Παίξιμο κιθάρας και φυσική καταπόνηση

Απλά δεν σου έχει γίνει δεύτερη φύση να κλείνεις το vol pot ασυναίσθητα, όπως πχ κλείνεις το στόμα σου όταν τελειώσεις αυτό που έχεις να πεις.

Φταιει και ότι παίζεις με άλλες κιθαρες και όχι στρατ που έχει το pot στη θέση που πρέπει.

Φταιει και ότι παίζεις με υπερβολικό gain.

Και μια πρόταση.

Αν παίζεις σε καθαρό ενισχυτή, που έτσι νομίζω κάνεις, φροντίσε να έχεις δύο στάδια gain από τα πετάλια σου.

Όχι χρησιμοποιοντας τα ξεχωριστά, αλλά στη σειρά. Πχ ενισχυτής clean, πατάς το δευτερο έχεις drive, πατάς και το πρωτο (boost) και έχει περισσότερο drive με sustain για σόλο πχ. Εγώ το επιτυγχάνω αυτό με ένα πετάλι γιατί έχω crunchy-drive ενισχυτή και με το πετάλι (ts για boost) πάω στο dist. Ταυτοχρονα με το vol pot μπορώ να πάω από το crunchy-drive στο punchy clean και με πατημένο το πετάλι, από το dist στο punchy crunchy-drive.

Τα ονομαζω αυθαιρετα "punchy" γιατι εχει πολυ διαφορετικη χροια το clean απο drive ενισχυτη με κομμενο vol pot κιθαρας, απο οτι τερμα vol pot σε clean ενισχυτη (αυτα τα clean, τα δευτερα, ειναι για τους τζαζιστες ? )
Σημειωση: clean boοster (micro amp) always on στην αρχη για ογκο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και πιστεύω ότι έτσι και sensors να βάλει θα έχει πρόβλημα.

Αλήθεια και με τους διπλούς δεν κάνει καθόλου θόρυβο με τόσο gain?

Φύσημα τουλάχιστον θα έχει πιστεύω και με κλειστό το pot της κιθάρας 

 
οι Lace Sensors ειναι οτι καλυτερο και σοφα τους εχεις επιλεξει.

ακου και τον @Spyros Delta τι ΗΧΑΡΑ βγαζει με αυτους στα βρωμικα οταν παιζει με strat
Καλα σε αυτο ευθυνεται εκτος απο το οτι ο ανθρωπος παιζει  πεντακάθαρα..το γαμάτο patch που εχει φΚιάσει στην πεταλιέρα του!!!!

Είχα πάρα πολύ hum, αισθητό την ώρα που παίζω. 


walk.mp3 535 kB · 42 downloads

Στα λαιβ με ηχολήπτες και μηχανήματα, δεν έχω θόρυβο, συνήθως, αλλά σε κάποια μαγαζιά που παίζω γίνεται το έλα να δεις. Δεν μπορώ να κλείνω πάντα το vol όταν δεν παίζω. Είναι άλλος ένας μεγάλος μπελάς προστιθέμενος στους υπόλοιπους. Γιαυτό δεν προτιμώ τους μονούς, πλέον, για τη δουλειά αυτή, ενώ έχουν μακράν τον καλύτερο ήχο.
Oντως αυτο το hum ειναι ανυπόφορο...εχεις κανει shielding;(Σωστο....δηλαδη μετρημενο με πολυμετρο...μολις κουμπωνει το pickguard να κλεινει ο κλωβος Faraday και να καταληγουν ολα στη γείωση.Σε εμενα ειδα τεραστια διαφορα που ειχα θεματα με hum...δεν ειναι η πηγη του προβληματος...συνηθως ειναι απο εξωτερικους παραγοντες...ομως το απομονωνει μια χαρα η τελοσπαντων σε επιπεδα πολυ ανεκτα...οπως ειπε και ο Σπυρος σε φαση να μην περναει στον ενισχυτη η να μη γινεται της κακομοιρας οταν δεν παιζεις...)Διαφορετικα δοκιμασε να κοψεις λιγα πριμα απο το eq η μηπως υπαρχει καποιο αλλο σημειο στο χωρο που να εχεις λιγοτερο hum...ενα ελαφρυ noise gate...(δε συνεχιζω...γιατι βγαινω off topic)

 
Και πιστεύω ότι έτσι και sensors να βάλει θα έχει πρόβλημα.

Αλήθεια και με τους διπλούς δεν κάνει καθόλου θόρυβο με τόσο gain?

