Πες μου τον Παραγωγό σου….

  • Thread starter Thread starter LK
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 58
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 7K
Evilnye είπε:
Άρα τι ένα τραγούδι με ακουστική κ μια καλή φωνή είναι κομματάκι, κ μια υπερπαραγωγή με ότι μαλακία 3 ακόρντα υπάρχουν με άψογες φωνές κλπ κλπ είναι καλό;
Θα σου απαντήσω με ερώτηση. Εσένα πιο σου άρεσε πιο πολύ, αυτό στο Bar (φαντάσου το με πολύ καλά φωνητικά) ή το δεύτερο;

 
Σου είπα εξ αρχής. Δεν πάει πουθενά. Έχει πλάκα (κ μ αρέσουν κ τα φιλαράκια), το υπερδουλέψανε μετά ώστε να είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν είναι καλό τραγούδι.

 
Μου υπέρ αρκεί το :

Evilnye είπε:
.....το υπερδουλέψανε μετά ώστε να είναι εντυπωσιακό, .......
όλα τα άλλα είναι θέμα καθαρά προσωπικού γούστου , που δεν μπορεί να αναλυθεί όντως περαιτέρω. Στο τί μου αρέσει και τί δεν μου αρέσει δεν χωράν extra αναλύσεις .

-«Δεν μου αρέσει»

- Γιατί

- «Έτσι». -  My opinion 

 
Ε πάντως εγώ δυσκολεύομαι να βάλω το Smelly Cat σε θέση αποδεκτή λόγω υποκειμενικού γούστου, ενώ πχ υπάρχουν μια χαρά σοβαροί τραγουδοποιοί (βλ Bob Dylan, Bruce Springsteen (τουλάχιστον χάρην του θέματος έβαλα να ακούσω το Nebraska, Leonard Cohen, Tom Waits κλπ...!)

Οι οποίοι μια χαρά τα βγάλαν πέρα με μια ακουστική κ τη φωνή τους.

Αν πάντως κάποιος αποφάσιζε να δουλέψει με ανάλογο τρόπο τραγούδια των προαναφερθέντων θα χυνόταν αίμα.

 
Ρε συ Εύη, στο συνέκρινα εγώ με το Nebraska και τα λοιπά;

Στο φινάλε , και το Nebraska απόφαση του παραγωγού ήταν. Και εγώ επιφυλάσσομαι πως θα γινόταν διαφορετικά, και αν θα μου άρεζε ή όχι.

edit: συν -απόφαση, για να μην μας την πέσουν και οι Ιστορικοί.

 
Evilnye είπε:
Το Nerbaska όμως ηχογραφήθηκε σε ένα κασσετοφωνάκι κ ο Bruce Springsteen ο ΙΔΙΟΣ αποφάσισε να το αφήσει έτσι
Springsteen then recorded the album in a studio with the E Street Band. However, he and the producers and engineers working with him felt that a raw, haunted folk essence present on the home tapes was lacking in the band treatments, and so they ultimately decided to release the demo version as the final album. Complications with mastering of the tapes ensued because of low recording volume, but the problem was overcome with sophisticated noise reduction techniques.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nebraska_(album)

 
Πάντως διαφέρει από το αφήνω 2 3 ακόρντα της Φοίβης τα πιάνει ένας παραγωγός κ τα κάνει ότι θέλει, από το έχουμε έναν τραγουδοποιό (σωστό) που συνεργάζεται κ με τους παραγωγούς κ engineers κ προκύπτει το τελικό αποτέλεσμα. Το 80% δεν παίζει με τίποτα.

 
Μα το ωραίο στη συζήτηση είναι να διαφωνήσουμε. Το 80% είναι δική μου «αυθαίρετη» εκτίμηση και το έθεσα προς συζήτηση για να ακούσω και τις γνώμες των άλλων. Από εσένα άκουσα μια απόλυτα τεκμηριωμένη άποψη, μου άρεσε το παράδειγμα του Ρεί, και ο Βα με ξεσκέπασε  ;D ;D ;D

 
Μωρε αν εχεις ταλεντο κανεις και τραγουδαρες με ΕΝΑ ακκορντο... ;D


 
Superfunk είπε:
Μωρε αν εχεις ταλεντο κανεις και τραγουδαρες με ΕΝΑ ακκορντο... ;D
Ουδεμία επ’ αυτού  αντίρρηση. Από την άλλη, και πολύ ταλέντο να μην έχεις , η παραγωγή μπορεί να στο κάνει «τραγουδάρα» (λέω εγώ  ;D). 

