προσιτό πυκνωτικό για φωνή?

Εγώ έχω το NT1-A και είμαι υπέρ-ευχαριστημένος, αν και δεν έχω μεγάλη εμπειρία σε μικρόφωνα. Ακούγεται πάντως πολύ ισορροπημένο για τα λεφτά του.

 
Καμια γνωμη/εμπειρια για το at2035 και το lewitt?

 
Τα Audio-Technica είναι γενικά πολύ χρήσιμα μικρόφωνα με μια από επιλογή αρκετά flat προσέγγιση. Από τα 3 μικρόφωνα που αναφέρεις είναι σίγουρα το πιο ευέλικτο ηχητικά όχι μόνο λόγω της απουσίας των hyped ψηλών των άλλων δύο αλλά και λόγω της παρουσίας pad attenuation & Low cut φίλτρου. Αν λοιπόν ψάχνεσαι για κάτι αρκετά all rounder η λογική λέει ΑΤ. Και το ΝΤ1-Α και το 240 είναι πιο vocal προσανατολισμένα. Το ΝΤ1 θα μπορούσε καλλιστα να χαρακτηριστεί κάτι σαν poor man's U87 και ίσως ένα από τα καλύτερα μικρόφωνα για tom & floor tom ever καθώς το πλησιάζει αρκετά σε χαρακτήρα, στον τρόπο που δουλεύει το proximity effect κλπ (ειδικά η αρχική έκδοση, η μεταγενέστερη Α είναι σαφέστατα πιο bright - με την ευκαιρία να αναφέρω πως η RODE είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση και ενώ αρχικά κατασκεύαζε τα μικρόφωνα της στην Κίνα, στην συνέχεια εφτιαξε το δικό τη εργοστάσιο στην Αυστραλία...το NT1 λοιπόν είναι το κινέζικο και το NT1A το made in Australia...και όχι το αντίστροφο που αναφέρθηκε. Το αναφέρω γιατί για τα δικά μου γούστα τα κινέζικα RODE είναι ηχητικά ανώτερα από τα μεταγενέστερα...κατασκευαστικά πάλι όχι, ενηγουεη αλλη ιστορία αυτή ?). 
Επίσης η ελαφρά υψηλότερη αντίσταση εξοδου του ΑΤ το κάνει ακόμη πιο "σκοτεινό" για την μέση προενίσχυση κάρτας ήχου...κάτι που αναλόγως από ποια πλευρά το βλέπεις μπορεί να είναι καλό ή κακό ?

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ησουν αναλυτικοτατος. 

Αρα για φωνητικα, που το θελω πρωτιστως, θα προτιμησω ενα απο τα nt1a και 240. Για ακουστικα εγχορδα δεν εχω και τοσο θεμα με το eq.

Βεβαια, με ψηνει το 2035 διοτι με το -10db, και με το "σκοτεινο" του eq, θα ειναι ωραιο και για ηχογραφηση καμπινας ηλεκτρικης. Αλλα τα φωνητικα ειναι πρωτα στην ιεραρχια...

Το nt1r ειναι εχει φλατ μπασα και μεσαια, και λιγο τσιμπημενα πριμα. Το 240 εχει λιγο χαμηλα τα μπασα (ειναι εξαιρετικο στο proximity effect) και τα πριμα λιγο πιο τσιμπημενα απο το rode.

Θεωρεις οτι ειναι ιδανικοτερο για αντρικη φωνη, σε σχεση με το rode, ή οι διαφορες ειναι τοσο μικρες που τις "φερνω" με το post processing?

 
....νομίζω πως είναι εντελώς υποκειμενική φάση όλο αυτό ?

αν με ρωτάς τι θα διάλεγα εγώ για την φωνή μου πχ , νομίζω πως θα διάλεγα το κινέζικο NT1 χαχαχα όχι οκ αν μιλάμε για τα 3 συγκεκριμένα για την δική μου φωνή που είναι ένρινη και ενοχλητική θα διάλεγα το AT ως το λιγότερο "επώδυνο"...γενικά για μία αντρική φωνή η λογική του RODE μου ταιριάζει καλύτερα από το 240 που μου κάνει πιο πολύ για πηγές που απαιτούν "αέρα" στα ψηλά.

