- Μηνύματα
- 4,420
- Πόντοι
- 198
Πάω έρχομαι και θρεντ βρίσκω κλειστα... Κρίμα γιατί είχα να πω κάποια πράγματα, οπότε ψιλο-συνεχίζω εδώ, με την ελπίδα να μην υπάρχει καμμία προσωπική επίθεση σε κανέναν!
1. Δηλώνω ότι θεωρώ την ηχογραφημένη μουσική μία διαφορετική τέχνη από αυτό που λέμε γενικά μουσική. Βρίσκω ότι υπάρχουν ομοιότητες μετάξυ των σχέσεων που έχει το θέατρο με το σινεμά (και τηλεόραση και βίντεο, κλπ), όπως και ζωγραφική με φωτογραφία.
Το πρόβλημα με τα πνευματικά δικαιώματα είναι ότι ξεκίνησαν περίπου την εποχή (ή μετά) της έναρξης των δυνατοτήτων της ηχογράφησεις. Και έτσι υπάρχει ένα μπέρδεμα.
Φυσικά άλλο το copyrights με το royalties! Αλλά δεν στέκουν και τα δύο στα ίσα, σε λογικό επίπεδο, τουλάχιστον για εμένα (προσοχή ΔΕΝ αναφέρομαι σε νομικό επίπεδο, για το οποίο ξέρω ελάχιστα πράγματα και δεν έχω λόγο να σχολιάσω!).
Εξ όσων γνωρίζω σε μία ζωντανή παράσταση μπορεί να υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (royalties), αλλά όχι στους εκτελεστές! Ο πιανίστας, ο ηθοποιός, ο ντράμερ θα πληρωθούν την βραδιά, κλπ (άλλο εαν βγει μετά το βίντεο, το πουλήσουν, κλπ...). Τα copyrights υπάρχουν σχεδόν αυτόματα, και σε ζωντανή εκτέλεση δεν παίζουν και τεράστιο ρόλο (εάν δεν υπήρχαν τα royalties εξ'αρχής).
Το θέμα αποκτά περισσότερο πλάκα αν σκεφτεί κανείς, ότι η δυνατότητα αντιγραφής (και άρα κλοπής δικαιωμάτων) είναι που άνοιξε την πόρτα στα royalties. Όπως ρωτήθηκε κάπου, δε μπορεί κανείς να κατοχυρώσει τον τρόπο που παίζει... τρομπέτα, ή τον τρόπο που χορεύει και μετά να ζητά λεφτά κάθε φορά που κάποιος κάνει το... moon dancing!
Στα παιχνίδια Η/Υ και γενικότερα στα media υπάρχει η απλή ιδέα: Αν σου δώσουν αρκετά, τότε πάρτα και μην σε νοιάζουν τα ΠΔ. Απλά. Αν σου δίνουν αρκετά χέσε και τα copyrights στο κάτω κάτω, ή γίνε ghost writer!
Το downloading έχει να κάνει με την απόκτηση κάποιου (ψηφιακού) αντικειμένου που κανονικά θα έπρεπε να το πληρώσει/αγοράσει κανείς για να το αποκτήσει! Η καταπάτηση είναι, αρχικά του αναφέρετου δικαιώματος να ΜΗΝ επιτρέψει ο δημιουργός την αντιγραφή. Αλλά το περαιτέρω θέμα των ΠΔ είναι πιό πολύπλοκο και αφορά οικονομικά δικαιώματα καθαρά, παρά δικαιώματα δημιουργικά.
Έτσι νομίζω τουλάχισον.
Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη, αλλά ήμουν χωρίς Ιντερνετ και έτσι μόλις τώρα πρόλαβα να δώσω τις σκέψεις μου αναλυτικά. Αν είναι ας μείνει, ας σβηστεί, ας μεταφερθεί, ας γίνει ότι γίνει. Απλά ήθελα να τα βγάλω από μέσα μου!
Ευχαριστώ!
1. Δηλώνω ότι θεωρώ την ηχογραφημένη μουσική μία διαφορετική τέχνη από αυτό που λέμε γενικά μουσική. Βρίσκω ότι υπάρχουν ομοιότητες μετάξυ των σχέσεων που έχει το θέατρο με το σινεμά (και τηλεόραση και βίντεο, κλπ), όπως και ζωγραφική με φωτογραφία.
Το πρόβλημα με τα πνευματικά δικαιώματα είναι ότι ξεκίνησαν περίπου την εποχή (ή μετά) της έναρξης των δυνατοτήτων της ηχογράφησεις. Και έτσι υπάρχει ένα μπέρδεμα.
Φυσικά άλλο το copyrights με το royalties! Αλλά δεν στέκουν και τα δύο στα ίσα, σε λογικό επίπεδο, τουλάχιστον για εμένα (προσοχή ΔΕΝ αναφέρομαι σε νομικό επίπεδο, για το οποίο ξέρω ελάχιστα πράγματα και δεν έχω λόγο να σχολιάσω!).
Εξ όσων γνωρίζω σε μία ζωντανή παράσταση μπορεί να υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (royalties), αλλά όχι στους εκτελεστές! Ο πιανίστας, ο ηθοποιός, ο ντράμερ θα πληρωθούν την βραδιά, κλπ (άλλο εαν βγει μετά το βίντεο, το πουλήσουν, κλπ...). Τα copyrights υπάρχουν σχεδόν αυτόματα, και σε ζωντανή εκτέλεση δεν παίζουν και τεράστιο ρόλο (εάν δεν υπήρχαν τα royalties εξ'αρχής).
Το θέμα αποκτά περισσότερο πλάκα αν σκεφτεί κανείς, ότι η δυνατότητα αντιγραφής (και άρα κλοπής δικαιωμάτων) είναι που άνοιξε την πόρτα στα royalties. Όπως ρωτήθηκε κάπου, δε μπορεί κανείς να κατοχυρώσει τον τρόπο που παίζει... τρομπέτα, ή τον τρόπο που χορεύει και μετά να ζητά λεφτά κάθε φορά που κάποιος κάνει το... moon dancing!
Στα παιχνίδια Η/Υ και γενικότερα στα media υπάρχει η απλή ιδέα: Αν σου δώσουν αρκετά, τότε πάρτα και μην σε νοιάζουν τα ΠΔ. Απλά. Αν σου δίνουν αρκετά χέσε και τα copyrights στο κάτω κάτω, ή γίνε ghost writer!
Το downloading έχει να κάνει με την απόκτηση κάποιου (ψηφιακού) αντικειμένου που κανονικά θα έπρεπε να το πληρώσει/αγοράσει κανείς για να το αποκτήσει! Η καταπάτηση είναι, αρχικά του αναφέρετου δικαιώματος να ΜΗΝ επιτρέψει ο δημιουργός την αντιγραφή. Αλλά το περαιτέρω θέμα των ΠΔ είναι πιό πολύπλοκο και αφορά οικονομικά δικαιώματα καθαρά, παρά δικαιώματα δημιουργικά.
Έτσι νομίζω τουλάχισον.
Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη, αλλά ήμουν χωρίς Ιντερνετ και έτσι μόλις τώρα πρόλαβα να δώσω τις σκέψεις μου αναλυτικά. Αν είναι ας μείνει, ας σβηστεί, ας μεταφερθεί, ας γίνει ότι γίνει. Απλά ήθελα να τα βγάλω από μέσα μου!
Ευχαριστώ!