bloody_sunday είπε:
Πιστεύω πως όταν αναζητούμε τον ορισμό του "χρήσιμος", δεν υπάρχουν πολλοί αλλά μόνο ένας! Και το τι είναι "μουσικά χρήσιμο" δεν είναι τεχνολογικό θέμα.
Σου έδειξα οτι και ο ορισμός της συμφωνίας δεν είναι ένας.
Κοίτα λοιπόν πώς είναι μουσικοτεχνολογικό το θέμα (αν και το εξήγησα ήδη). Ο ΜΗ μουσικός ήχος διαφέρει από τον μουσικό ήχο στο οτι ΔΕΝ είναι νότα. Μπορεί να έχει pitch, ένταση, ενέργεια, αρμονικούς, φάση και σχετικά μεγέθη παρόμοια με αυτά της νότας αλλά ο τρόπος με τον οποίο όλα αυτά έχουν συντεθεί (η μαθηματική ακολουθία) να μην είναι τέτοια ώστε να χαρακτηρίζεται ως "μουσικός ήχος". Φυσικα, το αν είναι ή δεν είναι δεν το καθορίζω εγώ ή τα μαθηματικά ούτε καν η μουσικολογία, αλλά η ανθρώπινη αντίληψη, η οποία κατά μεγάλο ποσοστό είναι κοινή στους υγιείς ανθρώπους. Ευτυχώς, υπάρχει η πληρέστατη εξήγηση για να είναι τα πράματα σαφή και όχι ζήτημα του τι πιστεύω εγώ και τι εσύ.
Έτσι ένας τόνος (και όχι νότα) 440Hz δηλαδή ο ήχος που ακούγεται από την ταλάντωση που περιγράφεται από τη σχέση y(t)= Aημωt, με ω=440Ηz, ΕΙΝΑΙ ένας ηχος που έχει pitch ίδιο με αυτό που έχουμε πει για τη νότα Λα αλλά ΔΕΝ είναι μουσικός ήχος, γιατί κατά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του (που στο συγκεκριμένο παράδειγμα απουσιάζουν) δεν γίνεται αντιληπτός ως τέτοιος αλλά σαν ένας απλός βόμβος συκεκριμένης συχνότητας. Το γιατί και το πώς είναι ίσως εξελικτικό θέμα, ψυχολογικό και σαφώς εγκεφαλικό (όπως και όλη η μουσική αντίληψη διαφοροποιείται από την ηχητική εξαιτίας ανώτερων νοητικών λειτουργιών που διαθέτει ο άνθρωπος)
Αν χτίσουμε πάνω σε αυτό τον τόνο με πολλαπλάσια συχνοτήτων που θα πρέπει να βρίσκονται σε πολύ συγκεκριμένες θέσεις, τότε αρχίζουμε και παίρνουμε νότες (μουσικούς ήχους).
Αντίθετα, αν αρχίσουμε να χτίζουμε με (όχι ακριβώς) πολλαπλάσια, τα οποία ΔΕΝ θα βρίσκονται σε συγκεκριμένες προκαθορισμένες θέσεις, τότε είναι πιθανό να πάρουμε ήχο που ΔΕΝ είναι μουσικός.
Οπότε, ενώ δεν απαγορεύει κανείς σε κανέναν να ηχογραφήσει μη μουσικούς ήχους και να τους παρουσιάσει μέσα σε μια μουσική σύνθεση, αυτό δε σημαίνει οτι οι ήχοι που έγραψε είναι μουσικοί, απλά και μόνο επειδή εξυπηρετούν τη μουσική. Από εκεί και πέρα το θέμα είναι υποκειμενικό (αν και υπάρχουν πολλές ενδείξεις οτι είναι φιλοσοφικό και μάλιστα οτι το αποδεκτό είναι κάτι μεταβαλλόμενο).
Επιπλέον, όταν τέτοιοι ήχοι που ΔΕΝ είναι νότες, καλούνται να συμβιβαστούν με μια ακόμα πολυπλοκότερη ακολουθία (αυτή της κλίμακας), δηλαδή ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να παίξουν μια μελωδία, τότε λέμε οτι αυτοί οι ήχοι δεν είναι μουσικά χρήσιμοι.
Γιατί ΔΕΝ μπορούν να παίξουν μια ακολουθία από νότες ούτε οριζόντια (σαν μελωδία) ούτε κάθετα (σαν αρμονία).
Wiki για το ανεπιθύμητο :
Intermodulation or intermodulation distortion (IMD) is the unwanted amplitude modulation of signals containing two or more different frequencies in a system with nonlinearities. The intermodulation between each frequency component will form additional signals at frequencies that are not just at harmonic frequencies (integer multiples) of either, but also at the sum and difference frequencies of the original frequencies and at multiples of those sum and difference frequencies.
Intermodulation is caused by non-linear behaviour of the signal processing being used. The theoretical outcome of these non-linearities can be calculated by generating a Volterra series of the characteristic, while the usual approximation of those non-linearities is obtained by generating a Taylor series.
Intermodulation is rarely desirable in radio or audio processing, as it creates unwanted spurious emissions, often in the form of sidebands. For radio transmissions this increases the occupied bandwidth, leading to adjacent channel interference, which can reduce audio clarity or increase spectrum usage. It should not be confused with harmonic distortion (which does have widespread use in audio effects processing), nor with intentional modulation (such as a frequency mixer in superheterodyne receivers) where signals to be modulated are presented to an intentional nonlinear element (multiplied) (see non-linear mixers such as mixer diodes and even single-transistor oscillator-mixer circuits). In audio, the intermodulation products are nonharmonically related to the input frequencies and therefore "off-key" with respect to the common Western musical scale.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermodulation