Οι ράτσες των πληκτράδων

OK εριστικός ο Waterfall (όπως και εγώ άλλωστε), αλλά να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: Ακόμα και το πιο απλό workstation έχει δυνατότητες Sample & Synthesis. Το αν και κατά πόσο είναι αυτό αρκετό είναι άλλη κουβέντα, αλλά σίγουρα το κριτήριο δεν είναι αν μπορεί να παραχθεί "καινούργιος ήχος", γιατί θα σου πιάσω το πιανάκι και θα του βάλω LFO στο φίλτρο με μπόλικο resonance- πιάνο με sweeps νατο το καινούργιο  ;D μπαμ μπαμ  ;D Και βέβαια πέρα από αυτό υπάρχουν και κάτι workstations στυλ Kronos με τα virtual analog και τα physical modelling και αντε γειά...

Βέβαια σαν interface ένα "knobάτο" και "καθαρόαιμο" synth στυλ virus είναι πιο εύχρηστο, αλλά αυτό δε λέει τίποτα όσο αφορά την ουσία, δηλαδή τον ήχο. Φυσικά αν τελικά αυτό που θέλει κάποιος είναι ΜΟΝΟ η σύνθεση, και αδιαφορεί για τις workstation δυνατότητες (ή τους φυσικούς ήχους), μια τέτοια επιλογή είναι σαφώς πιο λογική.

 
Waterfall-K είπε:
Στην εξελικτικη πορεια των synths περασαμε απο τα αναλογικα στα ψηφιακα. Τα ψηφιακα synths ειναι_οσο και να μην γουσταρουν να το ακουνε μερικοι_ετη φωτος καλυτερα σε δυνατοτητες και ηχο. Οποιoς πει το αντιθετο απλα δεν εχει δει synth ουτε σε βιτρινα, ή εχει τεραστια αγνοια για το θεμα.
εγω το μονο που θα πω ειναι οτι προτιμω τα ψηφιακα synths που εχω να μην προσομοιώνουν κατι αλλο (πχ αναλογικα) και να μην φοβουνται το υπερπεραν... ;D

ετσι μου αρεσουν αυτη τη στιγμη σαν ψηφιακα καθαρα:

το yamaha fs1r το οποιο ειναι FM on steroids και βαλε :)

το kawai k5000 για additive (αν και δυστυχως λογω ελειψης χωρου/χρηματων δεν ειναι πια εδω)

το Access TI Snow για οτι αλλο εκτος απο VA. (wavetable/graintable/1002 digital tricks)

για workstations το μονο που θα μπορουσα να πω οτι αγγιζει αυτο που θελω ειναι το korg Kronos.. λογω των επιμερους synth μηχανων οι οποιες παρεπιπτωντος ειναι και απο τις λιγες που δεν "κοροιδευουν τον κοσμο..."

τωρα παντα εξαρτωνται ολα απο τι μουσικη/ηχους θες να φτιαξεις....

σε παρακαλω μπορεις να παραγεις με κατι ψηφιακο κατι σαν το παρακατω που γινεται με αναλογικο Frequency modulation..

δεν νομιζω οτι μπορουν πολλα synths ψηφιακα να κανουν modulate εναν osc με εναν αλλον... μονο με LFO... ετσι δεν ειναι...?

lfo-fm.mp3

 

Attachments

manosx είπε:
OK εριστικός ο Waterfall (όπως και εγώ άλλωστε)...
Δεν θελω να ειμαι εριστικος αλλα μερικες φορες βγαινω απ'τα ρουχα μου μ'αυτα που διαβαζω. :P Ειπαμε ολοι εχουμε μια Α τρελα με τα synths αλλα εδω κοντευουμε να ξαναγραψουμε την ιστορια των synths απ'την αρχη με νεους ορους.

Εφτασαν στο σημειο μερικοι να γραψουν οτι τα romplers δεν ειναι synths! ::)

E βεβαια, αν η κυματομορφη δεν παραγεται απο VCO δεν μας κανει....

Ξεχνανε βεβαια οι...pureιστες οτι το ζητουμενο σε ενα synth ειναι να εχουμε μια κυματομορφη για επεξεργασια.

