νικος τατασοπουλος.μπουζουκι fever

Kαλα εσυ ΟΝΤΩΣ δεν εχεις καταλαβει ουτε μια λεξη απο αυτα που εγραψα...

Αστο λοιπον..το κουραζουμε..δεν υπαρχει ουδεμια ελπις συνεννοησης...

 
Δεν είναι θέμα να καταλάβω τι έγραψες. Δεν μιλάμε για κβαντική φυσική. Απλά ΔΕΝ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ τις απόψεις σου. Και όχι επειδή έχω καμιά τρέλα με τους shredders.  ;)

 
Θεωρείς πως η παραδοσιακή μουσική δικαιούται κάθε ελευθερίας ως προς τα εκφραστικά της μέσα, σε αντίθεση με τη "μοντέρνα" όπου η "χρησιμότητά της" εξαρτάται από αυτά. Και μάλιστα η παραδοσιακή μουσική ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να έχει άκριτη και καθολική αποδοχή, σε αντίθεση με τη μοντέρνα όπου η πλήρης απαξίωση του τύπου "ανουσιο,αποκρουστικο και κιτς" είναι θεμιτή.

Τι δεν κατάλαβα καλά  ???

 
Τι δεν κατάλαβα καλά
τιποτα δεν καταλαβες μια και δεν θεωρω ΤΙΠΟΤΑ απο ολα αυτα (εκτος απο το bold που ειναι ΑΠΟΛΥΤΑ λογικο,δεν μπορει κανεις να απορριψει κατι που δεν εχει αποριφθει & παραμενει ζωντανο..εκατονταδες χρονια τωρα...να μην του αρεσει ειναι λογικο,να το απορριπτει ομως οχι...)

Θεωρείς πως η παραδοσιακή μουσική δικαιούται κάθε ελευθερίας ως προς τα εκφραστικά της μέσα, σε αντίθεση με τη "μοντέρνα" όπου η "χρησιμότητά της" εξαρτάται από αυτά. Και μάλιστα η παραδοσιακή μουσική ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να έχει άκριτη και καθολική αποδοχή, σε αντίθεση με τη μοντέρνα όπου η πλήρης απαξίωση του τύπου "ανουσιο,αποκρουστικο και κιτς" είναι θεμιτή.

θεωρω ομως αυτη τη δηλωση σου απλα ΑΣΤΕΙΑ

Απλά αυτό που δεν μου αρέσει είναι τα δυο μέτρα και δυο σταθμά. Δηλαδή να θάβουμε τους δυτικούς "shredders" και να εξυψώνουμε τους ethnic βιρτουόζους.
γιατι απλα δεν τιθεται καν ΘΕΜΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ μεταξυ των δυο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αφού βάζεις στο απυρόβλητο τα παραδοσιακά, και θεωρείς αστεία ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΦΟΡΑ στην ίδια φράση ενός μοντέρνου είδους και των ethnic, αποδεικνύεις περίτρανα το ότι χρησιμοποιείς ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ.

Άρα δεν είναι η φράση μου αστεία, αλλά αυτή:

"δεν μπορει κανεις να απορριψει κατι που δεν εχει αποριφθει & παραμενει ζωντανο..εκατονταδες χρονια τωρα..."

Απορρίψαμε τις σπηλιές, για χάρη των σπιτιών. Και το μάζεμα φρούτων για χάρη των καλλιεργειών. Αυτό είναι η διαφορά μεταξύ συντήρησης και προόδου.

 
Μάνο, να σου το εξηγήσω αλλιώς: ένας οδηγός μπορεί να "τρέχει" στο δρόμο επειδή είναι μεθυσμένος, ή επειδή θέλει να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο, ή επειδή πρέπει να πάει σε ένα νοσοκομείο για να βρεί αίμα για το παιδί του. Και στις τρεις περιπτώσεις, κάποιος επιφανειακός παρατηρητής θα πει ότι "τρέχει", αλλά η ποιότητα του κινήτρου κάνει την όλη δραστηριότητα πολύ διαφορετική.

Ένας δυτικοθρεμένος ροκάς σρέντερ, έχει καταλήξει στο να "τρέχει" μέσω μουσικών επιλογών που υπαγορεύονται από την προσωπική του επιθυμία να κάνει αυτό που δεν μπορούν να κάνουν άλλοι - όχι επειδή είναι ουσιαστικό συστατικό του μουσικού είδους που υπηρετεί (τα περισσότερα ροκ τραγούδια είναι γραμμένα με τρία ακόρντα).

