Μίξη ταμπούρου. Απορία.

DemonCleaner

Νέο μέλος
Μηνύματα
36
Πόντοι
6
Παιδιά καλησπέρα,

Έχω ηχογραφήσει κάποια φυσικά τύμπανα σε ένα στούντιο και τώρα προσπαθώ να κάνω κάποια μίξη. Λοιπόν,αντιμετωπίζω κάποια μικροπροβλήματα με το ταμπούρο και για να γίνω πιο συγκεκριμένος:

Πάνω στο ταμπούρο έχω περάσει compressor -> EQ (ανέβασα λίγο τα 200Hz για να του δώσω λίγο όγκο) -> reverb (πολύ διακριτικό για να πάρει κάποιο βάθος). Η βελτίωση στον ήχο του ήταν αισθητή. Παρόλα αυτά έχω πρόβλημα με κάποια χτυπήματα. Σε κάποιες φάσεις ο ήχος του κάνει κάτι "τσαφ" σαν να χτύπησε ο drummer το ταμπούρο σε λάθος σημείο ή με λάθος δυναμική. Βασικά αυτό έχει γίνει (είπαμε φυσικά τύμπανα) μιας και τα τσαφ αυτά υπήρχαν εξ'αρχής και χωρίς τα εφέ.

Πως μπορώ να το διορθώσω αυτό? 8O

Χρησιμοποιώ Cubase SX.

Ευχαριστώ. :)

 
Το τσαφ δεν διορθωνεται. Ειναι σαν να παιζει καποιος λαθος νοτα σε οργανο! Προσπαθησε να αντικαταστησεις το σημειο εκεινο με καποιο αλλο, εαν μπορεις να το κανεις πανω στη ρυθμικη αγωγη!

 
Κατάλαβα. Βασικά την φοβομουνα μια τέτοια απάντηση αλλά τι να κάνουμε.

Anyway, υπάρχει κάποια άλλη συμβουλή για τη μίξη του ταμπούρου. Να χρησιμοποιήσω και κάτι άλλο εκτός από τα εφέ που έχω ήδη χρησιμοποιήσει. Για εξομάλυνση των δυναμικών (με μικρές αποκλίσεις) μπορώ να χρησιμοποιήσω και κάτι άλλο εκτός από τον compressor?

 
Αν έχεις κάποιο καλό trigger plug-in μπορείς να "trig-άρεις" σε κάποιον άλλον ήχο snare που θα έχει ωραιότερη και πιο καθαρή χροιά. Ακούγεται εύκολο, αλλά δεν είναι...Θέλει προσοχή!

 
Αν έχεις κάποιο καλό trigger plug-in μπορείς να "trig-άρεις" σε κάποιον άλλον ήχο snare που θα έχει ωραιότερη και πιο καθαρή χροιά. Ακούγεται εύκολο' date=' αλλά δεν είναι...Θέλει προσοχή![/quote']Αυτο που λεει ο jonn μπορεις να το κανεις με το "drumagog" με το οποιο μπορεις να trig-αρεις τα παντα αλλα σιγουρα θελει προσοχη!! :wink:
 
Αν έχεις κάποιο καλό trigger plug-in μπορείς να "trig-άρεις" σε κάποιον άλλον ήχο snare που θα έχει ωραιότερη και πιο καθαρή χροιά. Ακούγεται εύκολο' date=' αλλά δεν είναι...Θέλει προσοχή![/quote']Αυτο που λεει ο jonn μπορεις να το κανεις με το "drumagog" με το οποιο μπορεις να trig-αρεις τα παντα αλλα σιγουρα θελει προσοχη!! :wink:
Καλό είναι το Drumagog, αλλά το βασικότερο στα trigger είναι τα καλά samples από τύμπανα και η το αισθητικό δέσιμο. Π.χ. αν trig-άρεις σε μια κάπως ηλεκτρονική μπότα και σ'ενα piccolo snare από TAMA π.χ. το αποτέλεσμα έχει καθαρό ήχο στη μίξη και μπορείς να χειριστείς με ευκολία επιπλέον fx, αλλά πιθανώς να έχει άθλια αισθητική!