Ειτε η κυματομορφη παραγεται απο VCO/DCO ειτε ειναι sampled, αυτο δεν εχει καμια σημασια. Σημασια ειναι η Χ sound engine του Ψ synth να μπορει να επεξεργαστει την συγκεκριμενη κυματομορφη.

Τα romplers λοιπον φυσικα και ειναι synthesizers, και συνηθως με πολλαπλασιες δυνατοτητες επεξεργασιας της κυματομορφης απο καποιο αναλογικο synth.

Τι να κανουμε τωρα? Αυτα ειναι τα καλα της ψηφιακης τεχνολογιας, οσο κι αν "ποναει" αυτο καποιους φανατικους των αναλογικων synths, η αληθεια ειναι οτι πλεον οι δυνατοτητες επεξεργασιας/παρασκευης νεου ηχου σε ενα synth των 600/700 ευρω (Waldorf Blofeld & Novation Ultranova για να αναφερω δυο synths που εχω και γω) ξεπερνανε κατα πολυ τις αντιστοιχες των περισσοτερων αναλογικων synths, οποιας κατηγοριας τιμης κι αν ειναι αυτα.

Η τεχνολογια τρεχει και μερα με την μερα γινεται ολο και πιο φτηνη, γι αυτο και εχουμε πλεον υπολογιστες και synths "turbo" σε αστειες τιμες.

Απο κει και περα, το τι ηχος παραγεται και αν μας αρεσει ειναι αλλο θεμα.

εγω το μονο που θα πω ειναι οτι προτιμω τα ψηφιακα synths που εχω να μην προσομοιώνουν κατι αλλο...
Τα synths παντα προσπαθουσαν να προσομοιωσουν ακουστικα οργανα, αυτο δεν ειναι "πατεντα" των ψηφιακων/rompler, αυτο γινεται απο την εποχη του MiniMoog.

Παρα πολλα αναλογικα synths, οπως για παραδειγμα το διασημο Yamaha CS80, ειχαν πανω κουμπια ηχων με ονοματα οπως "Strings", "Brass", "Bass", "Clavichord", "Flute", "Guitar" κλπ.

Οι ηχοι αυτοι βεβαια λιγη σχεση ειχαν με τον ηχο των οργανων που προσπαθουσαν να προσομοιωσουν, αλλα με την τοτε τεχνολογια δεν μπορουσαν να κανουν και πολλα στον τομεα αυτο.

Η μαγεια του CS80 ειναι σε αλλους ηχους ετσι κι αλλιως, η προσομοιωση ακουστικων οργανων σε αναλογικα synths ηταν ενα αστειο.

δεν νομιζω οτι μπορουν πολλα synths ψηφιακα να κανουν modulate εναν osc με εναν αλλον... μονο με LFO... ετσι δεν ειναι...?
Οχι. Στο Waldorf Blofeld για παραδειγμα μπορει ενας oscillator να διαμορφωσει αλλον oscillator (each of the three oscillators can be frequency-modulated by any of the other oscillators...).

Και μη πας μακρια, διπλα σου το εχεις το Yamaha FS1R, κλασσικο παραδειγμα ψηφιακου synth που οι oscillators του (Operators στην ορολογια της Yamaha για τα FM synths) διαμορφωνουν ο ενας τον αλλο, και οι συνδυασμοι αυτων φταχνουν τους αλγοριθμους.

Τα ιδια ισχυουν για την DX σειρα φυσικα (καθως και για μερικα synths της SY σειρας, οπως τα SY77/99), ετσι δουλευει η FM συνθεση. 8)

O ηχος που ανεβασες τι ειναι? FS1R?

 
Schroeder είπε:
τα workstation από την άλλη είναι πακέτα προσομείωσης άλλων οργάνων (που τυγχάνει να χρησιμοποιούν κλαβιέ - και όχι μόνο - σαν interface ), μεταξύ αυτών και synthesizer .