Ο ανατολικοθρεμένος βιρτουόζος "τρέχει" επειδή αυτή η ταχύτητα κατέληξε να είναι συστατικό στοιχείο του μουσικού είδους που υπηρετεί, και μάλιστα μέσα από ζυμώσεις αιώνων.

Ο πρώτος, δεν τιμά αυτό που κάνει, ο δεύτερος το τιμά.

Τώρα, εσύ μπορεί να ισχυριστείς ότι αυτά είναι φαντασιώσεις, αλλά η ιστορία της μουσικής δεν θα σε επιβεβαιώσει. Και - μην αμφιβάλλεις - κάποιος που έχει ακούσει πολλά διαφορετικά μουσικά είδη και (κυρίως) έχει συναναστραφεί μουσικούς από αλλότριες κουλτούρες, το "πιάνει" στον αέρα αυτό. Μην αποκλείεις να συμβεί κάποια στιγμή και σε εσένα.

 
Απορρίψαμε τις σπηλιές, για χάρη των σπιτιών. Και το μάζεμα φρούτων για χάρη των καλλιεργειών.
Μα τα σπιτια & οι καλλιεργειες υπαρχουν...ΧΙΛΙΑΔΕΣ χρονια τωρα... ;D αρα οντως "δεν εχουν αποριφθει & παραμενουν ζωντανα..εκατονταδες χρονια τωρα"

αρα ερχεσαι στα λογια μου.....

τελως παντων οπως ειπα και πριν....ουδεμια ελπις συννενοησης υπαρχει... ;)

κάποιος που έχει ακούσει πολλά διαφορετικά μουσικά είδη και (κυρίως) έχει συναναστραφεί μουσικούς από αλλότριες κουλτούρες, το "πιάνει" στον αέρα αυτό. Μην αποκλείεις να συμβεί κάποια στιγμή και σε εσένα.
+100000000000

 
Οι σπηλιές και τα φρούτα να δεις πόσες χιλιάδες χρόνια υπήρχαν  ;)

 
Μια θαυμάσια παρέμβαση από τον WOW.

Λοιπόν, υπάρχει μια λεπτομέρεια: Το Shred είναι μια ΜΙΞΗ ΕΙΔΩΝ. Ειδικά αν μιλάμε για Malmsteen, ειναι μίξη Metal και Baroque. Το μεν μέταλ έχει πολλά γκάζια, το δε μπαρόκ πολλά περισσότερα.  ;D Οπότε τα γκάζια είναι  "ουσιαστικό συστατικό του μουσικού είδους που υπηρετεί".

Επίσης αν τρέχει κάποιος στο δρόμο είναι ΛΑΘΟΣ. ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ.  ;)

 
Να προσθέσω και εγώ ότι αν το μπουζούκι σαν παραδοσιακό όργανο είχε μείνει στο τρίχορδο και όχι στο τετράχορδο του Χιώτη με τις λατινικές επιρροές, δεν θα έπαιζαν έτσι γρήγορα σήμερα οι "λαϊκοί" μπουζουξίδες. Θεωρώ άτοπη την σύγκριση με το δημοτικό και παραδοσιακό. Αυτό το είδος έχει ιστορία μισού αιώνα. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι shredders και δεν εξυπηρετούν κατ' ανάγκη το τραγούδι, αλλά την βιρτουόζικη προσωπική πτυχή τους. Την άποψη μου λέω. 

 
Οι σπηλιές και τα φρούτα να δεις πόσες χιλιάδες χρόνια υπήρχαν
ενταξει παω πασο...ειμαι σιγουρος λοιπον οτι κατα τα λεγομενα σου σε 100 χρονια στα πανηγυρια στο Μπραλο θα παιζουν Ινγκυ.... ;D ;D

Προσωπικά θεωρώ ότι είναι shredders και δεν εξυπηρετούν κατ' ανάγκη το τραγούδι αλλά την βιρτουόζικη προσωπική πτυχή τους.  
εγω δεν μιλησα βεβαια μονο για τους μπουζουκιστες αλλα γενικα για τους...ανατολιτες βιρτουοζους.

