Neumann u89

Χάρης Γερουλάκης

haryy

Μέλος
Μηνύματα
2,625
Πόντοι
48
Θα ήθελα κάποιες γνώμες σας για το συγκεκριμένο. Έχω ακούσει κάποια καλά δείγματα από το web αλλά δεν το έχω δοκιμάσει από κοντά.

Αν το έχει ακούσει κανείς ή το έχει στο mic locker του καλύτερα, θα ήμουν ευγνώμων για την γνώμη του.

Ευχαριστώ. :)

 
Το U89 είναι βασισμένο στο U87 αλλά στην πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετικά....

Το 89 έχει 5 πολικά διαγράμματα ενώ και η ύπαρξη pad το κάνουν πολύ πιο ευέλικτο στην πράξη...

Ηχητικά όταν το άκουσα σε φωνή μου φάνηκε πολύ πιο smooth σε σχεση ας πούμε με το 87άρι....έχει και αυτό όπως όλα τα σύγχρονα LDC ένα peak γύρω στις 5-6000 (ανάλογα και με το διάγραμμα) αλλά ταυτόχρονα έχει  (ή δίνει την εντύπωση...έχω καιρό να δω τα specs  :)) ένα ελαφρύ dip στα μεσαία-ψηλάμεσαία (1500 - 4000) που σε πολλές ένρινες ειδικά φωνές μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα ευεργητικό.....και που είναι το ακριβώς αντίθετο από έντονο πουσάρισμα στα μεσαία του 87 (που είναι και το σήμα κατατεθέν του). Από αυτή την σκοπιά είναι σαφέστατα πιο ευέλικτο (το 89) από τα περισσότερα "κλασσικά" LDC αλλά ταυτόχρονα δεν έχει τόσο ιδιαίτερο χαρακτήρα στα μεσαία όπως τα περισσότερα μικρόφωνα της συγκεκριμένης εταιρίας.....

Ειλικρινά ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν γνώρισε πιο μεγάλη αποδοχή....    

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
nikodemos είπε:
Ειλικρινά ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν γνώρισε πιο μεγάλη αποδοχή....    
Αυτό δεν είχε βγει και καλά ως αντικαταστάτης του 87?

 
fleamail είπε:
Αυτό δεν είχε βγει και καλά ως αντικαταστάτης του 87?
όχι ακριβώς....είναι βασισμένο στο 87 και έχω την εντύπωση ότι βγήκε ταυτόχρονα με την τελευταία - νέα - έκδοση του (U87ai).

Είναι αρκετά διαφορετικά μικρόφωνα και ως προς τις δυνατότητες και ως προς την χροιά.

 
Eυχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

Θέλω να είναι διαφορετικό από το 87 (πιο ουδέτερο) γιατί το πρώτο μου φάνηκε πολύ σκληρό σε 2 sessions που το δοκιμάσαμε.

Νομίζω ότι κατασκευαστικά είναι τελείως διαφορετικό από το 87άρι, και στην κάψα αλλά και στο μέγεθος κλπ.

Η ουσία είναι πως ψάχνω για ουδέτερο αλλά σχετικά γλυκό μικρόφωνο και έχω την εντύπωση ότι το 89 είναι ότι πρέπει.

Ξέρετε αν "παίρνει" καλά eq? Εννοώ αν θες να αλλάξεις αρκετά την χροιά του, διατηρεί την μουσικότητά του?

Τέλος όσοι το έχετε ακούσει, έχετε να προτείνετε και κάτι άλλο για άλλη λύση σε αυτή την χροιά και ποιότητα όμως? (Νικόδημε σε εσένα απευθύνομαι κυρίως αφού το έχεις ακούσει αλλά και στους υπόλοιπους βεβαίως)

 
hello haryy

Νομίζω ότι το 89άρι είναι πολύ smooth & "μουσικό" μικρόφωνο...σίγουρα όμως όχι ουδέτερο. Εγώ το δούλεψα μόνο σε φωνή και ομολογώ πως είχα ενθουσιαστεί από την συνολική του απόδοση. Ισοροπημένο με πολύ όμορφο "αέρα" και χρίς την σκληράδα στα μεσαία και ψηλά μεσαία του 87. Είναι αρκετά "καθαρό" αλλά δεν παύει να είναι ένα Neumann (και μάλιστα βασισμένο σε μια έντονα χρωματισμένη transformer ballanced σειρά).

