νικος τατασοπουλος.μπουζουκι fever

Το shredding δεν με εκφράζει.

Καταρχήν (ίσως λανθασμένα) θεωρώ ως shredding ένα ιδιαίτερα γρήγορο σόλο εμπλουτισμένο με διάφορα τερτίπια (Legato, Tapping, Diving) το οποίο άκριτα χρησιμοποιούμενο, είναι αυτοσκοπός και όχι μέρος ενός ευρύτερου συνόλου.

To shredding δεν είναι καλό ή κακό. Δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική αλλά με τα όρια της οργανοπαιξίας. Ναι, υπάρχει καταγεγραμμένα από την μπαρόκ εποχή. Υπάρχουν παρτιτούρες υπερβολικά δύσκολες χωρίς ιδιαίτερη μουσική/αισθητική αξία και για αυτό δεν παίζονται αρκετά. Και ο Παγκανίνι shredder ήταν σε κάποιο βαθμό.

Οι παραδοσιακοί μουσικοί  σε όλες τις χώρες του κόσμου καταφεύγουν ενίοτε στο shredding προκειμένου να αυτοεπιβεβαιωθούν, να διασκεδάσουν, να εντυπωσιάσουν ή οτιδήποτε άλλο. Οσοι έχουν πάει σε πανυγήρια με μεγάλους τεχνίτες θα το έχουν δει. Αλλά και στην Αραβική ή Ινδική μουσική.

Οι παραδοσιακή μουσική και οιαδήποτε άλλη μουσική δεν έχει ανάγκη το άκριτο shredding καθότι έχει εδραιωθεί στις συνειδήσεις και στην αποδοχή του εκάστοτε λαού. Ο οποίος δεν έχει κανένα πρόβλημα, δεδομένων των συνθηκών, να χαζέψει και ένα shredding.

Just my two cents.

 
η παραδοσιακή  μουσική και οιαδήποτε άλλη μουσική δεν έχει ανάγκη το άκριτο shredding καθότι έχει εδραιωθεί στις συνειδήσεις και στην αποδοχή του εκάστοτε λαού. Ο οποίος δεν έχει κανένα πρόβλημα, δεδομένων των συνθηκών, να χαζέψει και ένα shredding.
+1000

αυτο ακριβως θελω να πω εδω και... 1523 σελιδες... ;D

 
"(μια μουσική) δεν έχει ανάγκη το άκριτο shredding... "

Ενώ τα άκριτα τέταρτα ή μισά ή ολόκληρα  ???

"...Δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική αλλά με τα όρια της οργανοπαιξίας."

Πραγματικά πολύ ωραία σκέψη. Παρόλα αυτά, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε a priori το ενδεχόμενο μια μουσική να φτάνει και στα όρια της οργανοπαιξίας. Άλλωστε πολλά παραδοσιακά είναι ακριβώς αυτό  ;)

 
manosx είπε:
Άλλωστε πολλά παραδοσιακά είναι ακριβώς αυτό  ;)
Μπορείς να επεκταθείς λιγάκι επ' αυτού ;

 
Κι εγώ δεν τρελλαίνομαι για shredders, αλλά σήμερα σχεδόν δεν υπάρχει παραδοσιακή μουσική, με τον τρόπο που υπήρχε πριν 50 χρόνια. Παραδοσιακή θεωρώ τη μουσική που θα παιχτεί π.χ.σε ένα γάμο. Σήμερα σε ένα γάμο συνδέουμε το ipod στον ενισχυτή και αναλαμβάνει το playlist (άσε που δεν παντρευόμαστε κιόλας, κ καλά κάνουμε δηλαδή  ;) )

Τα πιο πολλά παραδοσιακά είδη που γνωρίζουμε όπως ρεμπέτικο, δημοτικά, jazz, κλασική, κλπ. είναι μουσειακά, καθώς έχουν εκλείψει οι συνθήκες όπου ευδοκίμησαν  :)

Ο Τατασόπουλος όταν παίζει στο μέγαρο σε αφιερώματα κάνει "μουσειακή" συναυλία.

