Πως να βγάλουμε warm sound από τις μίξεις μας. Υπάρχει ζεστός ήχος?

Πρόκειται για παραμορφώσεις του ηχητικού σήματος. Κάποιες παραμορφώσεις, το αυτί τις υποδέχεται ευχάριστα, κάποιες όχι-και-τόσο. Κάποιες από αυτές που υποδέχεται ευχάριστα, ήταν παρούσες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, την εποχή των αναλογικών μέσων αναπαραγωγής, αυτές είναι που κάποιοι (στο πλείστο των περιπτώσεων) καλούν ευφημιστικά "ζεστό", όρος που όταν χρησιμοποιείται πρέπει να μπαίνει πάντα μέσα σε εισαγωγικά, διότι δεν είναι τεχνικός.

Δε θα έφτανα να γράψω ότι "δεν υπάρχει"... υπάρχει όπως υπάρχουν ζεστοί άνθρωποι... το λέμε για κάποιους και δεν εννοούμε ότι έχουν δέκατα, εννοούμε ότι κάτι στον χαρακτήρα τους μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα και οικεία.


thread solved (εξ αρχής και προς τι ο αλληλοσπαραγμός αδέλφια μου, αλήτες, καρδερινοκάναρα δι μία ακόμα φοράν)

Αλλά δεν μπορεί να αποτελεί επιδίωξη, ούτε φυσικά να γίνονται τεχνολογικές επιλογές στο κυνήγι του "ζεστού" ήχου.


φυσικά και "μπορεί" να αποτελεί (και γίνεται κατά κόρον) σύμφωνα και με τα ορθώς γραφόμενα προαναφερόμενα επιδίωξη... και εννοείται γίνονται και τεχνολογικές επιλογές στο κυνήγι του "ζεστού" ήχου... ποιου και ποιανού όμως...

το "πρόβλημα" ήταν και παραμένει, ένα πρόβλημα (όχι "σοβαρό" στα πλαίσια της ψυχοακουστικής πχ, αλλά πια ενίοτε επιεικώς φαιδρό σε χαλαρές audio φορουμοκουβεντούλες) επιμερισμένο σε τόσα μέρη όσες και οι κωλ&%^&&*δες των "προβληματισμένων" εξ αυτού... κι τούτον γιατί ένας "ήχος" (για πολλούς λόγους που έχω βαρεθεί να επαναλαμβάνω) ΠΟΤΕ δεν ακούγεται "ίδιος" ως reference ούτε καν στο ίδιο άτομο στην διάρκεια της ίδιας μέρας (πόσο μάλλον σε διαφορετική)...

με μια μικρή αντιπαράθεση μπορεί να βοηθήσω ενδεχομένως κάποιον που δεν το αντιλαμβάνεται... 

παίρνω κάποιον τηλέφωνο και του λέω ότι θα βάψω τον ένα τοίχο στο γραφείο μου πορτοκαλί... τι πορτοκαλί όμως;  ε για να τον βοηθήσω του λέω:

-θυμάσαι το χρώμα που παίρνει το ριχτάρι του καναπέ στο καθιστικό σου τα πρωινά που πέφτει πάνω του ο ήλιος ; ε αυτό... εύκολα κι αυτόματα ο εγκέφαλος του θα σχηματίσει πρώτα την εικόνα του καναπέ του και κατόπι του τοίχου μου πέφτοντας σε μεγάλο βαθμό κοντά στο ότι θέλησα να του μεταδώσω ως προς το χρώμα που θα τον βάψω...

αν όμως τον πάρω από το studio και του πω:

- έλα re μ@λ@κ@ "έβγαλα" επιτέλους στην ψηφιακή επανέκδοση του "Τούμπου - τούμπου ζα" που μιξάρω, τον "ζεστό" ήχο που ονειρευόμουν... για να τον βοηθήσω τώρα όμως να το αντιληφθεί τι να αναφέρω... ?

κάποιο άλλο τραγούδι με το ανάλογο ηχόχρωμα; συχνοτικό περιεχόμενο; σε πια ένταση; που και με ποιο λόγο σήματος προς τον περιβάλλοντα θόρυβο και με ποια μηχανήματα το είχαμε ακούσει; και και...  ε και τι θα καταλάβει τελικά περί του ήχου που εννοώ, ώστε να "ταυτίσουμε άποψη" περισσότερο από τα ζουμπουρλούδικα ναυτάκια του έκτου στόλου με το μεταφρασμένο στα αγγλικά "ο κήπος είναι ανθηρός" που δίδασκε στις τροτέζες να τους λένε ο Κωνσταντίνου στο "Καλώς ήλθε το δολάριο"... αλήθεια τι;...