μόνο καταχρηστικά μπορούν να αναφέρονται ως όργανα (καλά ως synthesizer είναι απλά αστείο), αφού στην πραγματικότητα δεν παράγουν δικό τους ήχο .
Workstation (keyboard workstation that is): Synthesizer+FX+Sequencer

Το βασικό concept ήταν αυτό.

Το πώς παράγεται ο ήχος σε ένα synthesizer έχει να κάνει με τις μηχανές σύνθεσης ήχων. Το αν χρησιμοποιεί δείγματα, analog modeling, physical modeling, FM κλπ, αυτό απλά διευρύνει τη γκάμα και την ποιότητα των ήχων που παράγει.

Δηλαδή ένα workstation το οποίο εκτός από την κλασσική sample playback προσφέρει additive, subtractive, FM, κλπ κλπ κλπ, είτε με τη βοήθεια αναλογικών κυκλωμάτων, είτε με προσομείωση, δεν λογίζεται σαν synthesizer; Γιατί; Επειδή παράγει τον ήχο του ψηφιακά και όχι αναλογικά;

Δηλαδή αν ένα synth προσομειώνει μία αναλογική κυματομορφή, έναν ταλαντωτή, ένα φίλτρο και πάει λέγοντας, αυτό το κατατάσσει στους προσομειωτές και όχι στα μουσικά όργανα;

Αν απαντήσεις ότι μόνο τα αναλογικά synthesizers είναι synthesizers, τότε πολύ φοβάμαι ότι η κουβέντα τελειώνει εδώ και δεν πρόκειται να συννενοηθούμε.

 
cyclops είπε:
Αν απαντήσεις ότι μόνο τα αναλογικά synthesizers είναι synthesizers, τότε πολύ φοβάμαι ότι η κουβέντα τελειώνει εδώ...
Αυτο δεν εναι τιποτα. Ενας παλιος φιλος καποτε μου ειπε οτι πραγματικα synths δεν ειναι τα ψηφιακα, ουτε ολα τα αναλογικα, αλλα μονο τα...μονοφωνικα αναλογικα! ;D ;D

"Αντε Γεια" ο τυπος...
salute.gif


 
Waterfall-K είπε:
Δεν θελω να ειμαι εριστικος αλλα μερικες φορες βγαινω απ'τα ρουχα μου μ'αυτα που διαβαζω. :P Ειπαμε ολοι εχουμε μια Α τρελα με τα synths αλλα εδω κοντευουμε να ξαναγραψουμε την ιστορια των synths απ'την αρχη με νεους ορους.

Εφτασαν στο σημειο μερικοι να γραψουν οτι τα romplers δεν ειναι synths! ::)

E βεβαια, αν η κυματομορφη δεν παραγεται απο VCO δεν μας κανει....

Ξεχνανε βεβαια οι...pureιστες οτι το ζητουμενο σε ενα synth ειναι να εχουμε μια κυματομορφη για επεξεργασια.

Ειτε η κυματομορφη παραγεται απο VCO/DCO ειτε ειναι sampled, αυτο δεν εχει καμια σημασια. Σημασια ειναι η Χ sound engine του Ψ synth να μπορει να επεξεργαστει την συγκεκριμενη κυματομορφη.

Τα romplers λοιπον φυσικα και ειναι synthesizers, και συνηθως με πολλαπλασιες δυνατοτητες επεξεργασιας της κυματομορφης απο καποιο αναλογικο synth.

Τι να κανουμε τωρα? Αυτα ειναι τα καλα της ψηφιακης τεχνολογιας, οσο κι αν "ποναει" αυτο καποιους φανατικους των αναλογικων synths, η αληθεια ειναι οτι πλεον οι δυνατοτητες επεξεργασιας/παρασκευης νεου ηχου σε ενα synth των 600/700 ευρω (Waldorf Blofeld & Novation Ultranova για να αναφερω δυο synths που εχω και γω) ξεπερνανε κατα πολυ τις αντιστοιχες των περισσοτερων αναλογικων synths, οποιας κατηγοριας τιμης κι αν ειναι αυτα.

