Περι φωνητικων

Evilnye είπε:
να μπορείς να κουρδίσεις τη δική σου νότα ακούγοντας την άλλη φωνή.
Αυτο το ''κουρδισμα''ειναι η επιφυλαξη μου...

Αμ το αλλο το κουφο...που καποιοι ημιφαλτσοι τραγουδουν τη 2η ???

δεν ξερω αν σας εχει τυχει...

Γενικα ειναι λιγο παραξενη η φαση..και απροβλεπτη.

Τυχεροι οι εξ αρχης αντιλαμβανομενοι παντως...(τις 2ες)

 
Νομιζω οτι ειναι πολυ πιο δυσκολα τα σωστα δευτερα απο τα πρωτα. Εχει τυχει να γνωρισω τραγουδιστες που απο ταλεντο και ενστικτο τραγουδουν εκπληκτικα πρωτα, αλλα επειδη οπως προειπε καποιος φιλος τα δευτερα απαιτουν και καποιες γνωσεις αρμονιας, να μη μπορουν να κανουν δευτερα. Επισης εχω γνωρισει μουσικους που κανουν πολυ σωστα δευτερα, αλλα λογω "μετριας" χροιας, να μη μπορουν να κανουν πρωτα. Παντως σιγουρα, τα καλα δευτερα δινουν πολυ σε μια μπαντα, αρκει να υπαρχουν σωστα πρωτα για να μπορουν να πατησουν τα δευτερα φωνητικα.

 
JIMMYPAP είπε:
. Επισης εχω γνωρισει μουσικους που κανουν πολυ σωστα δευτερα, αλλα λογω "μετριας" χροιας, να μη μπορουν να κανουν πρωτα.
+1

Μερικοί τα έχουν κάπως "αυτόματα" τα δεύτερα, αλλά μαθαίνονται κιόλας, όπως τόσα άλλα πράγματα.

Φυσικά άμα είσαι και αστέρι πρώτη και έχει και φωνή βεντούζα είναι συγκλονιστικό :)

Ακούστε μετά το 1:30 το σιγόντο της Μαρινέλλας στη Μπέλλου :o


 
Ειπαμε αν εισαι ΜΕΓΑΛΟΣ τραγουδιστης (οχι μονο...αισθαντικος ,με καλη χρεια και....εκφραστικοτητα αλλα ΜΕΓΑΛΟΣ τραγουδιστης),τις δευτερες τις κανεις για ΠΛΑΚΑ...ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΠΟΡΕΙΣ να κανεις δευτερες απλα δεν εισαι.

ΟΛΟΙ οι μεγαλοι Ελληνες τραγουδιστες απο τον Καζαντζιδη & τη Μαρινελλα  ,μεχρι τον Γονιδη και τη Μαραγκοζη ως την Αλεκιου & την Πιτσα Παπαδοπουλου  κανουν τρομερες δευτερες.

 
Οι δευτερες ειναι μεγαλη μαγκια, Οντως ολοι οι τραγουδιστες (κατα τη γνωμη μου κ οι μουσικοι) οφειλουν να εχουν μια ανεση στο κανουν αλλα κι αυτο ειναι καθαρα εγκεφαλικο κ δεν εχει σχεση με την εκταση η τις φωνητικες ικανοτητες του τραγουδιστη.

Επισης μεγαλη ειναι η διαφορα καποιου που θα σου δωσει τη βασικη δευτερη με αυτου που θα δομησει μια υπερδιαγαλαξιακη δευτερη που θα σ' αφησει με το στομα ανοιχτο!!

Για μενα εκει ειναι ολο το νοημα, το να πειραματιζεσαι ωστε να βγαλεις μια μελοδικη γραμμη που σε καμια περιπτωση δεν περιμενει ο αλλος να ακουσει

 
Ακριβώς..... (και τη Λίτσα Διαμάντη βεβαίως βεβαίως όπως και τον Νταλάρα).