αν και σε αυτο που λες διαφωνω καθετα,η λαϊκη/παραδοσιακη μουσικη οφειλει να εξελισσεται (ο Χιωτης π.χ που πρωτοεπαιξε 4χορδο ΔΕΝ ηταν "shreder") ..

.αλλοιως ουτε ΚΛΑΡΙΝΑ θα ειχαμε (ειναι  προσφατη προσθηκη στη δημοτικη μας μουσικη σε σχεση με το ζουρνα που αντικατεστησαν)

http://www.maqamechos.com/music/2008-10-07-23-09-33/2008-10-07-00-25-06.html

Το κλαρίνο, ως λαϊκό μουσικό όργανο, έρχεται στην Ελλάδα απ' την Τουρκία με τους Τουρκόγυφτους, γύρω στα 1835. Πρωτοεμφανίζεται στη βόρεια Ελλάδα, την `Ηπειρο και τη δυτική Μακεδονία, απ' όπου και προχωρεί προς τα κάτω. Μαζί, αρχικά με το βιολί και το λαούτο και αργότερα και με το σαντούρι, αποτελούν την κομπανία, το κατεξοχήν λαϊκό μουσικό σχήμα πού αντικαθιστά σιγά-σιγά την πατροπαράδοτη ζύγια νταούλι-ζουρνά.
προσωπικα θεωρω το λαϊκο εξελιξη του ρεμπετικου (για αυτο και το ρεμπετικο ειναι πλεον ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ειδος,ωραιο αλλα μουσειακο, ενω το λαϊκο ζει και βασιλευει,μεχρι να μετεξελιχθει σε κατι "αλλο",συγγενες αλλα .."αλλο") .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
manosx είπε:
Το μεν μέταλ έχει πολλά γκάζια, το δε μπαρόκ πολλά περισσότερα.  ;D Οπότε τα γκάζια είναι  "ουσιαστικό συστατικό του μουσικού είδους που υπηρετεί".
Για να είμαι ειλικρινής, διαφωνώ.

Τα "γκάζια" και η ταχύτητα παιξίματος, δεν είναι το ίδιο πράγμα. Εγώ π.χ. μπορώ να γράψω μία μουσική σύνθεση στον υπολογιστή μου, και να τον βάλω να παίξει 6.000 νότες το δευτερόλεπτο, αλλά - σε διαβεβαιώνω - ότι δεν θα εισπράξεις καθόλου "γκάζια", αλλά θα βαρεθείς.

Επίσης, θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου όπου ακούω να λέει κάποιος ότι το μπαρόκ έχει γκάζια - θα εκπλαγώ αν βρεθεί άλλος ένας που να το υποστηρίξει.

Τρίτον, το να κάνεις μία "μίξη ειδών" δε σε κάνει καλό μουσικό ή συνθέτη, από μόνο του. Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική, υποννοώντας ότι το αποτέλεσμα θα ελκύει και τους κρήτες και τους γάλλους, ενώ μάλλον θα είναι αηδιαστικό.

 
Επειδή μάλλον με παρεξηγήσατε, θέλω να πω δυο πράγματα.

Η παράδοση δεν είναι κάτι θετικό ή αρνητικό. Απλά ΥΠΑΡΧΕΙ! Είναι όπως τα λουλούδια ή τα ζωάκια.

Στο χέρι μας είναι να πάρουμε ότι μας αρέσει, ότι θεωρούμε θετικό και να το υιοθετήσουμε, να το βελτιώσουμε ή να το επεκτείνουμε.

Αν υιοθετούσαμε την παράδοση άκριτα, θα είμασταν ακόμη στις σπηλιές.

Αυτά περί παράδοσης. Η ΜΟΥΣΙΚΗ παράδοση τώρα, έχει μια βασική διαφορά: Ότι από τη μουσική δεν πέθανε κανείς  ;D Σε αντίθεση π.χ. με το να αντιμετωπίζαμε την ιατρική με παραδοσιακό τρόπο.  ;D

Η ταχύτητα στη μουσική τώρα είναι ένα εκφραστικό μέσο. ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. Το χρησιμοποιούν 1000δες διαφορετικές παραδόσεις και 10δες μοντέρνα είδη μουσικής. Η ταχύτητα δεν είναι ΟΥΤΕ ΚΑΛΗ ΟΥΤΕ ΚΑΚΗ. Αυτό λέω- τίποτα άλλο.

