Πως να κανετε transcription με το αυτι.

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
563
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Ενα απο τα θεματα που ηθελα εδω και καιρο να ανεβασω ειναι ενας rough οδηγος- στο πως φτιαχνουμε μια drum παρτιτουρα – trancription.

Τι θα χρειαστουμε..

1. Υπομονη.

2. Μετρια  η καλη γνωση ρυθμικου σολφεζ.

3. Μια Α4 κολλα πενταγραμμου.

Καταρχην θα ηθελα να πω ότι και εγω όταν ξεκινησα τα πρωτα μου transcriprions τα ειχα βρει σκουρα. Θυμαμαι..οτι ο δασκαλος μου αρνιοταν να με βοηθησει {και πολύ καλα εκανε..} ..και μονο εξεταζε - συζητουσε  την  τελικη παρτιτουρα.

Ημουν 16 -17 χρονων όταν ξεκινησα να παιζω με μια 20μελη ορχηστρα με πολύ διαφορετικο ρεπερτοριο κάθε φορα -  και βρεθηκα να γραφω ολο και περισσοτερες παρτιτουρες για τον ευατο μου για να μπορεσω να ειμαι οσο πιο ακριβης γινοταν...για να μπορεσω να καλυψω τις αναγκες της ορχηστρας η οποια δεν διασκευαζε τα κομματια..αλλα τα επαιζε οσο το δυνατον πιο κοντα στο αρχικο. Στο τελος μου ηταν αδιανοητο να παιξω μαζι τους  χωρις να εχω το ντοσιε με τις παρτιτουρες μου.  

Για ποιο λογο θεωρω αναγκαστικο όμως ολοι οι drummers να ξερουμε να διαβαζουμε ..και ειδικα να μπορουμε να κανουμε ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ transcriptions?

Η αποψη μου ότι ο drummer δεν χρειαζεται και δεν πρεπει να παιξει με παρτες …όταν εχει 1  χρονο μπροστα του και 2-3  προβες την εβδομαδα  να ετοιμαστει με το group.

Σε αυτήν τη περιπτωση , μπορει {και} να δουλεψει με το αυτι. Το προβλημα ξεκιναει όταν..ενας drummer..κανει αναπληρωση σε ετοιμο group..και τα κομματια είναι πολλα ενώ οι προβες λιγοστες . Ολοι ξερουμε οτι είναι αδυνατον να αποστηθισεις 40-50 κομματια σε 3-4 προβες.. Ποσες φορες μας εχει τυχει αραγε αυτό?

Ενας δευτερος λογος είναι όταν το ρεπερτοριο..δεν είναι τοσο απλο..και οι ενορχηστρωσεις εχουν σχηματα και περιεργη δομη. Σε αυτές τις περιπτωσεις αν δεν διαβαζεις..απλα δεν…κανεις.

Αυτό που εχω παρατηρησει από μαθητες..ειναι μια προτιμηση στην ευκολια. Προτιμουν να φανε 3 ωρες στο ιντερνετ ψαχνοντας να την βρουν…παρα μιση ωρα  προσπαθωντας να την γραψουν μονοι τους.

Αυτό που πρεπει να καταλαβετε είναι ότι γραφοντας μια drum παρτιτουρα δεν προσπαθειτε να αποκωδικοποιησετε τα breaks και ολες τις μικρες νοτουλες που εχει παιξει ο ντραμμερ της ηχογραφησης...αλλα τα βασικα στοιχεια – θεματα που παιζουν τα drums ,να αποκτησετε μια ιδεα της δομης του κομματιου.. και να προσπαθησετε  να χτυπησετε καποια tutti  η Hits .

Δεν υπαρχει κανενας λογος να προσπαθησετε να παιξετε τα breaks που εχει παιξει αυτος που ηχογραφησε το original{αυτό είναι μια άλλη δουλεια..και μια άλλη συζητηση.}και επισης  δεν σημαινει ότι δεν εχετε δικαιωμα να προσπαθησετε να παιξετε το κομματι.

Τα δομικα στοιχεια που απαρτιζουν μια παρτιτουρα μοντερνας μουσικης {ροκ –ποπ}κ.λ.π είναι τα εξης:

ΙΝΤRO   ονομαζεται το μουσικο μερος που αποτελει την εισαγωγη του κομματιου.

