Πνευματικά δικαιώματα για διασκευές.Τι γίνεται με την jazz?

blue

Παροιμυώδης
Μηνύματα
5,554
Πόντοι
798
Καλησπέρα σε όλους.

Ήθελα να φτιάξω ένα account στο soundclick με jazz covers που παίζουμε με φίλους και διαβάζοντας τους όρους όσον αφορά στα πνευματικά δικαιώματα των διασκευών μπερδεύτηκα.

Πρέπει λέει να ενημερώσω τον δημιουργό με επίσημες επιστολές και να τον πληρώνω για κάθε download.Aυτό το καταλαβαίνω αν το κάνω για εμπορική χρήση κλπ,αλλά ισχύει και για ηχογραφήσεις της πλάκας σε κομμάτια δημιουργών που έχουν προ πολλού αποδημήσει εις Κύριον?

Μπορεί κάποιος να με ενημερώσει σχετικά?

Ευχαριστώ :wink:

 
Νεκρανάσταση Νο. 666

(Πως και δεν συζητήθηκε ποτέ αυτό; )

Επειδή υπάρχει θέμα με τις διασκευές και πνευματικά δικαιώματα και το να ανεβάσει κάποιος κλιπ διασκευής στο νοιζ, κάτι το οποίο εγώ πρόσφατα έμαθα, ήθελα να διευκρινιστεί λίγο.

Τα δυο επιχειρήματα που είχα ώστε να έχω και την απορία,

α) Στη διασκευή εμπεριέχεται και η ερμηνεία, οπότε και αυτή δεν θα μπορούσε να αποτελεί στοιχείο προς σχολιασμό;

β) Είναι ουσιαστικά η ερώτηση του μπλου, στην τζαζ τι ισχύει;

 
Εχω την εντυπωση οτι τα πνευματικα δικαιωματα ειναι ελευθερα σε οποιαδηποτε δημιουργια οχι μονο μουσικη αλλα γενικα 50 χρονια μετα τον θανατο του δημιουργου. Διορθωστε με αν κανω λαθος. Δεν ξερω αν βοηθησα

 
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_Term_Extension_Act

Εκει θα δειτε πως εχουν ανοιξει και διαφορα "παραθυρα" παρατασης των ετων ληξης των πνευματικων δικαιωματων (σε πανω απο 50 με διαρκεις ανανεωσεις και αλλα τεχνασματα) μεσω τεραστιων δικαστικων αγωνων και πιεσεων μεσω λομπι (Υποθεση Disney Act κλπ)

 
Οπότε πες το β καλύπτεται, εάν πχ πάνε σε παρατάσεις επί παρατάσεων.

Το α όμως;

Αν κάποιος θέλει να πάρει μια άποψη για μια εκτέλεση κάποιου γνωστού κομματιού, όπου εκεί εμπεριέχεται και η ερμηνεία του καθενός, κλιπάκι δε μπορεί να ανεβάσει;

 
η τζαζ δεν αντιμετωπιζεται διαφορετικα απο τα αλλα ειδη. δεν τιθεται θεμα ερμηνειας δηλαδη, ισχυει οτι και για ολα τα αλλα ειδη απο τη στιγμη που κανεις διασκευες.

 
Πολύ σωστά. Οι διασκευές απαιτούν την έγκριση και εξουσιοδότηση του ιδιοκτήτη μέσω του ιδίου ή του publisher, εφόσον πρόκειται για δισκογράφημα που διανέμεται. (Και το mp3 τέτοιο είναι και το οποιοδήποτε σάιτ θεωρείται σημείο διανομής.)

Evilnye είπε:
Αν κάποιος θέλει να πάρει μια άποψη για μια εκτέλεση κάποιου γνωστού κομματιού, όπου εκεί εμπεριέχεται και η ερμηνεία του καθενός, κλιπάκι δε μπορεί να ανεβάσει;
Τι σημαίνει αυτό; Υπάρχει εκτέλεση χωρίς ερμηνεία; Δεν καταλαβαίνω.
 