 
Ενδιαφέρον θέμα.

Η παραγωγή παίζει σαφώς μεγάλο ρόλο στο αποτέλεσμα. Υπάρχουν πολλοί δίσκοι τους οποίους αξίζει κανείς να ακούσει περισσότερο για τα χαρακτηριστικά του ήχου(τα οποία βεβαίως δεν έχουμε λόγο να διαχωρίσουμε από την μουσική που ακούμε) παρά για τις συνθέσεις ή για τις ερμηνείες. Πρόχειρα μου έρχονται στο μυαλό 2 παραγωγοί που μου αρέσει να "ακούω" ασχέτως καλλιτεχνών, μουσικής κτλ. Είναι οι Albini και T Bone Burnett.

Όσο για την ενορχήστρωση την θεωρώ ισάξιας σημασίας με την σύνθεση επομένως δεν την εξετάζω διαφορετικά. Ιδιαιτέρως σε ορισμένα είδη μουσικής όπως π.χ. πειραματική ηλεκτρονική δεν έχει νόημα, νομίζω, ο διαχωρισμός. Ο τρόπος με τον οποίον επιλέγεις να ενορχηστρώσεις αποτελεί ουσιαστικά μέρος της σύνθεσης. Ο αγαπημένος μου ελληνικός δίσκος, το γράμματα στην αγαπημένη του Λοϊζου είναι απλούστατος ενορχηστρωτικά αλλά θαυμάσιος μουσικά. Δεν αποδίδω την αξία του μόνο στο γεγονός ότι τα κομμάτια είναι καλά αλλά και στον τρόπο με τον οποίο ηχογραφήθηκαν, επομένως και στην ενορχήστρωση.

 
kostri είπε:
Όσο για την ενορχήστρωση την θεωρώ ισάξιας σημασίας με την σύνθεση επομένως δεν την εξετάζω διαφορετικά. Ιδιαιτέρως σε ορισμένα είδη μουσικής όπως π.χ. πειραματική ηλεκτρονική δεν έχει νόημα, νομίζω, ο διαχωρισμός. Ο τρόπος με τον οποίον επιλέγεις να ενορχηστρώσεις αποτελεί ουσιαστικά μέρος της σύνθεσης.
Με αφετηρία περίπου τις ίδιες σκέψεις ξεκίνησα το θέμα. Πέρα δε από τα ορισμένα ήδη μουσικής, που, όπως λες, εκεί όντως ο διαχωρισμός δεν έχει νόημα, θα το επεκτείνω και σε ορισμένα πρόσωπα. Είχα αναφέρει κάπου προηγουμένως το όνομα Desmond Child. Συνεχίζω, Bob Erzin …… Quincy Jones etc. Αλήθεια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ο Quincy Jones είναι μόνο παραγωγός και δεν είναι ενορχηστρωτής ή sound engineer ή συνθέτης; Γενικά μέσα στο κεφάλι μου τα έχω σχηματοποιήσει ως εξής (φυσικά και μπορεί να σφάλω). Σύνθεση – Εκτέλεση – Ενορχήστρωση -  Παραγωγή. Κάποιος μπορεί να είναι όλα ή μερικά ή ένα από αυτά. Απλά δίδω προτεραιότητα στα δύο τελευταία που, όπως παρατηρήθηκε, ενίοτε συμπίπτουν.    

 
LK είπε:
Αλήθεια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ο Quincy Jones είναι μόνο παραγωγός και δεν είναι ενορχηστρωτής ή sound engineer ή συνθέτης;
φυσικά και δεν μπορεί να το ισχυριστει κανείς. Είναι (σε ένα μεγάλο βαθμό) απαραίτητα τα παραπάνω χαρακτηριστικά για έναν επιτυχημένο παραγωγό. Δυστυχώς το παράδειγμα με το smelly cat ήταν ατυχές, για λόγους που ήδη πολύ σωστά αναλύθηκαν.