COUPLET ή CANTO ή VERSE   είναι τα πρωτα λογια του κομματιου .

REFREN ή CHORUS Είναι τα λογια της κορυφωσης του κομματιου.Εχουμε μια αισθηση ότι σε αυτό το μερος καταληγει το κομματι παντα .

BRIDGE  Έιναι ενα νέο μερος μεσα στο κομματι.  Συνηθως χρησιμοποιητε  για να προσθεσει μια νεα τροπη στο κομματι .  

SOLO είναι το Σολο ενός μουσικου οργανου…πχ κιθαρα –σαξοφωνο κλπ

OUTRO  Συνηθως είναι ένα μουσικο μερος που υποδηλωνει ότι πλησιαζει το φιναλε του κομματιου.

FINE είναι το τελος του κομματιου.

Χρησιμοποιουμε επισης αυτά τα σύμβολα για να  ¨πλοηγηθουμε ¨μεσα στη παρτιτουρα.

Ι:                      :Ι Μεγαλη επαναληψη ή επαναληψη πολλων μετρων 1Χ

% *  Επαναληψη ενός μετρου 1Χ και στην περιπτωση που εχει δυο διαγωνιες γραμμες , συμβολιζει την επαναληψη διμετρου.

D.C =DA CAPO Σημαινει πηγαινε από την αρχη

$*  Segno = σημαδι. Την πρωτη φορα που το συνανταμε δεν κανουμε τιποτα..-την δευτερη ξαναγυρναμε  στην πρωτη.

  *     Η Coda { γραφετε σαν ενας κυκλος με ένα σταυρο μεσα} χρησιμοποιείτε για αφαιρεση μετρων μετα από Da capo και Al segno. Είναι επισης παντα 2 σε μια παρτιτουρα.

 *    Yπαρχει η πρωτη και η δευτερη βολτα{1st and 2nd ending}. Βρισκεται στο τελος μεγαλων επαναληψεων . Την πρωτη φορα της επαναληψης παιξε τα μετρα της πρωτη βολτας..και την δευτερη φορα παραλειπεις τα μετρα της πρωτης και παιζεις τη δευτερη βολτα.

Πως ξεκιναμε.

Καταρχην χωριζουμε με το μολυβι μας την κολλα Α4  σε 4 ισα μερη τραβωντας τρεις καθετες γραμμες. {Pdf1}

Θα χρησιμοποιησουμε το Every breath you take των Police {Pdf 2} σαν δειγμα  το οποιο θα παραθεσω σε παρτιτουρα για να μπορεσετε να το δειτε βημα- βημα.

Προσπαθουμε να καταλαβουμε τι μετρο είναι το κομματι και αφου εχουμε σιγουρευτει στο τι μετρο είναι και ποιο είναι το βασικο beat του κομματιου..παταμε Play από την αρχη.

Κραταμε μετρο –μετρο το κομματι στο χαρτι με το δαχτυλο μας  μεχρι να ακουσουμε αλλαγη θεματος. Θυμηθειτε ότι θελουμε να μαρκαρουμε  δομη και καποια χτυπηματα που πρεπει να χτυπησουμε. Aρα προσπαθουμε να την κρατησουμε οσο το δυνατον πιο καθαρη στο ματι.

Το κομματι ξεκιναει με ένα ταμπουρο στο 4 .. και μπαινει στην εισαγωγη που είναι ένα 8μετρο {4Χ2}.

Σειρα εχει το πρωτο κουπλε που είναι ένα 16μετρο το οποιο το εκανα σαν ένα 8 μετρο με επαναληψη για να γλιτώσω χωρο.

Σειρα εχει το πρωτο Ρεφρεν το οποιο είναι 8 μετρα.{4μετρο με επαναληψη}

Το κομματι μετα μας παει στο 2ο κουπλε το οποιο δεν είναι πια 16μετρο αλλα 8 μετρα.  

