Πολυφωνικό aftertouch για όλους!!!

Konstantinos Dritsas

cos_dr

Ο Άρχοντας των Συνθεσάιζερς
Μηνύματα
15,995
Λύσεις
1
Πόντοι
1,843
Έχετε synth keyboard ή midi keyboard-controller που δεν υποστηρίζει πολυφωνικό aftertouch, υποστηρίζει μόνο channel aftertouch ή δεν υποστηρίζει aftertouch καθόλου και θέλετε να στέλνετε από αυτό  πολυφωνικά aftertouch midi messages στα soft synth ή και στα hardware synths που υποστηρίζουν polyphonic aftertouch χρησιμοποιώντας το ως master controller?

 Καααααανένα πρόβλημα?

 Η Sound Mangling δίνει τη λύση στην εξευτελιστική τιμή των $19

Λεπτομέρειες παρακάτω!!!

 https://www.soundmangling.com/2022/02/28/ppg-polyphonic-pressure-generator/




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην αρχή ενδθουσιάστηκα αλλά μάλλον για τέκνασμα πρόκειται. Καταρχάς απο το γρήγορο πέρασμα που έκανα στο video, ο κύριος θεωρεί πως το aftertouch αποσκοπεί μόνο στο vibrato, καθώς τα παραδείγματα που παραθέτει αφορούν αυτό . Απο το 16.20 του video όμως, με αυτό που κάνει δηλαδή να αναθέτει σε κάποιο πλήκτρο ή κάποιο πεταλ την ενεργοποίηση του modulation ωστε να παίζει το vibrato, διαπιστώνω πως δεν μεταφράζει τα μηνύματα του velocity σε aftertouch , ή του channel σε poly aftertouch , κάτι που θα ήταν και η ουσία του εγχειρήματος εαν αυτό ήταν τεχνικά εφικτό. Αντίθετα, ενεργοποιεί το modulation στην τελευταία νότα ωστε να θυμίζει ένα κλασσικό παίξιμο polyaftertouch. Το ίδιο μου φαίνεται πως κάνει με το "velocity threshold" καθώς αξιοποιεί το υπάρχον channel aftertouch στην νότα που θέλει , όταν οι υπόλοιπες έχουν χαμηλό velocity και άρα οχι ενεργοποίηση του vibrato, σε αντίθεση με τη νότα που την πιέζει περισσότερο και ξαφνικά αποκτά vibrato. Ίσως το τελευταίο να είναι καλό σαν τέκνασμα, δεν είναι όμως polyaftertouch. Στο aftertouch θελεις η παράμετρος να αυξάνεται συναρτήσει της πίεσης, ενώ εδώ φαίνεται απλά να ενεργοποιείται. 

 
Στην αρχή ενδθουσιάστηκα αλλά μάλλον για τέκνασμα πρόκειται. Καταρχάς απο το γρήγορο πέρασμα που έκανα στο video, ο κύριος θεωρεί πως το aftertouch αποσκοπεί μόνο στο vibrato, καθώς τα παραδείγματα που παραθέτει αφορούν αυτό . Απο το 16.20 του video όμως, με αυτό που κάνει δηλαδή να αναθέτει σε κάποιο πλήκτρο ή κάποιο πεταλ την ενεργοποίηση του modulation ωστε να παίζει το vibrato, διαπιστώνω πως δεν μεταφράζει τα μηνύματα του velocity σε aftertouch , ή του channel σε poly aftertouch , κάτι που θα ήταν και η ουσία του εγχειρήματος εαν αυτό ήταν τεχνικά εφικτό. Αντίθετα, ενεργοποιεί το modulation στην τελευταία νότα ωστε να θυμίζει ένα κλασσικό παίξιμο polyaftertouch. Το ίδιο μου φαίνεται πως κάνει με το "velocity threshold" καθώς αξιοποιεί το υπάρχον channel aftertouch στην νότα που θέλει , όταν οι υπόλοιπες έχουν χαμηλό velocity και άρα οχι ενεργοποίηση του vibrato, σε αντίθεση με τη νότα που την πιέζει περισσότερο και ξαφνικά αποκτά vibrato. Ίσως το τελευταίο να είναι καλό σαν τέκνασμα, δεν είναι όμως polyaftertouch. Στο aftertouch θελεις η παράμετρος να αυξάνεται συναρτήσει της πίεσης, ενώ εδώ φαίνεται απλά να ενεργοποιείται. 
Δεν πρόλαβα να δω όλο το βίντεο, πάντως το ότι δίνει trigger μέσω του προγράμματος σημαίνει πως η αντίστοιχη παράμετρος θα πειραχτεί. Δηλαδή δεν  έπεται πως θα είναι το vibrato. Θα είναι ότι ρυθμιστεί να παίρνει από το modulation source. Για να  έχει ευαισθησία ανάλογη με την πίεση, προφανώς θα χρειάζεται ένα ανάλογο keyboard.