Η τεχνολογια τρεχει και μερα με την μερα γινεται ολο και πιο φτηνη, γι αυτο και εχουμε πλεον υπολογιστες και synths "turbo" σε αστειες τιμες.

Απο κει και περα, το τι ηχος παραγεται και αν μας αρεσει ειναι αλλο θεμα.

Τα synths παντα προσπαθουσαν να προσομοιωσουν ακουστικα οργανα, αυτο δεν ειναι "πατεντα" των ψηφιακων/rompler, αυτο γινεται απο την εποχη του MiniMoog.

Παρα πολλα αναλογικα synths, οπως για παραδειγμα το διασημο Yamaha CS80,ειχαν πανω κουμπια ηχων με ονοματα οπως "Strings", "Brass", "Bass", "Clavichord", "Flute", "Guitar" κλπ. Οι ηχοι αυτοι βεβαια λιγη σχεση ειχαν με τον ηχο των οργανων που προσπαθουσαν να προσομοιωσουν, αλλα με την τοτε τεχνολογια δεν μπορουσαν να κανουν και πολλα στον τομεα αυτο.

Η μαγεια του CS80 ειναι σε αλλους ηχους ετσι κι αλλιως, η προσομοιωση ακουστικων οργανων σε αναλογικα synths ηταν ενα αστειο.

Οχι. Στο Waldorf Blofeld για παραδειγμα μπορει ενας oscillator να διαμορφωσει αλλον oscillator (each of the three oscillators can be frequency-modulated by any of the other oscillators...).

Και μη πας μακρια, διπλα σου το εχεις το Yamaha FS1R, κλασσικο παραδειγμα ψηφιακου synth που οι oscillators του (Operators στην ορολογια της Yamaha για τα FM synths) διαμορφωνουν ο ενας τον αλλο, και οι συνδυασμοι αυτων φταχνουν τους αλγοριθμους.

Τα ιδια ισχυουν για την DX σειρα φυσικα (καθως και για μερικα synths της SY σειρας, οπως τα SY77/99), ετσι δουλευει η FM συνθεση. 8)

O ηχος που ανεβασες τι ειναι? FS1R?

οχι. ειναι ενα LFOed analog osc που κανει FM σε ενα αλλο... (απο modular)

τα digital (Yamaha) FM τα λατρευω... αλλα... εχουν καποιους περιορισμους ακομα και αυτα....

(τα παλια στο DX7 πχ ειταν μονο sine τα operators η στο tx81z ειταν 8 κυματομορφες αλλα 4 ops...με το tg77 βεβαια προστεθηκαν και samples και εκει ηταν πραγματικα ενα πολυ ενδιαφερον συνθ απο αποψη το τι μπορει να κανει καποιος με αυτο)

το fs1r το εχω λιγο καιρο και τωρα μαθαινω για αυτο και δεν θα μιλησω προς το παρων...

τα λατρευω παντως για αυτο που ειναι (flawed implementation of a theory) και οχι γιατι ειναι το καλυτερο synth που υπαρχει.

η τεχνολογια ακομα και η πιο ανεπτυγμενη δεν ειναι η πανακεια... ακομα και το fs1r θελει editor και ορεξη και ψαξιμο και βιβλια για να μην βρισκεις μονο αναλωσιμα e-pianos και απαισια oboe εκει μεσα....αλλιως μενεις στα preset.... :)

για μενα ενα sampling workstation με δικους μου ηχους απο αλλα συνθς μπορει να ειναι βολικο(ας πουμε για live)... αλλα το 90% των μηχανηματων της αγορας δεν με καλυπτει/μου αρεσει...δεν θελω να διαθεσω εκει τα οποια λεφτα διαθετω για καποιο οργανο

θα ηταν εγκλημα να ελεγα οτι δεν αξιζουν ομως...(επειδη δεν μου αρεσουν εμενα)

οχι υπαρχει τοσος κοσμος που του αρεσει να εχει τα παντα σε ενα.. (και νομιζω απο αποψη πωλησεων ειναι το 80% του αγοραστικου κοινου)

αρα.. οχι τα ψηφιακα workstations σημερα δεν ειναι το evolution των συνθς.