Όταν παίζει στο μαγαζί και από κάτω πίνω ουίσκια (το παραδοσιακό μας ποτο :) ) κάνει παραδοσιακή μουσική.

 
audiokostas είπε:
Μπορείς να επεκταθείς λιγάκι επ' αυτού ;

Τι να επεκταθώ ο καημένος; Παραεπεκτάθηκα σήμερα  ;D

Υπάρχουν κλαρινίστες, βιολιστές, παίκτες γκονγκ  ;D Σιταρ gurus, σολίστες αφρικανικού μονόχορδου  ;D που στα πλαίσια της παράδοσης εξαντλούν τα όρια της οργανοπαιξίας, χωρίς αυτό να τους εμποδίζει να παράγουν ΜΟΥΣΙΚΗ και μάλιστα ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ.

Αντίστοιχα υπάρχουν και "ροκάκιδες" που φτάνουν και αυτοί στα όρια των οργάνων τους και παράγουν μουσική υψηλού επιπέδου.

Άρα, εκεί που έχω καταλήξει και αυτό που προσπαθώ να πω είναι πως το να εξαντλήσεις τα όρια, είτε της ταχύτητας είτε οποιαδήποτε άλλα, δεν σημαίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ότι παύεις να κάνεις ΜΟΥΣΙΚΗ.  ;)

 
Πολύ "φιλολογικός" μου φαίνεται ο χαρακτηρισμός "μουσειακό" για ένα είδος μουσικής. Και στην επαρχία έχω ζήσει, και στο εξωτερικό, και μπορώ να σας πληροφορήσω πως όχι μόνο τα δημοτικά, η κλασσική και η τζαζ ευδοκιμούν αντιστοίχως αλλά δεν πιστεύω πως κανείς δίνει δεκάρα για το αν είναι "μουσειακά" ή όχι. Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε πχ. το μπλουζ να έχει παρατηθεί στις αράχνες του από την εποχή της σκλαβιάς στις βαμβακοφυτείες...

 
bloody_sunday είπε:
Πολύ "φιλολογικός" μου φαίνεται ο χαρακτηρισμός "μουσειακό" για ένα είδος μουσικής.
Επιεικώς χαρακτηριζόμενος ως "φιλολογικός".

Μουσειακό ;

Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζουμε υφιστάμενα είδη με ενεργούς μουσικούς αφιερωμένους σε αυτά ως "μουσειακό είδος μουσικής" ;;

Παιδιά τα έχετε μπερδέψει. Πολύ.

Αντιπαθώ, αγνοώ, αποκυρήσσω, προτιμώ, την καταβρίσκω είναι λέξεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να προκαλέσουν συμφωνία ή διαφωνία (ποικίλης εντάσεως).

Αλλά θα το ξαναπώ.

Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζουμε υφιστάμενα (και εξελισσόμενα ασχέτως εάν μπορούμε με τις γνώσεις μας να αισθανθούμε τις λεπτές εκφάνσεις της εξέλιξής τους) μουσικά είδη με ενεργούς μουσικούς αφιερωμένους σε αυτά ως "μουσειακό είδος μουσικής" ;;

Οχι βρε παιδιά.

 
Ο λόγος που το δυτικό-ροκ shredding είναι παρεξηγημένο είναι επειδή κάποιοι ανεγκέφαλοι κιθαρίστες της δεκαετίας του 80 επηρεασμένοι από το Malmsteen που άνοιξε τις πόρτες, προσπάθηασαν να παίξουν σαν αυτόν ή και πιο γρήγορα απο αυτόν.

Δεν είδαν απο που προέρχονταν ο ίδιος. Απλώς προσπάθηασαν να τον μιμηθούν, με αποτέλεσμα να γίνουν κακέκτυπα του και να "καταστρέψουν" κάτι που στη πραγματικότητα είχε τεράστιες δυνατότητες.

Το θέμα είναι πως θα το χρησιμοποιήσεις. Μπορείς να είσαι ροκ-shredder με γούστο ή "μπουζουξής-shredder" και να παίζεις ανοησίες...έχω δει πολλούς τέτοιους, πιστέψτε με...

btw ο Τατασόπουλος έχει killer chops και παίζει ό,τι θέλει, είχα ακούσει και στο παρελθόν δουλειά του...

