Πολυτονικό σύστημα και άλλα ηδύποτα

  • Thread starter Thread starter BitCollector
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 108
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 11K
Οι τόνοι αφορούν στην εκφώνηση των ήχων, όχι το νόημά τους.
Στην εποχή μας δεν υπάρχει κατανόηση αυτού του ζητήματος, αλλά η βαρεία, η δασεία κλπ, σήμαιναν την αναγκαιότητα να γίνει εκφώνηση της συγκεκριμένης συλλαβής με ειδικό ΤΡΟΠΟ. Έχει λοιπόν άμεση σχέση με τον ΗΧΟ των λέξεων.
Ακριβως,και παρολο που ο "ηχος" αυτος εχει χαθει (οι αρχαιοι Ελληνες εγραφαν κεφαλαια & συνεχομενα αλλα και ΜΙΛΟΥΣΑΝ με αυτον τον τροπο),εχουν παραμεινει πολλα στοιχεια της γραφης αυτης στο πολυτονικο συστημα που δημιουργησαν οι ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ για να μπορουν οι ΜΗ-Ελληνες να διαβαζουν σωστα Ελληνικα (τα διαφορετικα "ε","αι" ,οι διαφορετικοι τονοι κτλ.) για αυτο και θεωρω πολυ φυσικο αφου καταργησαμε τους "αχρηστους" τονους να καταργησουμε και τα αχρηστα "ε","αι","οι","η",αφου ετσι κι αλλοιως το ΙΔΙΟ προφερεται η λεξη "τρυπανι" και το ιδιο η "λεξη"  "τριπανι" (και ας με λεει κινδυνολογο ο φιλος μου ο Audiokostas... ;D) και μετα,γιατι οχι αν ειναι να μη κουραζονται τα..."παιδια",να τα γραφουμε και ολα με λατινικους χαρακτηρες αφου ρε παιδι μου..το ΙΔΙΟ ειναι.... ::)

Απο τη στιγμη που μια γλωσσα φτανει σε ενα αποκορυφωμα εξελιξης (δηλ.δημοτικη με πολυτονικο συστημα) ειναι τουλαχιστον "περιεργο" το να την ξανα-φτωχαινεις "κοβοντας" επιλεκτικα καποια στοιχεια της (και χωρις καποιον ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ λογο πλην βεβαια της επιβραβευσης της τεμπελιας,και ξαναφερνω το,αντιθετο,παραδειγμα της συγχρονης ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ γλωσσας την οποια ενας ΠΟΛΥ πιο ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ λαος απο εμας δεν "απλοποιει" γιατι γνωριζει οτι αν το κανει θα εκφυλιστει εντελως καποια στιγμη... ).

Εξαλλου τα ΑΡΧΑΙΑ (για οσους τονιζουν το γεγονος οτι οι Αρχαιοι εγραφαν μονο κεφαλαια,συνεχομενα και χωρις τονους) στο σχολειο σε ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ συστημα διδασκονται ακριβως για να ερχονται οι μαθητες σε επαφη με την ΙΣΤΟΡΙΑ (μεσω της ορθογραφιας) μιας λεξης.

Απο εκει και περα σιγουρα το θεμα μονοτονικο-πολυτονικο ειναι απλα το ''κερασακι" στην τουρτα αλλα και χωρις κερασακι δεν ΥΠΑΡΧΕΙ και τουρτα πολλες φορες...

Επιχειρηματα του στυλ "Τα παιδια που γραφουν πολυτονικα ειναι πιο εξυπνα"
πιο "εξυπνα" δεν ξερω αν ειναι αλλα σιγουρα χρησιμοποιουν περισσοτερο το μυαλο τους και το εξασκουν ακολουθωντας καποιους κανονες ορθογραφιας/τονισμου (οτι ακριβως κανουν και με τα μαθηματικα π.χ) και το να εξασκεις το μυαλο σου ειναι ΠΑΝΤΑ καλο με οποιονδηποτε τροπο και να γινεται.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
για αυτο και θεωρω πολυ φυσικο αφου καταργησαμε τους "αχρηστους" τονους να καταργησουμε και τα αχρηστα "ε","αι","οι","η",αφου ετσι κι αλλοιως το ΙΔΙΟ προφερεται η λεξη "τρυπανι" και το ιδιο η "λεξη"  "τριπανι".
αυτό το επίμονο "ξεχείλωμα" το κάνουν όσοι αντιλαμβάνονται πως δεν έχουν σοβαρά επιχειρήματα για το πολυτονικό και έτσι αναγκάζονται να κινδυνολογήσουν για την "επερχόμενη" κατάργηση των ΑΙ, ΕΙ, Υ, Η...