και δεν τα λέω σκωπτικά τα ανωτέρω... ίσα ίσα... όπως την βρίσκει ο καθείς κατά την αναζήτηση του audio holy grail του (είτε στην παραγωγή είτε στην ακρόαση)... το ξαναλέω... σεβαστόν και θεμιτόν... ΟΜΩΣ ως την στιγμή που θα επιχειρήσει να το γενικεύσει και να το "θεσφατοποιήσει"  "επιβάλλοντας" το αορίστως κατά τα ειωθότα του προσλαμβανόμενο ως "ποιοτικόν", συγκρίνοντας μούσμουλα με κολοκύθια...

η ακουστική μνήμη είναι μια σύνθετη διαδικασία με επικαλύψεις και συμπληρώματα άλλων αισθήσεων στην επεξεργασία του αρχικού ερεθίσματος πριν την αποθήκευση μιας πληροφορίας που δυστυχώς δύσκολα δύναται να ανασυρθεί και να περιγραφεί επακριβώς σε δεύτερο χρόνο ώστε να γίνει πλήρως κατανοητό στην όποια προσπάθεια να επικοινωνηθεί... μια μικρή αναφορά, στην τραγελαφική ουκ ολίγες φορές προσπάθεια των διάφορων κριτικών ηχητικών συσκευών, να μας μεταφέρουν την αίσθηση που απεκόμισαν οι ίδιοι από την ακρόαση κάποιας, φτάνει για να καταλάβουν όλοι (καλόπιστοι και μη) τι εννοώ...

πάντως το δικό μου πρόβλημα στις ανάλογες συζητήσεις, σίγουρα δεν είναι με το πουλικακοθρεμμένο μου, παρότι διάγει παρατεταμένη εφηβικήν νεότητα και με τον "επαναστατικό" τρόπο που επικοινωνεί τις "καυτές αναλογικές" προτιμήσεις του με εκνευρίζει, γιατί απλά καταθέτει εδώ εμπράκτως τις dream on προσπάθειές του συχνά πυκνά και έχω πάρει απ΄έξω απ΄έξω μια ιδέα για το τι ψάχνει ο γρύλος του.... και έτσι το ότι ως συνέπεια βαυκαλίζεται περί της "ανωτερότητας" του τρόπου του, το συγχωρώ μπρος στο πάθος του να το υπερασπιστεί και να το κυνηγήσει όμως παράλληλα έμπρακτα στα δικά του πονήματα...

Ξέρεις κανέναν εδώ μέσα με δικό του επαγγελματικό στούντιο?


ΝΑΙ... ξέρω αρκετούς ανάμεσα στα μέλη που έχουν ή που είχαν... η "σωστή" ερώτηση όμως είναι γιατί δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις... αυτό θα έπρεπε μάλλον να σε προβληματίζει περισσότερο από το αν υπάρχουν...?


 






τέλος μια από τις καλύτερες ηχογραφήσεις (από όλα τα μέσα) που έχω ακούσει ποτέ (της αγαπημένης μου επίσης Sheffield Lab που μου είχε φάει πολλά λεφτά στα νιάτα μου αλλά χαλάλι της)... "ένα ακουστικό θαύμα με δυο μικρόφωνα" όπως μου την είχε χαρακτηρίσει κάποτε ένας ομότρελος Αυστραλός hiendιστας... πως να περιγράψεις αυτόν τον ήχο... ακόμα και από το φτωχό πλην τίμιο youtube μπορεί κάποιος ακούγοντας την από ένα καλό σύστημα ή ανάλογα καλά ακουστικά να διακρίνει το συχνοτικό και δυναμικό μεγαλείο της που προσεγγίζουν υπό συνθήκες την πραγματικότητα (όποιος* έχει ακούσει από κοντά χάλκινα σε καλό χώρο και ακούσει αυτή σε 2 Watt Puppy πχ καταλαβαίνει)...

η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version, με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε), θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references... χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά), την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου, θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους... αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν...

---

* καλά όχι και "όποιος"... νομίζω ότι αν θυμάμαι καλά σε άλλο θέμα αναφέρθηκε ότι "κάποιος" πήγε σε αίθουσα συναυλιών και δεν αντιλήφθηκε stereo image... μάλλον αυτός έχει πετύχει το απίστευτο βραχυκυκλώνοντας τα δυο του αυτιά σε mono ακυρώνοντας τις φασικές διαφορές με τις οποίες φτάνουν στον εγκέφαλό του τα όργανα ώστε να μη του δημιουργείται η αίσθηση της... άκουγε όλους τους μουσικούς τον έναν πάνω στον άλλο στο κέντρο...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΝΑΙ... ξέρω αρκετούς ανάμεσα στα μέλη που έχουν ή που είχαν... 
Λάθος διατύπωση, έπρεπε να γράψω "Ξέρεις πολλούς εδώ μέσα με δικό τους επαγγελματικό στούντιο?". Αυτό δεν αλλάζει το γεγονός που ήθελα να τονίσω, ότι η πλειονότητα των καρτών ήχου δεν απευθύνεται στους επαγγελματίες αλλά στον μέσο home user (ο οποίος βέβαια μπορεί να διαθέτει ένα home studio-τούμπανο, αλλά όχι επαγγελματικό με την έννοια "ανοίξαμε και σας περιμένουμε")

