• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Πως ηχογραφούμε ηλ. κιθάρα; Αποκαλύψτε τα μυστικά σας!

Ως τώρα τα καλύτερα αποτελέσματα με ένα μόνο AKG 414 B-ULS σε Αvalon mic pre...

 
kpeyos είπε:
Ως τώρα τα καλύτερα αποτελέσματα με ένα μόνο AKG 414 B-ULS σε Αvalon mic pre...
Ενδιαφέρον. Θα μας δώσεις κάποια φορά να ακούσουμε clips?

 
Kάποια πρόχειρα live (πολύ πρόχειρα ομολογουμένως) στο link του Myspace. H μια κιθάρα είναι LP, με Τrue 60s pickups, σε έναν JCM 4104. Η άλλη είναι γραμένη με SM57 και είναι μια Tele με Fralins σε έναν Fender Deluxe με AlNiCo Fane μεγάφωνα. Πιστεύω ξεχωρίζουν εύκολα.

 
Θέλω να πάρω ένα μικρόφωνο εώς 200ευρώ για να ηχογραφω απο τον marshall class5..Γενικά θέλω να γράφω με τον ενισχυτή σχεδόν στο τέρμα..

Ποιό μικρόφωνο θα μου προτείνατε;Υπάρχει κάτι καλύτερο απο το sm57 σε αυτά τα λεφτά;

 
  Εγώ δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με ηχογράφηση και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω ένα

Lexicon Lambda (μτχ.) για απευθείας σύνδεση με το καλώδιο από πεταλιέρα (της ZOOM). Να σημειώσω εδώ ότι ούτε από κάρτες ήχου έχω καμιά ιδέα, εγώ απλά παίζω κιθάρα και έχω κάποια κομάτια να ηχογραφήσω (σε στυλ power-goth metal). Έχω ένα G5000 laptop της Hewllet Packard, παλιό μοντέλο (τουλάχιστον 3 ετών) και ένα ενισχυτάκι 5Watt αγνώστου μάρκας που μου το χάρισαν. Πιστεύετε ότι δεν θα κάνω δουλειά; Ρωτάω επειδή βλέπω ότι συζητάτε για τόσες πολλές λεπτομέρειες που ούτε και ξέρω τι σημαίνουν επειδή πρώτη φορά τις βλέπω και έχω ψιλοχαζέψει. Σοβαρά είναι τόσο απαραίτητα όλα αυτά για μία ηχογράφηση με 2 κιθάρες, μπάσσο κ.λπ; Πλήκτρα, ντραμς θα κάνω από cubase.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Άγγελος.

 
aggelos_ είπε:
  Εγώ δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με ηχογράφηση και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω ένα

Lexicon Lambda (μτχ.) για απευθείας σύνδεση με το καλώδιο από πεταλιέρα (της ZOOM). Να σημειώσω εδώ ότι ούτε από κάρτες ήχου έχω καμιά ιδέα, εγώ απλά παίζω κιθάρα και έχω κάποια κομάτια να ηχογραφήσω (σε στυλ power-goth metal). Έχω ένα G5000 laptop της Hewllet Packard, παλιό μοντέλο (τουλάχιστον 3 ετών) και ένα ενισχυτάκι 5Watt αγνώστου μάρκας που μου το χάρισαν. Πιστεύετε ότι δεν θα κάνω δουλειά; Ρωτάω επειδή βλέπω ότι συζητάτε για τόσες πολλές λεπτομέρειες που ούτε και ξέρω τι σημαίνουν επειδή πρώτη φορά τις βλέπω και έχω ψιλοχαζέψει. Σοβαρά είναι τόσο απαραίτητα όλα αυτά για μία ηχογράφηση με 2 κιθάρες, μπάσσο κ.λπ; Πλήκτρα, ντραμς θα κάνω από cubase.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Άγγελε δεν είμαι ειδήμων αλλά θα σου πω μερικά πράγματα έτσι όπως τα νομίζω.

Το καλύτερο από όλα είναι να βάλεις ένα μικρόφωνο μπροστά σε έναν ενισχυτή και μάλλον όχι σε ένα των 5 βατ.Αν συν΄δεσεις κατευθείαν τη πεταλιέρα σου με την κάρτα ήχου η παραμόρφωσή σου θα ακούγεται ζζζζζζ ζζζζζζ. Δεν θα έχει όγκο ο ήχος και θα ακούγεται ψεύτικος. Καλύτερα μάζεψε καμιά 100 ευρώ και πάνε πάρε έναν ενισχυτή 15 βατ με καλή παραμόρφωση και πιστεύω θα κάνεις καλή δουλειά. Φυσικά χρειάζεσαι και ένα μικρόφωνο υπολόγισε άλλα 50 ευρώ τουλάχιστον.

Μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος σου τον ήχο πριν αγοράσεις όλα αυτά.

Άγγελος.
 
