Παίξιμο κιθάρας και φυσική καταπόνηση

Συνηγορώντας με τον @leon7pap πιο πάνω, να προσθέσω τα ακόλουθα.

Έχε πάντα σε εγρήγορση τα αισθητήρια στο σώμα σου που χτυπάν τα καμπανάκια κινδύνου καταπόνησης, όσο γρηγορότερα αντιληφθείς το πρόβλημα, τόσο πιο άμεσα το αντιμετωπίζεις.

Μάθε τους τρόπους ανακούφισης και εφάρμοσε τους το συντομότερο (στα πλαίσια των συνθηκών), ειδικά σε πρόβες. Είναι πολύ καλύτερα να στεναχωρεθείς με την απόδοση σου σε ένα κομμάτι αλλά να είσαι 100% έτοιμος για τα επόμενα παρά το πρόβλημα να τραβάει σε μάκρος με ημίμετρα.

Αυτές οι καταστάσεις είναι κοινός τόπος για όσους παίζουν πολύ λάιβ και - δυστυχώς η ευτυχώς - οι εμπειρίες είναι που φέρνουν τις ισορροπίες, το να έχεις όμως εξαρχής κατα νου κάποια πράγματα σίγουρα θα βοηθήσει.

Συμβιβάσου με τη φθαρτή και ατελή μας φύση, το χρωστάμε στους εαυτούς μας και στη μουσική που αγαπάμε να παίζουμε, αυτή είναι πιο σημαντική απο λάθη κι αστοχίες του καλλιτέχνη.

Παίζε με το όργανο που κοιτώντας το θα σε εμπνεύσει, οι δοκιμές και οι πειραματισμοί σε απαιτητικές συνθήκες δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος, όσο κι αν εξιτάρουν.

 
Ευχαριστώ, Ηλία.

Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι ανακούφισης, ή απλά εννοείς να βρω άμεσα εναλλακτικές στο παίξιμο για να κάνω "οικονομία" στην καταπόνηση?

 
Ευχαριστώ, Ηλία.

Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι ανακούφισης, ή απλά εννοείς να βρω άμεσα εναλλακτικές στο παίξιμο για να κάνω "οικονομία" στην καταπόνηση?
Βασικά εννοώ την οικονομία και τις εναλλακτικές, απο κει και πέρα φαντάζομαι ο καθένας υιοθετεί τρόπους που αποδεδειγμένα του κάνουν καλό, ίσως όμως δεν ενδείκνυνται για όλους.

ΥΓ. Μόλις άκουσα λίγο απο τα κομμάτια της πρόβας που έβαλες.

1. Εύγε.

2. Να παίζεις με Τέλε ? (την "κατάπιε" την 245 ? ).

 
Ενα πραγμα που σιγουρα βοηθαει, ειδικα απο μια ηλικια και μετα, ειναι η χαλαρη αρχη. Ενα δυο χαλαρα κομματια και οχι κατευθειαν πλακωμα. Μετα ειναι η καλη τεχνικη, το να παιζεις δηλαδη χωρις καμμια ενταση και καμμια αχρειαστη προσπαθεια. Το οποιο γινεται πιο ευκολα αποτι ακουγεται, αν μελεταει κανεις ετσι (συγκεντρωμενος δηλαδη σε χαλαρα δαχτυλα, χερια, ωμους και αυχενα, σωστη σταση, σωστα ρυθμισμενες κιθαρες κτλ.). Συνηθως το κανουμε μετα απο τραυματισμους η καποιο σχετικο προβλημα, αλλα καλα ειναι να γινει και πριν.

Μετα ειναι η καλη κατασταση των χεριων (ηπια γυμναστικη, λιγες διατασεις), και το να μην τα ταλαιπωρεις, ειδικα πριν το λαιβ. Ελαφρυα μηχανηματα αν γινεται, οχι πολυ κουβαλημα, οχι πολυ οδηγημα... εγω τα κανω ολα αυτα, ειναι συνταγη αποφυγης προβληματων.