Την δευτερη φορα της επαναληψης μπορουμε να βαλουμε ένα light fill για να παμε στο Bridge το οποιο είναι ένα διμετρο το οποιο επαναλαμβανετε 5 φορες { προσοχη στις διμετρες επαναληψεις} Προσοχη επισης στο 1ο μετρο του διμετρου που εχει crash στο 1.{Χ μεσα σε κυκλο = crash}

Δεν ξερω αν ειχατε προσεξει στο πρωτο κουπλε ειχα βαλει ένα SEGNO.  Μετα το Bridge λοιπον βρισκουμε το 2ο SEGNO που σημαινει ότι ξαναγυρναμε στο πρωτο..αρα και στο 1ο κουπλε.

Παιζουμε ολο το κουπλε {16 μετρα } και ολο το 1ο Ρεφρεν ξανα, και μετα μας παει στη CODA.

H δευτερη coda βρισκεται κατω από το bridge , η οποια στην ουσια είναι ένα 3ο κουπλε που εχει διαρκεια 14  {4 x2+6} μετρα πριν μας παει στο OUTRO του κομματιου.

Το Outro είναι ουσιαστικα ένα τετραμετρο που επαναλαμβανεται 8 φορες και κανει fade out.

Eλπιζω να βοηθησα {οσο μπορω από εδώ} στο να καταλάβετε πως γραφουμε μια drum παρτιτουρα..Προσπαθήστε να ξεκινήσετε  τα δικα σας transcriptions. .Οσο πιο πολύ το παλευετε  τοσο πιο ευκολο θα γίνεται.

Θα χαρω να απαντησω σε τυχον ερωτησεις και αποριες σας.

Β. Μουλακακης

* {δεν μπορεσα να βρω αυτά τα συμβολα η χρησιμοποιησα καποια που μοιαζουν}

pdf1.pdf

pdf2.pdf

 

Attachments

  • pdf1.pdf
    pdf1.pdf
    857.4 KB · Εμφανίσεις: 244
  • pdf2.pdf
    pdf2.pdf
    839.3 KB · Εμφανίσεις: 290
Μπραβο βαγγελη,ωραια δουλεια...καθαρη και προσεγμενη...εχω κι εγω εναν τροπο για quick chart,σαν να λεμε παρτιτουρα του ποδαριου.... ;D

Δεν χρειαζεται πενταγραμμο και μπορει να γινει ακομα κι αν δεν εχει κανεις την παραμικρη ιδεα απο αξιες και νοτες και γινεται ως εξης..

Σε ενα χαρτι Α4 γραφω πανω-πανω τον τιτλο του κομματιου

απο  κατω σημειωνω το βασικο γκρουβ-πατερν και το τεμπο(bpm)το οποιο θα εναι μια καλη ανφορα για την προβα(αν υπαρχει)...αν δεν ξερουμε αξιες μπορουμε να σημειωσουμε τον τιτλο ενος αλλου κομματιου γνωστου σε εμας,σαν αναφορα π.χ."georgy porgy feel"

και γραφω

Intro(no drums) 8 bars

intro(drums in)  8 bars

verse               16 bars

chorus              16 bars

drums out         2 bars

verse(drums in)  16 bars

chorus               16 bars

bridge                4 bars

guitar solo          8 bars

chorus                16 bars

intro to fin.          4 bars

διπλα απο καθε verse chorus κλπ,κανω σημειωσεις αν υπαρχει καποια πολυ δραστικη αλλαγη στο ντραμ πατερν η καποιο χαρακτηριστικο φιλ-γεμισμα που θεωρω πως πρεπει να ειναι κοντα στο οριτζιναλ η καποιο τουτι κλπ...

ειναι ενας πολυ μπακαλικος τροπος προφανως,αλλα ειναι πολυ γρηγορος(εχω κανει ετσι ενα σετ 20-25 κομματιων μεσα σε 2-3 ωριτσες...ολοι οι σεσσιον ντραμερ στην αμερικη χρησιμοποιουν καποιο παρομοιο τροπο...σαφως και προτρεπω οποιονδηπτε να μαθει στοιχειωδως να διαβαζει,αλλα αν δεν ξερει αυτος ειναι ενας καλος τροπος to get te job done οπως λενε οι φιλοι μας οι αμερικανοι...

 
Σωστοι και οι δυο ( Βαγγελης& Μιχαλης) οποτε περαστε απο το ταμειο .