η "σωστή" ερώτηση όμως είναι γιατί δεν συμμετέχουν στις συζητήσεις
Γιατί φαντάζομαι θα έχουν κουραστεί να εξηγούν τόσα χρόνια στο κάθε fanboy ότι ένα smartphone είναι αντικειμενικά πολύ καλύτερο μέσο επικοινωνίας από έναν τηλέγραφο...

image.png

έλα re μ@λ@κ@ "έβγαλα" επιτέλους στην ψηφιακή επανέκδοση του "Τούμπου - τούμπου ζα" που μιξάρω...
Το είχα σε single! Θα σέβεστε ?

 
thread solved


Ξαναδιαβάζω το post μου... μία χαρά είναι... "απόψης" ζήτησε ο cos, έλαβε και μία από 'μένα. Μικρή λεκτική εκ' μέρους μου ατέλεια ότι έγραψα "δεν μπορεί", έπρεπε να γράψω "δεν θα έπρεπε να" και όλα καλά.

Συγνώμη που χρειάστηκα μόνο λίγες γραμμές για να γράψω αυτό που άλλοι θα χρειαζόντουσαν 98 σελίδες, αλλά το νήμα έχει και μισο-χιουμοριστικό χαρακτήρα, όχι δηλαδή ότι σε ενδιαφέρει το νήμα (π.χ. κανένα σχόλιο για όσα γράφει ο MG, που είναι ο κύριος υπέρμαχος της άλλης "απόψης")***. Άλλωστε, εγώ έχοντας επίγνωση της πιθανής μη-επάρκειάς μου, γράφω στο τέλος ότι μένω με αυτό που έγραψε ο Χναράκης (για το οποίο επίσης δεν λες τίποτε).

Κατά τα άλλα, είναι πάντα ευχάριστη έκπληξη να βλέπω ότι ο μέγας npap ασχολείται και διαβάζει (λέξη-προς-λέξη καθώς φαίνεται) τα post μου, ακόμη και για το φίλο μου που δεν αναγνώριζε στερεοφωνία σε μία πραγματική συναυλία, και τον οποίο προφανώς έκραξα (και στον ίδιο τα είχα πει). Συνέχισε αγαπητέ npap, μην παίρνεις σαν παράδειγμα τους άλλους γνώστες που εγκατέλειψαν το φόρουμ (εδώ και τρία χρόνια περίπου, όταν εγώ δεν συμμετείχα). Άλλοι δεν πάνε να ψηφίσουν, τι να πεις;

*** Λάθος μου, τελικά υπάρχει σχόλιο, αλλά δεν το αναγνώρισα αμέσως... γεράματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ξαναδιαβάζω το post μου... μία χαρά είναι... "απόψης" ζήτησε ο cos, έλαβε και μία από 'μένα. Μικρή λεκτική εκ' μέρους μου ατέλεια ότι έγραψα "δεν μπορεί", έπρεπε να γράψω "δεν θα έπρεπε να" και όλα καλά.

Συγνώμη που χρειάστηκα μόνο λίγες γραμμές για να γράψω αυτό που άλλοι θα χρειαζόντουσαν 98 σελίδες, αλλά το νήμα έχει και μισο-χιουμοριστικό χαρακτήρα, όχι δηλαδή ότι σε ενδιαφέρει το νήμα (π.χ. κανένα σχόλιο για όσα γράφει ο MG, που είναι ο κύριος υπέρμαχος της άλλης "απόψης"). Άλλωστε, εγώ έχοντας επίγνωση της πιθανής μη-επάρκειάς μου, γράφω στο τέλος ότι μένω μη αυτό που έγραψε ο Χναράκης (για το οποίο επίσης δεν λες τίποτε).

Κατά τα άλλα, είναι πάντα ευχάριστη έκπληξη να βλέπω ότι ο μέγας npap ασχολείται και διαβάζει (λέξη-προς-λέξη καθώς φαίνεται) τα post μου, ακόμη και για το φίλο μου που δεν αναγνώριζε στερεοφωνία σε μία πραγματική συναυλία, και τον οποίο προφανώς έκραξα (και στον ίδιο τα είχα πει). Συνέχισε αγαπητέ npap, μην παίρνεις σαν παράδειγμα τους άλλους γνώστες που εγκατέλειψαν το φόρουμ (εδώ και τρία χρόνια περίπου, όταν εγώ δεν συμμετείχα). Άλλοι δεν πάνε να ψηφίσουν, τι να πεις;
Το εγκατέλειψαν γιατί μας πρόδωσαν. Και δε θα τιυς συγχωρεσω ποτέ. ?ΠΟΤΕ ????