και αριστερα

l_2fa5b22670325312d4fbff7f020ef969.jpg
Μιας και αναστήθηκε το θέμα να ρωτήσω:

ο ενισχυτής είναι MARK I;

 
Dimisas ευχαριστώ για τις υποδείξεις. Ήμουν έτοιμος να πάρω μία Lexicon Lambda ή μία SoundBlaster Audigy 2ZS Platinum pro, όμως μετά από αυτά που μου είπες πάω για

μικρόφωνο (www.logothetismusic.gr/professional-audio/microphones/instrument και http://www.musicorama.gr/eshop/index.php?cPath=2_21_2106).  Από ενισχυτή βρήκα έναν 10watt αλλά ίσως πάρω πιο μεγάλο. Θα δω. Πάντως ειδικά αυτό με την πεταλιέρα δεν ήξερα ότι θα κάνει τόσο πολύ θόρυβο. Ήδη έχω ένα ψιλοπρόβλημα με τα ασύρματα ακουστικά. Κάνουν ένα ελαφρύ zzzzz και επηρρεάζουν τον ήχο ειδικά στο καθαρό.

υ.γ: ένα ενδιαφέρον forum που βρήκα είναι το http://homerecording.com

 
Superfunk, μιας και υπηρξε η ανασταση του θεματος και ειναι και τοσο ενδιαφερον, υπαρχει κανενας τροπος να φτιαξεις τις φωτογραφιες στο πρωτο ποστ σου στο θρεντ?

 
  Όσο ήμουν έξω για δουλειά το ξεκαθάρισα κάπως το πράγμα. Λοιπόν, χρειάζομαι, ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, μία κάρτα ήχου (γιατί του λαπτοπ δε λέει, κλαίει) και ενισχυτή μεγαλύτερο. Βέβαια το πρόβλημα είναι η φασαρία διότι, ήδη με το δεκαράκι, στο 1 και κάτι ψιλά και παραμορφώσεις, γίνεται της επιδιδομένης επί χρήμασι γυναικός. Αν έκλεινα το μικρόφωνο και το ενισχυτάκι μαζί, σε ένα κουτί σε στυλ καμπίνας, τί θα γινόταν; (η ερώτηση αυτή τώρα μου ήρθε και δεν ξέρω καν αν είναι αστεία ή εκτός θέματος).

 
χμμ... δεν ασχολουμε πολυ καιρό με μικρόφωνα, άλλα τα 57 της shure που χρησιμοποιώ βγάζουν πολυ αποτελεσματικό ήχο στο πρώτο αριστερά ηχείο (1 on axis, 1 κάθετα στο ηχείο αλλα off axis, η σε γωνία). Στην σχολή μου μας μαθένουν ότι ένα πυκνοτικό μικρόφωνο πάντα δίνει όγκο στον ήχο...). Tώρα πυκνοτικά μονο το cl8 της samson εχω χρησιμοποιήσει (δεν λεει πολλά το ξέρω) και πουράκια (της samson παλι) που νομιζω οτι δεν κάνουν καθόλου για αυτή τη δουλειά!

 
aggelos_ είπε:
. Αν έκλεινα το μικρόφωνο και το ενισχυτάκι μαζί, σε ένα κουτί σε στυλ καμπίνας, τί θα γινόταν; (η ερώτηση αυτή τώρα μου ήρθε και δεν ξέρω καν αν είναι αστεία ή εκτός θέματος).
Δεν είναι καθόλου αστεία η ερωτησή σου. Είναι πολλοί που χρησημοποιούν αυτή την τεχνική για να αποφύγουν τα πολλά watt λόγω προβλημάτων με θόρυβο εντάσεων κτλ κτλ.

Η καλύτερη τακτική είναι να πειραματιστείς. Σίγουρα θα βρείς το σωστό.

 
παιδια αν χρησιμοποιησεις ενα δυναμικο on axis μπροστα και ενα πυκνωτικο πισω απο τον ενισχυτη τι γινεται;τι κερδιζεις;τι χανεις;

 
Μια που το θέμα επανήλθε παραθέτω τον προβληματισμό μου και αναζητώ συμβουλές:

Γράφω με ένα SM57 το οποίο τοποθετώ (μετά από πολύ πειραματισμό) καμιά 20αριά εκατοστά από το κέντρο του μεγαφώνου του ενισχυτή (Fender Deluxe Reverb). Το μικρόφωνο συνδέεται στο mic in της κάρτας ήχου (Creative Soundblaster X-Fi) και ως sequencer παίζω με το Sonar 4.

Το πρόβλημά μου είναι ότι το ηχογραφημένο αποτέλεσμα έχει πάντα υπερβολικά πολλά πρίμα τα οποία φυσικά δεν υπάρχουν σε αυτό που ακούω από τον ενισχυτή.