πιο "εξυπνα" δεν ξερω αν ειναι αλλα σιγουρα χρησιμοποιουν περισσοτερο το μυαλο τους και το εξασκουν ακολουθωντας καποιους κανονες ορθογραφιας/τονισμου (οτι ακριβως κανουν και με τα μαθηματικα π.χ) και το να εξασκεις το μυαλο σου ειναι ΠΑΝΤΑ καλο με οποιονδηποτε τροπο και να γινεται.
....και ΠΟΛΥ καλύτερος και ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ χρησιμότερος τρόπος είναι να το κάνεις με μαθηματικά

η ξερή ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ των δασυνόμενων λέξεων δεν βοήθησε ποτέ κανέναν να αναπτύξει την ευφυία του... μην τρελαθούμε...  :-\

επιτέλους: αυτό εδώ γράφτηκε πριν λίγο στο φόρουμ:

...αλλα με εναν καθαρο διαυγες ηχο .

οι τόνοι είναι το πρόβλημα;;;

 
αυτό το επίμονο "ξεχείλωμα" το κάνουν όσοι αντιλαμβάνονται πως δεν έχουν σοβαρά επιχειρήματα για το πολυτονικό και έτσι αναγκάζονται να κινδυνολογήσουν για την "επερχόμενη" κατάργηση των ΑΙ, ΕΙ, Υ, Η...
Και σε ρωταω λοιπον ΓΙΑΤΙ να καταργηθουν οι ΑΧΡΗΣΤΟΙ τονοι (αφου δεν προσφερουν τιποτα) και να μην καταργηθουν τα αχρηστα "αι","οι"?Αν μου το εξηγησεις αυτο παω πασσο (μη μου προταξεις ως ισχυρισμο τiς ομοηχες λεξεις Please... ;D)

οι τόνοι είναι το πρόβλημα;;;
φυσικα και ΔΕΝ ειναι,αλλωστε το ΕΠΙΠΕΔΟ της κουβεντας μας σε αυτο το Thread ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ υψηλο (και απο την πλευρα των...μονοτονικων αλλα και απο τη πλευρα των..πολυτονικων),ας μιλαγαν ετσι (και για αυτα τα θεματα) οι Ελληνες μεταξυ τους καθημερινα και ηταν και σε greeklish.... ;D

 
Evilnye είπε:
Η απογοήτευση ήταν πριν κάποια χρόνια που πήγα Κύπρο και μπήκε κάποιος σε ένα αντίστοιχο φαστ φουντ και αρχίζει τα,

"Θέλω ένα χαμπεργκερ και ένα τινν κοκακόλα"
Όταν ο άλλος όμως πάει στο μπαρ και ζητάει τρεις Άμστελς, τι του λες;

 
Superfunk, μπερδεύεις την ποιότητα με την πολυπλοκότητα.

hwept είπε:
Επιχειρηματα του στυλ "Τα παιδια που γραφουν πολυτονικα ειναι πιο εξυπνα" μου θυμιζουν αποψεις βουλευτου- τηλεβιβλιοπωλη - μεγα διδασκαλου της αρχαιας Ελληνικης σοφιας - συζυγου τηλεπερσονας κλπ και αυτοματως με απωθουν απο το να τις παρω στα σοβαρα.
Υπερβολική αντίδραση. Άλλωστε η σχέση γλώσσα/νόηση έχει διεθνώς και επιστημονικώς αποδειχθεί, αρα είναι ανεξάρτητη εθνικιστικών και παντελώς ηλίθιων φρονημάτων.

