Παίξιμο κιθάρας και φυσική καταπόνηση

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,017
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
Είναι φορές που πάω για πρόβα, είμαι ξεκούραστος και το αριστερό χέρι δουλεύει στο φουλ, εύκολα και χωρίς να ζοριστω, για 2-3 ωρες. Είναι άλλες φορές που πάω και το χέρι ζοριζεται στα παντα, ακόμα και στα bends. "Ακουει" λιγότερο στις εντολές μου με κάνει να παίζω σε safe mode. Είναι πιασμένος ο πήχης και η παλάμη και δεν τραβάνε.

Σήμερα δεν τραβουσα, με tele (είχα και πολυ θόρυβο), και πετάχτηκα σπίτι και πήρα μια lp για να συνεχίσω. Με την lp ήμουν πολύ πιο άνετος. Προηγούμενη εβδομάδα έπαιζα με τελε και έπαιζα πολύ καλύτερα απ' ότι σήμερα.

Προσπαθώ να καταλάβω πως να το ελέγξω ολο αυτό. Τελευταία εβδομάδα παίζω πολλές ωρες την ημέρα. Μήπως πρέπει να ξεκουραζομαι πριν την πρόβα/λάιβ? Την προηγούμενη να παίζω λίγο ή πολύ? Με την φωνή ξέρω τι να κάνω για να τη έχω πάντα στο 100%. Με την κιθάρα τι πρέπει να κάνω?

Και μιλώ για το μυοσκελετικό μέρος της υπόθεσης. Διότι υπάρχει και ο παράγων "καθαρό μυαλό", όπου εκεί σηκώνει περισσότερη κουβέντα.

 
Σήμερα δεν τραβουσα με tele,πετάχτηκα σπίτι και πήρα μια lp για να συνεχίσω. Με την lp ήμουν πολύ πιο άνετος.

Με την κιθάρα τι πρέπει να κάνω?


Να μην παίζεις με tele.

Προτίμησε την Les Paul, και ακόμα καλύτερα την SG.

 
Δεν έχει να κανει η κιθάρα, πιστευω. Με τελε παίζω συνηθως.

ακόμα καλύτερα την SG.
 Δεν το πάω καλά με το neckdive και τα ρυθμικά. Δεν θέλω να στηρίζεται η κιθαρα στο δεξί χέρι.

Η prs είναι η καλύτερη λυση. Την 245 πήρα σήμερα (lp style).

 
 Μήπως άρχισες τώρα να παίζεις "εντατικά" και για κάμποση ώρα, ενώ πριν και για πολύ καιρό έπαιζες στην "ασφάλεια" του σπιτιού σου, τεμπέλικα....εγγραφές και παιξίματα από τον καναπέ με μεζεκλίκια και ρακές!

 
Δεν είναι δα και rocket science. 

1. μη σφίγγεις πολύ. 

2. αν πλέον δεν αντέχει το χέρι κατεβάζεις gauge χορδών και action .

3.Μηδενίζεις και το relief. 

4.για να δουλέψει το 2 και 3 σταματάς και να βαράς και παίζεις πιο μαλακά και με λεπτότερη πένα. 

5. Όσο πιο short scale ειναι μια κιθάρα τόσο πιο "ψοφια" θα ακούγεται αλλά και λιγότερο tension και άρα ταλαιπωρία θα έχει. 

6. Tip : δοκίμασε 8αρες χορδές, έτσι κι αλλιώς βρώμικα παίζεις σχεδόν συνέχεια, θα ακούγονται και καλύτερα .




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Μήπως άρχισες τώρα να παίζεις "εντατικά" και για κάμποση ώρα, ενώ πριν και για πολύ καιρό έπαιζες στην "ασφάλεια" του σπιτιού σου, τεμπέλικα....εγγραφές και παιξίματα από τον καναπέ με μεζεκλίκια και ρακές!


Παίζω περισσότερο αυτή την περίοδο. Κάθε Κυριακή έχω πρόβα. Άλλες Κυριακές ζοριζομαι, άλλες όχι. Παίζω στο 100% παντα, καθώς παίζω ροκ, και είμαι ο μονος κιθαρίστας.

Δεν είναι δα και rocket science. 

1. μη σφίγγεις πολύ. 

2. αν πλέον δεν αντέχει το χέρι κατεβάζεις gauge χορδών και action .

3.Μηδενίζεις και το relief. 

4.για να δουλέψει το 2 και 3 σταματάς και να βαράς και παίζεις πιο μαλακά και με λεπτότερη πένα. 

5. Όσο πιο short scale ειναι μια κιθάρα τόσο πιο "ψοφια" θα ακούγεται αλλά και πιο μικρό tension και άρα ταλαιπωρία θα έχει. 