 
Βαγγελη περα απο την πλακα καθισα και το μελετησα και εισαι 1000% σωστος ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!

 
tnx guys

Φιλε Kapdrums..παλι εισαι ενα βημα μπροστα.

Ευχαριστω κατ'αρχην για το μακροσκελες ποστ σου.

Θυμαμαι πριν χρονια  με εχωσε ο δασκαλος μου στο μαγαζι που δουλευε για να παει να παιξει με το Τουρνα και επρεπε να κανω και εγω το ιδιο για 180 κομματια.

Χωρις προβα! Ολο το προγραμμα μετατραπηκε με αυτο το τροπο σε παρτιτουρα απο εξωτερικη ηχογραφηση. Το μεγαλυτερο σχολειο EVER!!

Η αποψη μου ειναι οτι το αρχικο μου thread ειναι το Back to basics - ενω το δικο σου  ειναι το The next step .

Δηλαδυ αν εχεις μαθει να γραφεις τις παρτιτουρες σου με το πρωτο τροπο..καποια στιγμη {αναποφευκτα}καταληγεις στο δικο σου τροπο. Που ειναι σουπερ!! Δεν χρειαζονται πια σενια -κοντες κλπ..και σε μια κολλα χαρτι μπορεις να γραψεις 20-30 κομματια.

Ο λογος που δεν τον αναφερω ειναι γιατι θελει πειρα + level..να μετρας και να κρατας 4μετρα -8μετρα -16μετρα η κυκλους γενικοτερα στο αερα και παραλληλα να παρακολουθεις το form του κομματιου.

thanx again

Βαγγελης.

 
Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι

 
hampis είπε:
Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι
Κοιτα..προσωπικα μ αρεσει η παρτιτουρα να υπαρχει στο παλκο η στο studio..ακομα και αν ξερω το κομματι απεξω.

Χρησιμοποιωντας διαφορα χρωματα stabilo..μαρκαρω σημεια που θελουν προσοχη .

Εννοειται οτι για να μην κοιταω πλεον την παρτιτουρα..το εχω λιωσει το κομματι και μου εχει αποτυπωθει σαν εικονα..αλλιως το κοιταω μετρο -μετρο .

Απο εκει και περα την χρησιμοποιω και λιγο σαν διχτυ ασφαλειας.

 
  Βαγγέλη για μια ακόμα φορά μας δίνεις ένα εξαιρετικό post, ανοίγοντας ( και πάλι ) ένα φοβερά χρήσιμο και σοβαρό θέμα.Μπράβο σου και ... σε ευχαριστούμε!

 
Thnx a lot Βαγγέλη...

Πραγματικά μεγάλο μάθημα μέσα από ένα μικρό κείμενο...

Keep on....

 
Φανταστικο post απ τον Βαγγελη,εξαιρετικης σημασιας!Προσωπικα πλεον,χρησιμοποιω συνηθως τον τροπο του Μιχαλη.Θεωρω οτι τον τροπο που παραθετει ο Βαγγελης ειναι πολυ σημαντικο να τον μαθουμε και να μπορουμε ανα πασα στιγμη να τον χρησιμοποιησουμε.Τουλαχιστον για μενα τα βασικα κριτηρια για το ποιον  θα χρησιμοποιησω ειναι 2:Πρωτον,το ποσες προβες διατιθενται(πολλες φορες 1 ή καμια :P) και δευτερον η δυσκολια του/ων κομματιου/ων.Οποτε νομιζω ειναι καλο να εξασκουμαστε και στους 2 τροπους!

 
vagelism είπε:
tnx guys

Φιλε Kapdrums..παλι εισαι ενα βημα μπροστα.

Ευχαριστω κατ'αρχην για το μακροσκελες ποστ σου.

Θυμαμαι πριν χρονια  με εχωσε ο δασκαλος μου στο μαγαζι που δουλευε για να παει να παιξει με το Τουρνα και επρεπε να κανω και εγω το ιδιο για 180 κομματια.

Χωρις προβα! Ολο το προγραμμα μετατραπηκε με αυτο το τροπο σε παρτιτουρα απο εξωτερικη ηχογραφηση. Το μεγαλυτερο σχολειο EVER!!