αυτό το επίμονο "ξεχείλωμα" το κάνουν όσοι αντιλαμβάνονται πως δεν έχουν σοβαρά επιχειρήματα για το πολυτονικό και έτσι αναγκάζονται να κινδυνολογήσουν για την "επερχόμενη" κατάργηση των ΑΙ, ΕΙ, Υ, Η...
Δεν ξέρω αν δεν έχουν σοβαρά επιχειρήματα, αλλά η κινδυνολογία δεν είναι σοβαρό επιχείρημα.

....και ΠΟΛΥ καλύτερος και ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ χρησιμότερος τρόπος είναι να το κάνεις με μαθηματικά

η ξερή ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ των δασυνόμενων λέξεων δεν βοήθησε ποτέ κανέναν να αναπτύξει την ευφυία του... μην τρελαθούμε...  :-\
Και σωστό και λάθος. Τα μαθηματικά εξασκούν το λογικομαθηματικό κομμάτι της νοημοσύνης, ενώ η εξάσκηση στην χρήση της γλώσσας το γλωσσικολεκτικό κομμάτι. Υπάρχουν ακόμα τα μουσική, κιναισθητική, χωρική, κοινωνική, ενδοπροσωπική νοημοσύνη, όλα εξίσου σημαντικά.

Όταν ο άλλος όμως πάει στο μπαρ και ζητάει τρεις Άμστελς, τι του λες;
Που να δείς όταν ζητάει τρείς Άσπρελ.  ;D Γεγονός σε σουβλατζίδικο στην Καλλιθέα.

 
Που να δείς όταν ζητάει τρείς Άσπρελ
Που να δείς όταν ζητάει 3 MΠΛΟΥΜΠΕΡΙ κοκκινα (Marlboro Red)... ;D (πραγματικο γεγονος σε περιπτερο στο Καρπενησι πριν μερικα χρονια)

 
Μωρέ θα σε στείλω εγώ πακέτο στο Ελ Πάσο...    ;D

Superfunk είπε:
Και σε ρωταω λοιπον ΓΙΑΤΙ να καταργηθουν οι ΑΧΡΗΣΤΟΙ τονοι (αφου δεν προσφερουν τιποτα) και να μην καταργηθουν τα αχρηστα "αι","οι"?Αν μου το εξηγησεις αυτο παω πασσο (μη μου προταξεις ως ισχυρισμο της ομοηχες λεξεις Please... ;D)
γιατί τα γράμματα αυτά στηρίζουν την ετυμολογία της λέξης, πάρα πολλές λέξεις είναι άθροισμα άλλων, π.χ. η λέξη αποπροσανατολισμός, αυτό δίνει μια "μαθηματική δομή" στη γλώσσα και την καθιστά πολύ κομψή και ισχυρή, αν χαθούν τα ΑΙ και ΕΙ και λοιπά, χάνεται και αυτό

άσε που διαφορετική ορθογραφία συχνά οδηγεί σε διαφορετικό νόημα όλτουγκέδερ!!!

καλό ταξίδι!  :D

 
μωρε θα σε στειλω και εγω... ;D

γιατί τα γράμματα αυτά στηρίζουν την ετυμολογία της λέξης,
μα και οι ΤΟΝΟΙ το κανουν αυτο (πως θα κατανοησει καποιος τις ΣΥΝΘΕΤΕΣ λεξεις αν δεν γνωριζει στιξη?)

και αντιγραφω (τι ΟΜΟΡΦΟ που ειναι το κειμενο με τη ΣΩΣΤΗ στιξη by the way... ;D)