 
η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version, με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε), θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references... χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά), την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου, θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους... αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν...

?


Ενα μεταφραστή ρε παιδιά...




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
O npap είναι επαγγελματίας, οπότε είναι λογικό να δυσφορεί με τις υπερ-απλουστεύσεις που κάνουμε μερικές φορές. Εγώ είμαι πολύ χειρότερος, στο δικό μου επάγγελμα.

Ο πυκνός λόγος του (ως συμφωνία του Μάλερ) απαιτεί προσοχή για να κατανοηθεί. Να κατανοηθεί όμως. Μετά, άμα είναι, τσακωνόμαστε.

 
O npap είναι επαγγελματίας, οπότε είναι λογικό να δυσφορεί με τις υπερ-απλουστεύσεις που κάνουμε μερικές φορές. Εγώ είμαι πολύ χειρότερος, στο δικό μου επάγγελμα.

Ο πυκνός λόγος του (ως συμφωνία του Μάλερ) απαιτεί προσοχή για να κατανοηθεί. Να κατανοηθεί όμως. Μετά, άμα είναι, τσακωνόμαστε.
ευχαριστώ, δεν γνωρίζω τι είναι, όπως και δεν γνωρίζω καν΄νεας που γραφει εδω... (συμπεριλαμβανομενων εσου και εμου)

αλλά συγνώμη κι όλας...η παράγραφος δεν...

αν θέλει να πει κάτι απλό ας το πει για να καταλάβουμε εμείς που δεν γνωρίζουμε.

επίσης αυτο το κατα riia κατεσφαγμένα....κρύβει σατανικά μηνυματα μάλλον...

το θέμα riia έχει λυθεί εδώ και 70 χρόνια ακριβώς όπως εισήχθη

 
αλλά συγνώμη κι όλας...η παράγραφος δεν...

αν θέλει να πει κάτι απλό ας το πει για να καταλάβουμε εμείς που δεν γνωρίζουμε.
και επειδή ακριβώς δεν θέλω να φαινεται ότι τον ειρωνευομαι τον άνθρωπο (μπορεί και να χάνω κι όλας)

ας το δούμε απλά

λέει ότι του αρέσουν τελικά τα βινύλια της sheffield?

λέει ότι οι ίδιες εκδόσεις σε ψηφιακά (γιατί βγήκαν) είναι καλύτερες? 

λεει ότι αν το ακούγαμε ζωντανά θα ήταν καλύτερο από το βινύλιο ή το ψηφιακό (αυτό εννοείται έτσι κιαλιως)

λέει ότι αν το βάζαμε σε καλό σύστημα δεν θα είχε καμιά σχέση με το πραγματικο?

"λεω ότι αυτό και αυτό"

(σε μια φράση υποκείμενο ρημα αντικείμενο)

 
Τους αγαπάμε όλους και ας τους νευριάζουμε!?

Μου κάνει εντύπωση το πόσο επιθετικά θα υποστηρίξουν οι κύριοι του "όλα είναι καλύτερα σε cd"

ακόμη και αν παραθέτης γεγονότα.

Αλλοι σε χλευάζουν,άλλοι σε μειώνουν,άλλοι σε λένε ανώριμο γιατί δεν γράφεις ας πούμε εις την καθαρεύουσαν να δείξεις μιά ωριμότητα και ενώ οι περισσότεροι απο εμάς του "καυτού" και του βινυλίου θα αποδεχτούμε και την ανωτερότητα του μέσου που τόσο φανατικά υποστηρίζουν σε αρκετές περιπτώσεις,αυτοί δέν...

Τα προβλήματα δέ που παρουσιάζουν ως προς την παραγωγή,έχουν λυθεί χρόνια τώρα.

Δέν νομίζω οτι ένα στούντιο βασίζεται σήμερα στην ψυχοακουστική/ακουστική μνήμη τών εκάστοτε μηχανικών ήχου,που ο ένας μπαίνει και ο άλλος βγαίνει και συνεχίζει απο εκεί που σταμάτησε ο προηγούμενος,όταν υπάρχει reference track.

Δεν παίρνει κανείς τηλέφωνο τον πελάτη η φίλο του να του πεί για ηλιοβασιλέματα και ριχτάρια,

εκτός αν είναι καμιά όμορφη κυρία και θέλει να τής απαγγείλει ποίηση.

Και γώ ρομάντικός είμαι,αλλά θα προτιμούσα και σε αυτήν την περίπτωση να στείλω μερικά απο τα χιλιάδες κομμάτια που υπάρχουν στην παγκόσμια δισκογραφία,για να ακούσει περίπου το τί εννοώ.

Και όταν το τελειώσω,το ίδιο.