Επιπλέον να ξέρεις ότι το trigger δεν μπορεί να "πιάσει" 100% το πραγματικό παίξιμο. Γρήγορες κόντρες, breaks και ghost notes πιθανώς να μην trig-άρονται γιατί το plug-in έχει κάποια ελάχιστα ms χρόνο αντίδρασης ανάμεσα σε 2 χτυπήματα που μπορεί να "πιάσει".
 
"Επιπλέον να ξέρεις ότι το trigger δεν μπορεί να "πιάσει" 100% το πραγματικό παίξιμο. Γρήγορες κόντρες, breaks και ghost notes πιθανώς να μην trig-άρονται γιατί το plug-in έχει κάποια ελάχιστα ms χρόνο αντίδρασης ανάμεσα σε 2 χτυπήματα που μπορεί να "πιάσει"

Συμφωνώ. Η πιο ασφαλής λύση είναι να αντικαταστήσεις τον ήχο του ταμπούρου με ένα καλό δείγμα από το ίδιο take, επάνω στα καθαρά backbeats (2 - 4 του μέτρου). Σε οποιαδήποτε άλλα σημεία - ghost notes, fills κ.λπ. - το πράγμα γίνεται αρκετά περίπλοκο και δύσκολα θα έχεις φυσικό αποτέλεσμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
DeamonCleaner,

Oπως EIπANE KAI TA AλλA πAIδIA TO DRUMADOG δEN EINAI OTI KAλλYTEPO γIA AYTH THN EφAPMOγH.

πIAσE TO ψAλIδAKI H KANE KAλYTERH XPHσH TOY COMPRESSOR H AλλIως AπOMONωσE TA XTYπHMATA πOY ξEφEYγOYN σE ENA AλλO KANAλI KAI BAλE EKEI ENA COMPRESSOR ME δIAφOPETIKEς PYθMISEIς, AYTO γIA NA MHN KANEIς AUTOMATION ME TON COMPRESSOR.

OTAN H HXOγPAφHσH EXEI πPOBλHMA θEλEI δOYλEIA....

 
Θα συμφωνήσω με όλους τους παραπάνω! Το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις ένα άψογα παιγμένο αντίστοιχο μέτρο και αντικαταστήσεις το όμοιό του που έχει το "τσαφ" όπως λες! Το trigger θα σου λύσει τα χέρια μετά από αυτό, δεν σώζει το trig-άρισμα τα λάθη του drummer, εκτός κι αν trig-άρεις 100% δηλαδή εξαφανίσεις κάθε χροιά πραγματικού ταμπούρου από το ηχογράφημα και οδηγηθείς σε πιο machin-άτη αισθητική.

Στη μπάντα που παίζω το κάνουμε καμιά φορά όταν γράφουμε αν ταιριάζει αυτή η πιο electronica αισθητική με το κομμάτι, αλλά δεν είναι πανάκεια η μέθοδος αυτή.

 
Σχετικά με το ¨τσαφ!" του ταμπούρου. Εμένα μου φαίνονται δύο οι πιθανές περιπτώσεις:

1) Είναι χτύπημα της μπαγκέτας στο στεφάνι (από απροσεξία). Κάποιοι το κάνουν και επίτηδες για να δώσουν ένα punch πιο σφιχτό ήχο.

2) Είναι peak του μικροφώνου! Ακόμα κι αν το peak led της κονσόλας δεν άναβε κατά την ηχογράφηση, ακόμα κι αν στο playback τα audio level φαίνονται κανονικά, υπάρχει αυτή η περίπτωση (και στην μπότα!) κυρίως λόγο δυνατού χτυπήματος και κοντινής απόστασης μικροφώνου/δέρματος. Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα αισθητό εαν χρησιμοποιηθούν πυκνωτικά mic. Χαμήλωσε τα level κατά την ηχογράφηση ή τράβα λίγο μακριά το mic

 
Ακόμα την παλεύω με το ταμπούρο...

Έχει πέσει πολύ "ψαλιδάκι" και η κατάσταση έχει βελτιωθεί κατά πολύ. Φίλε audiobox είναι το δεύτερο που είπες, δηλ. peak του μικροφώνου. Τελοσπάντων με διάφορες αλχημείες κατάφερα να το διορθώσω.