Ἡ σύνθεση τῶν λέξεων
Ἡ Ἑλληνικὴ γλώσσα ἀνέκαθεν χρησιμοποιοῦσε τὴ μέθοδο τῆς σύνθεσης τῶν λέξεων γιὰ νὰ ἐκφράσει, μὲ τρόπο σύντομο καὶ ἀκριβή, ἔννοιες καὶ νοήματα. Χάρη στὴν δασεία, ὁ Ἕλληνας ἤξερε ἂν ἀλλοιώνεται ἢ ὄχι τὸ σύμφωνο τοῦ πρώτου συνθετικοῦ: ἐφάμιλλος ἀλλὰ ἐπακριβής, καθημερινὴ ἀλλὰ κατήχηση. Ἡ κατάργηση τῆς δασείας δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ ἔχει δύο συνέπειες γιὰ τὸν μονοτονίζοντα Νεοέλληνα: (α) τὴν ἀποφυγὴ δημιουργίας νέων συνθέτων λέξεων, (β) τὴν λανθασμένη σύνθεση λέξεων (ὅπως πενταήμερη ἀντὶ γιὰ πενθήμερη, ἐνῶ συνεχίζουμε νὰ λέμε δεκαπενθήμερη). Καὶ στὶς δύο περιπτώσεις τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ἡ σοβαρὴ πτώχευση τῆς γλώσσας. Ἐκτὸς αὐτοῦ ἡ ἀπουσία ἐκμάθησης τῆς δασείας ὁδηγεῖ στὴν ἀδυναμία ἀναγνώρισης τῶν συνθέτων λέξεων: πῶς μπορεῖ κάποιος ποὺ δὲν διδάχτηκε ποτὲ τὴν δασεία νὰ διακρίνει ὅτι ἡ λέξη ἐφάμιλλη παράγεται ἀπὸ τὸν σύνδεσμο ἐπὶ καὶ τὸ οὐσιαστικὸ ἅμιλλα; Στερώντας τὸν κάθε Ἕλληνα ἀπὸ τὴν δυνατότητα νὰ ἐτυμολογήσει τὶς λέξεις καταλήγουμε στὴν λυπηρὴ ἀντίληψη ὅτι ἡ γλώσσα εἶναι ἀντικείμενο μελέτης τῶν γλωσσολόγων καὶ μόνο, καὶ ὅτι ἀρκεῖ γιὰ τὸν μέσο Ἕλληνα νὰ ἔχει κάποιες ἐλάχιστες γνώσεις πάνω στὴν γλώσσα του ποὺ νὰ τοῦ ἐπιτρέπουν νὰ συνεννοεῖται στὶς καθημερινές του συναλλαγές, καὶ τίποτ᾿ ἄλλο. Ἀπομακρύνοντας τὸν μέσο Ἕλληνα ἀπὸ τὴν κατανόηση τῶν μηχανισμῶν τῆς γλώσσας του ἐλαττώνουμε τὶς πιθανότητες ἐπιβίωσής της μπροστὰ στὴν ὁλοένα αὐξανόμενη πίεση τῶν ξένων, πρακτικὰ καὶ ποσοτικὰ ἰσχυροτέρων, γλωσσῶν.
Και σου ΞΑΝΑ-ξανα-φερνω το παραδειγμα των ΙΑΠΩΝΩΝ που δεν "απλοποιουν" τη γλωσσα τους και την διατηρουν ΠΑΝΔΥΣΚΟΛΗ (οσον αφορα το γραπτο κομματι της) ενω θα μπορουσαν να την κανουν ΠΑΝΕΥΚΟΛΗ.....

 
Εγω παντως τις 'φχαρστιεμαι κατι τετοιες συζητησεις γιατι δυστυχως σπανια ερχομαι σε επαφη (σε καθημερινη βαση) με ανθρωπους που εχουν κατι σοβαρο και ουσιαστικο να πουνε.......οποτε και απο το pc καλα ειναι.... ;)

 
dmilo είπε:
Όταν ο άλλος όμως πάει στο μπαρ και ζητάει τρεις Άμστελς, τι του λες;
Να πάρει Mythos.

γιατί τα γράμματα αυτά στηρίζουν την ετυμολογία της λέξης, πάρα πολλές λέξεις είναι άθροισμα άλλων, π.χ. η λέξη αποπροσανατολισμός, αυτό δίνει μια "μαθηματική δομή" στη γλώσσα και την καθιστά πολύ κομψή και ισχυρή, αν χαθούν τα ΑΙ και ΕΙ και λοιπά, χάνεται και αυτό
Sostost.

Μην μπερδεύουμε τα γλωσσικά στηρίγματα της γραμματικής, συντακτικού, ορθογραφίας με τον καλλωπισμό των τόνων.