Ειδικα το πρωι, αν ξεκινησω αργα (συνηθως παιζω κλασικη η fingerstyle ασκησεις) μετα μπορω να παιζω ολη μερα με διαλλειματα. Αν ξεκινησω με κατι γρηγορο, σε 5 λεπτα τα χερια ειναι off.

Ειναι βασικο να ξερεις τα ορια σου, και να καταλαβαινεις ποτε τα χερια σου κουραζονται, οποτε να μην φτανεις εκει. Ακομα και το να ξερεις τι αποθεραπεια να κανεις σε τυχον ταλαιπωρια βοηθαει (διατασεις, παγους, ασκησεις κτλ) .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλέξανδρε, ευχαριστώ. Αυτή την απάντηση περίμενα, σχετικά με το τι πρέπει να προσέξω πριν και κατά τη διάρκεια, και για την αποθεραπεια. Σήμερα ξεκίνησα κρύος, με γρήγορα και απαιτητικά κομμάτια. Το doctor doctor πχ ήταν πρώτο στη λιστα.

Γρήγορα ένιωσα το χέρι να πιάνεται και τα δάκτυλα να χάνουν δυναμη και απόκριση.

Θα τα προσέξω όλα αυτά που ανέφεραν και οι προηγούμενοι, και σίγουρα θα υπάρξει βελτιωση.

 
Εγώ θα έλεγα, σε μια απο τις πρόβες να πάρετε τραγουδιστή. Να δείς πόσο ξεκούραστος κι άνετος θα είσαι..

 
Εγώ θα έλεγα, σε μια απο τις πρόβες να πάρετε τραγουδιστή. Να δείς πόσο ξεκούραστος κι άνετος θα είσαι..


Άντε βρες τον. Δυσκολότερος από ντράμερ είναι.

Μια κοπέλα βρήκαμε που τραγουδά, έκανε μια πρόβα μαζί μας (να πει κάμποσα κομμάτια για να απαλλαγώ από φωνητικα), έκλεισε η φωνή της και ακόμα να συνέλθει...

 
Όπως έχουν γράψει και οι προηγούμενοι, πράγματι είναι θέμα μέρας. Αν έτυχε να είσαι λίιιιγο παραπάνω αγχωμένος εκείνη την ήμερα απλά δεν.

Από τη προσωπική μου εμπειρία προτείνω τα εξής:

Ζέσταμα πριν παίξεις, αλλά όχι κιθαριστικό, ζέσταμα γυμναστικής με περιφορές τα χέρια, καρπούς κλπ όπου δίνεις βάση εκτός απο χέρια/ώμους σε πλάτη, μέση, αυχένα.

Όπως έγραψε σωστά κάποιος, ξεκινάτε με τα εύκολα κομματια, αυτό σε ζεσταίνει και σου δίνει αυτοπεποίθηση.

Μελέτα/παίξε όρθιος, όπως δηλαδή παίζεις στα λαηβ.

Έχε κάποιες ασκήσεις για ζέσταμα για συγκεκριμένα πράγματα. Πχ για να ζεστάνω το δεξί ξεκινάω και παίζω strum σε 6 χορδές, μετά σε 4, 3, 2 με σκοπό να μειώνω σταδιακά το εύρος της κίνησης του δεξιού και αυτό με βοηθάει να έχω καλύτερο έλεγχο.

Τέλος, προσπάθησε να έχεις μια νοητή check list όταν ξεκινάς να παίξεις (θα ακουστεί λίγο χαζό αλλά σε μένα δουλεύει):

Κάθεται η κιθάρα σωστά; check 

Με βολεύει η ζώνη; check 

Έχω τη σωστή πένα; τη κρατάω σωστά; check 

Ακουμπάει το δεξί στο σημείο της κιθάρας που με βολεύει; check 

κ.ο.κ.

 
Το άγχος παντα υπάρχει, κυρίως σε λάιβ, και επηρρεάζει το καθαρό μυαλό, πρωτίστως. Συχνά, για κάποια κομμάτια "κοκκαλώνουν" τα χέρια σε κάποια σημεία, ειδικά με πολύ κόσμο, αλλά ευτυχώς επανέρχομαι γρήγορα χωρίς προβλήματα.

