Oddball guitar build!

Μετά από 24 ώρες η ψαρόκολλα ήταν... πέτρα!!

Από τα πιο απολαυστικά σημεία της κατασκευής... πλάνισμα των καμαριών!

Με οδηγό ένα πλανισμένο κομμάτι σφενδάμι, φέρνω τα καμάρια αλφαδιά με την άκρη του καπακιού.

28E9C195-1FEE-420D-A5A4-E3DAF3AEE073.jpeg

22B27E39-6C21-4FE3-B347-B6EFC8A2CC6A.jpeg

E4D99E2D-0B40-4DA9-B4FB-AD4C0EDD86B3.jpeg

39602E94-4D1F-4B64-A5CC-E1FC2450EA18.jpeg

Επόμενο βήμα: να τρυπήσω για διακόπτες και ποτενσιόμετρα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συνεχίζοντας προσπάθησα να προχωρήσω την κατασκευή της comptonesque αλουμινένιας γέφυρας...

Θέλει δουλειά ακόμη αλλά άρχισε να σχηματίζεται!

67D900F7-D18C-4D30-B998-DBAEC0659A46.jpeg

9FB7F568-747F-4A87-873C-86DEB9F1D46A.jpeg

D0F44434-0F1A-438D-89CE-9BC6CF12FDD0.jpeg

D15E64E7-3AAC-4502-AAF8-F358890A71C0.jpeg

 
Ώρα να κλείσω το κουτί!

Με προσεκτική ευθυγράμμιση και ψαρόκολλα (Abio Kremer fischleim) που έχει μεγαλύτερο open time, κόλλησα το καπάκι!! Την Πέμπτη το βράδυ θα έχουμε σώμα!

02F0DDFE-EEA6-43F5-8D87-B1FDA3100BFB.jpeg
 

EF54408E-2D7D-4D30-BB14-B2823A82AB4D.jpeg

071E8D10-99C3-4C25-95C9-B643915250B9.jpeg

 
Κούκλα είναι μπράβο Αργύρη!
Master σε ευχαριστώ πολύ!

Ελπίζω να πάει καλά μέχρι το τέλος ώστε το καλοκαίρι να την απολαύσουμε!

Έκοψα τα τάστα στον έβενο. Θα έχουμε zero fret όπως πολλές oddball και Gretsch.

4ABCC98F-65D6-41CB-B22B-12FB5C622B33.jpeg

EE7EA719-C82B-4683-A5C0-7633879A1204.jpeg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άρχισα το ρουτάρισμα και για τον μπριντζ μαγνήτη.

986443A8-4A5D-4304-A2BC-DA08C929C282.jpeg

Έτοιμο! Όλα είναι έτοιμα προς εγκατάσταση!

AA198FAE-B695-4F1E-A29D-5B7BA8FE3AFB.jpeg

Έφτιαξα μια βάση από το παλιό περιθώριο που κρατάει την κιθάρα παράλληλη με το τραπέζι. Με βίδες κόντρες και παξιμάδια έφτιαξα τέσσερα αυτοσχέδια σφιγκτήρια και η κιθάρα κρατείται σταθερά ευθεία.

E9A4B3CD-CB69-4BF8-8A35-F020D8FD5D48.jpeg

BCFC887B-A722-483A-AE7B-8FCCA780B5B3.jpeg

5A7F5761-64A5-41C4-B744-E57ADA70BB67.jpeg

2D05C38B-D9D2-4AA3-A25B-060A68E3B48C.jpeg

Η βάση με βοήθησε να ρουτάρω απροβλημάτιστα για τον μπριντζ μαγνήτη.

Επόμενο βήμα: βάση για το ρούτερ ακμών. Αν τελειώσει αυτό θα σκάψω για binding και αφού το βάλω το σώμα τέλειωσε!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έκοψα για τον τένοντα με το jig 4 μοιρών που κατασκεύασα για την explorer.

