Ποτε ενηλικιωθηκε η ηλεκτρικη κιθαρα?

Cream είπε:
Μεγάλο προσόν είναι η αυτογνωσία φίλε μου σε βοηθάει και ξεμπερδεύεις πολλά...


Άλλος πολεμοχαρής ο cream. Και ξαναλέω, σίγουρα πολλοί τζαζ μουσικοί είναι σαίνια, υπάρχουν όμως και πολλοί εξίσου καλοί ροκ, blues, country παίχτες. Γιατί όλα πρέπει να είναι άσπρο μαύρο?

 
Απορώ γιατί πολύς κόσμος δε μπορεί να κάνει μια απλή συζήτηση χωρίς να βλέπει δράκους. Πραγματικά με μπέρδεψε αυτό που έγραψες. Από εκεί και πέρα είναι δικαίωμά σου να γράφεις ό,τι θέλεις. Επίσης δικαιωμά μου να ρωτάω για να καταλάβω τι θέλει να πει ο άλλος. Όσο για τις νουθεσίες, αν και δε διαφωνώ, επιτρεψέ μου να μη με αγγίζουν.
Έκανες παράθεση μια φράση και όχι όλη την πρόταση μου και λες δεν κατάλαβες....δεν έχει καμία σχέση με το αν μπορείς να παίξεις τζαζ με τα ίδια όργανα που παίζεις ροκ (λολ δλδ προφανώς και μπορείς). Το νόημα ήταν ότι πάντα τα απλά και προσιτά θα είναι δημοφιλή. Αυτό είπα

Μπορεί να μοιάζει οφτοπικ αλλά θεώρησα ότι συνδέεται με την συζήτηση που προηγήθηκε περί τεχνικής αρτιότητας και καλού αποτελέσματος

Τα υπόλοιπα δεν αφορούσαν καν εσένα αλλά για κάποιο λόγο που μόνο εσύ ξέρεις πειραχτηκες. Τώρα το γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να κάνει μια απλή συζήτηση, ρωτά αυτούς που ειρωνευτηκαν μια απλή παρομοίωση που έκανα, λες και είπα κάτι που δεν ισχύει

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 
Rebel_Of_South είπε:
Έκανες παράθεση μια φράση και όχι όλη την πρόταση μου και λες δεν κατάλαβες....δεν έχει καμία σχέση με το αν μπορείς να παίξεις τζαζ με τα ίδια όργανα που παίζεις ροκ (λολ δλδ προφανώς και μπορείς). Το νόημα ήταν ότι πάντα τα απλά και προσιτά θα είναι δημοφιλή. Αυτό είπα

Μπορεί να μοιάζει οφτοπικ αλλά θεώρησα ότι συνδέεται με την συζήτηση που προηγήθηκε περί τεχνικής αρτιότητας και καλού αποτελέσματος

Τα υπόλοιπα δεν αφορούσαν καν εσένα αλλά για κάποιο λόγο που μόνο εσύ ξέρεις πειραχτηκες. Τώρα το γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να κάνει μια απλή συζήτηση, ρωτά αυτούς που ειρωνευτηκαν μια απλή παρομοίωση που έκανα, λες και είπα κάτι που δεν ισχύει

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Φίλε Rebel, πάντα όταν θέλω να απαντήσω ή να γράψω κάτι κόβω το κομμάτι που με ενδιαφέρει. Δε το κάνω για να μηδενίσω ή να αγνοήσω την υπόλοιπη απάντηση απλά για να μη μπερδεύονται τα πράγματα. Αν παρατηρήσεις το κάνω σχεδόν πάντα. Δες και πιο πάνω. Αν κατάλαβα καλά τώρα τι εννοείς, είναι ότι η ροκ μουσική είναι πιο προσιτή. Εντάξει δεν έχεις άδικο αλλά να πω εδώ ότι στη μουσική ο καθένας διασκεδάζει με πολλούς τρόπους και πιθανότατα όσους εμπνεύσει η τζαζ άλλους τόσους να εμπνεύσει η ροκ.

Δε πειράχτηκα αλλά απάντησα επειδή έκανες quote τη δική μου απάντηση. Γι' αυτό σου έγραψα ότι αποστασιοποιούμαι, επειδή δε θεώρησα ότι με αφορά το περί ειρωνείας. Καλή συνέχεια.

