Περί δομής τραγουδιών

Ok, me go first.

Dreams. Ο βασικός κύκλος του κομματιού έχει ως εξής:

- 8 μέτρα εισαγωγή.

- 16 μέτρα verse

- 12 μέτρα pre-chorus

- 16 μέτρα chorus

- 8 μέτρα guitar solo

Εισαγωγή: μπάσο και διακριτικό Rhods παίζουν τη βασική αρμονία, κιθάρα ηλεκτρική παίζει μικρές φράσεις που στην πορεία-και σε παραλλαγές-θα γίνουν αντίστιξη στην φωνή. Η αρμονία είναι F-G, ένα μέτρο το καθένα και παραμένει ίδια για όλα τα υπόλοιπα μέρη μέχρι και το chorus.

Verse: μπάσο, Rhodes και τύμπανα συνεχίζουν όπως πριν. Το τετράστιχο χωρίζεται σε 2 δίστιχα, το καθένα από 8 μέτρα. Οι 3 πρώτοι στίχοι ξεκινούν στο δεύτερο beat του μέτρου-ασθενές-ο τελευταίος στο πρώτο-ισχυρό. Αυτό, αγαπητοί μου φίλοι, σημαίνει ΕΜΦΑΣΗ.Listen carefully λέει η Stevie σε εκείνο το σημείο. Και το εννοεί. Τα τύμπανα τονίζουν διακριτικά την αρχή κάθε δίστιχου, ανά 8 μέτρα, με crash στο πρώτο beat.

Pre-chorus: Τα τύμπανα αλλάζουν με τρόπο που δεν μπορώ να καταλάβω...παίζει ταμπούρο μαζί με βαθύ? Δεν ξέρω, ας μας πει κάνας ντράμερ. Η αρμονία ίδια, η κιθάρα παίζει για πρώτη φορά αρπισμούς με ξεκάθαρο ρυθμό. Προστίθονται νέα layers, κάτι σαν vibes δεξιά και backing vocals που τραγουδούν αντιστικτικά.Εχουμε ξεκάθαρα ένα νέο μέρος στο κομμάτι, που οδηγεί στο...

Chorus: Πρώτη φορά απολύτως ξεκάθαρο και εμφατικό downbeat από την φωνή...Thunder only happens...στα αριστερά μπαίνει ακουστική strumming, κάτι σαν organ παίζει ακόρντα και μια χαρακτηριστική φράση μέτα το τέλος κάθε στίχου. Η φωνή εναρμονίζεται από backing vocals. Τα τύμπανα μαρκάρουν με breaks και crash κάθε 4μετρο-και όχι 8μετρο όπως πριν.Η αρμονία, το μπάσο και το Rhodes, όπως πριν.

Guitar solo: Το texture ξαναγυρνάει σε αυτό της εισαγωγής.Η κιθάρα παίζει 2 4μετρες φράσεις.Η πρώτη σε F G G F , η δεύτερη σε Am G G F. Εχουμε δηλαδή αλλαγή αρμονικού ρυθμού και ένα νέο ακόρντο. Το μπάσο αλλάζει οκτάβα και για πρώτη φορά βάζει κάποια από τα ακόρντα σε άρσεις. Το κομμάτι από κει πέρα, επαναλαμβάνει λίγο πολύ τα ίδια, απαραίτητο στοιχείο για μια "εύπεπτη επιτυχία" που είπε και ο Δημήτρης.?

Συμπερασματικά λοιπόν, κάθε μέρος μαρκάρεται με την προσθήκη στοιχείων, με διαφορετική χρήση των ισχυρών και ασθενών σημείων του μέτρου, πάντα με ξεκάθαρη στόχευση προς την κορύφωση, δηλαδή το chorus.

Μια παρατήρηση για τους φίλους κιθαρίστες...αν παίξετε την μελωδία της φωνής στο verse στην κιθάρα και καταφέρετε να την φραζάρετε όπως η Stevie-είναι κάπως behind the beat- το αποτέλεσμα θα θυμίζει πολύ Larry Carlton. Αξίζει μια προσπάθεια.?

 
Ωραίο θέμα.

 Όταν διασκευάσαμε το κομμάτι πάντως (που παρεπιπτόντως είναι αριστούργημα) τσακωνόμασταν με τον μπασίστα γιατί ήθελε να το διανθίσει με έξτρα νότες. 