Και σου ΞΑΝΑ-ξανα-φερνω το παραδειγμα των ΙΑΠΩΝΩΝ που δεν "απλοποιουν" τη γλωσσα τους και την διατηρουν ΠΑΝΔΥΣΚΟΛΗ (οσον αφορα το γραπτο κομματι της) ενω θα μπορουσαν να την κανουν ΠΑΝΕΥΚΟΛΗ.....
Εδώ έχουν κάνει τη ζωή τους δύσκολη........

Ασε που έχουν πέσει στα 4 για τον Αμερικάνικο τρόπο ζωής.

Και στο φινάλε, with all due respect, χέστηκα.

Παιδιά έχω κανονίσει για αλλού.

Σόρρυ.

 
Superfunk είπε:
Εγω παντως τις 'φχαρστιεμαι κατι τετοιες συζητησεις γιατι δυστυχως σπανια ερχομαι σε επαφη (σε καθημερινη βαση) με ανθρωπους που εχουν κατι σοβαρο και ουσιαστικο να πουνε....
Eκεί στη...Γερμανία...δεν έχεις γειτόνους?

Sorry καλέ μου φίλε...αλλά δεν κρατήθηκα... ;D

 
H γλωσσα και η γραφη ειναι ζωντανα στοιχεια ενος πολιτισμου και λογικο ειναι να αναπτυσσονται και να μεταβαλλονται. Και παντα οσοι ζουν αυτεσ τις μεταβατικες περιοδους εχουν αντιρησσεις γιατι οταν εχεις συνηθισει σε κατι και μετα στο αλλαζουν, προκυπτει μια αντιδραση και εναντιωση με το καινουργιο. οποτε ολοι εχετε δικιο  :)

απλα προσωπικα θεωρω φυσιολογικο να μεταβαλλεται η γλωσσα. και στο κατω κατω αν καταληξουμε σε 20 χρονια να μιλαμε greeklish, η η γλωσσα μας να εχει αλλοιωθει [οπως υποστηριζει οτι γινεται ο superfunk με τους τονους] τοτε πολυ απλα δεν ειχαμε τοσο 'ισχυρο' πολιτισμο και για αυτο ενστερνιστηκαμε αλλα προτυπα. το οποιο ειναι ενα ανοιχτο ενδεχομενο οταν εχεις ανταλλαγη και επαφη με αλλους πολιτισμους.

 
Να κάνω κι εγώ κάποιες παρατηρήσεις εξ απαλών ονύχων.

Κατ' αρχήν, νομίζω ότι κάποιοι μεγενθύνουν το δήθεν πρόβλημα που προέκυψε από την κατάργηση των πνευμάτων και της περισπωμένης, συσχετίζοντάς το με το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των Ελλήνων. Ως αναφορά την κατάργηση των "αι" και "οι", συμφωνώ ότι κάτι τέτοιο δεν θα αποτελούσε απλούστευση (όπως το μονοτονικό), αλλά αλλοίωση της γλώσσας και της ετυμολογίας της.

Οπότε, ας μην δημιουργούμε ψεύτικα διλλήματα του τύπου "πολυτονικό ή καταστροφή της γλώσσας". Η ζάμπλουτη ελληνική γλώσσα διατηρεί τον πλούτο της και μετά από παρεμβάσεις που γίνονται για καθαρά πρακτικούς λόγους.

 
Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι για λόγους ταχύτητας και μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύς του οπτικού κέντρου, στην ανάγνωση ο εγκέφαλος λαμβάνει υπόψην του το πρώτο και τελευταίο γράμμα, την θέση αυτών, το σχετικό μέγεθος της λέξης όπως αυτό έχει απομνημονευτεί καθώς και αν ενδιάμεσα υπάρχουν τα γράμματα της λέξης ανεξάρτητα θέσης. Σπανίως διαβάζουμε, συνήθως μεταφράζουμε εικόνες λέξεων.