Φύσημα τουλάχιστον θα έχει πιστεύω και με κλειστό το pot της κιθάρας 


Με διπλους και με noisrless δεν έχω καθόλου θόρυβο, ούτε με vol κλειστό. 

Φταίνε τα ρεύματα, και όχι το σεταπ. Σε άλλο χώρο δεν έχω θόρυβο ούτε με μόνους.

Χθες έπαιξα σε καθαρό ενισχυτή (laney cub 8) και είχα ένα rat για γκάζια, ένα odr για medium gain, και ένα ts μπροστά για boost. Άλλες φορές παίζω με δικαναλο, όπως στην προηγούμενη πρόβα (με το smoke on the water), και βάζω μόνο ένα od μπροστά για boost.

IMG_20211213_133415.jpg

Shielding δεν έχω κάνει σε καμία κιθάρα. Πρέπει, αλλά με τους διπλούς δεν έχω θέματα, αρα το αφήνω για μετά...

 
Καλα σε αυτο ευθυνεται εκτος απο το οτι ο ανθρωπος παιζει  πεντακάθαρα..το γαμάτο patch που εχει φΚιάσει στην πεταλιέρα του!!!!
Το patch ειναι απλη αντιγραφη αυτου που κανω στο κανονικο ενισχυτη και στα κανονικα πεταλια.

 

Με διπλους και με noisrless δεν έχω καθόλου θόρυβο, ούτε με vol κλειστό. 

Φταίνε τα ρεύματα, και όχι το σεταπ. Σε άλλο χώρο δεν έχω θόρυβο ούτε με μόνους.
Ε τοτε τι συζηταμε για αλλαγη μαγνητων κλπ?
Θα πας να αλλαξεις μαγνητες για να παιζεις σε χωρο που εχει προβλημα? Σκεψου να διορθωσεις το χωρο (αν ειναι δικος σου).

 

Χθες έπαιξα σε καθαρό ενισχυτή (laney cub 8) και είχα ένα rat για γκάζια, ένα odr για medium gain, και ένα ts μπροστά για boost.
Αλλο ειπα. Αν καταλαβα καλα, πατας αλλο πεταλι για dist και αλλο για drive.
Ειπα να πατας επιπλεον πεταλι για να ανεβαζεις επιπεδο gain. Οχι να βγαζεις off το προηγουμενο.
Αυτο θελει σωστη ρυθμιση στο gain του καθε ενος, γιατι το ενα συμπληρωνει το αλλο.

Και φυσικα δεν χρειαζεται τοσο πολυ gain.

Eγω πχ το sustain το παιρνω απο το ts που εχω στην αρχη. To drive μου (του ενισχυτη στη δικη μου περιπτωση) δεν εχει πολυ gain.
 

 
Μήπως πρέπει να ξεκουραζομαι πριν την πρόβα/λάιβ? Την προηγούμενη να παίζω λίγο ή πολύ?
Το μόνο που φταίει είναι ότι κουράζεις το χέρι σου παραπάνω από όσο μπορεί/ προλαβαίνει να αναρρώσει.

Ως αρσιβαρίστας έχω τα ίδια προβλήματα, ναι μεν το χέρι μου και τα δάκτυλα μου είναι ΠΟΛΥ πιο γερά από το μέσο άνθρωπο το οποίο είναι και μεγάλο πλεονέκτημα παικτικά, όταν όμως έχω κάνει βαριά προπόνηση το παίξιμο μου είναι impared και τα δάκτυλα δεν πετάνε σε legato πχ. ενώ είναι το φόρτε μου.

Το πρόβλημα υπάρχει κυρίως στο αριστερό και όχι στο δεξί.

Οι μυς κουράζονται από την επαναλαμβανόμενη κίνηση όπως και οι τένοντες, αν δεν τους ξεκουράζεις δεν θα μπορείς να αποδώσεις στο μέγιστο. Το ίδιο συμβαίνει όταν είσαι από ύπνο και είσαι ακόμα κρύος.

Ps. Δεν υπάρχει κάτι να "βάλεις", "πάρεις" το οποίο θα κάνει undo την καταπόνηση και τα "χιλιόμετρα" που έχεις γράψει.

 
Κατάλαβα τι λες. Το έκανα πριν χρονια αυτό. Είχα σε όλα λίγο gain και το ένα συμπλήρωνε το άλλο.

Τώρα εάν παίζω κομμάτι με gain, δουλεύω το rattler. Εάν θέλω με λιγότερο δουλεύω το odr. Και στις δυο περιπτώσεις ρίχνω vol στα ρυθμικά και ανοίγω για σολο, ή δουλεύω τέρμα vol στα ρυθμικά και ανοίγω το ts για σολο.