Όμως το να δικαιολογείς την ταχύτητα της παραδοσιακής μουσικής, στη βάση του ότι απλά προυπήρχε ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα σα να λες ότι "και η εκκλησία κλέβει, αλλά η εκκλησία είναι 2000 ετών!!!" Η ταχύτητα είναι "επάρατος"  ;D είτε για κάθε είδος, είτε για κανένα.

Εγώ νομίζω ότι δεν είναι για κανένα.

 
Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική
Εγω παντως που εφαγα crem broule με σαλλιγαρια ηταν υπεροχη... :P ;D

Εξω απο τη πλακα ειδικα στη μαγειρικη κατι τετοια πετυχαινουν,ολη η "πολιτικη" κουζινα ειναι ουσιαστικα μια μιξη της γαλλικης κουζινας των Γαλλων σεφ του σουλτανου και της παραδοσιακης περσικης κουζινας,που ειχαν βεβαιως "κλεψει" οι Τουρκοι ;D

Τρανο..παραδειγμα ο..."εθνικος" μας μουσακας που ουσιαστικα ειναι ο περσικος "μαγκουμας"  με γαλλικη μπεσαμελ...

πεινασα τωρα... ;D

 
Superfunk είπε:
(Εξω απο τη πλακα ειδικα στη μαγειρικη κατι τετοια πετυχαινουν,ολη η "πολιτικη" κουζινα ειναι ουσιαστικα μια μιξη της γαλλικης κουζινας των Γαλλων σεφ του σουλτανου και της παραδοσιακης περσικης κουζινας,που ειχαν βεβαιως "κλεψει" οι Τουρκοι ;D)
Παίζει όμως αυτή να είναι η ΜΟΝΗ περίπτωση που δούλεψε το κόλπο.

 
Wow! είπε:
Επίσης, θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου όπου ακούω να λέει κάποιος ότι το μπαρόκ έχει γκάζια - θα εκπλαγώ αν βρεθεί άλλος ένας που να το υποστηρίξει.

Τρίτον, το να κάνεις μία "μίξη ειδών" δε σε κάνει καλό μουσικό ή συνθέτη, από μόνο του. Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική, υποννοώντας ότι το αποτέλεσμα θα ελκύει και τους κρήτες και τους γάλλους, ενώ μάλλον θα είναι αηδιαστικό.
Θα προσπαθούσα να βρω ένα πιο εύκαιρο παράδειγμα γιατί δεν νομίζω πως θα ήταν καθόλου αηδιαστικό... Όσον αφορά στο αν το μπαρόκ έχει "γκάζια", δεν πολυκαταλαβαίνω τι εννοεί ο καθένας με αυτά (εγώ πχ. εννοώ powerchords και πολύ ροκ καταστάσεις δικέ μου! ;D), πάντως ελπίζω να ξέρετε πως ο όρος virtuosite εφευρέθηκε στην εποχή του μπαρόκ. Από τότε μάλιστα υπήρχε η κακή του φήμη πως θυσιάζει την ουσία και την μουσικότητα προς χάρη της τεχνικής τελειότητας... ευτυχώς που υπήρχαν μεγάλοι βιρτουόζοι που είχαν αποδείξει πως το ένα δεν συμβαδίζει απαραίτητα με το άλλο.

 
Γιατί, νομίζετε ότι η παραδοσιακή μουσική είναι "καθαρή" ?  ;D Ειδικά στη βαλκανική, έχει γίνει κανονικό χωνευτήρι!

Όσο για τα γκάζια, με τη λέξη "γκάζια" εννοώ την ταχύτητα. Και από ταχύτητα το Μπαρόκ είναι κομπλέ  ;D  

 
Ρε παιδιά το shredding δεν σημαίνει ντε και καλά γρήγορη παραμόρφωση. (shred=θρυμματίζω. Δηλαδή αυτός που κανει φύλο και φτερό την ταστιέρα από την ταχύτητα.)

Το μπαρόκ έχει πολύ γρήγορα θέματα καθώς το τσέμπαλο πχ που χρησιμοποιήθηκε σαν κύριο όργανο, δεν είχε δυναμικές δυνατότητες και ούτε διάρκεια νότας και συνθετικά η έμφαση επικεντρονώταν στη μελωδία. (κάτι σαν τον τρόπο που παίζεται το σημερινό μπουζούκι) Προσωπικά θεωρώ ότι οι μπουζουξίδες είναι shredders σε διαφορετικό μουσικό είδος.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top