Πες μου τον Παραγωγό σου….

  • Thread starter Thread starter LK
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 58
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 7K
Όχι ρε Σπύρο, δεν σε πιστεύω. Πολύ δύσκολος είσαι τελικα
Άλλο τι λέμε κι άλλο τι κάνουμε....

Πέρα από την πλάκα πάντως. Θεωρώ ότι η παραγωγή παίζει σημαντικότατο ρόλο μέχρι ενός ορίου όμως. Μια κακή παραγωγή δεν μπορεί να εξαφανίσει μια πολύ καλή σύνθεση και αντιστοίχως, μια πολύ καλή παραγωγή δεν μπορεί "εκτινάξει" μια μέτρια/κακή σύνθεση.

 
Σύμφωνοι. Εννοείται πώς πάντα κάπου στη μέση είναι η αλήθεια…τα πάντα είναι σχετικά κ.λ.π. . Θα προσπαθήσω να το κάνω ένα case study . Αν ήταν "να βγάλω" ένα δίσκο με δικά μου λεφτά (επιχειρηματίας λέμε είμαι τώρα)  και μου έλεγαν: « Αφεντικό, δεν έχουμε πολλά λεφτά, διάλεξε καλό συνθέτη ή καλό παραγωγό», θα διάλεγα το δεύτερο. :D

 
Όπου ο ρόλος σου εσένα στο δίσκο θα ήταν καθαρά εκτελεστικός;

 
Evilnye είπε:
Όπου ο ρόλος σου εσένα στο δίσκο θα ήταν καθαρά εκτελεστικός;
Όχι , δεν θα έκανα τίποτα εγώ. Τα λεφτά θα έβαζα. Επιχειρηματίας λέμε ;D

 
Αν θέλετε να συνεισφέρω λίγο στο θέμα, σας προσκαλώ να ακούσετε αυτά τα δύο κλιπάκια, για το θέμα ενορχήστρωση.

Έχουμε λοιπόν το BWV 537 του one and only J.S. Bach. Εδώ είναι στη μορφή που το έγραψε ο συνθέτης, δηλαδή για εκκλησιαστικό όργανο. Απλό κομματάκι, σε πέντε λεπτά το βγάζεις  ;D

J.S. Bach - Fantasia & Fugue in C minor BWV 537

Προσέξτε τώρα τι παίζεται: Αυτός ο άσχετος ο Elgar  ;D πήρε την παρτιτούρα, και την ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕ, ώστε να ταιριάζει σε μια συμφωνική.




Ναι, είναι το ίδιο έργο.

Αυτή η μεταμόρφωση είναι δυνατή στα πλαίσια της ενορχήστρωσης και μόνο. Πόσο μάλλον όταν μπορείς να επέμβεις στη δομή, στο παίξιμο, στην εκτέλεση, ακόμα και στην παρτιτούρα.

Τίποτα όμως δεν μπορεί να αλλάξει την ψυχή ενός έργου, όταν φυσικά αυτή υπάρχει. Όλα τα άλλα είναι θέμα αισθητικής και φαντασίας.  

 
« Αφεντικό, δεν έχουμε πολλά λεφτά, διάλεξε καλό συνθέτη ή καλό παραγωγό»
αν δηλ. ο δισκος ηταν λαϊκος και μπορουσες να διαλεξεις τον Ακη Πανου,τον Τσιτσανη & τον Ζαμπετα...εσυ...παραγωγο θα διαλεγες??

θυμησε μου να μην κανω ποτε "δουλειες" μαζι σου..... ;D

 
Ο Ακης Πανου... πολύ θέμα. Εντελώς ιδιόρυθμο στυλ, με την ΚΑΛΗ έννοια.

Πάντως οι κλασσικοί συνθέτες, ήταν ΚΑΙ παραγωγοί, αφού ενορχήστρωναν, αποφάσιζαν για τους εκτελεστές, διεύθυναν κλπ κλπ. Ειδικά ο Βάγκνερ το είχε... παραξηλώσει  ;D

Σήμερα πάντως, όσο αφορά την Pop μουσική, επειδή το παιχνίδι είναι περισσότερο ΠΩΣ λες κάτι παρά ΤΙ λες, ίσως η παραγωγή να έχει μεγαλύτερη αξία. Αν όμως μιλάμε για διαχρονικότητα, σίγουρα η σύνθεση είναι το Α και το Ω.

