο ρόλο το monitoring εδώ;;;;;

Διότι έχω την αίσθηση πως αν τα εφέ όπως reverb, delay κλπ ρυθμιστούν να δίνουν ένα πιο wet σήμα, το αποτέλεσμα βγαίνει μεν πολύ καλό αλλά πιο live και ''δωματιακό'' ::)

Εσείς τι πιστεύετε;;

 
Θα γραψω και εγω τι κανω, οχι για να σε συμβουλεψω αλλα κυριως επειδη με ενδιαφερει το θεμα και θελω μου ερχονται ειδοποιησεις  ;D

Αμα θελω να ηχογραφησω φωνη με μπολικο delay (βλεπε τραγουδια του μιτσου παπανικονογιαννοπαπαδοπουλου στο πανηγυρι του χωριου μου  ;D ) το βαζω πρωτα γιατι πιστευω πως τετοια "κυρια" εφε αμα τα προσθεσεις μετα μπορει οπως ειπε ο samy paraga να σε πεταξoυν εκτος. Οσον αφορα την κιθαρα παλι το ιδιο (εαν ηχογραφω καρφι και οχι με μικροφωνο - σπανιο μεν αλλα λεμε τωρα) δεν μπορω να φανταστω να την ηχογαφησω εντελως σκετη / φλατ και μετα να προσθεσω delay ή distortion!!! Πρεπει να ξερεις που χτιζεις πανω και μετα να προσθετεις τα στολιδια (π.χ reverb, eq). Με την κιθαρα πιστευω πως την κυρια δουλεια πρεπει να την κανεις πριν και αφου ηχογραφησεις απλα να ξαναφτιαξεις οτι δν σου καθεται καλα... Βεβαια εγω ειμαι εντελως καινουργιος στο χωρο και τωρα μαθαινω οποτε ολα αυτα που λεω μπορει να ειναι και λιγο μπουρδες (;D) αλλα ετσι μου φαινεται εμενα το πιο σωστο  :)

 
Η αλήθεια είναι πως ίσως νιώθεις και μία σιγουριά όταν το effect editing γίνεται ''πριν'' παρά μετά γιατί το μόνο που σου απομένει...είναι να τραγουδήσεις-παίξεις καλά :)

Blackforest, νομίζω πως σου αρέσει το ''δωματιακό'' live άκουσμα που είναι πιο ζωντανό, ε;;;

 
Αν θες κάποιο εφέ για να ηχογραφήσεις το βάζεις αλλά δεν το γράφεις!! Ηχογραφείς στεγνό το σήμα κ μετά,στη μίξη βάζεις ότι θες!

Αυτός είναι ο "επαγγελματικός" τρόπος....από εκεί κ πέρα όπως σε βολεύει εσένα... 

 
Tribal είπε:
Αν θες κάποιο εφέ για να ηχογραφήσεις το βάζεις αλλά δεν το γράφεις!! Ηχογραφείς στεγνό το σήμα κ μετά,στη μίξη βάζεις ότι θες!

Αυτός είναι ο "επαγγελματικός" τρόπος....από εκεί κ πέρα όπως σε βολεύει εσένα... 
Αυτό έχει να κάνει με όλα τα εφέ;;;Δηλαδή και eq, compressor και reverb, delay κλπ;;

Ωραίο μου ακούγεται πάντως!!!

 
Το eq κ ο compressor δεν είναι εφέ! Αλλά πάνω-κάτω τα ίδια ισχύει κ για αυτά! Κ όταν λέω πάνω κάτω εννοώ πως αν έχεις πχ έναν καλό προενισχυτή με comp κ eq,θα τα χρησιμοποιήσεις!! Αλλά κ εκεί αναλόγως το τι γράφεις,αν χρειάζεται κτλπ...κ πάλι χωρίς υπερβολές,εκτός κ αν είναι από "άποψη"!!

 
Tribal είπε:
Το eq κ ο compressor δεν είναι εφέ! Αλλά πάνω-κάτω τα ίδια ισχύει κ για αυτά! Κ όταν λέω πάνω κάτω εννοώ πως αν έχεις πχ έναν καλό προενισχυτή με comp κ eq,θα τα χρησιμοποιήσεις!! Αλλά κ εκεί αναλόγως το τι γράφεις,αν χρειάζεται κτλπ...κ πάλι χωρίς υπερβολές,εκτός κ αν είναι από "άποψη"!!
Για αυτό ρωτάω για το eq-compressor, γιατί ξέρω πως δεν συγκαταλέγονται στα εφέ όπως τα ''ψυχεδελικά'' τύπου reverb.

Τα eq και compressor τα βάζω με vst που έχω αρκετά και εξαιρετικά  όπως της waves!!!

Νομίζω πάντως πως κατάλαβα το σκεπτικό σου: Πρώτα διαμόρφωση ''χρώματος'' φωνής και ύστερα τα εφέ που δίνουν μία άλλη αίσθηση στη δημιουργία μας.

Σωστό;;;

 
reverbfun είπε:
Blackforest, νομίζω πως σου αρέσει το ''δωματιακό'' live άκουσμα που είναι πιο ζωντανό, ε;;;
Yep!