(με αυτοματη απαξιωση του προηγουμενου μοντελου/ειδους συνθεσης)

ειναι ενα χρησιμο εργαλειο στον ανθρωπο που τα χρησιμοποιει .

οπως και καποια αλλα ειδη συνθς ειναι εργαλεια.

οσο για προσομοιωση φυσικων ηχων των analogs... ναι ειναι αστειο

αλλα καμοια φορα η flawed αυτη προσομειωση εχει την δικια της αξια...

επειδη ειμαι λιγο obereim-ακιας θα αναφερθω στον synth brass των oberheim

(βεβαιως και του yamaha cs80)... μπορει απο ρεαλιστικοτητα να ειναι για τα γελια... αλλα ο ηχος αυτος .....  :) ;) :D

και το νοημα για μενα ειναι αυτο.. οτι και ναχεις... να χρησιμοποιεις.. ακομα και ας τα ακους μονο εσυ.....ουτως η αλλως δεν γενηθηκαμε ολοι ποπ σταρς.

ειναι αναγκη ομως να το χρησιμοποιουν ολοι και να το παραδεχονται?

το εχεις αναγκη αυτο...? νομιζω οτι οχι.

ουτε εγω ουτε πολυς κοσμος....

γιαυτο εχουμε 10 γνωμες για 10 διαφορετικα synths :)

και απο οτι μυριζομαι πρεπει να παιζει κ για τις κιθαρες αυτο  :P

 
Συνεχίζοντας να παρακολουθώ την εξέλιξη του thread σας- αξιολάτρευτοι πληκτράδες- τείνω σε νέα συμπεράσματα...  :D

Οι ράτσες σας είναι οι εξής:

Α- Αυτοί που πιστεύουν ότι μόνο τα αναλογικά είναι πραγματικά synths

Β- Αυτοί που πιστεύουν ότι μόνο τα ψηφιακά είναι πραγματικά synths

Γ- Αυτοί που πιστεύουν ότι και τα μεν και τα δε είναι πραγματικά synths

;D ;D ;D ;D

ΥΓ: Πάντως, νομίζω στην σελίδα 9, ο Waterfall-K τα εξήγησε πολύ καλά, ιδιαίτερα στην εξέλιξη τους   :)

 
mamonu είπε:
επειδη ειμαι λιγο obereim-ακιας θα αναφερθω στον synth brass των oberheim(βεβαιως και του yamaha cs80)... μπορει απο ρεαλιστικοτητα να ειναι για τα γελια... αλλα ο ηχος αυτος .....  :) ;) :D
Καταπληκτικά analog brass με τα matrix, δε νομίζω να έχει υπάρξει κάτι παρόμοιο.

Επίσης το θηρίο της Yamaha, το CS80, υπέροχο όργανο. Κάθε φορά που παίζω με την εικονική εκδοχή του (Arturia CS80V), νιώθω λίγο Βαγγέλης... (ιεροσυλία, το ξέρω...)... ;)

 
mamonu είπε:
τα digital (Yamaha) FM τα λατρευω... αλλα... εχουν καποιους περιορισμους ακομα και αυτα....

(τα παλια στο DX7 πχ ειταν μονο sine τα operators...
Φιλε μου την εποχη που βγηκε το DX7, το 1983 δηλαδη, το να εχεις σε ενα synth 6 Operators/32 Algorithms ηταν πολυ σοβαρο πραγμα. Για την ακριβεια, ακομα και στις μερες μας η synth engine ενος DX7 γ@μ@ει και δερνει! 8)

Αν και οι Operators ηταν μονο sine wave, η πολυπλοκοτητα της synth engine ειναι ακομα και σημερα "pain in the ass" για οσους θελουν να κατσουν κατω σοβαρα και να φτιαξουν ηχο. Φανταστικο synth το DX7 με μια synth engine ικανη να φτιαξει ακομα και σημερα κατι χιλιαδες ηχους. Πολυ "προχω" για την εποχη του.