Η αποψη μου ειναι οτι το αρχικο μου thread ειναι το Back to basics - ενω το δικο σου  ειναι το The next step .

Δηλαδυ αν εχεις μαθει να γραφεις τις παρτιτουρες σου με το πρωτο τροπο..καποια στιγμη {αναποφευκτα}καταληγεις στο δικο σου τροπο. Που ειναι σουπερ!! Δεν χρειαζονται πια σενια -κοντες κλπ..και σε μια κολλα χαρτι μπορεις να γραψεις 20-30 κομματια.

Ο λογος που δεν τον αναφερω ειναι γιατι θελει πειρα + level..να μετρας και να κρατας 4μετρα -8μετρα -16μετρα η κυκλους γενικοτερα στο αερα και παραλληλα να παρακολουθεις το form του κομματιου.

thanx again

Βαγγελης.
δεν ειμαι σιγουρος ποιος τροπος μπορει να προηγειται του αλλου....απλα αναφερα εναν τροπο που ειναι χρησιμος αν δεν ξερεις να διαβαζεις και να γραφεις αξιες,παρα μονον να ξερεις να μετρας μετρα...που υποθετω πως καποιος ντραμερ με στοιχειωδη εμπειρια κι αντιληψη μπορει να κανει...υποθετω βεβαια... ;)

σαφως και ειμαι υπερμαχος της γνωσης...μαθε να διαβαζεις,μαθε ρουντιμεντς,μαθε σωστη τεχνικη...γιαυτο αλλωστε και διδασκω...

παντως και οι δυο τροποι εμπεριεχουν ενα κοινο χαρακτηριστικο...προκειμενου να κανεις την παρτιτουρα/χαρτη εισαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ αναγκαστικα να ακουσεις το κομματι δυο-τρεις φορες...πραγματικα να ΑΚΟΥΣΕΙΣ...οχι"ας ακουσω λοιπον τα κομματια που εχω να μαθω...(φτιαχνοντας καφε,χαζευοντας στο διαδικτυο,στελνοντας σμς...)"... ;D

αναγκαζεσαι να συγκεντρωθεις και να ακουσεις...σαν αποτελεσμα,τελειωνοντας εχεις μια πολυ δυνατη εικονα και αισθηση του υλικου ΚΑΙ στα αυτια σου,εκτος απο το χαρτι... ;)

Εξαιρετικοι και οι δυο ,μπραβο και ευχαριστουμε

Οταν παιζετε τα κομματια ριχνετε ματιες στις σημειωσεις σας ή τις κοιτατε καλα πριν μεχρι να τις μαθετε ? .Επειδη προσωπικα οι γνωσεις μου σε διαβασμα ειναι ελαχιστες θα προτιμουσα τη μεθοδο του Μιχάλη αλλα δεν εχω δοκιμασει να παιζω με αλλους και να κοιταω τα χαρτια μου καθ'ότι 100 % παιζω με το αυτι
κοιτα...σε μεγαλα προγραμματα-σοου εχω τα χαρτια παντα,σχεδον μεχρι το τελος της σεζον...σχεδον...αλλα γενικα,ηδη απο τις τελευταιες προβες και μεχρι το τελος της δευτερης εβδομαδας παραστασεων εχω φροντισει να μην τα εχω πια αναγκη...ισως γινουν καποια μικρολαθακια(επειδη ρισκαρω λιγο φευγοντας απο το χαρτι)αλλα οχι αξιοσημιωτα...

τωρα,οσον αφορα οτιδηποτε αλλο προσπαθω απο το πρωτο κιολας gig να εχω στο αναλογιο οτι απαραιτητως χρειαζομαι(hopefuly ελαχιστα)...αλλα αυτος ειμαι εγω και μετα απο 22 χρονια εμπειριας το αυτι μου αποθηκευει(βασικα παντα αποθηκευε)πολυ ευκολα φορμες,μετρα κλπ...εμαθα να παιζω μουσικη με τραγουδια κι οχι με βιβλια(τραγουδουσα ΠΡΙΝ αρχισω να παιζω ντραμς,οπως καθε παιδακι ;))οποτε...