Δείτε και εδώ για ποιο λόγο ο Malmsteen εμπνεύστηκε από τον Hendrix.





 
otto## είπε:
Άλλος πολεμοχαρής ο cream. Και ξαναλέω, σίγουρα πολλοί τζαζ μουσικοί είναι σαίνια, υπάρχουν όμως και πολλοί εξίσου καλοί ροκ, blues, country παίχτες. Γιατί όλα πρέπει να είναι άσπρο μαύρο?
Έχεις τον Bonamassa έναν απο τους μεγαλύτερους εν ζωή μουσικούς της blues να παραδέχεται δημόσια οτι jazz μόνο πραγματικοί μουσικοί μπορούν να παίξουν και οτι αυτός σβήνει δεν μπορεί να κάνει τίποτα και εξηγεί τους λόγους και εμείς τώρα πριονίζουμε τα πριονίδια...το είπαμε και χτές μη τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι...
 
Cream είπε:
Έχεις τον Bonamassa έναν απο τους μεγαλύτερους εν ζωή μουσικούς της blues να παραδέχεται δημόσια οτι jazz μόνο πραγματικοί μουσικοί μπορούν να παίξουν και οτι αυτός σβήνει δεν μπορεί να κάνει τίποτα και εξηγεί τους λόγους και εμείς τώρα πριονίζουμε τα πριονίδια...το είπαμε και χτές μη τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι...
οκ φίλος.

 
otto## είπε:
Αν κατάλαβα καλά τώρα τι εννοείς, είναι ότι η ροκ μουσική είναι πιο προσιτή.
Σωστά. Εννοουσα ότι η ροκ/μέταλ θα είναι πάντα πιο προσιτή και δημοφιλής γιατί είναι πιο "ευπεπτη" και πιο "κατανοητή" στον απλό ακροατή(σε σχέση με τζαζ). Και θεωρώ τη τζαζ πιο απαιτητικό είδος μουσικής και ως άκουσμα και ως τρόπο μελέτης ενός οργάνου. Αυτό την καθιστά μουσική για κάπως λιγότερο κοινό. Και ενώ εκτιμώ την τελειότητα, βρίσκω πιο γοητευτική την απλότητα. Όσο παικταρας κι αν είναι κάποιος σημασία για μένα έχει η όμορφη μελωδία, η πορωση που προκαλεί και γενικά τα συναισθήματα που προσφέρει.

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 
Δηλαδή ενηλικιώθηκε?

Είναι σίγουρο αυτό?

Φοβάμαι ρε παιδιά.

Ξέρετε τι είναι ασέλγεια σε ανήλικη?

 
Rebel_Of_South είπε:
Σωστά. Εννοουσα ότι η ροκ/μέταλ θα είναι πάντα πιο προσιτή και δημοφιλής γιατί είναι πιο "ευπεπτη" και πιο "κατανοητή" στον απλό ακροατή(σε σχέση με τζαζ). Και θεωρώ τη τζαζ πιο απαιτητικό είδος μουσικής και ως άκουσμα και ως τρόπο μελέτης ενός οργάνου. Αυτό την καθιστά μουσική για κάπως λιγότερο κοινό. Και ενώ εκτιμώ την τελειότητα, βρίσκω πιο γοητευτική την απλότητα. Όσο παικταρας κι αν είναι κάποιος σημασία για μένα έχει η όμορφη μελωδία, η πορωση που προκαλεί και γενικά τα συναισθήματα που προσφέρει.
Βέβαια υπήρξε μια εποχή που η τζαζ ήταν η προσιτή, δημοφιλής , hip μουσική.

Σύμφωνα με τη λογική σου, ο απλός ακροατής σήμερα είναι, μάλλον, πιο ηλίθιος. Επίσης,

υπήρξε και μια εποχή που οι νεολαίοι, τα φιλαράκια, οι παρέες, αντί να κάνουν

χεντμπάγκινγκ σε συναυλίες των Τρισατάνικ Ντιαβολέητορ, έπαιζαν ξύλο στις

συναυλίες του Στραβίνσκι. Γεγονός που, πάλι σύμφωνα με τη λογική σου, δείχνει

πως ο απλός ακροατής  σήμερα είναι, σίγουρα, πιο ηλίθιος. :)

Τα ερωτήματα, δηλαδή, είναι...τι ακριβώς είναι ο απλός ακροατής? Υπάρχει κάτι τέτοιο,

και αν ναι, μπορείς εσύ, δικαιούσαι να μιλάς εκ μέρους του?