Τωρά αυτό τι λέει για το πολυτονικό, δεν έχω ιδέα. Απλά μου φαίνεται κάπως cool.  :)

 
Superfunk είπε:
Ἡ κατάργηση τῆς δασείας δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ ἔχει δύο συνέπειες γιὰ τὸν μονοτονίζοντα Νεοέλληνα: (α) τὴν ἀποφυγὴ δημιουργίας νέων συνθέτων λέξεων, (β) τὴν λανθασμένη σύνθεση λέξεων (ὅπως πενταήμερη ἀντὶ γιὰ πενθήμερη, ἐνῶ συνεχίζουμε νὰ λέμε δεκαπενθήμερη). Καὶ στὶς δύο περιπτώσεις τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ἡ σοβαρὴ πτώχευση τῆς γλώσσας. Ἐκτὸς αὐτοῦ ἡ ἀπουσία ἐκμάθησης τῆς δασείας ὁδηγεῖ στὴν ἀδυναμία ἀναγνώρισης τῶν συνθέτων λέξεων: πῶς μπορεῖ κάποιος ποὺ δὲν διδάχτηκε ποτὲ τὴν δασεία νὰ διακρίνει ὅτι ἡ λέξη ἐφάμιλλη παράγεται ἀπὸ τὸν σύνδεσμο ἐπὶ καὶ τὸ οὐσιαστικὸ ἅμιλλα;
Συμφωνώ.

Η γλώσσα -κάθε γλώσσα- είναι ζωντανή. Εξελίσσεται συνεχώς με τη χρήση της, είτε με τον προφορικό είτε με το γραπτό λόγο. Στηρίζεται πάντα πάνω στους κανόνες του παρελθόντος που τη διαμόρφωσαν και τους αναμορφώνει, ή προσθέτει και νέους, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και τον τρόπο ζωής της κοινωνίας. Όταν λοιπόν κάποιος ξέρει να μιλά σωστά μια γλώσσα, ξέρει αντίστοιχα και να την γράφει. Και να καταλαβαίνει επίσης τις διαφορές που έχουν επιφέρει σ' αυτήν οι τόνοι και τα πνεύματα (όπως στο παραπάνω παράδειγμα η χρήση της δασείας... ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και οι Γερμανοί, π.χ., τις λέξεις "lam", "lahm" και "lamm" θα τις προφέρουν με διαφορετικό τρόπο... είναι ένας κανόνας προφοράς που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν δημιουργείται με σημείο στίξης, αλλά με τη χρήση των γραμμάτων στη λέξη -όπως γίνεται και στα ρώσικα, επίσης, με τη χρήση του μαλακού και του σκληρού σημείου). Αντίστοιχα, στη γραφή της ελληνικής γλώσσας, τα πνεύματα αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν τον τρόπο εκφώνησης των λέξεων στο γραπτό κείμενο, και σταδιακά καταργήθηκαν με την προϋπόθεση -βέβαια- πως ο μαθαίνων τη γλώσσα θα αποστήθιζε τη σωστή ορθογραφία των λέξεων.

Στη δουλειά μου, εδώ και 20 χρόνια, ασχολούμαι καθημερινά με κείμενα για διάφορες χρήσεις, από εγχειρίδια χρήσης ψυγείων και διαφημιστικά ξενοδοχείων μέχρι αρχαιολογικές μελέτες και λογοτεχνικά δοκίμια. Έχω καταλήξει λοιπόν στο συμπέρασμα πως αν κάποιος θέλει να μάθει να μιλά σωστά ελληνικά, πρέπει να έχει και κάποιες γνώσεις πολυτονικού. Να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ μακρού και βραχέος, μεταξύ δασείας και ψιλής, να κατανοήσει τον τρόπο σχηματισμού των λέξεων (απλών και σύνθετων), ώστε να μπορεί να μιλήσει με ευφράδεια και ευχέρεια επί παντός επιστητού, ξεφεύγοντας από τον -δυστυχώς πολύ- περιορισμένο αριθμό λέξεων της καθομιλουμένης.