 
 Όταν διασκευάσαμε το κομμάτι πάντως (που παρεπιπτόντως είναι αριστούργημα) τσακωνόμασταν με τον μπασίστα γιατί ήθελε να το διανθίσει με έξτρα νότες. 
Ελπίζω να τον έστειλες σπίτι να γράψει 100 φορές "Δεν ζωγραφίζουμε μουστάκια στην Μόνα Λίζα".

 
Συμπερασματικά λοιπόν, κάθε μέρος μαρκάρεται με την προσθήκη στοιχείων, με διαφορετική χρήση των ισχυρών και ασθενών σημείων του μέτρου, πάντα με ξεκάθαρη στόχευση προς την κορύφωση, δηλαδή το chorus.




είναι αυτό που λεω και φωνάζω (και εφαρμόζω σ αυτά που φτιάχνω). Κάθε καινούργιο μέτρο πρέπει να έχει κάτι καινούργιο, και τότε ακόμα και το πιό απλό να έχεις γράψει, φεύγει η μονοτονία, (ιδίως στο συγκεκριμένο αν κάνεις isolate το μπάσο και τα τύμπανα θα πεθάνεις στο χασμουρητό), γεμίζει η σκηνή και καταλαβαίνεις ότι κάποιος δούλεψε πάνω σ αυτό.

Pre-chorus: Τα τύμπανα αλλάζουν με τρόπο που δεν μπορώ να καταλάβω...παίζει ταμπούρο μαζί με βαθύ?




1.47. Ναι. Εναλλακτική έκδοση από τον deluxe δίσκο.

Πάντως εγω αν είχα λόγο θα επέμενα τουλάχιστον για έστω 2 beats fills μεταξύ του κάθε verse. Εδω το πρώτο fill έρχεται στο 2.11 και είναι πολύυ μακρυά.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
"I sat down on the bed with my keyboard in front of me," continues Nicks. "I found a drum pattern, switched my little cassette player on and wrote 'Dreams' in about 10 minutes. Right away I liked the fact that I was doing something with a dance beat, because that made it a little unusual for me."[4]

When Nicks played the song to the rest of the group, "They weren't nuts about it. But I said 'Please! Please record this song, at least try it'. Because the way I play things sometimes... you really have to listen." The band recorded it the following day. Only a basic track was recorded at Sausalito. Recording assistant Cris Morris remembers that "all (they) kept was the drum track and live vocal from Stevie – the guitars and bass were added later in Los Angeles."[4] Christine McVie described the song as having "just three chords and one note in the left hand" and "boring" when Nicks played a rough version on the piano. McVie changed her mind after Buckingham "fashioned three sections out of identical chords, making each section sound completely different. He created the impression that there's a thread running through the whole thing."[4]

 
Τα τύμπανα αλλάζουν με τρόπο που δεν μπορώ να καταλάβω...παίζει ταμπούρο μαζί με βαθύ? Δεν ξέρω, ας μας πει κάνας ντράμερ.


Όπως το ακούω, μάλλον μαζί με τομ. Όμως ναι, η γενική ιδέα είναι ίδια.

Να προσθέσω πως βρίσκω την προσέγγιση του Fleetwood - όχι μόνο σε αυτό το κομμάτι αλλά σε όλο το Rumours και σε άλλα κομμάτια/δίσκους τους - σχεδόν ιδιοφυή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδω το πρώτο fill έρχεται στο 2.11 και είναι πολύυ μακρυά


Ίσα ίσα και ΠΟΛΥ είναι.

Κανονικά τα ντραμς έπρεπε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνουν fills .

Να έτσι:







?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
, "They weren't nuts about it. But I said 'Please! Please record this song, at least try it'. 


Σ.Σ. σίγουρα την είχανε και ....(αντε να πω ευγενικά) γραμμένη, καθώς οι παλιουρες μακ εκείνη την εποχή ήταν ο πνιγμένος απ τα μαλλιά πιάνεται και η καρριέρα τους όδευε στον υπόνομο, οπότε ...τι μας λέει μωρε κι αυτή και μας πρήζει...

Πού να΄ξεραν....

Κανονικά τα ντραμς έπρεπε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνουν fills .