Ευχαριστώ για τις συμβουλές Μίλτο!

 
Καλά και πολύ σωστά όλα αυτά που έγραψαν τα παιδιά πιο πάνω, αλλά...

 Κρητικός είπαμε είσαι....

Λοιπόν, παίρνεις το 45άρι με 2-3 γεμιστήρες καβάντζα και με το θηριώδες σου 4x4 ανεβαίνεις στο βουνό.

 Εκεί πυροβολάς στον αέρα μόνο με το αριστερό σου χέρι και τις ~30 σφαίρες.

Μετά από μία ώρα μόλις φύγει το μούδιασμα είσαι έτοιμος για πρόβα... ούτε ασκήσεις, ούτε γυμναστικές, ούτε άλλα τέτοια δεινά!

Υ.Γ. Εννοείτε ότι στις μπαλωθιές θα φοράς ωτοασπίδες....γιατί μετά στην πρόβα άλλα θ'ακούν τα μάτια σου και άλλα τα αυτιά σου!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να ξέρεις ότι η αποχή (από το παίξιμο) για μερικές μέρες, ιδίως όταν έχει γίνει κατάχρηση,  πολλές φορές επιδρά ευεργετικά, και σε απόδοση και σε έμπνευση. Δοκίμασε το.

Επίσης θα συμφωνήσω για τη επιλογή της strat. Σας έχει καταστρέψει ο SF.

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις μαγνήτες. Έλεγχο στο gain και στο volume pot χρειάζεται. Μάθε να αποδέχεσαι αυτό που σου δίνει η εκάστοτε κιθάρα (και κατ' επέκταση ο ενισχυτής και τα πετάλια), κι όχι αυτό που θέλεις να πάρεις από αυτή. Αλλιώς άλλαξε όργανο.

Το οικονομικό παίξιμο, εκεί που δεν χρειάζεται να τα δίνεις όλα, είναι το μυστικό (και σίγουρα δεν χρειάζεται να τα δίνεις συνέχεια όλα, διώξε το άγχος, μάθε να ακούς το σύνολο σαν απλός ακροατής και θα καταλάβεις τι εννοώ).

Μεγάλη ξεκούραση είναι ο καλός ήχος και το καλό monitoring

Έχω προλάβει τις εποχές που παίζαμε 6 μέρες την εβδομάδα, 5 ώρες λάιβ με 10 λεπτά διάλειμμα. Έχω μια μικρή εμπειρία. ?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης θα συμφωνήσω για τη επιλογή της strat. Σας έχει καταστρέψει ο SF.


Με  αδικΑς αφεντικο , λατρευω strat!

(αν και ΦΥΣΙΚΑ δεν ισχυει οτι οι tele εχουν μεγαλυτερο tension απο τις strat ,καθε κιθαρα εχει το...tension που τις δινεις με το σεταρισμα που επιλεγεις)




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχω προλάβει τις εποχές που παίζαμε 6 μέρες την εβδομάδα, 5 ώρες λάιβ με 10 λεπτά διάλειμμα. Έχω μια μικρή εμπειρία. ?

.


χρόνια πολλά Σπύρο!

νομίζω τα είπαμε όλα, αλλά πέρα από κάθε πλάκα Γιώργο, γύρνα στο οικονομικό παίξιμο. Κανείς δεν έχασε απ αυτό.

Ιδίως ο θείος αυτός

120712113400-rolling-stones-mick-keith.jpg


 
Να ξέρεις ότι η αποχή (από το παίξιμο) για μερικές μέρες, ιδίως όταν έχει γίνει κατάχρηση,  πολλές φορές επιδρά ευεργετικά, και σε απόδοση και σε έμπνευση. Δοκίμασε το.