Και για να το "ελαφρύνουμε" λίγο ας πάρουμε μία γεύση από τη (μεθ)επόμενη γενιά τω "δυτικών" shredders...αν και ο τύπος είναι (μάλλον) Ρώσος ;D ;D ;D


 
Είναι δυνατόν να χαρακτηρίζουμε υφιστάμενα (και εξελισσόμενα ασχέτως εάν μπορούμε με τις γνώσεις μας να αισθανθούμε τις λεπτές εκφάνσεις της εξέλιξής τους) μουσικά είδη με ενεργούς μουσικούς αφιερωμένους σε αυτά ως "μουσειακό είδος μουσικής" ;;
απο τη στιγμη που οι ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ αυτων των τραγουδιων εγιναν το...1920 και πλεον ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ καινουργια ,μουσειακα ειναι.... ;D (αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι υπεροχα & οτι οσοι τα παιζουν κανουν κατι λαθος....)

 
Superfunk είπε:
απο τη στιγμη που οι ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ αυτων των τραγουδιων εγιναν το...1920 και πλεον ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ καινουργια ,μουσειακα ειναι.... ;D (αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι υπεροχα & οτι οσοι τα παιζουν κανουν κατι λαθος....)
Τουλάχιστον για την Jazz & κλασσική που γνωρίζω, αυτό δεν ισχύει.

 
Εγω για τα ρεμπετικα μιλουσα (επειδη εκει πρωτοαναφερθηκε στη συζητηση η λεξη "μουσειακο" νομιζα οτι σε εμενα αναφεροσουν),φυσικα και απο τη στιγμη που ενα ειδος ειναι "ζωντανο" (δηλ. καποιοι ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΝΕΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ τετοιου ειδους) ΔΕΝ ειναι μουσειακο.

 
Μα το να παίζω ενα μπουρέ το Μπαχ σήμερα είναι μουσειακό. Αλλιώς το παίζαν στα παλάτια το 1700 και το χορεύαν. Σήμερα αν πάω να χορέψω μπουρέ θα μου πετάνε ...πουρέ :)

Θα μου πείτε και σήμερα παράγεται κλασική (ή πιο σωστά λόγια) μουσική. Η οποία όμως αφορά μόνο μια μικρή κάστα από ειδήμονες, για πολλούς λόγους. Δεν ξέρω και πολλούς που να έχουν στο i-pod Ξενάκη :)

Και τα ρεμπέτικα και η τζαζ, που είναι τα είδη που ακούω και παίζω συνέχεια (όλοι έτοιμοι να παρεξηγήσετε είστε :) ), όπως φαίνεται και απο την υπογραφη μου  ;D, σήμερα είναι μουσειακά, με την ίδια έννοια. Το ζειμπέκικο είναι ένας χορός πια για show τύπου "κοίτα τι έκανες", και καρσιλαμά δεν ξέρει κανένας να χορεύει εκτός από αυτούς που πάνε στο παραδοσιακό (μουσειακό) χορευτικό σύλλογο.

(Και φυσικά η μουσειακότητα δεν εξαντλείται στο αν χορεύεται :) )

Superfunk είπε:
απο τη στιγμη που οι ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ αυτων των τραγουδιων εγιναν το...1920 και πλεον ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ καινουργια ,μουσειακα ειναι.... ;D (αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι υπεροχα & οτι οσοι τα παιζουν κανουν κατι λαθος....)
ακριβώς!

 
Μην ξεχνάτε όμως, ότι παραδοσιακό δεν σημαίνει κατ' ανάγκη και μουσειακό, έτσι;

Υπάρχουν παραδείγματα παραδοσιακής-δημοτικής μουσικής (και ελληνικής και ξένης), στις οποίες συνεχίζουν να γράφονται καινούρια κομμάτια, τα οποία τηρούν απαρέγκλιτα μεν την "παραδοσιακή" φόρμα-δομή, αλλά δεν διολισθαίνουν προς την "σκυλοποίηση" δε..