Αναρρωτιέμαι λοιπόν: έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μικροφώνου; μπορεί να φταίει η συγκεκριμένη κάρτα ή το sequencer;

 
Αναρρωτιέμαι λοιπόν: έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μικροφώνου; μπορεί να φταίει η συγκεκριμένη κάρτα ή το sequencer;
Θεμα τοποθετησης ειναι,καταρχην το εχεις πολυ μακρια,κολα το στη γρυλια στοχευοντας το στο κεντρο του μεγαφωνου,αν εχει πολλα πριμα βαλτο μεταξυ κεντρου και περιφερειας μεγαφωνου προς τα δεξια η τα αριστερα του κεντρου,αν θες εξτρα μπασα βαλτο μεταξυ κεντρου και περιφερειας μεγαφωνου προς το ΚΑΤΩ μερος του μεγαφωνου.

πως σου ηρθε η ιδες οτι μπορει να φταιει το sequencer?? ???

σιγουρα ο προενισχυτης της καρτας σου δεν ειναι και οτι καλυτερο και σιγουρα συμβαλει στο μετριο αποτελεσμα παντως.

παιδια αν χρησιμοποιησεις ενα δυναμικο on axis μπροστα και ενα πυκνωτικο πισω απο τον ενισχυτη τι γινεται;τι κερδιζεις;τι χανεις;
αν δεν τα τοποθετησεις σωστα κερδιζεις ενα ωραιοταο phase cancelation,αν το τοποθετησεις σωστα μπορει να σου αρεσει ο εξτρα "αερας" που θα παρεις,απο την προσωπικη μου εμπειρια τετοιες τοποθετησεις σπανια χρησιμοποιουνται στο τελικο mix παντως.....

 
Θεμα τοποθετησης ειναι,καταρχην το εχεις πολυ μακρια,κολα το στη γρυλια στοχευοντας το στο κεντρο του μεγαφωνου,αν εχει πολλα πριμα βαλτο μεταξυ κεντρου και περιφερειας μεγαφωνου προς τα δεξια η τα αριστερα του κεντρου,αν θες εξτρα μπασα βαλτο μεταξυ κεντρου και περιφερειας μεγαφωνου προς το ΚΑΤΩ μερος του μεγαφωνου.
Κολλημένο στη γρίλια και στο κέντρο το έχω δοκιμάσει και δε μου αρέσει καθόλου. Βγάζει και πολλά πρίμα αλλά και η γλύκα/ζεστασιά του ενισχυτή δεν περνάει καθόλου στην ηχογράφηση. Έχω επισης δοκιμάσει και κολλημένο στη γρίλια αλλά τέρμα αριστερά. Αυτό μου βγάζει έναν ωραίο ήχο ολίγον λασπώδη που μου πάει για καθαρό παίξιμο. Αν βάλω βρώμα με αυτή την τοποθέτηση, χαλάει. Θα δοκιμάσω να το φέρω λίγο πιο προς το κέντρο. Ευχαριστώ για τα τιπς.

πως σου ηρθε η ιδες οτι μπορει να φταιει το sequencer??
Σκέφτηκα μήπως είναι κακό το audio engine του συγκεκριμένου. Δεν πολυσκαμπάζω από μουσικοτεχνολογικά.

 
αν δεν τα τοποθετησεις σωστα κερδιζεις ενα ωραιοταο phase cancelation,αν το τοποθετησεις σωστα μπορει να σου αρεσει ο εξτρα "αερας" που θα παρεις,απο την προσωπικη μου εμπειρια τετοιες τοποθετησεις σπανια χρησιμοποιουνται στο τελικο mix παντως.....

θα ηταν ευκολο να μου εξηγησεις τι ειναι το phase cancelation διοτι ολιγον τι ασχετος!!

και κατι ακομα:γιατι σπανια χρησιμοποιουνται τετοιες τοποθετησεις;

 
http://www.recordingeq.com/articles/321eq.html

γιατι σπανια χρησιμοποιουνται τετοιες τοποθετησεις;

γιατι συνηθως ενα η δυο  μικροφωνα  κολλημενα στη γρυλια  του ενισχυτη αρκουν (τι συνηθως δηλ.το 90% της διεθνους δισκογραφιας ετσι εχει γραφτει....) προσωπικα αντιπαθω σφοδρα το distant miking των ενισχυτων  ;D μονο προβληματα στην τελικη μιξη δημιουργει... :)

εχω δοκιμασει καθε πιθανο συνδιασμο που υπαρχει και καθε παλαβη τοποθετηση και παντα σε ενα 57αρι (η ενα 906) & ενα ribbon στο κεντρο του μεγαφωνου καταληγω ;D

 
Last edited by a moderator:
superfunk ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση και την παραπομπη.Θα μπορουσες να μου περιγραψεις με δυο λογια και πως ακουγεται αυτο το φαινομενο για να εχω κατι στο μυαλο μου και να καταλαβω καλυτερα αυτο που θα διαβασω;γιατι να σου πω την αληθεια με τρομαξε αυτο που ειδα με την πρωτη ματια!

 

Trending...

Νέα θέματα