Εχω το WeTransfer,το Dropbox και θα κάθομαι να κάνω περιγραφή μέσο του τηλεφώνου για το πώς έκανα το κομμάτι?

Ο κάθε ένα ότι αγαπάει και όπως θέλει.Αυτό.

 
Μου κάνει εντύπωση το πόσο επιθετικά θα υποστηρίξουν οι κύριοι του "όλα είναι καλύτερα σε cd"

ακόμη και αν παραθέτης γεγονότα.

Αλλοι σε χλευάζουν,άλλοι σε μειώνουν,άλλοι σε λένε ανώριμο 


θα συμφωνησω φίλε μου

 
Μου κάνει εντύπωση το πόσο επιθετικά θα υποστηρίξουν οι κύριοι του "όλα είναι καλύτερα σε cd"
Μα....όντως, όλα ακούγονται καλύτερα (πιστότερα) στο CD. Ακόμα και το master ενός άλμπουμ να είναι για τα πανηγύρια, στο CD θα ακουστεί ακριβώς το πόσο για τα πανηγύρια είναι. Στο βινύλιο το ίδιο master θα ακουστεί παραποιημένο, και με την προσθήκη μάλιστα των ανεπιθύμητων ήχων που το μέσο δημιουργεί από μόνο του. Αποτέλεσμα? Το κακό master ακούγεται ακόμα πιο κακό στο βινύλιο. 

Παράδειγμα:

Ακούς ένα γραμμόφωνο την ώρα που παίζει ένα δισκάκι του 1821 από την προσωπική συλλογή του αειμνήστου Γεωργίου Καραϊσκάκη.? Ακούγεται φυσικά χάλια. Ηχογραφείς τον ήχο του και περνάς την ηχογράφηση σε CD και σε LP. Ο ήχος του CD θα είναι χάλια, ο ήχος του LP θα είναι χάλια x10.

image.png

 
μόλις μπήκα και ψιλοδιάβασα... έλεος... πλένομαι τρώω και επανέρχομαι με ένα μήλο για την Λόλα... μην φύγει πες τε της...?

ΥΓ μέχρι τότε, ρε τρόλευ έλεος... μια φορά σε εξύψωσα απόλυτα και δικαίως λέγοντας (ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣΤΑΤΑ μια και αναφέρεις το ορθόν και μάλιστα "συμπυκνωμένο" ότι το θέμα θα έπρεπε να κλείσει στην πρώτη παράγραφο του ποστ σου) και το χ$σ#ς πάλι με τις ειρωνείες σου...

 
και το χ$σ#ς πάλι με τις ειρωνείες σου


Νίκο, ηρέμησε, σε παρακαλώ.

Δεν υπάρχουν ειρωνείες, μόνο ελαφρύ κλίμα ως αντίδοτο στη ζέστη και τα βάσανα της ημέρας.

Αν ενόχλησα απολογούμαι, ας τελειώσει το μεταξύ μας beef, είναι αναίτιον.

Καλό βράδυ.

 
Ηρεμήστε όλοι σας γιατί θα αρχίσω να πετάω

  image.jpeg

?

 
Δεν υπάρχουν ειρωνείες, μόνο ελαφρύ κλίμα ως αντίδοτο στη ζέστη και τα βάσανα της ημέρας.

Αν ενόχλησα απολογούμαι, ας τελειώσει το μεταξύ μας beef, είναι αναίτιον.


και ειρωνείες υπάρχουν (ασχέτως αν προκύπτουν από παρανόηση) και το συγκεκριμένο "κλίμα" μπορεί εν δυνάμει να είχε τα φόντα να λειτουργήσει ως αντίδοτο στην ζέστη, αλλά προέκυψε στην πορεία πολύ "υγρασία" και βράστα...

και όντως θαταν αναίτιον αν διάβαζες λίγο πιο προσεκτικά... anyway... σου πρόσθεσα την διόρθωση που ο ίδιος έκανες στην έκφρασή σου (και οδήγησε στο δικό μου) και το βαλα στα recommended όπως έτσι κι αλλιώς του άρμοζε εξ αρχής όπως προείπα...

τώρα, ας απολογηθώ κι εγώ επ' ευκαιρία για πρώτη και τελευταία φορά που επειδή βαριέμαι αφόρητα να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα με στείρο τεχνικό τρόπο, τα διακωμωδώ ενίοτε απαντώντας σε δεύτερο χρόνο (εφόσον υπάρχουν ήδη απαντημένα) με "ψευδοφιλολογικό" ύφος για να χαλαρώσω...

κι αυτό κατά κανόνα μετά από αρκετή κούραση... οπότε και συνειδητά δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία σε κάποια συντακτικά μου ατοπήματα, καθότι ποσώς (ποσώς όμως) με απασχολεί ο κάθε θιγμένος τυχάρπαστος που θα επιχειρήσει κατά καιρούς να "επικεντρώσει" σε αυτά, ωσάν να μου διορθώνει παιδική έκθεση (όποιος δεν καταλαβαίνει απλά ρωτάει καλόπιστα και αν όχι προσπερνάει)...