D43D4AAC-5C49-4930-A63C-C39EB027E698.jpeg

2420B7CB-8D6D-4CAF-9B22-28EA8B694B31.jpeg

8A7AD143-53C4-40BD-BFB9-5FC5796681DE.jpeg

C05E1770-7061-480C-A66A-1368AF60A6B0.jpeg

Ρουτάρησα τον έβενο για τα inlays ala Rivolta.

A057A1ED-1DDE-48C6-BF2B-B5202BD9AC73.jpeg

B80C90BE-EB1F-49CD-BB78-B28AE2BD0D62.jpeg

5BF7982A-65A9-4F18-A491-D7B6AC368A35.jpeg

Κόλλησα και τα ώτα στο headstock.

D8E82D4D-13EF-4E40-B3F7-1F8C05E4C7F8.jpeg

Φαίνεται να προχωράει καλά. Το σώμα ζυγίζει 1.5 κιλό!

07ED036C-1E39-45A9-A747-2CAD707D1B1C.jpeg

546E6535-7808-4B64-9531-5CA8753CD846.jpeg

 
Εποξικός πυροσβέστης.

Το pearloid/ celluloid στο τρίψιμο στο τριβείο ζώνης ενίοτε λαμπάδιαζε αλλά το άφησα να αναπνέει... ψιλοσκιάχτηκα. Αν ισχύουν αυτά που λένε για spontaneous  combustion δεν πρέπει να ξαναπάρω ασετόπαστα.

...είναι ωραία η άτιμη όμως! Τρίφταμπωλ και όμορφη.

 Χρησιμοποίησα εποξική κόλλα δύο συστατικών. Πολύ βρωμίχλα. Θα ξαναγυρίσω στη σουπερ γκλου.

D7B89A28-74FC-417A-8111-96CD81E10F87.jpeg

5B6EC0B1-69AA-46FD-9B81-1F6C973713F6.jpeg

5467D3A7-E7DE-4660-A1F8-C7178D62D2CD.jpeg

Vintage Framus- höfner / Rivolta. Oddball ίασις!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έφτιαξα το χέντστοχ ala Custom Kraft Auerbach.

6F21A39D-410A-48D6-B832-508B26132CA6.jpeg

A0AE2F93-8C86-4DF9-9508-8A70D69CD437.jpeg

Τρύπησα για 6-in-line tuners.

Έκανα το radius. (12”).

F78D25A6-3907-4660-9662-7423B0448E4E.jpeg

61589CAA-F1D7-4A59-8EF7-F5A98A1F91AE.jpeg

F49E5231-F12D-4D74-A476-63D8ED5A89A2.jpeg

Άρχισα να περνάω τάστα. Θα βάλω το binding μετά ala Gibson.

CCB220D3-9460-475E-9467-24A379922860.jpeg

Άρχισε να μοιάζει με οδδμπωλλίαση!

A1E590FC-AD3F-4768-A0DA-27E1F3C74416.jpeg

C1532712-5DF8-4268-A620-FC8CC759EF0C.jpeg

 
Τα nibs παίρνουν μορφή σιγά -σιγα...

8759F1AB-F01D-48E4-BA32-D243F937CA74.jpeg

654D7A26-4FCF-40A0-B331-187ED8D838C1.jpeg

Στερεώνοντας το ρούτερ ακμών έσκαψα και για το μπάηντιν.

4B45A460-244C-4C9B-B152-690E0D8D0A92.jpeg

07EE1A30-7F30-4A9E-9317-2545FF020E7F.jpeg

4B062E2E-977B-4535-A4DE-FCA392E94C0C.jpeg

662C5661-B5F4-41CC-90D1-39840D266303.jpeg

Προχωράμε!

 
Ωραίος! Θα βάλεις binding και στα F holes?
Χρόνια πολλά! Λέω να βάλω ναι! Κανονικά δεν έχουν αυτές αλλά λέω να καστομιάσω!

Θα επικοινωνήσουμε συντόμως!

 
ανάποδο ρούτερ στο πάγκο και down cut bit για τέλειο κόψιμο

επίσης ειναι ιεροσυλία να φέυγει ο έβενος για να μπει

 το περλοιντ

 
ανάποδο ρούτερ στο πάγκο και down cut bit για τέλειο κόψιμο

επίσης ειναι ιεροσυλία να φέυγει ο έβενος για να μπει

 το περλοιντ
Ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις, θα προσπαθήσω να κάνω τραπεζορούτερ με την πρώτη ευκαιρία.

Κατέβασα τα f holes με το ρούτερ ακμών.

Και μετά κόλλησα το binding.

Η πολλή η σούπερ κόλλα φέρνει δάκρυα στα μάτια.

012AF61D-3877-4906-B5DE-51CF232C1E90.jpeg

7EE378EA-8413-4A2B-BE19-803872CEB6A5.jpeg

B0F4E4FA-7EA0-404B-A403-0D11B1FE47C6.png

C275E48C-C8C7-4850-88AC-57FA5F9F207F.jpeg

 
Μπραβο μπραβο...Κουκλα.?

Το binding στην ταστιερα πως το εφαγες με λιμα?
Καλή ερώτηση! Πήρε μέρες θα έλεγα κυρίως λόγω έλλειψης χρόνου.

Το θέμα της «ιεροσυλίας» που λέει ο Νάσος το ανέφερα και στον Φάνη αλλά είναι obscure/ oddball build , οπότε πρέπει να έχει και στοιχεία kitsch, ιεροσυλίας κλπ (βλέπε 6-in line headstock και ένα κάρο δγιακόφτες.)

Βέβαια στην τελική μια ταστιέρα που άρχισε στα 6.5 και τρίφτηκε στα 5.5χιλ με τις άκρες του περλόιντ να είναι μόλις μισό χιλ σε πάχος μετά το radiusing, δε λες ότι έχει περισσότερο πλαστικό αλλά περισσότερο κσύλο. 
 

10EBC7C5-2896-4978-A76D-FAF892C99C03.jpeg
 

Τέλος αν δει κανείς την L-5 esque κιθάρα που έπαιζε προς το τέλος της καριέρας του ο Django κάτι θυμίζουν τα περλ ινλεηζ στον εβενο... λέω τωρα εγώ.
 

Οπότε αυτό ήταν ένα homage στις Höfner/ Rivolta / gypsy κιθάρες, έχει μπει η υπογραφή και δεν γυρίζει πίσω!

0BE37260-72D0-4A58-8632-C63A92DE4069.jpeg

Όσον αφορά στην ταστιέρα του τωρινού project:

Πρώτα - πρώτα με λεπτο σιδηροπρίονο και πολλή προσοχή έκανα κοψιματάκια για να οριοθετήσω τα τάστα. Μετά με σκαρπέλο ανάποδα που το μέσα του μέρος προς την ταστιέρα ήταν ντυμένο με λεπτή χαρτοταινία. Έφαγα πρώτα προς τη μία κατεύθυνση μέχρι να συναντήσω τη ρωγμή του σιδηροπρίονου και έπειτα προς την άλλη κατεύθυνση.

Τέλος όντως με τετραγωνισμένη λίμα που έχω για τα fret ends (οι δυο της πλευρές είναι λείες) έφερα τα nibs πιο κοντά στο τάστο. Αρκετή δουλειά. Το έκανα για να το έχω στο ζωνάρι μου ως skill και για την 335 που θα ακολουθήσει. Γενικά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο δεδομένου ότι στην Γιβσον γίνεται ΠΟΛΥ πιο αυτοματοποιημένα (νομίζω με πυρωμένο σύρμα.)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Αργύρη ακούραστος και ακατάπαυστος ?

Έχω μια Hofner διαλυμένη που πρέπει να φτιάξω και να αντιγράψω την ταστιέρα της που είναι ακριβώς ίδια με της κιθάρας σου, άρα θα πρέπει να το κάνω και γω 

να ξεδιαλύνω  το θέμα τις ιεροσυλίας που τέθηκε παραπάνω

δεν φημίζομαι  να φτιάχνω όργανα politically correct, μάλιστα ειναι κάτι που απεχθάνομαι όταν πρέπει να φτιάξω κάτι που το έχει προδιαγράψει ο X/Ψ κατασκευαστής 50-70 χρόνια πριν ??

αρα το να φέυγουμε από τις φόρμες για μένα ειναι θεμιτό

αυτό που με ενοχλεί σε τέτοιου είδους ταστιέρες και που συμβαίνει ακόμα και στα block inlays τύπου Gibson ειναι ότι δεν μένει σχεδόν καθόλου ξύλο γύρω από το Τάστο - ιδιαίτερα στα τελευταία- και στην περίπτωση του referring κινδυνεύεις να πάρεις το ξύλο στο χέρι και να μην μείνει ξύλο να καρφώσεις, αυτό και τίποτε άλλο κατα τα άλλα αυτές οι ταστιέρες ειναι πανέμορφες

επίσης στη  ταστιέρα  που φτιάχνεις τύπου Gibson θα είναι δύσκολο το regretting για τους γνωστούς λόγους, αν θυμάμαι

καλά ο Θάνος είχε φτιάξει τέτοια με εξαιρετικά αποτελέσματα και είχε «φάει» το πλαστικό binding με τη χρήση router

 
 Αργύρη ακούραστος και ακατάπαυστος ?

Έχω μια Hofner διαλυμένη που πρέπει να φτιάξω και να αντιγράψω την ταστιέρα της που είναι ακριβώς ίδια με της κιθάρας σου, άρα θα πρέπει να το κάνω και γω 

να ξεδιαλύνω  το θέμα τις ιεροσυλίας που τέθηκε παραπάνω

δεν φημίζομαι  να φτιάχνω όργανα politically correct, μάλιστα ειναι κάτι που απεχθάνομαι όταν πρέπει να φτιάξω κάτι που το έχει προδιαγράψει ο X/Ψ κατασκευαστής 50-70 χρόνια πριν ??

αρα το να φέυγουμε από τις φόρμες για μένα ειναι θεμιτό

αυτό που με ενοχλεί σε τέτοιου είδους ταστιέρες και που συμβαίνει ακόμα και στα block inlays τύπου Gibson ειναι ότι δεν μένει σχεδόν καθόλου ξύλο γύρω από το Τάστο - ιδιαίτερα στα τελευταία- και στην περίπτωση του referring κινδυνεύεις να πάρεις το ξύλο στο χέρι και να μην μείνει ξύλο να καρφώσεις, αυτό και τίποτε άλλο κατα τα άλλα αυτές οι ταστιέρες ειναι πανέμορφες

επίσης στη  ταστιέρα  που φτιάχνεις τύπου Gibson θα είναι δύσκολο το regretting για τους γνωστούς λόγους, αν θυμάμαι

καλά ο Θάνος είχε φτιάξει τέτοια με εξαιρετικά αποτελέσματα και είχε «φάει» το πλαστικό binding με τη χρήση router


Έλα master με μπρίζωσες και παρήγγειλα ήδη downcut flush bit. Το τραπέζι με το ανάποδο ρούτερ πώς το έκανες? Θα εκτιμούσα φωτογραφίες / links!

Στο παρακάτω βίντεο ο μαθητής του μπαρμπα Dan εξηγεί με λεπτομέρειες τι και πώς και λέει ότι στο refret παλιά βγάζανε ΟΛΟ το binding (άκουσον - άκουσον!!).

Αλλιώς στο refret απλά πετάς πλέον τα nibs και κάνεις με το κλασσικό overhang ή αν είσαι αρκετά ocd (ξέρω κάποιον) κολλάς ένα-ένα τα κομματάκια binding δίπλα στα τάστα με ασετόν, το οποίο στα Ιερισσιώτικα λέγεται ''γανάδα''.

https://youtu.be/BYTVAYgN1RE

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top