το ζητουμενο παντως ειναι οταν παιζεις με χαρτι να μην χανεσαι μεσα στον κοσμο του χαρτιου... :D δηλαδη να συλειτουργουν ματι και αυτι...αλλιως θα ακουγεσαι σαν να διαβαζεις...ο βαγγελης θα ξερει τι εννοω...οι καλοι "διαβαστες" θεωρουνται καλοι "διαβαστες" επειδη δεν ακουγεται στο παιξιμο τους οτι διαβαζουν...θα μπορουσε να φανταστει κανεις οτι ο gadd στο aja(steely dan)διαβαζει..?αυτα...ωραιο τοπικ βαγγ...

 
Μιχαλη ΚΑΛΗΜΕΡΑ σωστος και παλι οπως θα περιμενε κανεις απο εναν επαγελματια της κλασης

σου.Μια ερωτηση -παρατηρηση που αφορα τον S.Gadd ...συγκεκριμενος drummer εχει το ΧΑΡΙΣΜΑ που πρεπει να εχουν ?? ολοι οι επεγγελματιες δηλαδη πρωτα ΑΚΟΥΕΙ το κομματι ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΣ και μετα αν του δωσουν η φτιαξει μονος του παρτιτουρα απλως την χρησιμοποιει για να μην χανεται (και αν το κανει ο Gadd) .Στο δε AJA ΟΛΟ ΤΟ drumming του κομματιου ειναι δικο του παρ'ολο που οι δυο steely dan ειναι πολυ καλοι διαβαστες και εχουν την

συνηθεια να γραφουν τα παντα.Αλλα με τους ντραμμερ που εχουν χρησιμοποιησει κατα καιρους

νομιζω οτι τους προσελαβαν ΑΚΡΙΒΩΣ γιατι ηξεραν οτι θα βαλουν και αυτοι (ντραμμερς)το "δικο τους " ταλεντο στα κομματια τους.Αν κοιταξετε ποιοι παιζουν στους δισκους των Steely Dan θα καταλαβετε.Μιχαλη μπορεις να επιβεβαιωσεις αν αυτα που λεω ειναι σωστα;

 
kapdrums είπε:
σαφως και ειμαι υπερμαχος της γνωσης...μαθε να διαβαζεις,μαθε ρουντιμεντς,μαθε σωστη τεχνικη...γιαυτο αλλωστε και διδασκω...

εμαθα να παιζω μουσικη με τραγουδια κι οχι με βιβλια(τραγουδουσα ΠΡΙΝ αρχισω να παιζω ντραμς,οπως καθε παιδακι ;))οποτε...

το ζητουμενο παντως ειναι οταν παιζεις με χαρτι να μην χανεσαι μεσα στον κοσμο του χαρτιου... :D δηλαδη να συλειτουργουν ματι και αυτι...αλλιως θα ακουγεσαι σαν να διαβαζεις...ο βαγγελης θα ξερει τι εννοω...οι καλοι "διαβαστες" θεωρουνται καλοι "διαβαστες" επειδη δεν ακουγεται στο παιξιμο τους οτι διαβαζουν...θα μπορουσε να φανταστει κανεις οτι ο gadd στο aja(steely dan)διαβαζει..?αυτα...ωραιο τοπικ βαγγ...
Αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο που επισημαίνει ο Μιχάλης. Να μην ακούγεται σαν να διαβάζεις μια παρτιτούρα. Να μην ακούγεσαι σαν το παιδάκι στην πρώτη δημοτικού που μαθαίνει να διαβάζει και το κάνει μηχανικά και ασυναίσθητα.

Πρέπει ακόμα και με παρτιτούρα/σημείωση/χαρτιά να ακούγεσαι εσύ ο ΙΔΙΟΣ και όχι το χαρτί. Χαίρομαι που το επισημαίνεις Μιχάλη.

Όσον αφορά το transcription, προσωπικά είμαι υπέρμαχος της παρτιτούρας-σημείωσης, δηλ. με τον τρόπο που ανέφερε ο Βαγγέλης αρχικά: γράφεις στο πεντάγραμμο το βασικό pattern, στη συνέχεια σημειώνεις τα πιο σημαντικά fills κατά τη γνώμη σου (όχι όλα εννοείται) και τέλος επισημαίνεις με χρωματιστό στυλό κάποια σημαντικά πράγματα που αν δεν τα προσέξεις χάνεις όλο το κομμάτι.