Δεν τίθεται θέμα να αντέχω ή όχι. Σπίτι είμαι πολύ άνετος με τις 9αρες. Δεν στερουμαι δύναμης ή αντοχής. Κάτι κάνω και τα χέρια μου κάποιες φορές πιάνονται.

Πιστεύω ότι τη ζημια μου την έκανε η συγκεκριμένη τελε που πήρα σήμερα. Έχει χαμηλα τάστα και ζοριζομαι να γραπωσω για bend/vibrato. Ήμουν σφιγμένος στην αρχή.

Αλλά και άλλες φορές που παίζω με τη συνήθη τελε, μια είμαι έτσι, μια είμαι αλλιως σε απόδοση.

 
Πιστεύω ότι τη ζημια μου την έκανε η συγκεκριμένη τελε που πήρα σήμερα. 

Αλλά και άλλες φορές που παίζω με τη συνήθη τελε, μια είμαι έτσι, μια είμαι αλλιως σε απόδοση.


Να μην παίζεις με tele.

Προτίμησε την Les Paul, και ακόμα καλύτερα την SG.

 
Έχει χαμηλα τάστα και ζοριζομαι να γραπωσω για bend/vibrato


Τότε πάρε μια tele με ψηλά, medium jumbo ή jumbo ταστα όπως έχουν οι Gibson.

Δεν είναι δα και σπάνιες (βασικά σχεδόν ΟΛΕΣ τέτοια έχουν πλέον)

Θα μου πεις αΦτος μια χαρά bends και vibrato με vintage ταστα κάνει αλλά αυτός δεν είναι και κανονικός άνθρωπος :) βέβαια παίζει και με τις χορδές τις ΣΩΣΤΕΣ  :) :)




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στα είπαν οι άλλοι.

Κύριος λόγος είναι ότι παίζεις πλέον συχνά και με απαιτήσεις.

Δεν είναι το ίδιο να παίζεις για να γρατσουνάς ή να ηχογραφείς.

Και μάλλον έγινε απότομα. Το χέρι και όλο σου το είναι αντέδρασε.

Αρα βάλε ρέγουλα.

Μετά ό,τι είπαν οι άλλοι.

8ρες, 24άρα κιθάρα και ιδίως μια βολική κιθάρα. Μια πιό βολική από τις άλλες. Είτε στο μανίκι, είτε στο βάρος στον ώμο, είτε στις χορδές.

 
Σε περιόδους που παίζουμε πολύ, δεν είναι πρωτόγνωρο αυτό που περιγράφεις. Προσωπικά, σε αντίστοιχες εποχές, είχα απλά δεχτεί ότι δε θα αποδίδω 100% όλες τις φορές και υπό όλες τις συνθήκες. Επίσης, πριν τα λάιβ, ένα 24ωρο αποχή και για φυσική ξεκούραση αλλά και για πνευματική χώνεψη της δουλειάς που έχει γίνει.

Εννοείται δε ότι αν φτάσεις σε οριακό σημείο, με πόνο δηλαδή, σταματάς και ξεκουράζεσαι για όσο χρειαστεί.

'Οσον αφορά είδος κιθάρας, χορδές κλπ. αυτά είναι θέμα πειραματισμού. Καλό είναι να ξέρουμε φυσικά ποια όργανα είναι για τι και πόσο τα αντέχουμε. Προσωπικά έχω μία στρατ της οποίας ο ήχος μου αρέσει πολύ αλλά σπανιότατα την έπαιρνα σε πρόβες ενώ live παίζει μια φορά στα 10 χρόνια γιατί είναι πολύ βαριά και στο παίξιμο σκληρή, με απάνθρωπο tension και πολύ χαμηλό action, αλλά έτσι τη θέλω.

 
Δοκίμασες να παίξεις πιο εντατικά με Stratocaster; Θα έχεις το attack των μονών και πιο χαμηλό tension λόγω floating bridge.

Α, δεν σου είπα και το πιο σημαντικό, είναι η πιο όμορφη κιθάρα του κόσμου

 
Από 2+ χρόνια απραξίας, μπηκα στα βαθειά απότομα, με την εννοια ότι κινουμε στα όρια μου κατά το παίξιμο (συν ότι ταυτόχρονα τραγουδώ).

24αρες έχω και ειναι οντως πιο ευκολοπαιχτες, αλλά είναι λίγο στενάκωλα για να παίζω χαμηλά σε σολο. Την κάνω τη δουλειά, αλλά προτιμώ την απλά από ένα μανίκι tele ή strat.