..... πρέπει όμως να καταλάβουμε το εξής...ένα μικρόφωνο είναι αρκετά παραπάνω από ένα γράφημα συχνοτικής απόκρισης και 5-10 ψυχρά τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι πρωτίστως το πως θα το προσεγγίσουμε εμείς ως χειριστές και ως performers. Ένα μικρό παράδειγμα, τα hyped και σκληρά HiMid & HF (κοινός παρονομαστής σε αυτή την κατηγορία τιμής) μπορούν εύκολα να αποφευχθούν και να τιθασευτούν με την ανάλογη τοποθέτηση (απόσταση, γωνία προσβολής κλπ). Είναι λοιπόν κάπως άκυρη η σύγκριση απλά με τεχνικές προδιαγραφές και αφού μιλάμε για μικρόφωνο φωνής για έναν συγλεκριμένο άνθρωπο και όχι για commercial χρήση τότε το μόνο μέσο σύγκρισης είναι η προσωπική δοκιμή και ακρόαση....όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και όσων διαβάζεις αυτή τη στιγμή από τον υποφαινόμενο είναι απόψεις και ως εκ τούτου εμπίπτουν στον συμπαντικό κανόνα του υπέρτατου επιθεωρητή Χαρι Καλαχαν ?

πσ. για commercial χρήση, ακόμη και αποκλειστικά για φωνές η λογική θα έλεγε το AT 

 
πσ. για commercial χρήση, ακόμη και αποκλειστικά για φωνές η λογική θα έλεγε το AT 


Γιατι αυτο?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
γιατί πολύ απλά είναι σαφέστατα πιο ευέλικτο τόσο σε ότι αφορά την χρήση (attenuation pad & Lo Cut) όσο και σε ότι αφορά τον ήχο: το λιγότερο "χρωματισμενο" ηχητικά μικρόφωνο έχει περισσότερες πιθανότητες να ταιριάξει σε διαφορετικές φωνές και χροιές - μπορεί να μην κολακέψει ιδίατερα καμμία αλλά επίσης το πιθανότερο είναι πως δεν θα τονίσει και πιθανά αρνητικά (έντονα συρριστικά σύμφωνα, ένρινη χροιά κλπ).

Με τον όρο commercial εννοώ την χρήση σε περιβάλλον που δέχεται πολλους διαφορετικού ερμηνευτές και όχι αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του ?

 
θα μου επιτρέψετε να κάνω μία μικρή "κατάληψη" του θέματος και να ποστάρω ένα video που μόλις ανέβασα στο κανάλι μου στο YouTube:
 



Το θέμα του είναι ένα συγκριτικό τεστ πυκνωτικών μικροφώνων για ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας. Η αλήθεια είναι πως τα συγκεκριμένα μικρόφωνα δεν ανήκουν στην κατηγορία των "προσιτών" και πάλι όμως το ζητούμενο είναι εμφανές και δεν είναι άλλο από το πόσο δυσδιάκριτες αλλά ταυτόχρονα πολύ σημαντικές είναι οι διαφορές ανάμεσα στα μικρόφωνα.

 
Και εγώ ψάχνομαι για μικρόφωνο.

Πρώτες επιλογές το lewitt 240 και το ΑΤ2035. Το πρώτο είναι πιο πριμάτο, με λιγότερο bottom end. Το δεύτερο είναι πιο φλατ. Τρίτη επιλογή είναι το ΝΤ1Α όπου στα αυτιά μου είναι κάπου μεταξύ των δυο ηχητικά, σε brightness.

To θέλω για φωνητικά και για ακουστικά εγχορδα όργανα. Ποιο θα ταιριάζει καλύτερα στη φωνή μου? Το πιο μπασάτο 2035, το οποίο έχει πολύ smooth ψηλες συχνότητες? Ή το 240 που έχει κάπως λιγότερο "σώμα" και παραπάνω πρίμα? Ή μήπως η χρυσή τομή είναι το rode? Στην ακουστική κιθάρα, τα τσιμπημένα πρίμα είναι επιθυμητά?
Γιώργο το ΑΤ2035 δεν χρωματίζει τόσο , είναι περισσότερο all around . Θα το προτιμούσα για εμένα . Και το RODE είναι οκ .