 
Νομίζω εύστοχο παράδειγμα. Προτιμώ το δεύτερο, αλλά όπως είπες

manosx είπε:
Όλα τα άλλα είναι θέμα αισθητικής και φαντασίας.  

αν δηλ. ο δισκος ηταν λαϊκος και μπορουσες να διαλεξεις τον Ακη Πανου,τον Τσιτσανη & τον Ζαμπετα...εσυ...παραγωγο θα διαλεγες??
Η αλήθεια είναι ότι ΌΧΙ (και φαντάζομαι ότι το υποπτεύεσαι),  δεν είχα στο μυαλό μου την Ελληνική Σκηνή   , διότι ποτέ μου δεν εντρύφησα σε αυτήν, καλώς ή κακώς.  Παρ’ όλα αυτά το παράδειγμά σου, και θα προσπαθήσω να το αναλύσω, ενδεχομένως άστοχα, λόγω ελλιπούς γνώσης πάνω στο θέμα, ως προείπα, δεν πιστεύω ότι είναι πολύ αντιπροσωπευτικό του case study. Όλοι αυτοί οι συνθέτες που ανέφερες, τις χρονολογίες που έδρασαν, ΟΤΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΕΝ ΖΩΗ, α) το τεχνικό μέρος στην Ελλάδα (παραγωγή) δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο όσο σήμερα, πλην κάποιων εξαιρέσεων βέβαια και β) και ίσως σπουδαιότερο ήταν όλοι τους  One of a Kind.  

θυμησε μου να μην κανω ποτε "δουλειες" μαζι σου..... ;D
Γιατί τί σκάς; Εγώ είπαμε πλερώνω ;D

 
Γιατί τί σκάς; Εγώ είπαμε πλερώνω
τοτε παω πασσο..... ;D

το τεχνικό μέρος στην Ελλάδα (παραγωγή) δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο όσο σήμερα
κατα την ταπεινη μου γνωμη για το συγκεκριμενο ειδος μουσικης ηταν ΠΟΛΥ καλυτερο (ας ειναι καλα ο Σμυρναιος & καποιοι ακομα λαμπροι μηχανικοι ηχου της εποχης....),ακου τον ηχο τον μπουζουκιων (ακουστικο και ηλεκτρικο),καθως και των φωνων των δεκαετιων εκεινων & ακου και τις αηδιες που βγαζουν σημερα...... ;)

 
Superfunk είπε:
κατα την ταπεινη μου γνωμη για το συγκεκριμενο ειδος μουσικης ηταν ΠΟΛΥ καλυτερο (ας ειναι καλα ο Σμυρναιος & καποιοι ακομα λαμπροι μηχανικοι ηχου της εποχης....),ακου τον ηχο τον μπουζουκιων (ακουστικο και ηλεκτρικο),καθως και των φωνων των δεκαετιων εκεινων & ακου και τις αηδιες που βγαζουν σημερα...... ;)
Σου είπα, δεν το ξέρω καθόλου το θέμα «ήχος των μπουζουκιών» , αλλά σε εμπιστεύομαι 8). Πες ότι ήταν καλλίτερος ο ήχος του μπουζουκιού και των φωνών(πιο vintage βρε αδερφέ ;D). Το ερώτημα πιστεύω πρέπει να τεθεί πιο σωστά ως εξής: Το σύνολο των παραγωγών , δηλαδή αφήνουμε έξω α) μεμονωμένα το μπουζούκι (αν και κυρίαρχο όργανο μαζί με τη φωνή στο λαϊκό τραγούδι) και β) κάποιες εξαιρέσεις για τις οποίες και εγώ επιφυλάχθηκα, ήταν καλλίτερο  στο παρελθόν ή τώρα(στο Λαϊκό Τραγούδι , στο παράδειγμα που ανέφερες); . Ρωτάω γιατί δεν γνωρίζω.

 
Κατα τη γνωμη μου ναι,οι παλιες παραγωγες ειχαν τρομερο χαρακτηρα και ουσια αλλα και ηχο,δεν ειναι τυχαιο οτι ακομα και σημερα αυτα τα τραγουδια προτιμα να ακουει ο περισσοτερος κοσμος.