Τα τάστα παίζουν τον πιο σημαντικό ρολο στο ποσό θα ζοριζομαι στο παίξιμο. Και θα πρέπει να εστιάσω εκει, μάλλον.

Επίσης, θα δοκιμάσω να μην παίζω καθόλου τη μέρα της πρόβας, και την προηγούμενη να μην το ζοριζω. Ότι κάνω και με τη φωνή.

Σε περιόδους που παίζουμε πολύ, δεν είναι πρωτόγνωρο αυτό που περιγράφεις. Προσωπικά, σε αντίστοιχες εποχές, είχα απλά δεχτεί ότι δε θα αποδίδω 100% όλες τις φορές και υπό όλες τις συνθήκες. Επίσης, πριν τα λάιβ, ένα 24ωρο αποχή και για φυσική ξεκούραση αλλά και για πνευματική χώνεψη της δουλειάς που έχει γίνει.

Εννοείται δε ότι αν φτάσεις σε οριακό σημείο, με πόνο δηλαδή, σταματάς και ξεκουράζεσαι για όσο χρειαστεί.

'Οσον αφορά είδος κιθάρας, χορδές κλπ. αυτά είναι θέμα πειραματισμού. Καλό είναι να ξέρουμε φυσικά ποια όργανα είναι για τι και πόσο τα αντέχουμε. Προσωπικά έχω μία στρατ της οποίας ο ήχος μου αρέσει πολύ αλλά σπανιότατα την έπαιρνα σε πρόβες ενώ live παίζει μια φορά στα 10 χρόνια γιατί είναι πολύ βαριά και στο παίξιμο σκληρή, με απάνθρωπο tension και πολύ χαμηλό action, αλλά έτσι τη θέλω.


Εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Και ο δάσκαλος μου έλεγε ότι είναι σπάνιο το 100% σε λάιβ. Φροντίζουμε να μην κάνουμε λάθη και ο,τι έξτρα καλό παίξιμο έρθει, ευπροσδεκτο.

Αυτό με την 24ωρη αποχή θα το εφαρμόσω την επόμενη Κυριακη. 



Δοκίμασες να παίξεις πιο εντατικά με Stratocaster; Θα έχεις το attack των μονών και πιο χαμηλό tension λόγω floating bridge.

Α, δεν σου είπα και το πιο σημαντικό, είναι η πιο όμορφη κιθάρα του κόσμου


Δύο μέρες με στρατ έπαιζα σπίτι. Ειδικά η μία με τα jumbo τάστα είναι πολύ άνετη. Απλά, λόγω πιθανού θορυβου, επιμένω να χρησιμοποιώ tele με noiseless, η 24ρες με διπλους.

Σκεφτομαι, στην δευτερη strat να ξηλωσω τους 57/62 (δεν αντέχω τόσο low output μαγνήτες, έτσι και αλλιώς) και να βάλω lace gold...

 
Τώρα σοβαρά ...

- Μην ζορίζεις τους πήχεις, ειδικά την μέρα που θα παίξεις.

Έχω παίξει live, και το μεσημέρι της ίδιας μέρας έκανα 1 ώρα μονόζυγο, και κουβάλησα κιθάρα και ενισχυτή με λεωφορείο και πόδια για μεγάλη απόσταση.

Ε, έπαιζα και πονούσα, δεν πήγαιναν τα χέρια μου με τίποτα.

- Παίζε με ελαφριές κιθάρες. Οι βαριές δεν επιβαρύνουν μόνο τους ώμους και την πλάτη, αλλά και τους πήχεις, γιατί ασυναίσθητα προσπαθείς να ανακουφίσεις τους ώμους.

- Μην παίζεις full μπαρέ για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η πίεση από τους καρπούς στους πήχεις είναι μεγάλη (ειδικά σε περίπτωση που κάποιος κρατάει το ίδιο ακκόρντο για αρκετή ώρα). Αν παίζεις με full μπαρέ, ενάλλασσέ τα με μισά μπαρέ.

- Πρόσεχε την θέση του αντίχειρα και το πώς πιάνεις το μπράτσο, καθώς επίσης και το πόσο χαμηλά έχεις την ζώνη. Ξέρω ότι είναι ροκ και attitude, αλλά είναι πολύ κακό για τις αρθρώσεις σου.

- Μην παίζεις με tele. :classic_tongue:

 
Ακόμα και να λυσεις το θέμα με τάστα,σεταρισμα,warm up,κτλ (αν υποθέσουμε ότι είναι αυτό)...πολυ απλά ισχύει το "όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες" ισχύει σε όλα τα hobby που έχω (κιθάρα, φωνή, μπιλιάρδο,σκάκι) 

Και ισχύει από τον τελευταίο ερασιτέχνη μέχρι τον καλύτερο επαγγελματία....

