Λοιπον μπορει να γελασετε αλλα εγω πιστευω οτι μπορω να καταλαβω την διαφορα μεταξυ ενος SM58 κι ενος Beta 58.....Αυτο που δεν μπορω να θυμηθω ειναι το ποιο ειναι ποιο
![Stick out tongue :P :P](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f61b.png)
...τι εννοω? τραγουδουσα χρονια σε μαγαζια τα οποια ειχαν SM58 (αυτα που εχουν και διακοπτη on/of) και λιγους μηνες πριν αγορασα το BETA 58A το οποιο θεωρειται "καλυτερο" (κι ειναι κι ακριβοτερο) ...η το αναποδο....σε αυτο μπερδευομαι...τεσπα , το ενα ειναι φθηνοτερο ,εχει διακοπτη και χρησηποιειτε κατακορον σε live(ας πουμε οτι ειναι το SM58) και το αλλο ειναι ακριβοτερο ,χωρις διακοπτη κι ειναι το ονειρου καθε ερασιτεχνη/ημιεπαγγελματια μουσικου που δεν εχει και πολλα φραγκα (ας πουμε οτι αυτο ειναι το BETA58) .....Εισαγωγη τελος, παμε παρακατω:
Θα συμφωνησω με το παληκαρι που εθεσε την ερωτηση οτι το SM ειναι πιο "συναισθηματικο" κι εξηγουμε....οταν τραγουδας με αυτο , η χροια της φωνης σου (ιδιως αν εχει τασης βραχναδας κι ειναι μπασσα) ακουγεται καπως πιο ζεστη και μεστη ...βεβαια απο θεμα ευκρινειας δεν λεει και πολλα , καθοτι αν εχει λιγη παραπανω βαβουρα στο μαγαζι η φωνη σου χανεται μεσα στις συχνοτητες των υπολοιπων μουσικων.
Απο την αλλη μπορει το ΒΕΤΑ να ειναι καπως πιο "ψυχρο" κι "απροσωπο" αλλα εχει πολυ μεγαλυτερο φασμα συχνοτητων και πολυ μεγαλυτερη ευκρινεια.
Προσωπικα πλεον εχω παθει ανοσια οσον αφορα την μαρκα του μικροφωνου που θα τραγουδησω (ενα πραγμα οπως ο πολλα χρονια καπνιστης που μπορει να καπνισει με την ιδια ευκολια ολες τις μαρκες) ..απλα οπως και στο τσιγαρο εχω καποια ιδιαιτερη προτιμηση σε μια συγκριμενη μαρκα.
Οταν ασχολεισαι με το τραγουδι , αποκτας γενικοτερα ενα καπως πιο εκπαιδευμενο αυτι σε τετοιες μικρες λεπτομερειες κι οπως ακριβως ενας ντραμερ μπορει να ξεχωρισει αν τα ξυλα των τυμπανων ειναι απο maple ή καποιο αλλο υλικο ετσι ξεχωριζει κι ενας τραγουδιστης καποια ιδιαιτερα χαρακτηριστικα στις μαρκες των μικροφωνων που μπορεις να τα αντιληφθεις σε οποιοδηποτε ηχοσυστημα κι αν βγαινεις.
@BRAIN
Αν θελεις την γνωμη μου δοκιμασε και τα 2 σε καποιο μαγαζι και μετα αποφασισε ποιο σου "καθεται" καλυτερα στην φωνη σου...για το τριτο που αναφερεις δεν το γνωριζω οποτε δεν μπορω να εκφερω γνωμη...επισης εχω κανει προβες για κανα 2 μηνες με το BETA και ενα Σε΄ι΄χαινζερ (καπως ετσι προφερεται, δεν μπρω να θυμηθω πως γραφεται) , το δευτερο ηταν του μπασσιστα αλλα ετυχε πολλες φορες να τραγουδησω κι εγω με αυτο ...απο θεμα χρηματων ειναι καπου στα ιδια λεφτα με το BETA και μου εκατσε αρκετα καλα στην φωνη.
Εγω παντως αν πηγαινα να αγορασω τωρα μικροφωνο θα επαιρνα το κλασικο SM ,νομιζω οτι ταιριαζει καλυτερα στην χροια μου απο τα αλλα 2.
Για τα σφυριγματα , το μονο που μπορω να σου πω ειναι οτι αναλογα με ηχητικα συστηματα του καθε χωρου αλλα και την μορφολογια του , κανεις και τις αναλογες ρυθμισεις , πχ:
1. Μεγαλο μαγαζι με τζαμαρια -->
....Κοβεις ευαισθησια κι ανεβαζεις ενταση,
....βαθακι αναιπαισθητο απο καποιο "small room" ,
......τα παραμετρικα εχουν σχεση περισσοτερο με την χροια σου παρα με το χωρο...εγω ας πουμε που εχω μπασσομεσαια φωνη(αν θεωρησουμε οτι το κουμπακι ειναι σαν ρολοι και το μηδεν ειναι στην μεση δηλαδη στις 12) δουλευω το hi στο "και πεντε" εως "και δεκα" , το mid απο "παραδεκα" ως "ακριβως" και το low απο "παραπεντε" ως "και πεντε" αναλογως το χωρο...εχει τυχει πολυ σπανια να χρειαστει να κανω καποια αλλη ρυθμιση.
2. Μικρο μαγαζι -->
.....Ευαισθησια οση ειναι απαραιτητη ωστε να μην χρειαζεται να "φιλας" το μικροφωνο κι αναλογη ενταση.
....Καπως περισσοτερο βαθακι απο "big room" ή "large room" ,
...τα παραμετρικα οπως και πριν.
Αν πειραματιστεις λιγακι , θα τη βγαλεις την ακρη.
καλη επιτυχια στην αναζητηση.