Τα χρονια περασαν και η Yamaha εβγαλε το DX7 II, και καπακι τα DX11 & TX81Z, που αν και ηταν 4Op./8Alg. synths οπως παλιοτερα μοντελα (DX21/27/100) ειχαν 8 διαφορετικες waveforms για καθε Op, σε αντιθεση με το DX7 που ειχε μονο sinewave. Το DX7 ομως παραμενει καλυτερο απο τα DX11/TX81Z.

Μετα ηρθε το SY77 και εκει ξεφυγαμε. 45 algorithms αντι 32 του DX7, 16 waveforms να διαλεξεις για καθε Op, συν του οτι ηταν και rompler και οι 2 sound engines παιζαν και παραλληλα αλλα και διαμορφωνοντας η μια την αλλη. Βαλε και απειρα LFOs/EGs, φιλτρα και εφφε και μιλαμε για ενα απο τα καλυτερα synths που βγηκαν ποτε.

Προσωπικα ειχα τα DX21/DX7/DX7 IIFD/TX802/SY77. Εχω φαει την FM οχι με το κουταλι, αλλα με τον κουβα! ;D

Το μονο FM που εχω τωρα σπιτι, χωμενο πλεον σε καποια ντουλαπα, ειναι το DX21 που θελει service. Καποια μερα, αν βρω χρονο και χωρο να το συνδεσω, θα το φτιαξω. Εχω περασει απειρες ωρες σαν πιτσιρικας πανω απο την (χωρις φωτισμο) 2x16 οθονη του φτιαχνοντας ηχους. Αν και πολυ κατωτερο ενος DX7, με σωστο προγραμματισμο και περασμενο απο μερικα εφφε μπορει να κανει θαυματα.  

το fs1r το εχω λιγο καιρο και τωρα μαθαινω για αυτο και δεν θα μιλησω προς το παρων...
Και καλα θα κανεις, μιλαμε υπαρχει πολυ βαθος σ'αυτο το synth, ειναι τερας στην FM συνθεση, πιο τερας ισως και απο το SY77. Το FS1R ειναι ενα 16-Operators / 88-Αlgorithms FM synth, και μονο η αναγνωση αυτων των αριθμων μπορει να προκαλεσει πονοκεφαλο σε οσους ξερουν απο FM. :-X

Το μονο που μπορω να σου πω ειναι "Kalo Kouragio!" ;D ;D

Για αρχη παντως μπορεις να ψαχτεις με μερικες χιλιαδες ηχους του DX7, το FS1R τους παιζει ολους, και αυτο απο μονο του ειναι μεγαλο ατου για το synth.

ακομα και το fs1r θελει editor και ορεξη και ψαξιμο και βιβλια για να μην βρισκεις μονο αναλωσιμα e-pianos και απαισια oboe εκει μεσα....αλλιως μενεις στα preset....
Το editor για το FS1R ειναι εντελως απαραιτητο, ουτε να το σκεφτεις να προσπαθησεις να φτιαξεις ηχο μεσω της μικρης του οθονης.  

ουτως η αλλως δεν γενηθηκαμε ολοι ποπ σταρς.
Φυσικα και δεν γεννηθηκατε ολοι pop stars... 8)

ΥΓ: Πάντως, νομίζω στην σελίδα 9, ο Waterfall-K τα εξήγησε πολύ καλά, ιδιαίτερα στην εξέλιξη τους   :)
Terry εσυ παντα με πιανεις, αν και μπασιστας (αν δεν κανω λαθος) ;D

Το προβλημα ειναι οτι δεν με πιανουν οι πληκτραδες και αυτο με βαζει σε σκεψεις...
chin.gif


 
Waterfall-K είπε:
Terry εσυ παντα με πιανεις, αν και μπασιστας (αν δεν κανω λαθος) ;D

Το προβλημα ειναι οτι δεν με πιανουν οι πληκτραδες και αυτο με βαζει σε σκεψεις...
chin.gif
Δεν κάνεις λάθος  ;)

Πάντως λέτε για τα αναλογικά, τα ψηφιακά, αλλά δεν έχω διακρίνει μια «ράτσα παραδοσιακών»... Ας πούμε «κολλημένους» με hammond ή rhodes  ::)  Πως και έτσι; Δεν υπάρχει τέτοια ράτσα;