Αν ψάχνεις για κάτι εντελώς καθαρό και ουδέτερο αλλά και πάλι με την ηχητική σφραγίδα της Neumann (σε μικρότερο όμως βαθμό) τότε ίσως θα έπρεπε να ρίξεις μια ματιά στο TLM170. Εγώ το θεωρώ από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στον χωρο του "ουδέτερου" και "καθαρού".

Δεν μας είπες όμως για τι το προορίζεις......ίσως τότε μπορούμε να κάνουμε πιο ενδιαφέρουσες και συγκεκριμένες προτάσεις

 
Ουδέτερο εννοώ να αναπαράγει όσο πιο φυσικά γίνεται αυτό που του δίνεις, αλλά γιαυτό είπα και "γλυκόηχο" για να κάνω κατανοητή περίπου την χροιά που αναζητώ και μάλλον διαθέτει το συγκεκριμένο. Γενικώς ψάχνω για ένα ήχο που θα είναι "in your face" αλλά και μαλακός ταυτόχρονα. Λίγο αντιφατικό ακούγεται αλλά έχω περίπου την αίσθηση για το πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό αν υπάρχει ένα transparent and smooth μικρόφωνο.

Όσο για την χρήση του, θα προορίζεται για φωνητικά και ακουστικές κιθάρες και bottom snare όταν και αν χρειαστεί.

 
Νικόδημε, από το TLM 170 δεν έχω ακούσει ούτε sample. Φαίνεται ενδιαφέρουσα περίπτωση. Πως θα το συνέκρινες ηχητικά με το 89? Είναι λιγότερο μαλακό? Μοιάζει περισσότερο με το 87?

Με βάση την χρήση που το θέλω έχεις και κάτι ακόμη να προτείνεις?

πσ. το μικρόφωνο θα κάνει περισσότερο close miking..

 
haryy για να είμαι ειλικρινής μαζί σου, ομολογώ ότι η χρήση που περιγράφεις με μπέρδεψε ;D...και αναφέρομαι βασικά στο bottom snare  ;D ;D ;D

Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώτο 89 ή κάποιο αντίστοιχο μικρόφωνο κάτω από ένα ταμπούρο..... αλλά τώρα μου έβαλες ιδέες  ;) ;D

Για φωνή και ακουστική κιθάρα νομίζω πως το 89 είναι εξαιρετική επιλογή με βάση τον ήχο που περιγράφεις (εννοώ το smooth,γλυκό και με "αέρα" ήχο).

Το TLM170 το έχεις σίγουρα ακούσει εν αγνοία σου....είναι από τα πιο industry standard μικρόφωνα για κλασσικά σύνολα, φωνές όπερας κλπ κλπ

Πολύ καθαρό, δεν έχει αυτό που θα λέγαμε χαρακτήρα αλλά αποτελεί εγγύηση σε ότι αφορά την ακρίβεια (όχι με την έννοια του στείρου με τονισμένα ψηλά για να ακούγεται και λίγο "κρυστάλινο".....καθαρό ως neumann  ;)).

Να πω την αλήθεια δεν μπορώ να σκεφτώ ένα μικρόφωνο που να ταιριάζει σε όλους τους ρόλους που περιγράφεις....

πολλές φορές ίσως είναι και καθαρά πρακτικό το θέμα.....χωροταξικό.