 Ας το πούμε έστω και έτσι, ένα συν στην εκφραστικότητα μέσω πλήκτρων που μοιάζει με το πραγματικό poly aftertouch

 
Ας το δοκιμάσει κάποιος που έχει παίξει σε κλαβιέ με πολυφωνικό aftertouch κι ας μας πει αν αυτό μπορεί να ανταποκριθεί - παίξει το ίδιο.

 
Ας το δοκιμάσει κάποιος που έχει παίξει σε κλαβιέ με πολυφωνικό aftertouch κι ας μας πει αν αυτό μπορεί να ανταποκριθεί - παίξει το ίδιο.
δώστε μου $19 και θα σας απαντήσω εγώ χωρίς εξτρά χρέωση. ?

 Έχω και πρόσφατο το παίξιμο μου σε clavier με πολυφωνικό aftertouch από τα σύνθια του @Πάνος Χελιδόνης

 
Εγώ αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι για ποιό λόγο οι εταιρίες δεν βάζουν πολυφωνικό aftertouch σε όλα τα keyboards. Αλλά σε όλα όμως. Αφού ιδιαίτερα κοστοβόρο δεν είναι, ένας πιεζοηλεκτρικός μηχανισμός που παίρνει σήμα απο μια μικρή κορδελίτσα είναι. Αν το δεις δηλαδή απο απόψεως Φυσικής και χαρντγουερικής, δεν είναι τίποτα το extravagant.. Το ΒΑΦΤΙΖΟΥΝΕ οτι έχει υψηλό κόστος κατασκευής για να χτυπάνε τς τιμές των πλήκτρων στα ύψη. Να αναγκάζονται δηλαδή άνθρωποι σαν του βιντέου να σκαρφίζονται πατέντες και κόλπα για κάτι που αλλιώς θα ήταν τόσο μα τόσο απλό.. ΔΙΔΑΞΕ η asm όταν έβγαλε το Hydrasynth με πολυφωνικό aftertouch. Ύστερα απο την παταγώδη επιτυχία της την ακολούθησαν και άλλες εταιρίες, αλλά την παραμύθα περι κόστους δεν τη παράτησαν.. Αισχοσέρφουλ οφ σίκρετς.

 
για ποιό λόγο οι εταιρίες δεν βάζουν πολυφωνικό aftertouch σε όλα τα keyboards


Διότι λίγοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται. Οι περισσότεροι πληκτράδες ξεκινούν να μαθαίνουν σε κάτι πιανοειδές ή αρμονοειδές. Δηλαδή, δεν έχουν καν aftertouch, πόσο μάλλον polyphonic. Σιγά-σιγά, θα γίνει πιο δημοφιλές.

 
Εγώ αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι για ποιό λόγο οι εταιρίες δεν βάζουν πολυφωνικό aftertouch σε όλα τα keyboards.
Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ πολύ aftertouch στο παίξιμο.

 Πολύ σπάνια. Τα synth που είχα  είχαν channel  aftertouch.

 Τώρα που το έπαιξα στο Hydrasynth σου και έτσι όπως αποδίδει, θέλω να το έχω. ?

 
Είχατε και στο χωριό σας ρε βλάχοι πολυφωνικό aftertouch?? Μάθαμε τώρα, "polyphonic aftertouch" και ξαναμανά "polyphonic aftertouch".? Εδώ σε λίγο οι εταιρίες θα καταργήσουν και το initial touch, μπας και βγάλουν καμιά δραχμή παραπάνω. Ήδη κάποιες εταιρείες μειώνουν την πολυφωνία και το multitimbrality σε επίπεδα '80s με την γνωστή αστεία δικαιολογία ότι οι sound engines τους είναι CPU-hungry.?

 
Είχατε και στο χωριό σας ρε βλάχοι πολυφωνικό aftertouch??
Πως δεν είχαμε, είχε μέχρι και  ο  παππούς μου στην κατοχή.?