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Ας πούμε «κολλημένους» με hammond ή rhodes  ::)  Πως και έτσι; Δεν υπάρχει τέτοια ράτσα;
Υπαρχει πιο κολλημενος απο μενα με το Hammond εδω μεσα? Αμφιβαλω... :P

 
Waterfall-K είπε:
Υπαρχει πιο κολλημενος απο μενα με το Hammond εδω μεσα? Αμφιβαλω... :P
;D ;D

Σωστός  ;)

Πάντως δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοια ράτσα στην Ελλάδα. Αντίθετα, όταν έπαιζα με έναν Αμερικάνο γέροντα- αυστηρά New Orleans R&B- αυτός έπαιζε μόνο Hammond (το Korg) και πιάνο και τίποτα άλλο.

 
Waterfall-K είπε:
Ειτε η κυματομορφη παραγεται απο VCO/DCO ειτε ειναι sampled, αυτο δεν εχει καμια σημασια.
Για σένα μπορεί να μην έχει. Για μένα έχει όμως.  :)

 
@Cyclops, προσωπικα δεν ειμαι φιλος των soft synths, προτιμω το real thing.

Το ξερω το FM8 αλλα δεν το εχω ακουσει. Δεν αμφιβαλω οτι ειναι καλο και παιζει τους ηχους του DX7, αλλα το να παιζεις με ενα πραγματικο DX7 ειναι αλλη αισθηση. Απο το να το προγραμματιζεις μεσω της οθονης του μεχρι την αισθηση των πληκτρων του και το look του, μιλαμε για εντελως διαφορετικη εμπειρια απο ενα software στο pc μας.

Και με τις ξεφτιλα τιμες που ακομα και σημερα πουλανε τα DX7 (με 200 ευρω εχεις ενα IIFD) ειναι αμαρτια να εχεις το software και οχι το πραγματικο.

Οσο για το CS80 που ανεφερες παραπανω και τον Παπαθανασιου, ο τυπος αγορασε 8! συνολικα CS80, :P μερικα για lives και αλλα για ηχογραφησεις και ανταλακτικα. Η τιμη ενος CS80 τοτε ηταν (μονο) περιπου 7000$.

Και επειδη στην Αγγλια που ζουσε τοτε υπηρχε μια λιστα αναμονης 6 μηνων για την αποκτηση ενος CS80, για να αποφυγει την αναμονη αγορασε το πρωτο του απο Ιαπωνια και σταλθηκε Αγγλια με τραινο μεσω Ρωσιας. ::)

Κανενα προβλημα, "λεφτα υπηρχαν".... ;D

Terry RoscoeBeck5 είπε:
Πάντως δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοια ράτσα στην Ελλάδα.
Για "ρατσα" δεν ξερω, δυσκολο. Μεμονωμένοι μουσικοι υπαρχουν, 2 ονοματα που μου ερχονται αμεσως στο μυαλο ειναι οι (Dr) Γιαννης Μόνος και Κοντραφουρης.

Για σένα μπορεί να μην έχει. Για μένα έχει όμως.  :)
Ναι, φαινεται απο το Voyager και το Andromeda που εχεις. 8)

 
Waterfall-K είπε:
Και καλα θα κανεις, μιλαμε υπαρχει πολυ βαθος σ'αυτο το synth, ειναι τερας στην FM συνθεση, πιο τερας ισως και απο το SY77. Το FS1R ειναι ενα 16-Operators / 88-Αlgorithms FM synth, και μονο η αναγνωση αυτων των αριθμων μπορει να προκαλεσει πονοκεφαλο σε οσους ξερουν απο FM. :-X

Το μονο που μπορω να σου πω ειναι "Kalo Kouragio!" ;D ;D

Για αρχη παντως μπορεις να ψαχτεις με μερικες χιλιαδες ηχους του DX7, το FS1R τους παιζει ολους, και αυτο απο μονο του ειναι μεγαλο ατου για το synth.