Θέλω να κάνω μια άλλη επισήμανση για το ταμπούρο. Η περισσότερες "ταμπουριές" βγάζουν έναν ήχο που μοιάζει πολύ με το ταμπούρο του St.Anger των Metallica. Κάποιον ψιλομεταλλικό ήχο, ένα τελοσπάντων ενοχλητικό "κλάνκ" (...σσ. "κλανκ", "τσαφ", αυτό θα πει μουσική ορολογία!!! ;)). Δοκίμασα με equalization να διορθώσω την κατάσταση, αλλά δεν κατάφερα και πολλά. Πέρασα επάνω ένα gate και σκληροπυρινικό EQ (!!!). Η μεταλλική χροιά εξαφανίστηκε αλλά το ταμπούρο ακουγόταν σαν να βαράς κουτί με δημητριακά!!! (...oμολογώ ότι δεν ξέρω να χρησιμοποιώ σωστά το gate).

Ίσως η μεταλλική χροιά δεν είναι κάτι άσχημο, αλλά εξαρτάται πάντα από την μίξη. Στην μίξη που κάνω δεν μου αρέσει. Είναι σαν να σε χτυπάει μέσα στο κεφάλι και χάνεται όλο το warmth και ο όγκος των τυμπάνων.

Αν έχει κάποιος να προτείνει κατί θα βοηθούσε πολύ.

Α! ευχαριστώ όσα παιδιά ασχολήθηκαν με το θέμα.

8)

 
Το gate δεν θα σου αλλαξει τον ηχο, ως προς τη χροια! Το gate σκοπο εχει να "κλεινει" τον ηχο σου, οταν "υπερβει" το κατωτατο οριο treshold που εχεις ορισει...Το πιο πιθανον ειναι, να σου εκοψε καποια δεκατα απο το αρχικο χτυπημα ( αν το attack σου δεν ηταν γρηγορο ) και αρκετα δεκατα απο την φυσικη καταληξη του ηχου!! Δεν φανταζομαι το EQ και το noise gate να τα περασες μετα απο reverb ή chorus!!! Θα ηταν ενα τραγικο λαθος αν το εκανες!! Επισης, ηρθε η ωρα να εισαγεις ενα νεο effect στην ηχογραφηση σου...Τον Multiband Compressor! Θα σε βοηθησει περισσοτερο απο οποιοδηποτε EQ, γιατι θα μπορεσεις να ελεγξεις τη δυναμικη καθε συχνοτητας ( χοντρικα το χωριζουν σε μπασα, μεσαια, πριμα, ομως καλτυερα μοντελα και VSTs, εχουν μεγαλυτερη ευαισθησια )...Καλες ανακαλυψεις λοιπον;)

 
Αν και δεν έχει νόημα για τη συγκεκριμένη δουλειά, ο χρυσός κανόνας είναι ότι πρέπει να ξεκινάς με τον καλύτερο δυνατό ήχο κατά την εγγραφή. Αν δεν έχεις καλά tracks να δουλέψεις, μπορείς να κάνεις κάποιες βελτιώσεις εκ των υστέρων, αλλά πέρα απ' το ότι η επεξεργασία μπορεί να είναι μανίκι (όπως διαπίστωσες) υπάρχει ενδεχόμενο να μην έχεις και το επιθυμητό αποτέλεσμα, ειδικά αν δουλεύεις σε συνθήκες home studio. Σε μια εγγραφή, το παραμικρό λάθος χτύπημα, peak μικροφώνου κ.λπ., που live θα πέρναγε στο ντούκου, μπορεί να γίνει βουνό.

Υπάρχει δυνατότητα να ανεβάσεις κάπου ένα μικρό mp3 (3 - 4 μέτρα, μόνο με το drum track) για να πάρουμε μια ιδέα? Υποψιάζομαι τι ήχο ακούς - το "κλανγκ" μπορεί να μην είναι επιστημονικός όρος αλλά είναι περιγραφικότατος! - αλλά μια ακρόαση θα βοηθούσε.