 
theoctapus είπε:
Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι για λόγους ταχύτητας και μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύς του οπτικού κέντρου, στην ανάγνωση ο εγκέφαλος λαμβάνει υπόψην του το πρώτο και τελευταίο γράμμα, την θέση αυτών, το σχετικό μέγεθος της λέξης όπως αυτό έχει απομνημονευτεί καθώς και αν ενδιάμεσα υπάρχουν τα γράμματα της λέξης ανεξάρτητα θέσης. Σπανίως διαβάζουμε, συνήθως μεταφράζουμε εικόνες λέξεων.
νμζιοω οτι δεν μορυοπν να το κονυαν οολι ατυο αλλα οιμρσνεα αμοτα  :)

 
spy είπε:
Να κάνω κι εγώ κάποιες παρατηρήσεις εξ απαλών ονύχων.
Εξ απαλών ονύχων σημαίνει, αντίθετα με την συνήθη χρήση του, το γνωρίζω πολύ καλά (ασχολούμαι από τότε που είχα μαλακά νύχια, από παιδί).  ;)

Mythous θές θέλεις να πείς
Σωστά.

Αφού το κλίνει στα Ελληνοποιημένα Αγγλικά πρέπει να κλιθεί και στα Αγγλοποιημένα Ελληνικά.

 
dmilo είπε:
Συμφωνώ.

Η γλώσσα -κάθε γλώσσα- είναι ζωντανή. Εξελίσσεται συνεχώς με τη χρήση της, είτε με τον προφορικό είτε με το γραπτό λόγο. Στηρίζεται πάντα πάνω στους κανόνες του παρελθόντος που τη διαμόρφωσαν και τους αναμορφώνει, ή προσθέτει και νέους, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και τον τρόπο ζωής της κοινωνίας. Όταν λοιπόν κάποιος ξέρει να μιλά σωστά μια γλώσσα, ξέρει αντίστοιχα και να την γράφει. Και να καταλαβαίνει επίσης τις διαφορές που έχουν επιφέρει σ' αυτήν οι τόνοι και τα πνεύματα (όπως στο παραπάνω παράδειγμα η χρήση της δασείας... ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και οι Γερμανοί, π.χ., τις λέξεις "lam", "lahm" και "lamm" θα τις προφέρουν με διαφορετικό τρόπο... είναι ένας κανόνας προφοράς που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν δημιουργείται με σημείο στίξης, αλλά με τη χρήση των γραμμάτων στη λέξη -όπως γίνεται και στα ρώσικα, επίσης, με τη χρήση του μαλακού και του σκληρού σημείου). Αντίστοιχα, στη γραφή της ελληνικής γλώσσας, τα πνεύματα αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν τον τρόπο εκφώνησης των λέξεων στο γραπτό κείμενο, και σταδιακά καταργήθηκαν με την προϋπόθεση -βέβαια- πως ο μαθαίνων τη γλώσσα θα αποστήθιζε τη σωστή ορθογραφία των λέξεων.

Στη δουλειά μου, εδώ και 20 χρόνια, ασχολούμαι καθημερινά με κείμενα για διάφορες χρήσεις, από εγχειρίδια χρήσης ψυγείων και διαφημιστικά ξενοδοχείων μέχρι αρχαιολογικές μελέτες και λογοτεχνικά δοκίμια. Έχω καταλήξει λοιπόν στο συμπέρασμα πως αν κάποιος θέλει να μάθει να μιλά σωστά ελληνικά, πρέπει να έχει και κάποιες γνώσεις πολυτονικού. Να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ μακρού και βραχέος, μεταξύ δασείας και ψιλής, να κατανοήσει τον τρόπο σχηματισμού των λέξεων (απλών και σύνθετων), ώστε να μπορεί να μιλήσει με ευφράδεια και ευχέρεια επί παντός επιστητού, ξεφεύγοντας από τον -δυστυχώς πολύ- περιορισμένο αριθμό λέξεων της καθομιλουμένης.
Η ελληνικη γλωσσα πλεον ομως εχει προφορα;

σε σχεση με αλλες γλωσσες δηλαδη δεν πιστευω οτι κοιταμε το πως θα προφερουμε καποια λεξη. καταλαβαινετε πιστευω τι εννοω προφορα. [αυτο που δεν εχουν οι  -περισσοτεροι- ελληνες τραγουδιστες οταν τραγουδανε ξενα κομματια]

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top