Μπορεί να φταίει ένας κακος... λίγος...η ακόμα και πολύς ύπνος...ένας τσακωμός με τη γυναίκα....το κρύο που αισθάνεσαι λίγο παραπάνω σημερα...γενικα ότιδηποτε μπορεί να κάνει το σώμα μας να μην έχει καλό coordination....

Το θέμα είναι και τις κακες μέρες να "γίνεται η δουλειά" 

Μετά ίσως φταίει και το ότι κινείσαι μουσικα απ ότι λες στα όρια σου..πχ το ότι βγάζουμε ένα κομμάτι αλάνθαστα δε σημαίνει ότι το παίζουμε και ευκολα...(μιλάω εκ προσωπικής πείρας).Αν δουλεύω στα "κόκκινα" και physically και mentally για να βγάλω άψογα ένα κομμάτι δεν θα μπορώ να το κάνω για πολλή ώρα...όλα είναι δύσκολα μέχρι να γίνουν εύκολα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δυστυχώς, τις 2,5-3 ώρες της πρόβας ή του λάιβ δουλεύω στο 110%.

Έχω την κιθάρα (ρυθμικά και σόλο), τα φωνητικά και θα πρέπει να έχω κολλημένο το βλέμμα μου στο ντοσιέ με τους στίχους συνεχώς. Ταυτόχρονα, πρέπει να ψάχνω και για πετάλια για να αλλάζω ήχους, boost solo κλπ. Ειδικά στα λαιβ (δεν κάνω πολλά, ευτυχώς), που είναι τα πάντα σε άλλη θέση, χωρίς επαρκή φωτισμό κλπ, ξεπερνώ κατά πολύ τα όρια μου. Αλλά, η δουλειά γίνεται.

 
Ο καλύτερος τρόπος να παίζεις καλά, αποτελεσματικά, χωρίς καταπόνηση και άνετα, είναι να κατασταλάξεις σε μία μόνο κιθάρα. Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο και όλοι θέλουμε να έχουμε 40 κιθάρες, ή αν μη τι άλλο να πειραματιστούμε για καμιά τριανταριά χρόνια πριν καταλήξουμε στη μία και μοναδική ?

Ακόμα και μία απειροελάχιστη αλλαγή σε κάνει να τοποθετείς το χέρι σου διαφορετικά, οπότε σίγουρα τα bends αλλα και η εν γένει ακρίβεια θα πάνε περίπατο, πόσο μάλλον αν μιλάμε για αλλαγή scale κλπ. Κατά την άποψή μου παίζε με μία κιθάρα και μάθε την πάρα πολύ καλά. Θα παίζεις και πιο καλά και πιο άνετα.

 
Δυστυχώς, τις 2,5-3 ώρες της πρόβας ή του λάιβ δουλεύω στο 110%.

Έχω την κιθάρα (ρυθμικά και σόλο), τα φωνητικά και θα πρέπει να έχω κολλημένο το βλέμμα μου στο ντοσιέ με τους στίχους συνεχώς. Ταυτόχρονα, πρέπει να ψάχνω και για πετάλια για να αλλάζω ήχους, boost solo κλπ. Ειδικά στα λαιβ (δεν κάνω πολλά, ευτυχώς), που είναι τα πάντα σε άλλη θέση, χωρίς επαρκή φωτισμό κλπ, ξεπερνώ κατά πολύ τα όρια μου. Αλλά, η δουλειά γίνεται.
Τότε θα σου πρότεινα...

Εξάσκηση ώστε να σου βγαίνουν τα κομματια ΑΚΟΜΑ πιο εύκολα....απομνημόνευση στίχων η συγχορδιών ώστε να μην ασχολείσαι καθόλου με το αναλόγιο (άσε που δείχνει άσχημο και σε κρατάει και στατικό στη σκηνή...ειδικά σε ροκ live) και εργονομική τακτοποιηση

των πεταλιών και των ήχων σου σου ώστε να μην έχεις tap dance στα live....

Λιγότερα mental blocks....λιγότερο tension στα χέρια....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
απομνημόνευση στίχων




Συγχορδίες δε έχω πάνω γραμμένες. Τα ξέρω όλα απέξω. Στίχους δεν παίζει να μάθω απ' έξω. Δεν το "έχω", ούτε πρόκειται να πιεστώ να το κάνω.

Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο και όλοι θέλουμε να έχουμε 40 κιθάρες, ή αν μη τι άλλο να πειραματιστούμε για καμιά τριανταριά χρόνια πριν καταλήξουμε στη μία και μοναδική ?


Τα είπες μόνο σου...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top