Ισχύει, όντως. Είμαι ξεκούραστος και το χέρι παίρνει τα πάνω του. Βέβαια, ξεχνάω λίγο την ταστιέρα με αυτόν τον τρόπο και αυτό είναι αισθητό στα σόλο. Αλλά μπορώ να δουλέψω λίγο κλίμακες, χωρίς να ζορίστώ.

Επίσης θα συμφωνήσω για τη επιλογή της strat. Σας έχει καταστρέψει ο SF.

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις μαγνήτες. Έλεγχο στο gain και στο volume pot χρειάζεται. Μάθε να αποδέχεσαι αυτό που σου δίνει η εκάστοτε κιθάρα, κι όχι αυτό που θέλεις να πάρεις. Άλλο ως άλλαξε όργανο.


Η στρατ με βολεύει πάρα πολύ. Το switch και το vol pot, όπου τα χρησιμοποιώ συνέχεια, έχουν την πιο βολική θέση, μακράν από τη δεύτερη. Καθαρίζει καλά, και δε με προβληματίζει το μανίκι.

Το πρόβλημα είναι οι μονοί μαγνήτες. Στην μία είναι, μεν hot και με ηχάρα, αλλά έχουν πολύ θόρυβο με κακά ρεύματα. Στην έταιρη στρατ, είναι πολύ low gain και δεν μπορώ να τους χρησιμοποιήσω όπως θέλω. Γιαυτό έλεγα να τους αλλάξω με humfree. Αυτό έκανα σε μια από τις tele και την χρησιμοποιώ στις πιο πολλές περιπτώσεις. Ακόμα και σε low ηχογραφήσεις στο σπίτι, όπου θέλω ησυχία (έχω χάλια ρεύματα).

Εάν είχα στρατ με hot μονούς, χωρίς θόρυβο, που να καθαρίζουν με ρίξιμο vol, δεν θα έμπαινα σε δίλλημα για τα λάιβ. 

Χρόνια πολλά!

 
Γιαυτό έλεγα να τους αλλάξω με humfree.




οι Lace Sensors ειναι οτι καλυτερο και σοφα τους εχεις επιλεξει.

ακου και τον @Spyros Delta τι ΗΧΑΡΑ βγαζει με αυτους στα βρωμικα οταν παιζει με strat

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οι Lace Sensors ειναι οτι καλυτερο και σοφα τους εχεις επιλεξει.

ακου και τον @Spyros Delta τι ΗΧΑΡΑ βγαζει με αυτους στα βρωμικα


Μα από εκει τους έμαθα και είδα τι μπορούν να κάνουν σε high gain καταστάσεις. Και στα καθαρά είναι πολύ καλοί γιαυτό που τους θέλω.

 
Ουφ αυτό το θέμα με το ... "θόρυβο".

Θόρυβος θεωρείται μόνο όταν τη στιγμή που παίζεις ακούγεται ΠΟΛΥ μέσα στο παίξιμο.

Ή μόνο όταν κλείνεις το vol pot, ακούγεται ΠΟΛΥ.

Έχει υπόψη σου ότι από αυτό που ακούς εσύ με στημένο αυτί μπροστά στο ενισχυτή, φτάνει ένα μικρότερο ποσοστό στο αυτί του κόσμου. Το ίδιο φτάνει και ο "θόρυβος".

Το μόνο πρόβλημα είναι όταν κλείνεις το vol pot κι ακούγεται φύσημα. Αυτο μπορεί να λυθεί με ένα ελαφρύ gate.

 
Είχα πάρα πολύ hum, αισθητό την ώρα που παίζω. 

walk.mp3

 




Στα λαιβ με ηχολήπτες και μηχανήματα, δεν έχω θόρυβο, συνήθως, αλλά σε κάποια μαγαζιά που παίζω γίνεται το έλα να δεις. Δεν μπορώ να κλείνω πάντα το vol όταν δεν παίζω. Είναι άλλος ένας μεγάλος μπελάς προστιθέμενος στους υπόλοιπους. Γιαυτό δεν προτιμώ τους μονούς, πλέον, για τη δουλειά αυτή, ενώ έχουν μακράν τον καλύτερο ήχο.

 

Attachments

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top