Σε σχέση με ακουστικά όργανα (fingered, bowed & plucked) αλλά και τύμπανα, κρουστά για παράδειγμα νομίζω πως ένα σετάκι σαν αυτό της OKTAVA

http://www.oktava-shop.com/view_prod.php?id=50

αποτελεί εξαιρετική λύση και απίστευτο value for money.....

ηχητικά τα LDC του σετ θα έλεγα πως είναι πολύ κοντά σε αυτό που περιγράφεις...ίσως πιο "σκοτεινά" (έχουν ένα ρολ-οφ που ξεκινάει από αρκετά χαμηλά) αλλά ακούν ε-ξαι-ρε-τι-κα στο εκιου (όλο το σετ).

Από την άλλη πλευρά και ένα σετ με 2 414xls αποτελεί τρομερά ευέλικτο σχήμα τόσο για ακουστικά όργανα και τύμπανα όσο και για ηλεκτρικά (σε ότι αφορά το μεγάλο και ακριβές του πράγματος). Ίσως λίγο ξενέρωτα στο πρώτο άκουσμα αλλά εξαιρετικά εργαλεία.....

Βέβαια τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να δουλέψει για φωνη  ;D ;D ;D ;D

Ίσως όμως θα μπορούσες με το ίδιο περίπου μπάτζετ του 89 να συνδυάσεις κάποιο από τα παραπάνω (ή κάποιο παραπλήσιο σενάριο) με κάποιο πιο "βαριά" χρωματισμένο (αλλά στα πλαίσια του "γλυκού" και σχετικά καθρού - έστω ευέλικτου  ;)) LDC όπως για παράδειγμα το classic II της RODE (εξαιρετικό σε κάποιες φωνές, αρκετά τονισμένα ψηλά αλλά όμορφα χωρίς dome resonanses και με ευρύ φάσμα σε ότι αφορά το πως χρωματίζει...από εντελώς καθαρό έως βαριά saturated) ή κάποιο άλλο αντίστοιχο "καθαρό" αλλά bright tube LDC (κυκλοφορούν πολλές ενδιαφέρουσες εκδοχές του 47 style mic από peluso, pearlman κλπ κλπ....κάποια που άκουσα πάντως μου φάνηκαν υπερβολικά bright) . Σε αυτή την λογική (των γλυκών "ψηλών" , "καθαρό" ) πιθανότατα μπορείς να κοιτάξεις και τις εκδοχές της neumann στην σειρά TLM (transformerless) σε σχέση με τις κάψες K47 & K49....δεν έχω ακούσει καθόλου το TLM167 το οποίο υποτίθεται πως είναι η σύγχρονη εκδοχή του U67 (ηχητικά γιατί ως σχεδιο και "ρόλος" το 87 υποτίθεται πως είναι η τραντζίστορ εκδοχή του 67) αλλά έχω ακούσει εξαιρετικά σχόλια.

Επίσης αυτή η κάπως scooped upper mid's και του πιο τονισμένου "αέρα" είναι στα αυτιά μου η λογική των παλαιώτερων LDC AKG εν γένει (tube & solid state) από το C12 & tHE tUBE ως τις πρώτες εκδόσεις του 414.....έχω κάποιες αμφιβολίες για τις σημερινές εκδοχές πάντως (τουλάχιστον σε σχεση με τα ψηλά....ίσως λίγο υπερβολικά πλέον, ίσως να έχει να κάνει βέβαια και με το πιο υψηλό επίπεδο εξόδου)...η ούσια πάντως είναι πως  τα καινούρια C12VR πουλιούντε "μεταχειρισμένα" σε λογικές τιμές λόγω κακού χάυπ..... αντίστοιχα το The Tube που δεν έκανε ποτέ όνομα το βρίσκει κανείς εξαιρετικά φθηνά...