Πλέον, ο καθηγητής μου στο ωδείο μού βάζει από διάφορους καλλιτέχνες να κάνω το transcription με σκοπό να το δουλέψω. Δηλ. με λίγα λόγια να ΜΠΩ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ (όπως είπε ο εξαιρετικός Μιχάλης). όχι απλά να το ακούσω και να το γράψω (αυτό πλέον το κάνει και ο υπολογιστής). Σκοπός είναι να το ακούσω μερικές δεκάδες ίσως και εκατοντάδες φορές και να γίνει κτήμα μου.

Πρόσφατα δούλευα με το Looked in a basement του Mark guiliana το οποίο μού έφαγε 3 μήνες ζωής ( :P) αλλά άξιζε.... το γκρουβάρω τώρα και κοντεύει να γκρεμιστεί η πολυκατοικία. Το συγκεκριμένο κομμάτι έχει το σταθερό ostinato στα χέρια και το μόνο που μένει να γράψεις είναι οι μπότες.

Φυσικά νομίζω ότι έχει σημασία και το είδος που παίζεις. Δε θεωρώ απαραίτητο να κάθεσαι να γράφεις το Ironman, το Stairway to heaven και το Black night για τον απλούστατο λόγο ότι τα έχεις μάθει απ' έξω τόσο καιρό που τ' ακούς, αλλά και επειδή δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερο. ίσως να χρειαστεί να σημειώσεις τα μέτρα του σόλο ή του κουπλέ.

 
Στο δε AJA ΟΛΟ ΤΟ drumming του κομματιου ειναι δικο του παρ'ολο που οι δυο steely dan ειναι πολυ καλοι διαβαστες και εχουν την συνηθεια να γραφουν τα παντα.Αλλα με τους ντραμμερ που εχουν χρησιμοποιησει κατα καιρους νομιζω οτι τους προσελαβαν ΑΚΡΙΒΩΣ γιατι ηξεραν οτι θα βαλουν και αυτοι (ντραμμερς)το "δικο τους " ταλεντο στα κομματια τους.Αν κοιταξετε ποιοι παιζουν στους δισκους των Steely Dan θα καταλαβετε
Πάντως ο ...θρύλος λέει ότι ο Gadd έγραψε το Aja με το πρώτο take, χωρίς να το έχει ξανακούσει, διαβάζοντας prima vista την παρτιτούρα που είχαν γράψει οι Fagen και Becker, οι οποίοι ήταν όντως πολύ ψείρες και άκαμπτοι σχετικά με το τι ήθελαν να παίζουν οι μουσικοί. Δεν ξέρω αν ο θρύλος είναι απόλυτα ακριβής (αν και υποπτεύομαι ότι είναι), ούτε τι παρτιτούρα ήταν - αν ήταν αναλυτική ή ένα απλό "road map" - αλλά το γεγονός ότι ο Gadd έγραψε τόσο γρήγορα ένα σχετικά περίπλοκο κομμάτι διαβάζοντας το, δείχνει το μέγεθος του ταλέντου του.

Βέβαια, το επίπεδο των σεσιονάδων είναι πλέον τόσο υψηλό, που κάτι τέτοια είναι υπόθεση ρουτίνας στα σοβαρά στούντιο όλου του κόσμου.

Βαγγέλη και Kap, ευχαριστούμε και πάλι για τις πολύτιμες και εκτενείς συμβουλές

 
Ειναι σωστο οτι το διαβασμα κανει στεγνο το παιξιμο...ειδικα τις 2-3 πρωτες προβες ολα ειναι ξυλινα..Αλλα αυτο ισχυει και για μενα ..και για τον Μιχαλη και για τον Vinnie και για ολους οσους διαβαζουν. Θεωρω οτι το transcription ειναι απαραιτητο εργαλειο στην τσαντα καθε συγχρονου drummer.  Eπισης ειναι κατι που μαθαινετε. Και οπως με ολες τις δεξιοτητες..Practice makes Perfect  Oπως εχω ξαναπει..μερικες φορες ειναι αναγκαιο να πας λιγο πισω - για να πας μπροστα.