Μετά απο κάποια  χρόνια και μετά απο το θάνατο του συνθέτη δεν θεωρείται public domain?

 
yameth είπε:
Πολύ σωστά. Οι διασκευές απαιτούν την έγκριση και εξουσιοδότηση του ιδιοκτήτη μέσω του ιδίου ή του publisher, εφόσον πρόκειται για δισκογράφημα που διανέμεται. (Και το mp3 τέτοιο είναι και το οποιοδήποτε σάιτ θεωρείται σημείο διανομής.)
Απλά θεωρούσα τις διασκευές σαν ένα μέτρο σύγκρισης πάντα μιας και υπάρχει πάντα και το αυθεντικό ώστε να το κρίνει κάποιος.

Αλλά οκ, μιας και θεωρείται σαν διανομή, το οποίο δεν το χα σκεφτεί.

 
Evilnye είπε:
Απλά θεωρούσα τις διασκευές σαν ένα μέτρο σύγκρισης πάντα μιας και υπάρχει πάντα και το αυθεντικό ώστε να το κρίνει κάποιος.
Να κρίνει τι;  ::)Πες ότι κυκλοφοράς τραγουδι που γινεται επιτυχία.

Λιγο καιρό μετα εμφανίζομαι εγώ και κανω διασκευη.

1. Δεν θεωρείς οτι εχεις δικαίωμα πανω στο ποιος θα παιξει το τραγουδι σου και πως θα ακουστει; Εδω σκοτωνονται με τις δισκογραφικες εταιρειες σχετικά με το πως θελει ο καθενας να ακουγεται το κομματι του κατα την ηχογράφηση. Θα το αφησει ετσι στον καθε τυχαίο να το κανει ρόμπα;(Πες οτι εισαι φανατικος μεταλάς και το θελει η για διασκευη η Καλομοίρα...) Πρέπει να έχεις εσυ το δικαίωμα για το πως θα ξανακυκλοφορήσει. Πολλοι γνωστοί πετυχημένοι δεν δίνουν το ΟΚ ακόμα κι αν σημαίνει περισσότερα ποσοστά από νέα έσοδα.

2. Δεν νομιζεις ότι ειναι ευκολη λεια να κανει καποιος επανεκτέλεση / διασκευη ενος ηδη πετυχημενου τραγουδιου; Αν δεν πληρωθει ο δημιουργός, ποιος θα κερδίσει από τα έσοδα; Ο κλοπιραϊτ; Ας εκανε ενα δικό του να δει τι σημαίνει "κάνω επιτυχία".

 
Σίγουρα...

Απλά παίζουν διασκευές παντού. Όχι ότι είναι επιχείρημα το ότι όλοι το κάνουν... αλλά όλοι το κάνουν...

Κάθε μαγαζί λοιπόν που φιλοξενεί μπάντα με διασκευές τι γίνεται εκεί;

Ουσιαστικά είναι παράνομοι;

Είναι σαν αυτό που λέγεται ότι οι νεότεροι θεωρούν το νετ και τα mp3 δεδομένα, εγώ πχ θεωρώ τις διασκευές σαν κάτι το δεδομένο.

Όλοι παίζουν διασκευές, έχω ακούσει άπειρες λαιβ, και στη μπάντα που είμαι διασκεύες παίζω...

 
Κάθε μαγαζί λοιπόν που φιλοξενεί μπάντα με διασκευές τι γίνεται εκεί;Ουσιαστικά είναι παράνομοι;
ναι, οπως και μια συναυλια η φεστιβαλ. μπορει οποιαδηποτε στιγμη να μπει η αεπι η μια αλλη εταιρια πνευματικων δικαιωματων και να απαιτησει χρηματα

 
Alter είπε:
ναι, οπως και μια συναυλια η φεστιβαλ. μπορει οποιαδηποτε στιγμη να μπει η αεπι η μια αλλη εταιρια πνευματικων δικαιωματων και να απαιτησει χρηματα
Μα είναι δεδομένο ότι τα απαιτεί και τα εισπράτει από τα μαγαζιά και τους διοργανωτές. Βέβαια η κουβέντα μας δεν αφορά τα live αλλά τις ηχογραφήσεις, οπότε και χρειάζεσαι την εξουσιοδότηση.
 
Εχω την εντυπωση οτι τα πνευματικα δικαιωματα ειναι ελευθερα σε οποιαδηποτε δημιουργια οχι μονο μουσικη αλλα γενικα 50 χρονια μετα τον θανατο του δημιουργου. Διορθωστε με αν κανω λαθος. Δεν ξερω αν βοηθησα
Τελικά βρε παιδιά αυτό ισχύει ή όχι;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top