Οι μυς κουράζονται από την επαναλαμβανόμενη κίνηση όπως και οι τένοντες, αν δεν τους ξεκουράζεις δεν θα μπορείς να αποδώσεις στο μέγιστο.


Με τους τένοντες του αριστερού έχω θέμα. Πριν ενα μήνα είχα τενοντίδες από τον ώμο (μακρά κεφαλή δικεφάλου), μέχρι και στον πήχη που επηρρέαζε και το σφίξιμο των χεριών. Πληρώνω παλιές αμαρτίες με τα γυμναστήρια...

 
Μπορείς να κάνεις stretching τα δάκτυλα και το δικέφαλο για να λυθεί λίγο αλλά μην περιμένεις θαύματα, μια ελαφριά ανακούφιση. Το βράδυ πριν να πέσεις για ύπνο είναι η καλύτερη ώρα και όχι ακριβώς πριν το activity.

Η κιθάρα γενικά απαιτεί ΑΘΛΙΑ στάση σώματος και μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει, αλλά γουστάρουμε ?

 
Με  αδικΑς αφεντικο , λατρευω strat!

(αν και ΦΥΣΙΚΑ δεν ισχυει οτι οι tele εχουν μεγαλυτερο tension απο τις strat ,καθε κιθαρα εχει το...tension που τις δινεις με το σεταρισμα που επιλεγεις)
Φυσικα.
Δεν ειπα strat για το tension συγκεκριμενα.
Απλα επειδη ειναι το τελειο οργανο.
Και ο Λεωνιδας εκανε τη δοκιμη του στην αρχη  και μετα εφτιαξε το καλο οργανο χωρις τα προβληματα του πρωτου.
Οτι σχεδιαστηκε μετα απο αυτο (απο οποιονδηποτε κατασκευαστη), ηταν απλα για εμπορικους λογους. Δουλεια να'χουμε. ?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτι βασικό που ξέχασα,

το ύψος που κρεμάς την κιθάρα είναι πολύ σημαντικό στο minimisation της "ζημιάς", όπως και το πάχος του μπράτσου.

 
Δεν την έχω χαμηλά. Το neckplate ακουμπά το φάλι μου. Το αριστερό χέρι έχει γωνία λίγο μεγαλύτερη από ορθή, περί τις 100-110 μοίρες. 

Το πάχος εάν είναι παχύ είναι πιο κουραστικό?

 
Επισης, κατα την ωρα της μελετης, η σταση του σωματος και η θεση (γωνια) του οργανου πανω στο σωμα, ειναι πολυ σημαντικο θεμα.
Ενα λαθος που βλεπω σε πολλους, ειναι οτι οταν καθονται, βαζουν την κιθαρα στο δεξι ποδι και καθονται και σταυροποδι για μουρη και καμπουριαζουν και μπροστα για να μπορουν να παιξουν.
Καμια σχεση δηλαδη με το στησιμο που εχει ενας κιθαριστας που παιζει λαιβ ορθιος.
Πρεπει η σταση του σωματος και η θεση (γωνια) του οργανου πανω στο σωμα να ειναι ακριβως ιδια με αυτη που εχουμε οταν παιζουμε λαιβ.

Και να φοραμε και τη ζωνη οταν καθομαστε.
Η ζωνη βοηθαει για να βλεπουμε και οτι βρισκεται στο σωστο υψος η κιθαρα στο σωμα μας οταν καθομαστε. Αν χαλαρωνει η ζωνη στην πλατη  μας, σημαινει οτι η κιθαρα ειναι ψηλα.

Φυσικα αυτο δημιουργει και προβλημα στο performance.

Αν μελεταει καποιος ωρες καθιστος σε αλλη θεση το οργανο πανω του και μετα παει να παιξει ορθιος, τα βρισκει σκουρα.

Ενα κολπο ειναι να σταθεις ορθιος, με την κιθαρα κανονικα οπως παιζεις λαιβ, και να κατσεις χωρις να αλλαξεις καθολου την θεση της κιθαρας πανω στο σωμα.
Εγω πχ οταν καθομαι, την κιθαρα την εχω αναμεσα στα ποδια, οπως οταν ειμαι ορθιος, και στηριζεται ελαφρα στο αριστερο ποδι και οχι στο δεξι.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ειπα strat για το tension συγκεκριμενα.


οχι εσυ,αλλος το ειπε παραπαΝΟΥ ?