Οι εταιρείες πάντως ενδιαφέροντος δικού μου λόγω των δικών μου γούστων το βάζουν, υποστηρίζοντας παράλληλα το midi 2.0 και είναι σημαντικό που υποστηρίζεται ακόμα και από τα presets των hardware και των software synths.

 Σε σημείο που ήθελα να πάρω  το mk2 το KONTROL της ΝΙ για πιο φθηνά και λόγω του ΜΚ3 που το διαθέτει, να περιμένω 3 χρόνια να πάρω το ΜΚ3 σε καλύτερη τιμή.

 
Εγώ αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι για ποιό λόγο οι εταιρίες δεν βάζουν πολυφωνικό aftertouch σε όλα τα keyboards. Αλλά σε όλα όμως.
Θεωρώ ότι το χρησιμοποιούν ως marketing tool για να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους από τα υπόλοιπα. Βλέπε σειρά modx της Yamaha , ακόμα και το channel after touch που είναι απλά μια καλωδιοταινια(after touch strip) το έχουν αφαιρεσει , για να υπάρχει ως feature στην ναυαρχιδα τους.

Πράγματι εάν τα χαρακτηριστικά ενός synth ακολουθούν κατά κύριο λόγο την τεχνολογική εξελιξη,θα έπρεπε να υπάρχει κατά κόρον ίσως κάνα δυο δεκαετίες τώρα.

Διότι λίγοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται. Οι περισσότεροι πληκτράδες ξεκινούν να μαθαίνουν σε κάτι πιανοειδές ή αρμονοειδές
Οκ για όλα,αλλά σε synth με κοχονες όπως το modx θεωρώ αστείο να μην έχουν έστω Channel after touch. Αυτά τα synth απευθύνονται σε έμπειρους χρήστες και πιστεύω ακόμα και το poly θα έβρισκε χρήση .Παράδειγμα ο @cos_dr που ενθουσιάστηκε με το hydrasynth. 

Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ πολύ aftertouch στο παίξιμο.

 Πολύ σπάνια.
Εμένα με βολεύει πολύ στο vibrato. Μάλιστα έβλεπα ένα video από nord grand που έχει ενα dedicated button για αυτή τη χρήση και λέω,μα καλά γιατι να σηκώνεις το κουλο σου για να κάνεις κάτι που θα μπορούσες με κίνηση που ήδη έχεις κάνει; Το βάζεις στο after touch και ξεμπερδευεις. 

 
Σε σημείο που ήθελα να πάρω  το mk2 το KONTROL της ΝΙ για πιο φθηνά και λόγω του ΜΚ3 που το διαθέτει, να περιμένω 3 χρόνια να πάρω το ΜΚ3 σε καλύτερη τιμή.
Βρε συ cos αφού το θες τόσο πολύ πάρτο. Κρίμα να χάσεις 3 χρόνια δημιουργικής περιόδου για (ας πούμε) 200 ευρω. Σαφώς δε μου πέφτει λόγος,φιλικά σ το λέω. 

 
Βρε συ cos αφού το θες τόσο πολύ πάρτο. Κρίμα να χάσεις 3 χρόνια δημιουργικής περιόδου για (ας πούμε) 200 ευρω. Σαφώς δε μου πέφτει λόγος,φιλικά σ το λέω. 
Ε, δεν το έχω  και απόλυτη ανάγκη με την πληθώρα software και hardware που έχω.

 Γι αυτό ακριβώς και θα περιμένω για να αποκτήσω κάτι φθηνότερα με περισσότερες δυνατότητες.

 
Σε σημείο που ήθελα να πάρω  το mk2 το KONTROL της ΝΙ για πιο φθηνά και λόγω του ΜΚ3 που το διαθέτει, να περιμένω 3 χρόνια να πάρω το ΜΚ3 σε καλύτερη τιμή.
Σε 3 χρόνια θα έχει βγει το mk4, και μετά θα πεις "ας περιμένω 3 χρόνια να το πάρω πιο φτηνά". Μετά από 3 χρόνια θα πας να το αγοράσεις, και ΤΣΟΥΠ!, το mk5 βγαίνει στην αγορά.? Και μετά θα ξαναπεριμένεις άλλα 3 χρόνια και άλλα 3 και άλλα 3....

Άντε πάρ'το λοιπόν αύριο και μην περιμένεις άλλο.

 
Σε 3 χρόνια θα έχει βγει το mk4, και μετά θα πεις "ας περιμένω 3 χρόνια να το πάρω πιο φτηνά". Μετά από 3 χρόνια θα πας να το αγοράσεις, και ΤΣΟΥΠ!, το mk5 βγαίνει στην αγορά.? Και μετά θα ξαναπεριμένεις άλλα 3 χρόνια και άλλα 3 και άλλα 3....