...σταματάω γιατί ξέφυγα και θα γράψω ότι συνδυασμό υπάρχει και μάλλον δεν βοηθάω  ::) ;D ;D

 
Καταρχήν ευχαριστώ για την εκτεταμένη απάντηση..

nikodemos είπε:
haryy για να είμαι ειλικρινής μαζί σου, ομολογώ ότι η χρήση που περιγράφεις με μπέρδεψε ;D...και αναφέρομαι βασικά στο bottom snare  ;D ;D ;D

Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώτο 89 ή κάποιο αντίστοιχο μικρόφωνο κάτω από ένα ταμπούρο..... αλλά τώρα μου έβαλες ιδέες  ;) ;D
Ο σκοπός είναι να τιθασευθεί το brightness των χορδών του ταμπούρου οπότε και η ιδέα για τέτοιο μικρόφωνο. :D

[quote author=nikodemos link=topic=174116.msg405692#msg405692

date=1264078386]

Από την άλλη πλευρά και ένα σετ με 2 414xls αποτελεί τρομερά ευέλικτο σχήμα τόσο για ακουστικά όργανα και τύμπανα όσο και για ηλεκτρικά (σε ότι αφορά το μεγάλο και ακριβές του πράγματος). Ίσως λίγο ξενέρωτα στο πρώτο άκουσμα αλλά εξαιρετικά εργαλεία.....

Βέβαια τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να δουλέψει για φωνη  ;D ;D ;D ;D

Ίσως όμως θα μπορούσες με το ίδιο περίπου μπάτζετ του 89 να συνδυάσεις κάποιο από τα παραπάνω (ή κάποιο παραπλήσιο σενάριο) με κάποιο πιο "βαριά" χρωματισμένο (αλλά στα πλαίσια του "γλυκού" και σχετικά καθρού - έστω ευέλικτου  ;)) LDC όπως για παράδειγμα το classic II της RODE (εξαιρετικό σε κάποιες φωνές, αρκετά τονισμένα ψηλά αλλά όμορφα χωρίς dome resonanses και με ευρύ φάσμα σε ότι αφορά το πως χρωματίζει...από εντελώς καθαρό έως βαριά saturated) ή κάποιο άλλο αντίστοιχο "καθαρό" αλλά bright tube LDC (κυκλοφορούν πολλές ενδιαφέρουσες εκδοχές του 47 style mic από peluso, pearlman κλπ κλπ....κάποια που άκουσα πάντως μου φάνηκαν υπερβολικά bright) . Σε αυτή την λογική (των γλυκών "ψηλών" , "καθαρό" ) πιθανότατα μπορείς να κοιτάξεις και τις εκδοχές της neumann στην σειρά TLM (transformerless) σε σχέση με τις κάψες K47 & K49....δεν έχω ακούσει καθόλου το TLM167 το οποίο υποτίθεται πως είναι η σύγχρονη εκδοχή του U67 (ηχητικά γιατί ως σχεδιο και "ρόλος" το 87 υποτίθεται πως είναι η τραντζίστορ εκδοχή του 67) αλλά έχω ακούσει εξαιρετικά σχόλια.

Επίσης αυτή η κάπως scooped upper mid's και του πιο τονισμένου "αέρα" είναι στα αυτιά μου η λογική των παλαιώτερων LDC AKG εν γένει (tube & solid state) από το C12 & tHE tUBE ως τις πρώτες εκδόσεις του 414.....έχω κάποιες αμφιβολίες για τις σημερινές εκδοχές πάντως (τουλάχιστον σε σχεση με τα ψηλά....ίσως λίγο υπερβολικά πλέον, ίσως να έχει να κάνει βέβαια και με το πιο υψηλό επίπεδο εξόδου)...η ούσια πάντως είναι πως  τα καινούρια C12VR πουλιούντε "μεταχειρισμένα" σε λογικές τιμές λόγω κακού χάυπ..... αντίστοιχα το The Tube που δεν έκανε ποτέ όνομα το βρίσκει κανείς εξαιρετικά φθηνά...