Τι ακριβώς είναι η προσιτή μουσική? Η απλή μουσική? Δεν υπάρχει  απλή τζαζ?

'Η απλή κλασική μουσική? Η ποπ είναι απλή? Όλη η ποπ? Φα-Σολ-Λα, ξανά και ξανά,

με στίχους που πραγματεύονται την ίδια θεματολογία, ξανά και ξανά, με τα ιδια

licks, ξανά και ξανά και ξανά μέχρι το τέλος της Ζωής, του Σύμπαντος και των

Πάντων...είναι αυτό η απλή, προσιτή μουσική? Ή πρόκειται για κάποιο είδος

εγκεφαλικής αναπηρίας?

 
truthbomb_761.png


 
fusiongtr είπε:
Ξέρετε τι είναι ασέλγεια σε ανήλικη?
Κακούργημα και δεν θα περάσεις καλά στη φυλακή!

Γι' αυτό, μέχρι να λυθεί το ζήτημα, μην ξαναπιάσεις κιθάρα, μην χαϊδεψεις τις καλοσχηματισμένες καμπύλες της, μην αγγίξεις το απαλό, εβένινο μπράτσο της, μην την κοιτάξεις καν*... ;D

*Spinal Tap inspired 

 
Food for thought... Αν εξαιρέσουμε το 80s ντύσιμο, πείτε αν αυτό που ακούμε είναι αρκούντως progressive, "ενηλικο", post-modern ή ξερωγω τι άλλο...

(για να μην αναφέρω ότι είναι επιτέλους ένα σπάνιο video όπου ο Fripp χαμογελάει!)


 
Θα εντυπωσιαζομουν πιο πολύ αν ειχε πιο πολύ αρμονια. Σαν novelty καλο είναι αλλα δεν θα το εβαζα στο repeat. Γιατι πρεπει κατι με την ταμπελα "progressive" να είναι διαφωνο παντα ρε παιδια?

Οριστε κατι με progressive ηχο που ακούγεται ευχαριστα.

Παράδειγμα, 2:35-3:10.

[flash=200,200]


 
Tamtam είπε:
πείτε αν αυτό που ακούμε είναι αρκούντως progressive...
Φυσικα και ειναι. Αλλα επιασες κι εσυ τωρα Την περιπτωση μπαντας.

Οριστε κατι με progressive ηχο που ακούγεται ευχαριστα.

Παράδειγμα, 2:35-3:10.
Κατω απο την ταμπελα Prog Rock υπαρχουν ενα καρο μπαντες και αλλες τοσες "σχολες".  Και ο Fripp prog παιζει, και ο Latimer το ιδιο. Αλλα σαν ηχος και τεχνικη τους χωριζει τεραστια αποσταση. Διαλεγετε και παιρνετε.

 
Tamtam είπε:
Food for thought... Αν εξαιρέσουμε το 80s ντύσιμο, πείτε αν αυτό που ακούμε είναι αρκούντως progressive, "ενηλικο", post-modern ή ξερωγω τι άλλο...

(για να μην αναφέρω ότι είναι επιτέλους ένα σπάνιο video όπου ο Fripp χαμογελάει!)


Καλά μιλάμε για τη ΜΠΑΝΤΑ. Adrian Belew = εγγύηση.