Άντε πάρ'το λοιπόν αύριο και μην περιμένεις άλλο.
Θα περιμένω γιατί τώρα ασχολούμαι με κάποια άλλα μουσικά και ασχολούμαι και πιο αραιά. Θα περιμένω το mk3 που έχει και software συνοδευτικό που δεν έχω. Ότι προσφέρει το mk2 το έχω από το KOMPLETE 10 που κέρδισα στην κλήρωση του noiz. Δεν βιάζομαι. Η υπομονή είναι αρετή και κάνει καλό στην τσέπη. Και poly aftertouch και καλύτερο integration με τα DAW και περισσότερο πανάκριβο και εξελιγμένο software στο mk3. Υπομονή είναι το κλειδί μιας και οι καιροί είναι και χαλεποί ?

 
Εν συντομία.

Ο λόγος που δεν διαθέτουν όλα τα πλήκτρα πολυφωνικό aftertouch είναι κυρίως το κόστος. Επίσης όπως πολύ σωστά είπε πιό πάνω ο @trolley λίγοι είναι αυτοί που ενδιαφέρονται. Άλλωστε για να ξέρεις την διαφορά στο παίξιμο θα πρέπει πρώτα να έχεις χρησιμοποιήσει channel aftertouch για να σου δημιουργηθεί η ανάγκη για polyphonic aftertouch.

Από τεχνικής πλευράς, για να διαθέτει κάποιο μηχάνημα channel aftertouch θα πρέπει το ίδιο του το κλαβιέ και όχι μόνο, σαν υλικό κατασκευής να έχει την κατάλληλη υποδομή για να δεχτεί κάτι τέτοιο. Πόσο μάλλον για polyphonic aftertouch. Αν τοποθετήσει ο κατασκευαστής aftertouch σε κάποιο κλαβιέ πλαστικού τύπου, πολύ σύντομα θα έχει σημαντικά προβλήματα. Κανένας από την γνωστή 3άδα ή 5άδα δεν θα ήθελε να μπεί σε τέτοιο πονοκέφαλο, αφού πολύ σύντομα θα παρουσίαζε προβλήματα λόγω των υλικών κατασκευής, βλέπε πλαστικά.

Επιπροσθέτως να σημειωθεί πως ενώ το channel aftertouch λειτουργεί με έναν μόνο αισθητήρα για όλο το κλαβιέ, το polyphonic aftertouch λειτουργεί με έναν αισθητήρα για κάθε πλήκτρο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό από πλευράς υποδομής υλικών βάσης (πλαστικό vs μέταλλο) κλπ κλπ κλπ. Αυτό από μόνο του αυξάνει σημαντικά το κόστος. Κάτι για το οποίο οι περισσότεροι καταναλωτές όχι απλά δεν ξέρουν να το χρησιμοποιήσουν ή δεν ξέρουν τι είναι αλλά δεν τους ενδιαφέρει κιόλας. Παράδειγμα όπως πολύ σωστά είπε πιό πάνω ο @Στάθης Π. για την σειρά modx της Yamaha όπου δεν διαθέτει καν aftertouch.

Ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν. Δίνουν βάρος σε άλλα πράγματα που δεν θα παρουσιάσουν άλυτα προβλήματα και κατ'επέκταση δεν θα τους φέρουν πονοκέφαλο.

Γενικότερα, το aftertouch θα το συναντήσει κανείς σε ακριβότερα μοντέλα που εκ των πραγμάτων είναι διαφορετικές κατασκευές heavy duty και απευθύνονται καθαρά σε επαγγελματίες.

Για παράδειγμα:

Roland Fantom-6/7/8 vs Fantom-06/07/08, Yamaha Montage-6/7/8 vs MODX-6/7/8, αυτά ως παράδειγμα.

Αυτά τα ολίγα.

 
Ο λόγος που δεν διαθέτουν όλα τα πλήκτρα πολυφωνικό aftertouch είναι κυρίως το κόστος.
Από τη στιγμή που υπάρχουν synths των €600 με poly-aftertouch, η δικαιολογία του "κόστους" πάει περίπατο. Είναι καθαρά θέμα ποσοστού κέρδους για τις εταιρείες, οι οποίες προσπαθούν να βγάλουν περισσότερο κέρδος από ένα synth με όσο το λιγότερο δυνατόν κόστος. 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top