Για την φωνή σου ρίξε μια ματιά και στο MXL V67 i .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μακάρι να μπορούσε κάποιος εδώ ή αλλού να προτείνει λύσεις που λειτουργούν ως πανάκεια για όλους... όπως σοφά αναφέρει και ο ND παραπάνω και για μένα το μικρόφωνο (ειδικά αν έχεις ένα μόνο) είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση με την απόφαση απόκτησης του να ορίζει σε ένα μεγάλο βαθμό τις σπιτικές παραγωγές σου... πχ εγώ δεν θα μπορούσα να δουλέψω σε καμία περίπτωση με μοναδικό mic το ΑΤ που ξεκινά με εγγενές "roll off" χαμηλά από τα 250 και κάτω... αυτή του η ιδιότητα μπορεί να είναι αρκετές φορές πολύ χρήσιμη φυσικά (πχ στην δική μου φωνή "κουμπώνει" μια χαρά) αλλά "σημαδεύει" παράλληλα με την έλλειψη χαμηλών οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα τα επιθυμούσα...

και όταν με το όποιο mic έχω ένα τονισμό κάπου, άντε να τον "φέρω" το δυνατόν στα μέτρα μου στο ποστ... αν όμως δεν έχει καταγραφεί η (ενδεχομένως ζητούμενη) πληροφορία, που θα την βρω μετά?...?

τες πα... όλα τα εν λόγω mic εδώ τα τιμούν τα λεφτά που σου ζητάνε... αλλά το θέμα είναι τι θέλεις εσύ να φτάσει στα αυτιά σου... μπορεί κάλλιστα να είναι το σχετικά πιο "άδειο" σήμα που θα σου δώσει το ΑΤ και με όλες τις υπόλοιπες ιδιότητές που αναφέρθηκαν να σε καλύπτει απόλυτα και στην φωνή αλλά και στα ακουστικά όργανα και να σου κάθονται και εύκολα στο mix... μπορεί όμως (ειδικά αν τα συριστικά σου δεν είναι έντονα), το πιο "διακριτικό" roll off του lewitt που ξεκινά πολύ χαμηλότερα και ο εμφατικός τονισμός του στα 8 και 15khz, να σε γοητεύσει και για τις δυο χρήσεις που το προορίζεις... από την άλλη δεν είναι τυχαία η commercial αποδοχή του ισορροπημένου μέχρι ενός σημείου, με την αναλογικά υπερτονισμένη μεσουψηλή περιοχή, Rode NT1 A... όπως όμως και η προσωπική μου προτίμηση στο σκέτο NT1 με τον "σχετικά" ουδέτερο χαρακτήρα στο τρακινγκ που θεωρώ απαραίτητη βάση για μετέπειτα δημιουργική επεξεργασία όταν δεν έχω να επιλέξω από πλήθος μικροφώνων με διάφορους χαρακτήρες (το κατ αναλογίαν χρήσιμο "αδιάφορο" όταν δεν μπορείς να έχεις πρόσβαση στο διάφορο)?... περί ορέξεως κλπ...

θέλω να ελπίζω ότι έχεις καλυφθεί από τις τοποθετήσεις όλων μας και έχεις σχηματίσει μια χρήσιμη εντύπωση απλά δεν πρέπει να ξεχνάς ότι δεν υπάρχουν θέσφατα στην ηχοληψία (και γενικά στον ήχο με την ατομική του αντίληψη να απέχει από την αντικειμενικότητα στην περιγραφή του)... δυστυχώς ΠΑΝΤΑ το ιδανικό θα είναι το να δοκιμάσεις δια ζώσης ένα mic πριν το αποκτήσεις και μάλιστα στις συνθήκες και τα συνοδά που θα καλεστεί να λειτουργήσει... και καταλαβαίνω ότι κάτι τέτοιο πια είναι από δύσκολο έως αδύνατο οπότε good luck Γιώργη...

---

ΥΓ... πέραν του αξιολογότατου τεστ του Νικόδημου μια χρήσιμη σύγκριση (μάλλον πιο άμεσα αξιοποιήσιμη στην περίπτωσή σου) ακουστική και όχι μόνο εντύπωση, μπορείς να αποκομίσεις στο νέο "εργαλείο"

Αudio Τest Κitchen

Screenshot_2021-02-03 AUDIO TEST KITCHEN.png

σε τέτοιες περιπτώσεις χρησιμοποιώ ως reference το TLM 67 που (προσωπικά) θεωρώ το απόλυτο all around mic όσο έχει να κάνει με την ("ωφέλιμη") συχνοτική συμπεριφορά κατά το tracking...

 
Ευχαριστω για τον χρονο σου Νικο. Εχω καλυφθει πληρως.