Γενικά μέσα στο κεφάλι μου τα έχω σχηματοποιήσει ως εξής (φυσικά και μπορεί να σφάλω). Σύνθεση – Εκτέλεση – Ενορχήστρωση -  Παραγωγή. Κάποιος μπορεί να είναι όλα ή μερικά ή ένα από αυτά.   
Καταρχήν η σειρά θα έλεγα πως πλησιάζει περισσότερο στο Σύνθεση – Ενορχήστρωση – Εκτέλεση - (Μείξη) - Μastering. Η παραγωγή μάλλον ξεκινά από το δεύτερο μισό του πρώτου βήματος (όπου ο παραγωγός δύναται να επέμβει δραστικά στο κομμάτι με την σύμφωνη γνώμη του αρχικού συνθέτη) και περιλαμβάνει συμμετοχή σε όλη την υπόλοιπη διαδικασία. Ένας 'σωστός' παραγωγός είναι καλό να έχει άποψη για όλα τα βήματα (ακόμη και το εκτελεστικό, καθότι δεν είναι ρεαλιστικό να ζητά πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν). Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι γνωστοί μεγάλοι και επιτυχημένοι παραγωγοί καλύπτουν όλα τα παραπάνω προσόντα.

 
Αλήθεια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι ο Quincy Jones είναι μόνο παραγωγός και δεν είναι ενορχηστρωτής ή sound engineer ή συνθέτης
για sound engineer δεν ξερω (και πολυ αμφιβαλω) αλλα συνθετης ειναι ΣΙΓΟΥΡΑ (εχει γραψει της Παναγιας τα ματια) & ενορχηστρωτης ειναι επισης σιγουρα (ξεκινησε ως τετοιος με τον  Dizzy Gillespie....)

 
ndnikola είπε:
Δυστυχώς το παράδειγμα με το smelly cat ήταν ατυχές........
Φυσικά το παράδειγμα του Smelly cat ήταν το εφαλτήριο (όπως λέω και στο αρχικό post)  και όχι βέβαια το σημείο αναφοράς  (άσχετα αν προσωπικά εξακολουθώ να επιμένω ότι η συγκεκριμένη «μεταμόρφωση» με ενθουσίασε, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου). Σε κάθε περίπτωση δεν βρίσκω λόγο για  "Δυστυχία" ;D

για sound engineer δεν ξερω (και πολυ αμφιβαλω)
Από όσο έχω διαβάσει, μαζί με τον Bruce  Swedien έκανε και engineering.  

 
Πάντως παιδιά, ένας καθηγητής μου της μουσικής τεχνολογίας όπου σπουδάζω εδώ Θεσσαλονίκη σχετικά με αυτό το θέμα αναφέρει πως:

Η παραγωγή ενός τραγουδιού είναι σαν το φόρεμα μιας γυναίκας...

Όσο όμορφο και εντυπωσιακό να είναι το φόρεμα... Άν η γυναίκα που το φοράει δεν βλέπεται τότε πάπαλα το παραμύθι!!!

 
zampination είπε:
Όσο όμορφο και εντυπωσιακό να είναι το φόρεμα... Άν η γυναίκα που το φοράει δεν βλέπεται τότε πάπαλα το παραμύθι!!!
Εγώ πάλι είμαι της άποψης, όσο όμορφη και να είναι η γυναίκα, αν δεν είναι όμορφα ντυμένη, δεν ασχολούμαι μαζί της. Opinions differ….   ;D

Ή αν θες καλλίτερα, προτιμώ μια μέτρια αλλά καλά «φροντισμένη», από μια αντικειμενικά όμορφη, αλλά απεριποίητη.

 
Εγώ είμαι οπαδός της όμορφης και περιποιημένης πάντως.

 
Jazzjoker είπε:
Εγώ είμαι οπαδός της όμορφης και περιποιημένης πάντως.
Όχι ρε Σπύρο, δεν σε πιστεύω. Πολύ δύσκολος είσαι τελικα ;D ;D ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top