τότε ρε θείο, γιατί κάθε φορά που ανεβάζω ένα άσθμα έρχεται ο ψηλός (ο φούτζιος τελοςπάντων) και με κράζει που το τύμπανον είναι μονότονον?

Κανονικά τα ντραμς έπρεπε να ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνουν fills .




τα ντραμς απαγορεύονται να κάνουν fills, τα μπάσα απαγορεύονται να παίζουν πάνω από δυο νότες.....

life sucks....

 
life sucks..


But music is beautiful.

γιατί κάθε φορά που ανεβάζω ένα άσθμα έρχεται ο ψηλός (ο φούτζιος τελοςπάντων) και με κράζει που το τύμπανον είναι μονότονον?


Γιατί τα ντραμς σου δεν ακούγονται σαν να παίζει ντράμερ αλλά προγραμματιστής.

Ντραμς κΣερεις να παίζεις btw?

 
Γιατί τα ντραμς σου δεν ακούγονται σαν να παίζει ντράμερ αλλά προγραμματιστής.

Ντραμς κΣερεις να παίζεις btw?




αφού είναι προγραμματιστής

μαλλον όχι - δεν δοκίμασα ακόμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αφού είναι προγραμματιστής

όχι - δεν δοκίμασα ακόμα


Εμ εκεί είναι το πρόβλημα.

Πρέπει να είσαι ντράμερ για να προγραμματίζεις σαν ντράμερ ώστε να ακούγεται σαν να παίζει ντράμερ ?

Μη ξεχνάς ότι ακόμα και στα 80s που τα μισά άλμπουμ είχαν μόνο Linn Drum .... ντράμερ τα προγραμμάτιζαν.

 
Ποτε δε μου αρεσε το beat του BJ




Γιατι μας το λες?

Σε ΡΩΤΗΣΕ κανεις? ?

Αρεσε σε 100.000.000 ανθρωπΟΙ ΣΙΓΟΥΡΑ παντως (τοσες ειναι περιπου οι πωλησεις του αλμπουμ) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοιτα να δεις εχω την αποψη οτι το μπητ δεν πρεπει να ειναι μονοτονο και μου βαζεις ως παραδειγμα το  bj.

Ειναι λογικο συνεπως να απαντήσω οτι δεν μου αρεσε ως μονοτονο.

Δεν με ρωτησε κανεις αλλα ερχεται απο μονο του ως απάντηση.

 
McVie changed her mind after Buckingham "fashioned three sections out of identical chords, making each section sound completely different.
Παρ'όλο που οι Fleetwood Mac δεν μου αρέσουν, πάντα θαύμαζα τον Lindsey και τους παρακολουθούσα εξαιτίας του. Το ένστικτό μου με δικαιώνει. Και σπουδαίος περφόρμερ με υπέροχα άσχημη κιθάρα. 

Θα ήθελα πολύ αν ειχα χρονο και ικανότητες, να αναλύσω τέτοιου ειδους "αόρατες ευφυίες" σε αγαπημενα τραγουδια. Προς το παρόν ξαναακουσα το αρχικό παρΑδειγμα του θρεντ μετά από τις επισημάνσεις του Σπυρου. Και τον ευχαριστώ γιατί μας παραδίδει μίνι σεμινάρια, χωρίς αυτό το θρεντ, θα περνούσε απαρατήρητο το κομμάτι μπροστά απο τ' αυτιά μου.

 
αν σου αρέσει τόσο (δικαίως) αν θες να σου δανείσω τους προσωπικούς του δίσκους. Είναι όντως πολύ καλοί.

 
δίσκους
Δεν έχω πικάπ

Δεν έψαξα ποτέ περισσοτερο γιατί η μουσική τους-πλην εξαιρεσεων- δεν ειναι του γούστου μου και υπεθεσα ότι εκει θα κινούνταν και solo. Από προκαταληψη δηλ.

 
Δεν έχω πικάπ

Δεν έψαξα ποτέ περισσοτερο γιατί η μουσική τους-πλην εξαιρεσεων- δεν ειναι του γούστου μου και υπεθεσα ότι εκει θα κινούνταν και solo. Από προκαταληψη δηλ.


σε άυλη μορφή τα έχω.

δεν κινούνται τα σολο του προς μακ μεριά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top