Οντως δεν υπαρχει καλυτερο και χειροτερο μικροφωνο. Ειναι καθαρα θεμα γουστου. Νομιζω οτι η πιο safe επιλογη ειναι το πιο φλατ μικροφωνο. Στον ηχο, γενικοτερα, δεν γοητευομαι απο τα "ιδιαιτερα χαρακτηριστα", ειτε μιλαμε για ηχεια, ειτε για μαγνητες, ειναι για οργανο, καθως με περιοριζουν. Μου αρεσει η ουδετεροτητα, η ισορροπια και η δυνατοτητα να δωσω ιδιαιτερα χαρακτηριστικα, στο ποστ και εαν το επιθυμω.

Και επειδη δεν εχω δυνατοτητα δοκιμης, θα προχωρησω στην αγορα καποιου με ουδετερο ηχο, πιθανοτατα το rode.

 
Ελπιζω να μην κανιβαλιζω τη συζητηση του dimsonic.

Εχω ενα βασικο- καλο εξοπλισμο για mini home studio, τον οποιο δεν εχω χρησιμοποιησει ακομη για ολοκληρωμενες ηχογραφησεις, μονο μικρες δοκιμες.

ειναι ο ακολουθος

Adam A5 monitors

focusrite scarlett 6i6

akg k141 monitor.

cubase elements

ολα αυτα σε συμβατικο δωματιο, χωρις ηχομονωσεις κλπ.

εβαλα στοχο να βρω λιγο χρονο και να ασχοληθω πιο ενεργα. Ηχογραφηση φωνων, ακουστικης / κλασικης κιθαρας/ ηλεκτρικης κιθαρας απο λαμπατο ενισχυτη.

Εβαλα στο ματι τα ακολουθα δυο Μικροφωνα :

Akg c214 

Rode Nt1.

να κατσω στα αυγα μου ? Γιατι ηδη εχω

 Neumann kms105

akg c451

shure sm 57

shure beta 58

sennheiser e 906

sennheiser e 935

Που ειναι κυριως για χρηση σε live...

η να μπω σε εξοδα? Και εαν βαλω το χερι στην τσεπη ποιο απο τα δυο?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να κατσεις στα αυγα σου
Αυτο σκεπτομουν και γω αλλα ηθελα και αλλες γνωμες. Βασικα εχω ενα πιστωτικο απο τον Thomann και με τρωει το χερι μου...αλλα μαλλον θα κατσω φρονιμα και θα ζητησω επιστροφη χρηματων.

 
Βασικα εχω ενα πιστωτικο απο τον Thomann και με τρωει το χερι μου.




Να σε βοηθησω αν θες εγω ,μπορεις να μου κανεις δωρο αυτο....

https://www.thomann.de/gr/ev_re20_microphone.htm

δεν υπαρχει προβλημα απο μερους μου ....δεν ειμαι καθολου ακαταδεκτος και θα εχεις και κΣυσει την φαγουρα σου στο χερι σου...

?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μια

εβαλα στοχο να βρω λιγο χρονο και να ασχοληθω πιο ενεργα. Ηχογραφηση φωνων, ακουστικης / κλασικης κιθαρας/ ηλεκτρικης κιθαρας απο λαμπατο ενισχυτη.
Αν θελεις να ηχογραφεις σολο ακουστικη ή κλασσικη κιθαρα, που δεν ντουμπλαρεις (Overdubbing) οπως οταν γραφεις ρυθμικα, και θελεις να ακουγεται "γεματα" και στερεο, ψαξε λιγο την ηχογραφηση με mid/side miking.

Χρειαζεσαι ενα μικροφωνο με figure of eight δυνατοτητα (για να ηχογραφει τον ηχο στο χωρο αριστερα και δεξια της πηγης)  κι ενα καρδιοειδες ή condenser που να σημαδευει την πηγη.
Εγω αφου εχω ηδη ενα με  δυνατοτητα figure8 (το Behribger B2 pro), εχω βαλει ενα στο ματι το AKG P170 ή το AKG C1000s που ειναι στο ιδιο επιπεδο και οικονομικα με το αλλο.
Δοκιμασα M/S technic με το Behringer για F8 κι ενα πολυ φτηνο καρδιοειδες και εξεπλαγην.
Εσυ αφου εχεις το Neumann kms105, μηπως να κοιταγες για figure8?
πχ το CAD Audio M179?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top