Πάντως μου έκανε εντύπωση η έκφραση ημιφαλτσοι (όπως λέμε ημιάρβυλο ?)

Xτες είχε Simon & Garfankel στην TV και ξύπνησα την κόρη μου στην οποία κάνω μαθήματα φωνητικής, να πάρει μιά ιδέα......

 
studio54GR είπε:
Πάντως μου έκανε εντύπωση η έκφραση ημιφαλτσοι (όπως λέμε ημιάρβυλο ?)
Ετοιμαζομουν να το γραψω κ εγω αλλα εχει χυθει πολυ ψηφιακο μελανι εδω γι αυτο οποτε ας το παρει το ποταμι...

 
sorry για το οφτοπικ, αλλα η μαρινελλα ειναι σαν να εχει παρει προζακ....! :)

 
Εν τω μεταξύ είχα μια απορία. Όταν κάνεις δεύτερη φωνή συνήθως πως επιλέγεις τη γραμμή αυτή;

Να τραγουδάς μια 3η πάνω ή κάτω ή μια 2η; Πέμπτες; Οκτάβα;

Υπάρχει κάποιος κανόνας;

Αυτό όταν ακολουθάς επ ακριβώς τη μελωδία της βασικής φωνής.

 
Evilnye είπε:
Εν τω μεταξύ είχα μια απορία. Όταν κάνεις δεύτερη φωνή συνήθως πως επιλέγεις τη γραμμή αυτή;

Να τραγουδάς μια 3η πάνω ή κάτω ή μια 2η; Πέμπτες; Οκτάβα;

Υπάρχει κάποιος κανόνας;

Αυτό όταν ακολουθάς επ ακριβώς τη μελωδία της βασικής φωνής.
Aναλογα την κλιμακα στην οποια κινειται η πρωτη φωνη.

Οταν ειναι ελασσων συνηθως 3η πανω.Συνηθως.

Οταν ειναι μειζονα,δυσκολευει το πραμα και ειναι θεμα επιλογης,αντιληψης

και αισθητικης πολλες φορες.

 
Υπάρχουν τρομερές επιλογές για τις δεύτευρες φωνές... Μπορούν πρώτη και δεύτερη να ξεκινάν από την ίδια νότα και η μία να ανεβαίνει η άλλη να κατεβαίνει πχ....

Μπορούν επίσης οι δεύτερες φωνές να δημιουργούν διάφορα διαστήματα με την πρώτη, οι μικρές τρίτες να γίνονται μεγάλες, και μετά πέμπτες, και μετά πάλι τρίτες, και πάει λέγοντας...

Δεν είναι το πιο εύκολο άθλημα, αλλά βρίσκομαι ακριβώς σε κάτι τέτοιες αναζητήσεις αυτόν τον καιρό και διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει κανόνας πουθενά... Όπως δεν υπάρχει κανόνας για την πρώτη μελωδία, έτσι δεν υπάρχει και για την δεύτερη...

Μεγάλο σχολείο σε αυτό το θέμα είναι οι Beatles που αναφέρθηκαν, αλλά και πολλοί άλλοι όπως οι Floyd, οι Queen ή οι μαύρες μουσικές...

 
Γι αυτό τόνισα το όταν ακολουθείς ακριβώς τη μελωδία της βασικής φωνής. Κατά τ άλλα όπως όταν συνθέτεις πολλές φωνές πολλά μπορεί να κάνει η κάθε φωνή.