Το editor για το FS1R ειναι εντελως απαραιτητο, ουτε να το σκεφτεις να προσπαθησεις να φτιαξεις ηχο μεσω της μικρης του οθονης.  
Ευχαριστω....

ευτυχως καποιοι καλοι ανθρωποι εχουν φτιαξει διαφορα editors για το FS1R ακομα και για το IPAD

αλλιως θα ηταν αλλη μια χαμενη ευκαιρια της yamaha...
IMG_0143.PNG


δεν ανεφερες καθολου το formant sequencing επισης που κανει..

αλλο ψαξιμο αλλα και potential εκει...

 
Το αν η κυματομορφή θα είναι από VCO/DCO ή sampled παίζει ρόλο ανάλογα με το τι ήχο θέλεις να φτιάξεις. Αν είναι ηλεκτρονικός ήχος, π.χ. ένα θανατηφόρο analog bass ή lead, σαφώς είναι προτιμώτερη η χρήση κάποιου synth με VCO/DCO, ενώ αν είναι κάποιος φυσικός ήχος, π.χ. κάποιο πιάνο, χορωδία, φυσικά τύμπανα κλπ, σαφώς και χρειάζεσαι κάποιο sample.

Πάντως όσον αφορά τους αναλογικού τύπου ήχους, πιστεύω ότι κάλλιστα γίνεται η δουλειά και με κάποια VA λύση (είτε πρόκειται για Access Virus είτε για το "ταπεινό" Sylenth1)... ;)

 
cyclops είπε:
Το αν η κυματομορφή θα είναι από VCO/DCO ή sampled παίζει ρόλο ανάλογα με το τι ήχο θέλεις να φτιάξεις. Αν είναι ηλεκτρονικός ήχος, π.χ. ένα θανατηφόρο analog bass ή lead, σαφώς είναι προτιμώτερη η χρήση κάποιου synth με VCO/DCO, ενώ αν είναι κάποιος φυσικός ήχος, π.χ. κάποιο πιάνο, χορωδία, φυσικά τύμπανα κλπ, σαφώς και χρειάζεσαι κάποιο sample.

Πάντως όσον αφορά τους αναλογικού τύπου ήχους, πιστεύω ότι κάλλιστα γίνεται η δουλειά και με κάποια VA λύση (είτε πρόκειται για Access Virus είτε για το "ταπεινό" Sylenth1)... ;)
Ακριβως. Είναι θέμα φυσικής, από τη στιγμή που ο ψηφιακός "ταλαντωτής", είναι μια πετσοκομμένη αναπαράσταση της φυσικής ταλάντωσης.

Και όσο για τη δουλειά που γίνεται. Με ένα βιολί των 2000€, όχι απλά γίνεται δουλειά, αλλά γίνεται και καλά για πολύ απαιτητικούς.

Ομως αν θες ήχο βιολιου του δεκαχίλιαρου, πρέπει να δώσεις δεκαχίλιαρο.

Κι εγώ θεώρησα πως η δουλειά μου γίνεται μια χαρά με το v-synth και έδωσα το moog. Αλλο η χρηστικότητα, αλλο το real thing.

 
mamonu είπε:
δεν ανεφερες καθολου το formant sequencing επισης που κανει.. αλλο ψαξιμο αλλα και potential εκει...
Ε τι να πρωτοαναφερω? Εγω δεν το εχω, εσυ το εχεις. :P Πες μας και που το βρηκες, τη τιμη το πηρες κλπ.

Η Formant synthesis εχει πολυ καλα αποτελεσματα απ'οτι εχω ακουσει απο τους ηχους του FS1R.

Κατι που θα γουσταρα να κανει η Yamaha θα ηταν να βγαλει ενα mega-synth (ala Kronos) με τις sound engines των Motif XF, FS1R και VP1. Θα τα "εσπαγε" κανονικα ενα τετοιο synth. 8)

Δεν μπορω να φανταστω να βγαζει και αλλο Motif, ειναι ηδη 10-11 χρονια σειρα. Πολυ επιτυχημενη σειρα βεβαια αλλα πρεπει να βγαλει και κατι διαφορετικο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top