 
¶λλο ένα κλασικό πρόβλημα! Όταν ηχογραφούμε προσπαθούμε αυτό που γράφουμε να είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτό που θέλουμε να ακούσουμε ως τελικό αποτέλεσμα. Στην μίξη χρησιμοποιούμε τους διάφορους επεξεργαστές κυρίως για να βελτιώσουμε ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ και όχι για να φτιάξουμε τότε (κατά την μίξη) τον ήχο μας! Με λίγα λόγια το ταμπούρο έβγαζε αυτό το κλανγκ! και πριν την ηχογράφηση. Έπρεπε να το είχες προσέξει (ηχολήπτης για...) και με κούρδισμα, ταινία/χαρτοπετσέτα, ρύθμιση της σούστας, κτλ. να το είχες "σβήσει" πριν το γράψεις. Για κάθε 1 ώρα που ξοδεύουμε για σωστές ρύθμισεις πριν την ηχογράφηση, γλυτώνουμε 2 ώρες μίξης!!! Τώρα επί του παρόντος:

¶νοιξε στο κανάλι του snear ένα παραμετρικό eq, ή αυτό που έχει ήδη το κανάλι στο cubase πχ. Ενεργοποίησε μόνο μια περιοχή eq, πχ την mid. Δώσε gain -24 ή τέρμα κάτω τέλος πάντων. Κάνε το Q δηλ. το bandwidth πολύ στενό, όσο πιο στενό γίνεται 0.03 πχ. Τώρα ξεκίνα με τον επιλογέα συχνότητας από χαμηλά π.χ. 100hz και ανέβαινε προς το πάνω με μικρά βήματα 100-150-200-250-300 hz....κτλ. Με τον τρόπο αυτό "σκανάρεις" τον ήχο. Βρες την συχνότητα που ανταποκρίνεται και κόβεται περισσότερο αυτό το κλανγκ!. Αυτή είναι η κεντρική συχνότητα του προβλήματος σου. Αύξησε το gain -16, -12, -10 μέχρι να αποφασίσεις εσύ πόσο και το κλάνκ μειώνεται ενώ το ταμπούρο παραμένει φυσικό και δεν μουντώνει. Αύξησε λίγο το Q (κι αυτό κατ'εκτίμηση δική σου) για να πιάσεις και πιο πλευρικές συχνότητες και αυτό είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις! Κανονικά θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν και τις αρμονικές αυτού του κλάνκ, αλλά αυτό είναι too much. Εαν χρησιμοποιήσεις compressor μπορεί να βοηθήσει στο γεγονός πως καθώς σφίγγει και ογκώνεται, γεμίζει ο ήχος, άλλες συχνότητες έρχονται μπροστά και "κρύβουν" λίγο αυτό το κλάνκ!

 
γεια χαρα!

υποψιαζομαι οτι το κλανκ ειναι ο στεφανατος ηχος του ταμπουρου. αυτο ειναι κυριως θεμα μαφλινγκ και αντιμετωπιζεται με χαρτοταινια κοντα στο στεφανι, μαφλερς κτλ, οπως προειπε ο οντιομποξ!

 
@ freemindgr

To Gate και το EQ τοποθετήθηκαν σωστά στην αλυσίδα, δηλαδή πριν από το reverb (chorus δεν χρησιμοποίησα). Θα χρησιμοποιήσω κάποιον multiband compressor και θα το παλέψω. ;)

@ Haris

Τα τύμπανα ηχογραφήθηκαν σε studio. Χωρίς να είμαι απολύτως βέβαιως, έχω την εντύπωση πως δεν ακουγόταν αυτός ο ήχος (τουλάχιστον έντονα) κατά την ώρα της ηχογράφησης. Βέβαια ο drummer έγραφε κλεισμένος σε ένα δωμάτιο και ήμουν σε ένα άλλο παίζοντας μπάσσο για να δίνω τις βασικές γραμμές του κομματιού. Δυστυχώς το "πρόβλημα" (...αν παίζεις Bob Marley τότε δεν θεωρείται πρόβλημα...) το εντόπισα αργότερα στο σπίτι όταν άκουγα τα takes. Τώρα αν φταίει ο ηχολήπτης ή οχι δεν ξέρω μιας και δεν είμαι επαγγελματίας. Αν και μετά τις συμβουλές σας δεν δω φως θα κάνω upload κάποιο mp3.

@ audiobox

Thanks για τις αναλυτικές πληροφορίες! Θα δω τι μπορώ να κάνω και με τα EQ. ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top