Αν θες κάποιο εφέ για να ηχογραφήσεις το βάζεις αλλά δεν το γράφεις!! Ηχογραφείς στεγνό το σήμα κ μετά,στη μίξη βάζεις ότι θες!
Πολυ σωστο και αυτο!!!

 
Γενικα πολυ κουβεντα για το τιποτα κανουμε.... ;D

Απο την στιγμη που δεν χρησιμοποιεις outboard gear τα οποια χρωματιζουν το σημα που "γραφεται" στο daw σου και αν τα χρησιμοποιησεις κατα τη διαρκεια της εγγραφης δεν μπορεις να τα αφαιρεσεις,το μονο λογικο ειναι να γραψεις οσο πιο καθαρη και σωστη φωνη μπορεις και μετα να προσθεσεις οτι plug in θελεις στη μιξη.  

Τωρα αν θελει ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα και καλα "εφε" για να "φτιαχτει" (στο 99% των περιπτωσεων αυτο σημαινει απλα...τονους reverb... ;D) βαλτου τα για να.... χαιρεται και τα βγαζεις μετα.. ;D

 
Superfunk είπε:
το μονο λογικο ειναι να γραψεις οσο πιο καθαρη και σωστη φωνη μπορεις και μετα να προσθεσεις οτι plug in θελεις στη μιξη.

Τωρα αν θελει ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα και καλα "εφε" για να "φτιαχτει" (στο 99% των περιπτωσεων αυτο σημαινει απλα...τονους reverb... ;D) βαλτου τα για να.... χαιρεται και τα βγαζεις μετα.. ;D

Από καθαρή άλλο τίποτα...μέχρι αηδίας που λέει ο λόγος ;D ;D

Το σωστή μας καίει πολύ φίλε Superfank  ;D ;D ;D

Πάντως για πολύ reverb, πρέπει ο άλλος να έχει σίγουρα και ένα ''κόλλημα''  να φτιάχνεται ακούγοντας με πολλά εφέ τον εαυτό του. Υποκειμενικό θέμα...μάλλον!!!

Μου αρέσουν πάντως οι ιδέες σας. :)

 
Superfunk είπε:
Γενικα πολυ κουβεντα για το τιποτα κανουμε.... ;D

Τωρα αν θελει ο τραγουδιαρης/τραγουδιαρα και καλα "εφε" για να "φτιαχτει" (στο 99% των περιπτωσεων αυτο σημαινει απλα...τονους reverb... ;D) βαλτου τα για να.... χαιρεται και τα βγαζεις μετα.. ;D
Με σαφή εξαίρεση όσα εφέ επιδρούν άμεσα στο χειρισμό της φωνής όπως heavy drives ή έντονα eq, όπου πρέπει να τα έχει σαν monitoring ο "καλλιτέχνης".

 
reverbfun είπε:
Πράγματι silent recording setup το πέτυχα σε μεγάλο βαθμό και λόγω κάρτας ήχου όπου θόρυβοι, φυσήματα κλπ είναι πια άγνωστες λέξεις και λόγω χώρου όπου το δωμάτιο είναι μικρό και ήσυχο με καλή μόνωση στα τζάμια! ;)
Κάτι πρέπει να έχεις παρεξηγήσει αγαπητέ...

Silent recording setup είναι αυτό κατά το οποίο δεν ακούς ενισχυτή ή γενικώς πηγή, παρά μόνο την επιστροφή του DAW. Με απλά λόγια, ακούς αυτό που ηχογραφείται. Σαν στήσιμο, και γι'αυτό και η αναφορά, βολεύει ιδιαίτερα όταν οι πηγές είναι στον ίδιο χώρο με το control, γιατί στην περίπτωση αυτή είναι αδύνατο να διαχωρίσεις τον πρωτογενή ήχο του οργάνου (ή του ενισχυτή) από αυτό που γράφεται.

 
Α, οκ...το μυαλό μου πήγε αλλού με το silent setup ::)

Σχετικά καινούργιος είμαι στο χώρο της ηχογράφησης οπότε αν διαβάστε και καμία κοτσανούλα μη βαρέσετε ;D ;D

Δηλαδή εφέ χειρισμού όπως π.χ έντονα eq είναι σα να λέμε η βάση για να χτίζεις το άκουσμά σου και όλα τα άλλα π.χ reverb καλό είναι να ακολουθούν, αν δεν κάνω λάθος;

 
Οτιδήποτε είναι καθοριστικό στον ήχο, συνεπώς και στο παίξιμο, πρέπει να το ακούς κατά το recording. Ίσως όχι στην οριστική του εκδοχή, αλλά πρέπει να υπάρχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι κατ'ανάγκη θα ηχογραφείται. Φαντάσου π.χ. drive κιθάρες. Δεν μπορείς να τις παίξεις ακούγοντάς τις crispy clean. Ή για το αστείο του θέματος, death (ή πως τα λέτε εσείς οι νέοι) φωνητικά χωρίς octaver...

Συνιστώ πάντως, αν σε ενδιαφέρει, να ψάξεις για κάποιες βασικές recording τεχνικές και home studio στησίματα. Εις το διαδίκτυο βεβαίως. Διάβασε και επέστρεψε. Πιστεύω έτσι θα αφομοιώνεις πολύ γρηγορότερα και τα όσα λέγονται στα φόρα (sic).

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top