 
Αυτές τις μέρες που το θέμα αυτό άνοιξε έχω δει αρκετά βίντεο από παλιούς, αλλά και νέους κιθαρίστες. Μου κάνει εντύπωση το εξής. Πολλοί μουσικοί σαν και αυτούς που συζητάμε όπως ο Hendrix, o Belew, Waters κλπ κλπ, όταν ρωτούνταν/ρωτούνται σε συνεντεύξεις "Μπορείς να διαβάσεις μουσική?" απαντούν σχεδόν όλοι με τον ίδιο τρόπο "Absolutely no". Aυτό, αν και λίγο πολύ γνωστό, με ιντριγκάρει. Δηλαδή οι άνθρωποι που ενηλικίωσαν την κιθάρα, όπως λέμε εδώ, δεν ήξεραν μουσική με την έννοια της κλασικής παιδείας. Δε μπορώ να σκεφτώ πολλούς γνωστούς βιολιστές ή πιανίστες που θα έλεγαν το ίδιο. Βέβαια το βιολί "ενηλικιώθηκε" πολύ πολύ νωρίτερα και οι τσιγγάνοι που το έπαιζαν το μεσαίωνα δεν ήξεραν αλλά και πάλι με κάνει και απορώ.

 
otto## είπε:
[...]Μου κάνει εντύπωση το εξής. Πολλοί μουσικοί σαν και αυτούς που συζητάμε όπως ο Hendrix, o Belew, Waters κλπ κλπ, όταν ρωτούνταν/ρωτούνται σε συνεντεύξεις "Μπορείς να διαβάσεις μουσική?" απαντούν σχεδόν όλοι με τον ίδιο τρόπο "Absolutely no". Aυτό, αν και λίγο πολύ γνωστό, με ιντριγκάρει. Δηλαδή οι άνθρωποι που ενηλικίωσαν την κιθάρα, όπως λέμε εδώ, δεν ήξεραν μουσική με την έννοια της κλασικής παιδείας. [...]
offtopic, και ίσως είμαι ο πιο άμπαλος για να σχολιάσω κάτι τέτοιο, αλλά θεωρώ πολύ πιο χρήσιμη ικανότητα (πλέον-πρακτικά) για έναν μουσικό, να μπορεί να ακούσει πχ. 4 μέτρα και να τα παίξει "καρφί" μόλις βρεί τόνο, παρά να μπορεί να μάθει να παίζει 4 μέτρα που δεν έχει ξαναακούσει ποτέ. (ή να τα παίξει prima vista, αν εννοείς αυτό)

Βέβαια, η κάθε ικανότητα έχει την χρήση της, και εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό τόσο κατά τη διάρκεια της "εκπαίδευσης", όσο και ανάλογα το μουσικό είδος, ή τον "προορισμό" κάθε μουσικού (πχ. σε κάποια μπάντα, ή κλασικού σολίστ).

Ευτυχώς ή δυστυχώς με τα σημερινά δεδομένα, οι καιροί που, για να ακούσεις ένα κομμάτι, έπρεπε να το μάθεις διαβάζοντας και να το παίξεις, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πάντως, καλό είναι να προσπαθεί κανείς να κρατά μια ισορροπία ανάμεσα σε χέρια, αυτιά, μάτια......... (ή ότι άλλο (δεν) θέλετε  ;D)

 
"Μπορείς να διαβάσεις μουσική?" απαντούν σχεδόν όλοι με τον ίδιο τρόπο "Absolutely no". Aυτό, αν και λίγο πολύ γνωστό, με ιντριγκάρει. Δηλαδή οι άνθρωποι που ενηλικίωσαν την κιθάρα, όπως λέμε εδώ, δεν ήξεραν μουσική με την έννοια της κλασικής παιδείας. Δε μπορώ να σκεφτώ πολλούς γνωστούς βιολιστές ή πιανίστες που θα έλεγαν το ίδιο
μπορω να σκεφτω τον ανθρωπο που ενηλικιωσε τα drums στη JAZZ (δε διαβαζε ουτε νοτα) και που παραμενει ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΟΣ στο θεμα "τεχνικη" στο οργανο



σας το ξανα-λεω....ψυριζετε υπερβολικα πολυ τη μαϊμου... ;D

 
Για εμενα η κιθαρα ενηλικιωθηκε εκει στα 70's οταν και αρχισαν οι κιθαριστες 1)να  ανακατευουν τα διαφορα στυλ, βλεπε Progressive,Fusion και 2) να  χρησιμοποιουν  πιο εκτεταμενα  την  τεχνολογια  που με την εξελιξη της, τους επετρεπε να διευρυνουν την  παρακαταθηκη που τους αφησε  ο Hendrix στο θεμα του ηχου/εφφε.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top