...σταματάω γιατί ξέφυγα και θα γράψω ότι συνδυασμό υπάρχει και μάλλον δεν βοηθάω  ::) ;D ;D

Θα έχω και άλλες επιλογές για ακουστικά όργανα (m-audio sputnik, audio technica at4040) οπότε η κύρια χρήση θα είναι για τον τραγουδιστή μου ο οποίος παρεπιπτόντως είναι και αρκετά sibilant, άρα η ουδετερότητα του mic πέρα από την προσωπική μου προτίμηση περί φυσικότητας, θα πρέπει και να καταπολεμά αυτό το artifact χωρίς βέβαια να μουνταίνει την χροιά.

Έχω δουλέψει τα παλιά 414 σε drum overheads και ήταν υπέροχα , δεν έχω όμως τον ίδιο ενθουσιασμό για τα καινούργια, μου ακούγονται πιο "σκληρά".

Γενικά αναζητώ 1 μικρόφωνο γιατί έχω καλυφθεί για τις stereo λήψεις (room, overheads).

Τα κ2 και classic της rode τα έχω υπόψιν μου αλλά για το classic δεν έχω ιδέα πως ακούγεται. Τώρα που σου είπα για τον τραγουδιστή μήπως δεν κάνει κατά την γνώμη σου?

(η ίδια ερώτηση ισχύει και για τα καθαρά αλλά bright LDCs που ανέφερες)

Το paper quality που έχουν τα 47type νομίζω ότι δεν ταιριάζει για τον ίδιο λόγο αν και γενικά μου αρέσει η "υφή" τους.

Για να μην μιλάω και πολύ γενικόλογα, αν θες άκου λίγο από το site μας -όχι από το myspace- να τσεκάρεις την φωνή του.

Είναι γραμμένη με akg solidtube στον solo 610 και παρόλο που απεχθάνομαι το solidtube, το συγκεκριμένο combo έκατσε καλά νομίζω (με de-essing όμως)

πσ. γράψε όσο και ότι θέλεις! για κουβέντα είμαστε εδώ!

 
Νομίζω πως για την φωνή του τραγουδιστή σας το 89 θα είναι εξαιρετικό....πιστεύω πως θα δώσει και ένα επιπλέον boost στα μεσαία και χαμηλά μεσαία ως λεπτομέρεια αλλά και παρουσία (σε σχέση με αυτό που άκουσα στην σελίδα σας).

Γενικά , νομίζω πως είναι αρκετά "σίγουρη" επιλογή  ;)

Το Classic II από την άλλη πλευρά είναι σαφέστατα προς την  "αεράτη" πλευρά των πραγμάτων....καθαρά και λεπτομερή μεσαία, σαφέστατα τονισμένα ψηλά, αλλά επικεντρωμένα στον "αέρα" (δηλαδή το peak του πράγματος είναι αρκετά ψηλά σε σχέση με τα περισσότερα LDC ειδικά σε omni).

Είναι εξαιρετικό μικρόφωνο,σίγουρα έχει ηχητική συγγένεια με το Κ2 αλλά σε τρομερά βελτιωμένη εκδοχή (νομίζω πως το Κ2 έχει αρκετά "θεματάκια" σε σχεση με την κατασκευή του θόλου και τα resonanses που δημιουργούντε.....άλλωστε το σασί του φαίνεται ότι είναι.....της "σειράς").

Στην πράξη νομίζω ότι το classic II είναι η εκδοχή της RODE πάνω στο θέμα "47" αλλά με κάπως πιο προσωπική προσέγγιση. Εγώ το αγαπάω γιατί έχει την δυνατότητα να δίνει ένα αρκετά "έτοιμο" αποτέλεσμα σε ποπ-ροκ ανδρικά φωνητικά ενώ είναι αρκετά ευέλικτο στους συνδυασμούς διαγραμμάτων/απόκρισης (όπως βέβαια όλα τα tube που μπορείς να επιλέξεις τα διαγραμματα από το τροφοδοτικό και συνήθως και τα ενδιάμεσα steps).