διαφημιστικόν εξ απαλών ψηφίων για να βάλω ουισκάκι, να απαντήσω και σε κάποια πμ κι επανέρχομαι... η Λόλα στην θέση της παρακαλώ... το μήλο της δεν το ξεχνώ...






 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ο συνονόματος παππούς μου, ίσως ο "πνευματικότερος" και πολυγραφότατος στρατιωτικός της χώρας τον προηγούμενο αιώνα, δεν έμεινε στην ιστορία τόσο για τα πολλά παράσημα στους πολλούς πολέμους που έλαβε μέρος, ούτε για τα πάμπολα υψηλά αξιώματα  που του ανατέθηκαν κατά καιρούς και υπηρέτησε με σθένος και ήθος (πέθανε στην ψάθα προς τιμήν του), ούτε για τους ολυμπιακούς του 36 που έλαβε μέρος ως δεινός ξιφομάχος...

είχε γράψει πολλά δικά του βιβλία (κυρίως ιστορικά και στρατιωτικά), αλλά παράλληλα κατέχοντας άψογα πολλές ξένες γλώσσες και ζώντας αρκετά χρόνια στο εξωτερικό ως στρατιωτικός ακόλουθος σε πρεσβείες μας, είχε μεταφράσει πολλαπλάσια σε αριθμό... μην τα πολυλογώ ευλογώντας τα γένια του προγόνου μου, λίγους μήνες πριν φύγει, τον είχα ρωτήσει φορώντας την φρεσκοπλυμένη εφηβική μου αφέλεια, ΓΙΑΤΙ δεν γράφει περισσότερα δικά του βιβλία και ασχολείται τόσο με το να μεταφράζει βιβλία άλλων... η απάντησή του ήταν η εξής μες τις άκρες όπως την θυμάμαι:

- μεταφράζω κάποια βιβλία που έχω διαβάσει και θεωρώ σπουδαία, πριν προλάβει να τα μεταφράσει κάποιος άλλος, ενδεχομένως "ξαναγράφοντάς" τα...

παραφράζοντας την ρήση του στα καθ ημάς, να πω με την σειρά μου ως NΠαπ ο νεότερος (τρομάρα μου), ότι στους χαλεπούς πνευματικά καιρούς του απέραντου διαδικτυακού σκουπιδοτενεκέ που βιώνουμε, ένας μη κατέχων την γνώση ενός αντικειμένου (κι ακόμα χειρότερα ο ημιμαθής), μπορεί να βουτήξει πρόθυμα με τα μούτρα σε αυτόν αναζητώντας την, αλλά δυστυχώς βγαίνοντας κατά κανόνα είτε παπαγαλίζει ένα ασύνδετο και παραπλανητικό μέρος της, είτε την "μεταφράζει" απλοϊκά και άστοχα στο επίπεδο που να μπορεί να την κατανοήσει, αδιαφορώντας για την πρωταρχική επιστημονική "αλήθεια" της...

κι αυτή η γ@μημένη πλέον "γνώση" ανακυκλώνεται και φέρεται παραποιημένη...  και δυστυχώς, η ανάλογη της πρακτική ενίοτε παγιώνεται ως γενική αυτοαθωωμένη συμπεριφορά σε επίπεδο ατομικό ή χαβαλοπαρέας, με αποτέλεσμα (ειδικά στα τεχνικά φόρουμ), κάποιοι μαζόχες να κυνηγάνε τα "κακάκια" που αφήνονται στον τομέα τους από την ανεξέλεγκτη πνευματική αφόδευση...

έλα Λόλα λοιπόν... να ένα μήλο... take or leave it αλλά προς θεού... μακριά από μένα μετά... ήδη με κόπο σου απαντώ (μη πουν όσοι με ξέρουν ότι η γαλατική μου ευγένεια περνάει κρίση)...?

η παραγωγή είναι η παράλληλη της direct to disc στο βινύλιο

μετάφραση: η παραγωγή που αναφέρεται στην αμέσως προηγούμενη παράγραφο και εικονίζεται και ακούγεται στο Video που παρέθεσα, έχει ηχογραφηθεί ταυτόχρονα με την σε direct to disc βινύλιο αντίστοιχή της

(εναλλακτικά: την ώρα που κάποιοι το στρογγυλό πράγμα το χαράζανε με ένα μαρκούτσι για να λαλάει στου κατόπ' τραγουδάκια, κάτι άλλοι σα δίπλα κάνανε του ίδιου  σε κάτι άλλα στρογγυλά που κι αυτά γυρνάγανε αλλά όρθια και κάτι άλλοι πιο κει σε μια τηλεόραση μπροστά κάτι κάνανε επίσης)