Απλα επειδη ειναι το τελειο οργανο.


σιγουρα ΜΕΤΑ την tele ειναι η καλυτερη κιθαρα που εχει κατασκευαστει ?

Και ο Λεωνιδας εκανε τη δοκιμη του  στην αρχη το οργανο με τον ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΗΧΟ  και μετα εφτιαξε ενα ΠΟΛΥ  καλο οργανο για τους ΦΛΩΡΟΥΣ που νομιζαν οτι το  πρωτο δεν εφτανε γιατι θελαμαΝΕ τρεμουλΙεσ.

Δυστυχως ομως δεν ειχε τον ιδιο καλο ηχο. 

Καλο ομως ειναι...το παιζει και Τζιμυς ο Χεντριξ, ο Ερικος ο ΚλαΦτον και ο Μπαμπης ο Σουγιας 


κορεκτεΝτ ?

εξω απο την πλακα ποτε μου δεν χρειάστηκα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κατι παραπανω απο μια tele και μια strat .?

Το πάχος εάν είναι παχύ είναι πιο κουραστικό?


αυτο το ξερεις μονο ΕΣΥ.

εμενα τα λεπτα μπρατσα με κουραζουν πολυ.

εξαρταται και τι/πως παιζεις βεβαια. 

 
οχι εσυ,αλλος το ειπε παραπαΝΟΥ ?

σιγουρα ΜΕΤΑ την tele ειναι η καλυτερη κιθαρα που εχει κατασκευαστει ?

κορεκτεΝτ ?

εξω απο την πλακα ποτε μου δεν χρειάστηκα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κατι παραπανω απο μια tele και μια strat .?
Δεν στα λεω εγω?

Τους εχεις καταστρεψει ολους.

 
Ο ορισμός της πλύσης εγκεφάλου. Εγώ δεν ήξερα καν τι σημαίνει telecaster όταν γραφτηκα στο φόρουμ. Μια ταπεινή epi les paul είχα.  Τις στρατοκαστερ μόνο ήξερα, και τις τελεκάστερ τις έβλεπα καμια φορά και μου φαίνονταν απόκοσμο το όλο σκηνικό. Σχεδόν τριτοκοσμικές καταστάσεις μου θύμιζαν, ειδικά εκείνες με φυσικό ρελικ.

Τα υπόλοιπα έιναι γνωστά...

η αληθεια ειναι οτι τωρα τελευταια ξαναπερνάω ερωτα με τη strat


Και εγώ τις παίζω παραπάνω τελευταία. Εάν η μία είχε humfree μαγνήτες, θα την χρησιμοποιούσα τόσο σε live όσο και σε παραγωγές. Σπίτι έχω πολύ θόρυβο στον βρώμικο ήχο. Την κιθάρα με τους p90 την παίζω μονο βράδυ και μονο με καθαρό ήχο, καθως έχει ακόμα περισσότερο θόρυβο.

Γιαυτό σκέφτομαι να ξηλώσω τους 57/62 (είναι υπερβολικά καθαροί για τα γούστα μου) και να βάλω ένα σετ lace gold.

 
Το πάχος εάν είναι παχύ είναι πιο κουραστικό?
Εννοεις το μπρατσο?
Δεν εχω καταληξει μεχρι σημερα.
Εμενα προσωπικα νομιζα με βολευουν τα medium thin. Αλλα και στα πιο χοντρα μπρατσα αν μου αρεσει το οργανο τα συνηθιζω. Δεν εχω παρατηρησει περισσοτερη κουραση.

Κουραση μου φερνει ο κακος ηχος και το κακο monitoring (οπως φυσικα και μια οχι καλα ρυθμισμενη κιθαρα, setup).
Πχ παιζω λαιβ με καλο ηχο κλπ και δεν καταλαβαινω για ποτε τελειωσε.

Και παιζω λαιβ με κακο ηχο και στη μιση ωρα ειμαι πεθαμενος, και κοιταζω το ρολοι ποση ωρα ακομα πρεπει να παιξω.

 
Αμοιβαια τα αισθήματα. Δεν με κουράζει κανένα μπράτσο. Με κουράζουν τα χαμηλά τάστα, σε συνδυασμό με gloss finish στην ταστιέρα. Δεν τσιμπώ εύκολα τη χορδή για bend  και κολλά το δάκτυλο στην ταστιέρα. Πολύ κουραστικό. Παρομοίως και ο κακός ήχος ή το έντονο hum όπως χθες. Μετά το walking by yourself σηκώθηκα και έφυγα και έφερα άλλη κιθάρα....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top