Είναι επίσης (μαζί με το M147) μακράν το καλύτερο room mic (ειδικά συνδυασμένο με ένα distressor ;)) κάτι βέβαια που σημαίνει πως γενικά ο "χώρος" είναι κάτι που πάντα θα πρέπει να λαμβάνει κανείς υπ'όψη του (πχ εγώ φτιάχνω τωρα ένα μικροσκοπικό dead booth και ένας λόγος είναι ΚΑΙ αυτός....υπάρχουν στιγμές που δεν επιλέγω τελικά το συγκεκριμένο μικ για μια φωνή γιατί ενώ μου αρέσει αυτό που ακούω θα προτιμούσα την δεδωμένη στιγμή να ήταν πιο "στεγνό"......ειδικά σε όμνι το ΙΙ κάνει ένα σχεδόν "μαγικό" τρικ στα ψηλά....σίγουρα όμως πάντα σε συνάρτηση μετον χώρο).

Από την άλλη πλευρά δίνει τελείως διαφορετική αίσθηση (πιο ανάλαφρη) στα χαμηλά και έχει τελείως διαφορετική συμπεριφορά σε σχέση με το proximity effect των "γερμανών" (αυτό πχ για μένα θα ήταν σοβαρό μειονέκτημα αν ήταν το μοναδικό μικ που θα είχα στην διάθεση μου για κάθε σέσσιον....πιστέυω πχ πως το proximity effect και η "αγριάδα" ενός 87 μπορεί να αποτελέσουν πολύ σημαντικό κομμάτι μιας "βαριάς" τζωνυκασοειδούς φωνής αν αυτό είναι το ζητούμενο).

Σε ότι αφορά το θέμα της προενίσχυσης κατέληξα ότι του ταιριάζουν μάλλον πιο "σκοτεινές" επιλογές (πχ η σύγκριση ανάμεσα στο Great River και στο P1 της A-Designs λήγει υπέρ του πρώτου σε αντίθεση πχ με το 87 - για ανδρική φωνή πάντα). Δεν έχω πολλές επιλογές σε valve preamps αλλά με το A-Designs MP1 που το δοκίμασα το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό αν και σε κάποιες ακραίες καταστάσεις (σε σχέση με ενταση) τα πράγματα ήταν μάλλον οριακά (σε ποσοστό παραμόρφωσης).

Εγώ το θεωρώ πολύ σοβαρό μικρόφωνο, πολύ χρωματισμένο βέβαια αλλά σίγουρα πολύ καλή επιλογή από όλες τις απόψεις....ίσως βέβαια δεν έχει το στάτους άλλων μικροφώνων αλλά στην τελική who gives a fuck?    

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νικόδημε με κάλυψες απόλυτα, πρώτον γιατί είμαι σχεδόν "ψημένος" για το 89 και για το πόσο θα ταιριάζει στον δικό μου και δεύτερον γιατί είναι προγραμματισμένος ο Great River (μαζί με έναν TG-2 και έναν Api a2d  ;)). Eίχα ακούσει τον παλιό great river και δεν μου άρεσε, αλλά πέτυχα κάποια clips όπως ένα δικό σου και κάποια άλλα από τον καινούργιο και άλλαψα γνώμη άρδην. Φανταστικά χαμηλομεσαία, πολύ neveish, και θεόγλυκα ψηλά! Φοβερός pre!

Έχεις απόλυτο δίκιο για την "έλλειψη" χαμηλομεσαίων που θα έκαναν πιο έντονη την παρουσία σε αυτές τις συχνότητες, απλά δεν υπήρχαν και πολλές επιλογές σε pres και mics, ήταν ότι καλύτερο διαθέταμε στο στούντιο που γράψαμε την δεδομένη στιγμή.

Θα προσπαθήσω να βρω clips από το classicII (αν έχεις να βάλεις κάποιο θα με βοηθούσες πάρα πολύ) και θα το λάβω σοβαρά υπόψιν.

Σε ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου.

(στην τελευταία παράγραφο αναφέρεσαι στο 89 ή στο classicII?)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top