και είμαι πεπεισμένος ότι οι "βινυλιοFANατικοί" αν μπορούσαν να συγκρίνουν σε αντιπαράθεση την εμβληματική μεν για το βινύλιο dtd version,

και είμαι σίγουρος ότι αν οι φανατικοί του βινυλίου, μπορούσαν να κάνουν άμεση σύγκριση, της σε μορφή direct to disc βινύλιο εκδοχής

(και τον κόβω ότι άμα οι χουλιγκάνοι του μαύρου στρογγυλού γινότανε να βάλουν σα δίπλα αυτή που χαράζανε στο στρογγυλό με το μαρκούτσι)

με αυτήν (ψηφιακή αλλά απαλλαγμένη από τα προπατορικά της πρώτης δε),

με την ψηφιακή (που δεν κουβαλάει εγγενώς συχνοτικές αλλοιώσεις, ruble κλπ)

με το μικρό κίτρινο στρογγυλό (που δεν το χουν πετσοκόψει, δεν βουίζ' και λοιπά πολλά)

θα αναθεωρούσαν πολλές άστοχες "απολυτότητες" που στηρίζονται κυρίως στην έλλειψη από τις προσλαμβάνουσες τους (και δεν φταίνε σίγουρα γι αυτό) κορυφαίων audio references...

χωρίς πάντα αυτό να σημαίνει φυσικά ότι "παραδεχόμενοι" ανοικτά (κι όχι με μεν ναι αλλά),

την αντικειμενική τεχνική υπεροχή του σύγχρονου μέσου,

εδώ τι να μεταφράσω ο έρμος να το ζωγραφίσω καλύτερα για παιδιά κάτω των 7 ετών που ενδεχομένως  δεν το καταλαβαίνουν?

(δεν περιγράφου άλλο)

θα πρόδιδαν τα ντε φάκτο κατά RIAA "κατασφαγμένα" LP τους...

θα πρόδιδαν τα εκ των γεγονότων τα απωλεστικά σε σχέση με την αρχική καταγραφή του περιεχομένου τους βινύλια

(θα κάρφωναν τα εκ των πραγμάτωνε πετσοκομμένα μαύρα στρογγυλά τους)

αυτά των υποκειμενικά αισθητικώς προικοδοτημενων από τα παραγόμενα artifacts των μουσικών ντε, που προτιμούν...

που έχουν "προικοδοτηθεί" εκ φύσεως του μέσου με διάφορα κατά περίπτωση τεχνουργήματα που κολακεύουν στα αυτιά τους όταν τις ακούν, τις (ηλεκτρικές πάντα) μουσικές που τους αρέσουν...

(που την βρίσκουν με τα τερτίπια που ταιριάζουν στα πανηγυριώτικα που γουστάρουν να ούμ)...




το θέμα riia έχει λυθεί εδώ και 70 χρόνια ακριβώς όπως εισήχθη


ουπς!... και να θέλω να αγιάσω δεν μ αφήνεις... να και το πιο πρόσφατο "διαμαντάκι" που ξεφούρνισες... τι λες ρε φίλε σοβαρά... έχει "λυθεί";... αναπουπουλιάστηκα... αυτό τι σημαίνει δηλαδή; ότι η εταιρεία που απλά επέβαλε ένα κοινό equalization για να μην παίζει ο κάθε δίσκος ότι νάναι ανάλογα την κάθε χώρα και το κάθε πικάπ όπως γινόταν πριν, έκανε μαγικά και εξαφάνισε τα εγγενή φυσικά προβλήματα του μέσου;... έλεος όμως...

λοιπόν για να τελειώνουμε... το βινύλιο ήταν (τηρουμένων των αναλογιών και πάντα ως προς το απωλεστικό φαινόμενο του πράγματος) το "mp3" της ταινίας...

πρώτο ΑΛΛΑ ...χωνέψτε το και αγαπήστε το όλοι με τις αδυναμίες του όμως... αγαπήστε το γιατί κάποτε κάποιοι μεγάλοι μηχανικοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους και τις αδυναμίες του μέσου και σε ηλεκτρικές μουσικές που δεν είχαν φυσικές αναφορές, απογείωσαν κάποια μουσικά αριστουργήματα ενσωματώνοντας τους έμμεσα τα artifacts στο αποτέλεσμα που έφτασε στο αυτί του μέσου ακροατή... αυτού φυσικά που αποκτούσε μια έκδοση από master που σεβόταν οριακά τον ρόλο του... 

αγαπήστε το γιατί ο έστω μη "τέλειος" ήχος του έχει ενσωματωθεί στο dna σας... καλώς και Πάγκαλος... αγαπήστε το γιατί σε κάποιους κουβαλάει κομμάτια από την ζωή σας και χίλιους άλλους λόγους που στην τελική αφορούν μόνο τον καθένα σας και λογαριασμό μη δίνετε...