Τα παραδείγματα είναι αρκετά...

Και για να ξεναμπούμε on topic: Ο Νίκος Τατασόπουλος επιβεβαιώνει πλήρως τη λαϊκή ρήση "το μήλο κάτω απ' τη μηλιά"...

 
skantzos είπε:
Σήμερα αν πάω να χορέψω μπουρέ θα μου πετάνε ...πουρέ :)

 ;D LOL  ;D

Πάντως χωρίς ίχνος ειρωνείας τα μουσειακά είδη, με αυτήν τουλάχιστον την έννοια του skantzou, είναι πολύ περισσότερα από ότι νομίζουμε. Γιατί, το ροκ δεν είναι μουσειακό είδος; Την ίδια απήχηση και λειτουργία είχε το 60 και την ίδια σήμερα; Ακόμα και το rave είναι πλέον μουσειακό  :o Η λειτουργία του αφορά τα 90ies. Από την άλλη μεριά τα... δημοτικά ΔΕΝ είναι μουσειακά (!), αφού εξυπηρετούν τα πανηγύρια με τον ίδιο τρόπο όπως πάντα έκαναν  ;)

Βέβαια αν δεχθούμε τον ορισμό του Superfunk τότε μουσειακή θεωρείται  η μουσική που δεν παράγει καινούργια κομμάτια. Αυτή η προσέγγιση είναι λογική, όμως έχει ένα κενό με την έννοια ότι π.χ. κάποιος θα μπορούσε να γράψει ένα μπουρέ σε στυλ Μπαχ, και να βγάλει το είδος από το μουσείο  ;D ;)  

 
Tζαζ και κλασσική μουσική παράγεται σήμερα, και δεν αφορά καμία κάστα ειδημόνων ή μη. Δεν υπάρχει απολύτως καμία αμφιβολία για αυτό - ίσως παραμορφώνει τη ματιά σας το γεγονός πως ζείτε στην Ελλάδα. Και ο Ξενάκης δεν θεωρείται "κλασσικός"... το αντίθετο μάλιστα.

 
Thanks Bloody

Δεν νοιώθω μόνος......

Βρε παιδιά προσέχετε τι γράφετε.

Κοιτάξτε τις νέες παραγωγές σε τζαζ, κλασσική (ούτε καν θα μιλήσω για ροκ σαν έννοια) και μετά .....

Γιατί όλοι αναφέρουν τον Ξενάκη σαν κλασσικό; Μόνο κλασσικός δεν είναι.

 
Δεν είπα ότι πεθάνανε όλες οι παραδοσιακές μουσικές.

Και φυσικά μπορώ να γράψω μπουρέ σήμερα. Ή delta blues. Και φουστανέλλα μπορώ να βάλω που λεει ο λόγος και να χορεύω τσάμικο.

πραγματικά δεν καταλαβαίνω audiokosta γιατί στενοχωριέσαι :)

 
Εμένα με καλύπτει ο ορισμός του SF για το τι είναι μουσειακό μουσικό είδος : αυτό που δεν ανανεώνεται με νέο συνθετικό υλικό. Δεν μπορώ να αντιληφθώ που είναι δυνατόν να διαφωνείτε.

Η τζαζ προφανώς δεν είναι μουσειακό είδος (καίτοι ορισμένα παρακλάδια φλερτάρουν, όπως το ragtime π.χ.).

Η κλασσική (υποθέτω ότι εννούμε τη μουσική που εκτελείται από συμφωνικές ορχήστρες) επίσης δεν είναι.

Αλλά το ρεμπέτικο, είναι. Τα δημοτικά, είναι. Τα ηπειρώτικα, είναι.

Και όχι, δεν αρκεί να φτιάξει κάποιος ένα κομάτι "τύπου Μπαχ" για να αναστήσει το μπαρόκ (ο υπολογιστής μου θα το είχε αναστήσει δεκάδες φορές, αν περί αυτού επρόκειτο). Χρειάζεται να υπάρξει μία διαρκής και συνεπής προσφορά από διαφορετικούς δημιουργούς για ένα αξιοπρεπές διάστημα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top