 
Ναι, αλλά το να ακολουθείς πιστά την μελωδία της πρώτης φωνής είναι κλισεδάκι, ρε συ... ;D Και φαίνεται (ακούγεται) σαν να κάνεις δεύτερες "από ανάγκη"... :P

Δεν λέω ότι είμαι άνετος στο να κάνω όλα αυτά που ανέφερα πριν, αλλά δεν είναι πολύ πιο όμορφο να υπάρχει φαντασία στις δεύτερες φωνές; Μη με πεις δε σφωνάς; Ε; ;D

Πάντως ακόμα και μια τρίτη πάνω (ή κάτω) όταν είσαι θέλει προσοχή, γιατί αυτή η τρίτη είναι σίγουρο ότι θα αλλάζει συνέχεια από μικρή σε μεγάλη, ανάλογα με τον οπλισμό... ;)

Έντιτ: Τι γράφω πάλι ο αγουροξυπνημένος μάναμ'!

 
kultura είπε:
Ναι, αλλά το να ακολουθείς πιστά την μελωδία της πρώτης φωνής είναι κλισεδάκι, ρε συ... ;D Και φαίνεται (ακούγεται) σαν να κάνεις δεύτερες "από ανάγκη"... :P
Κλισεδάκι αλλά does the trick ;)

Και όταν ακόμα μαθαίνεις νομίζω ξεκινάς απ' τα εύκολα και πας σιγά σιγά. Όπως και να χει θα τα βρούμε κάπως :D

Έντιτ: Τι γράφω πάλι ο αγουροξυπνημένος μάναμ'!
Ξενύχτησες στο διάβασμα; :P

 
Evilnye είπε:
Κλισεδάκι αλλά does the trick ;)

Και όταν ακόμα μαθαίνεις νομίζω ξεκινάς απ' τα εύκολα και πας σιγά σιγά. Όπως και να χει θα τα βρούμε κάπως :D
Μαζί σου, δε λέω...

Ξενύχτησες στο διάβασμα; :P
Εχμ... Λες και δεν με ξέρεις... ;D

 
kultura είπε:
Ναι, αλλά το να ακολουθείς πιστά την μελωδία της πρώτης φωνής είναι κλισεδάκι, ρε συ... ;D Και φαίνεται (ακούγεται) σαν να κάνεις δεύτερες "από ανάγκη"... :P
ακριβώς έτσι, αν απλά ανεβάζεις μια τρίτη, τότε η 2η φωνή δεν προσφέρει πολλά, σκοπός έιναι η δεύτερη να "περιπλέκεται" με την πρώτη, πιστεύω το κατάφερναν καλά οι Κατσιμιχαίοι

θυμάμαι η πρώτη φορά που κατάλαβα την τεράστια σημασία της δεύτερης ήταν στο παρακάτω τραγούδι

[flash=200,200]


επίσης θεωρώ πως μεγάλο σχολείο για τη δεύτερη φωνή αποτελούν τα τραγούδια των Abba

 
gdevelek είπε:
επίσης θεωρώ πως μεγάλο σχολείο για τη δεύτερη φωνή αποτελούν τα τραγούδια των Abba
Μέσα! Η ποπ σκηνή έχει και αυτή πολύ ψωμί σε αυτόν τον τομέα, αν και πολλοί το παίζουμε "ροκάδες" και τη σνομπάρουμε... ::)

 
gdevelek είπε:
ακριβώς έτσι, αν απλά ανεβάζεις μια τρίτη, τότε η 2η φωνή δεν προσφέρει πολλά, σκοπός έιναι η δεύτερη να "περιπλέκεται" με την πρώτη, πιστεύω το κατάφερναν καλά οι Κατσιμιχαίοι

θυμάμαι η πρώτη φορά που κατάλαβα την τεράστια σημασία της δεύτερης ήταν στο παρακάτω τραγούδι

[flash=200,200]


Μεγάλε απο το στόμα μου το πήρες για τους Κατσιμίχα! Και τι κομματάρα το Easy Lover, τα σπάει!

 
kultura είπε:
Μέσα! Η ποπ σκηνή έχει και αυτή πολύ ψωμί σε αυτόν τον τομέα, αν και πολλοί το παίζουμε "ροκάδες" και τη σνομπάρουμε... ::)
μα στην pop έχει μεγαλύτερη σημασία και ρόλο η 2η, χρειάστηκαν 2η οι Zeppelin ή οι Doors...;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top