Οι σημερινες "λαϊκες" παραγωγες ειναι εντελως "ανισες" και "ασυμμετρες",ασε που ακουγονται ολα τα τραγουδια το ιδιο....(οπως και οι τραγουδιστες/τραγουδιστριες με ελαχιστες εξαιρεσεις)

 
Superfunk είπε:
Κατα τη γνωμη μου ναι,οι παλιες παραγωγες ειχαν τρομερο χαρακτηρα και ουσια αλλα και ηχο,δεν ειναι τυχαιο οτι ακομα και σημερα αυτα τα τραγουδια προτιμα να ακουει ο περισσοτερος κοσμος.
Ωραία λοιπόν! Δεν θα κάνουμε Λαϊκό δίσκο, με έψησες. Είσαι να κάνουμε δουλίτσα σε Rock ή να βρω έναν άλλονε ; ;D ;D ;D

 
Ναι ρε αρχηγε,κανενα προβλημα...και....ροκακια κανω,και...ποπακια ...και ποιοτικα κανω....και απο αυτα τα ντανς τα περιεργα τα χοροπηδηχτα με τις γυμνες και τους τυπους που φορανε 4 νουμερα μεγαλυτερο παντελονι και κατσαρολες με μαντηλια στο κεφαλι..... και οτι θες...ο καλος ο μυλος ολα τα αλλεθει........

Εχω και ωραια πλαγκ ινς!

 
Great! Αναλαμβάνεις την παραγωγή (άλλωστε το έχεις και το ξέρεις) και εγώ :

Superfunk είπε:
τις γυμνες
;D
 
Nestoras είπε:
Ώπα της. 8)
…και σκεφτόμουν από μέσα μου γιατί αργεί; Αν ήξερα ότι έχω τέτοιες μεταφυσικές ικανότητες …θα σκεφτόμουν την Pamela Anderson ;D

 
audiokostas είπε:
Παραγωγός ή Προαγωγός γράφει το thread ?

Μπερδεύτηκα .....
;D ;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
Κατα τη γνωμη μου ναι,οι παλιες παραγωγες ειχαν τρομερο χαρακτηρα και ουσια αλλα και ηχο,δεν ειναι τυχαιο οτι ακομα και σημερα αυτα τα τραγουδια προτιμα να ακουει ο περισσοτερος κοσμος.

Οι σημερινες "λαϊκες" παραγωγες ειναι εντελως "ανισες" και "ασυμμετρες",ασε που ακουγονται ολα τα τραγουδια το ιδιο....(οπως και οι τραγουδιστες/τραγουδιστριες με ελαχιστες εξαιρεσεις)
Συμφωνώ, και θα θέσω δυο points για το λόγο που πιστεύω ότι συμβαίνει, όχι κοινωνικοπολιτικά points, που σίγουρα έχουν και αυτά νόημα, αλλά τεχνικά.

Όσο αφορά τον ήχο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πχ τα studios που μετατράπηκαν σε μπάζα σχετικά πρόσφατα, και ο νοών νοείτω, ήταν τόσο vintage και analog και όπως πρέπει, που ο χαρακτήρας στον ήχο θα ήταν δύσκολο να ΜΗΝ υπήρχε. Φυσικά πρώτα από όλα ο άνθρωπος, μέσα και συμφωνώ, αλλά τι σόι μουσικό forum είμαστε αν δε λατρεύουμε τα vintage μηχανήματα  ;D

Πολύ πιο σοβαρή όμως αιτία για μένα είναι η επικράτηση του ωδειακού πνεύματος.  ;D Πριν με δείρετε  ;D σας καλώ να σκεφτείτε τούτο: Πότε είναι η τελευταία φορά που ακούσατε ΕΞΩΦΘΑΛΜΟ "φαλτσοσφύριγμα" σε λαικοποπ κομμάτι; Παλαιότερα θυμόμουν πως παρατηρούσα αρκετά "λάθη" στα κομμάτια που τυχαία άκουγα, "λάθη" στη σύνθεση, σημεία δυσαρμονίας. Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ με αυτό που λέω, γιαυτό βάζω εισαγωγικά.

Πλέον οι αρμονίες είναι "σιδερωμένες", και με αυτόν τον τρόπο χάθηκαν τα περιθώρια για ιδιόμορφους συνθέτες, όπως ο Άκης Πάνου, ή ο άλλος που γουστάρω, ο Τάκης Σούκας.

Αυτοί οι άνθρωποι είχαν (ή έχουν) μια δική τους μουσική γλώσσα, που από ότι φαίνεται δε χωράει στο "γυάλινο οξυζενέ" της εποχής.

ΙΜΗΟ .

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top