δεύτερο ΑΛΛΑ... από αυτό μέχρι την θρασεία παραποίηση της πραγματικότητας υπάρχουν και αντικειμενικά τεχνικά όρια...

πχ η ημιμαθής αναφορά που γράφηκε πρόσφατα σε άλλο θέμα επίσης από τον από πάνω, ότι δηλαδή: 

"...ηχογραφήθηκαν σε ταινία και πρωτοκυκλοφόρησαν σε master για βινύλιο.

Συνεπώς αν κάποιος θέλει να τους ακούσει όπως τους φαντάστηκαν οι μουσικοί και ο ηχολήπτης (όχι αυτός,αυτός σίγουρα τότε ήταν στο νηπιαγωγείο) πρέπει να αναζητήσει βινύλιο που τυπώθηκε το πολύ έως το 1985 βαρια βαρια, οσο παλιότερο τόσο καλύτερα..." αγγίζει τα όρια της φαιδρότητας... ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι η να παιχθεί η ίδια η ταινία σε ένα κορυφαίο open reel ή αυτή να μεταγραφεί μέσω ενός κορυφαίου ADC σε ένα ψηφιακό μέσο υψηλής ανάλυσης που θα αναπαραχθεί ακολούθως οπουδήποτε αλλού...

μόλις η ψηφιακή τεχνολογία ξεπέρασε τις φυσιολογικές παιδικές της ασθένειες το θέμα και η παραφιλολογία του έως σημείο "ψεκασμού" έληξε... το γεγονός ότι συχνά πυκνά συντηρείται και αναζωπυρώνεται εκτός των ορίων που έθεσα παραπάνω από ένα σημείο και μετά αγγίζει όντως την γραφικότητα...

και για να κλείσω επιτέλους, ένα παράδειγμα που ελπίζω μην μπει πάλι κάποιος στον κόπο να παραποιήσει ως προς τον στόχο του... αν κάποιος γνώστης της μουσικής με φυσικά όργανα ακούσει την κορυφαία ηχογράφηση βινυλίου που έχω αναφέρει παραπάνω στο καπάκι με την ψηφιακή της μορφή σε ένα κορυφαίο σύστημα, θα κάνει άμεσα το βινύλιο φρίσμπι από την πόρτα από το παράθυρο κι από όπου βρει χώρο να αναπνεύσει... αν από την άλλη κάνει το ανάλογο πείραμα με το DSoTM τα αποτελέσματα δεν θα ναι ίδια... κάποιοι (ειδικά νεότεροι) θα προτιμήσουν την ψηφιακή version, κάποιοι (ειδικά παλιότεροι που στα νιάτα τους το είχαν λιώσει), το βινύλιο... πιο λιανά δεν δύναμαι να το θέσω... τελεία και παύλα μήπως και πάω για ύπνο επιτέλους...

ΥΓ... μη ξεχάσω... ρε MGs... ρε MGs... το ότι  παραποίησες "πονηρά" το παράδειγμά μου που είχε ως αφορμή την τελευταία αποστροφή του ποστ του τρόλεϊ περί επιδίωξης αντιπαραθέτοντας της την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης αίσθησης της ακοής και δεν άφηνε περιθώρια παρανόησης μιας και έκλεινε σαφέστατα ως:

μια μικρή αναφορά, στην τραγελαφική ουκ ολίγες φορές προσπάθεια των διάφορων κριτικών ηχητικών συσκευών, να μας μεταφέρουν την αίσθηση που απεκόμισαν οι ίδιοι από την ακρόαση κάποιας, φτάνει για να καταλάβουν όλοι (καλόπιστοι και μη) τι εννοώ...


με απογοήτευσε ταμάλα, γιατί δεν ανήκεις τελικά στους καλόπιστους όπως κακώς νόμισα βραχυχρόνια... παρεμπιπτόντως σου χει στείλει κανας κριτικός αρχεία με wetransfer να μου τον συστήσεις και μένα;...

κρίμα ρε μεγάλε... με γύρισες στην γνώμη που αποκόμισα για σένα στην πρώτη "επαφή" μας εδώ, που θυμάμαι ότι μου την είπες με θράσος και αγένεια χωρίς να με ξέρεις και χωρίς να σου έχω απευθύνει καν τον λόγο για το ότι και καλά κρατάω τα "μυστικά" της τέχνης για την πάρτι μου και κάτι τέτοια κουλά... πρώτη φορά ακολούθως κόντεψα να πειστώ ότι εξηνταρίζοντας σιγά σιγά έπεσα έξω σε κρίση για κάποιον έστω και εκ του μακρόθεν, αλλά δεν γ@διέται... τι είχες Νίκο μ' τι είχα πάντα... στην τελική εχ3σθην... κάθε κατεργάρης στον πάγκο του...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top