Προσωπικα το οτι εμαθα να μεταφερω την μουσικη στο χαρτι..με γλιτωσε απο χιλιαδες προβες και με βοηθησε να μπω πραγματικα  μεσα στα κομματια και τις δομες τους . Με βοηθησε να εκτιμησω μουσικες επισης..που δεν θα τις ειχα εκτιμησει αν δεν προσπαθουσα να τις εκφρασω στο χαρτι.

Οποιον απο τους 2 τροπους κι αν προτιματε ..νομιζω οτι ειναι αναγκαιο να εκπαιδευσετε τον ευατο σας να μπορει να το κανει. Και αχρειαστο ας ειναι.

Καλη σας μερα.

 
Εξαιρετικής σημασίας για μάς τους αρχάριους αυτό το thread  για την γραφή ενός transcription. Να  προσθέσω κάτι που με βοηθάει στα transcriptions: όταν το «αυτί» είναι «αργό και απαίδευτο», είναι δύσκολο να ‘καταλάβει’ τα πάντα στο μουσικό κομμάτι όταν αυτό αναπαράγεται στην κανονική ταχύτητα. Εάν η αναπαραγωγή γίνει πιο αργή, είναι πιο εύκολο (πάντα στο ανεκπαίδευτο/αρχάριο αυτί αναφέρομαι), να ακούσει και να συλλάβει τους ήχους όλων των οργάνων, τις νότες, τα ‘χτυπήματα’, και την μουσικότητα που συμβαίνει μέσα στο κομμάτι. Στα Windows, εβαλα ‘αναπαραγωγή’ slower. Αυτό με διευκόλυνε ΠΑΡΑ πολύ να καταλάβω πολλά πράγματα στο κομμάτι. Εργαλείο χρήσιμο για το συγκεκριμένο θέμα. Ευχαριστω τον Vagelism  για την επεξηγηματικότητα.

 
December είπε:
Εξαιρετικής σημασίας για μάς τους αρχάριους αυτό το thread  για την γραφή ενός transcription. Να  προσθέσω κάτι που με βοηθάει στα transcriptions: όταν το «αυτί» είναι «αργό και απαίδευτο», είναι δύσκολο να ‘καταλάβει’ τα πάντα στο μουσικό κομμάτι όταν αυτό αναπαράγεται στην κανονική ταχύτητα. Εάν η αναπαραγωγή γίνει πιο αργή, είναι πιο εύκολο (πάντα στο ανεκπαίδευτο/αρχάριο αυτί αναφέρομαι), να ακούσει και να συλλάβει τους ήχους όλων των οργάνων, τις νότες, τα ‘χτυπήματα’, και την μουσικότητα που συμβαίνει μέσα στο κομμάτι. Στα Windows, εβαλα ‘αναπαραγωγή’ slower. Αυτό με διευκόλυνε ΠΑΡΑ πολύ να καταλάβω πολλά πράγματα στο κομμάτι. Εργαλείο χρήσιμο για το συγκεκριμένο θέμα. Ευχαριστω τον Vagelism  για την επεξηγηματικότητα.
Φανταστικο εργαλειο για ολους τους μουσικους οχι μονο τους drummer..η δυνατοτητα τoυ windows media player να κατεβασει την ταχυτητα στα κομματια.

Οι λιγο μεγαλυτεροι θα θυμομαστε οτι χρυσοπληρωναμε μηχανηματα {4καναλα κλπ} για να μπορουμε να εχουμε αυτη τη δυνατοτητα.

Σε ευχαριστω που μου το θυμισες φιλε December

 
Φανταστικο εργαλειο για ολους τους μουσικους οχι μονο τους drummer..η δυνατοτητα τoυ windows media player να κατεβασει την ταχυτητα στα κομματια.

Υπάρχει και αυτό το εργαλείο-πρόγραμμα : Guitar & Drum Trainer - για δωρεάν 'κατέβασμα':

http://www.hitsquad.com/smm/programs/GuitarDrumTrainer/

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/Guitar_and_Drum_Trainer.html

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα