Η βασικη τους διαφορα, ξεκιναει απο την κατασκευη τους...
Τα δυναμικα μικροφωνα, χρησιμοποιουν μια διαταξη "κινητου" πηνιου. Φαντασου, οτι το διαφραγμα ( το οποιο ειναι κυρτο ), εχει στις καταληξεις του, πηνια σε σωληνωτη μορφη, τα οποια χαρη στο μαγνητη που αποτελει τη βαση του πηνιου, μετατρεπουν τη κινηση σε σημα...Δηλαδη, ενα δυναμικο μικροφωνο, λειτουργει ακριβως αναποδα, απ'οτι ενα ηχειο :wink:
Τα πυκνωτικα μικροφωνα, που κανονικα ονομαζονται μικροφωνα ηλεκτροστατικα ( καποτε λεγονταν και μικροφωνα συμπυκνωτη
), εχουν ως αρχη λειτουργιας, τη λειτουργια ενος πυκνωτη..Φαντασου λοιπον, οτι το διαφραγμα ενος πυκνωτικου μικροφωνου, αποτελει το εναν, απο τους 2 οπλισμους πυκνωτη..Οταν λοιπον παλλεται το διαφραγμα, ο πυκνωτης μεταβαλλει τη ταση του ( λογω της φορτισης αποφορτισης ), και αυτο "μεταφραζεται" σε ακουστικο σημα ( ειναι τελειως χονδρικη η εξηγηση, γιατι ενα πυκνωτικο εχει μια ολοκληρη αλληλουχια ενεργειων, μεσα στις οποιες περιλαμβανονται ενισχυτης τασης FET, κλπ ).
Τα δυναμικα ειναι πιο "γερα" μικροφωνα, χρησιμοποιουνται κυριως σε live καταστασεις, γιατι εχουν πιο γερο σκαρι και αντεχουν αρκετη "πιεση" στο διαφραγμα. Θα τα συναντησεις για φωνη ( το γνωστο μικροφωνο που κρατανε ολοι στο χερι... ), για καποια μερη του drum kit ( toms, μποτα και κανα πιατινι αμα δεν υπαρχει προυπολογισμος ) και σε ενισχυτες κιθαρας ( το μικροφωνο που "βλεπει" προς τον ενισχυτη ).
Τα πυκνωτικα ειναι πιο ευαισθητα σε χτυπηματα, εχουν μεγαλυτερη ευαισθησια στον ηχο, και συνηθως ειναι "ορθια" ( οπως αυτα που βλεπεις να τραγουδανε ολοι οι αταλαντοι στα βιντεοκλιπ μεσα σε στουντιο ). Η χρηση τους ειναι κυριως στουντιακη, και χρησιμοποιουνται ( αναλογα με το μοντελο ) για ηχογραφηση φωνης, ακουστικων οργανων, overheads των drums, και για "πιασιμο" χωρου. Εχουν επισης την ιδιοτητα, να πιανουν περισσοτερο "μακρια" απ'οτι τα δυναμικα...Και ενα μεγαλυτερο μειονεκτημα..για να λειτουργησουν θελουν 48V phantom power ( αυτο οφειλεται, στο οτι, ο πυκνωτης, πρεπει να ειναι παντα φορτισμενος σε μια σταθερη ταση, ωστε να γινεται αισθητη η διαφορα φορτισης-αποφορτισης, λογω της κινησης του διαφραγματος ). Οποτε εαν θελεις να χρησιμοποιησεις κατι τετοιο, θα πρεπει να εχεις τουλαχιστον μια κονσολα, ή μια προενισχυση μικροφωνου, που να δινει phantom power.
Τα δυναμικα συνηθως, ειναι πιο φτηνα απο τα πυκνωτικα...Εγω σου προτεινω μια μεση λυση ( εαν ενδιαφερεσαι ) το AKG C1000S...Ειναι πυκνωτικο, αλλα με τη μορφη "πουρου". Ειναι αρκετα καλο και για Home recording, αλλα και για Live ( ενταξει..σε metal μπαντα.καλυτερα μονο στα toms βαλτο, γιατι αμα πεσει σε χερι..θα το κλαις.. ) και εχει πολλες δυνατοτητες και χρησης...Προσωπικα το εχω χρησιμοποιησει, για φωνη, toms-snare σε drum kit, ακουστικη κιθαρα και σαξοφωνο και ολοενα με αφηνει εκπληκτο...Καλες αναζητησεις και ελπιζω να βοηθησα.