- Μηνύματα
- 6,550
- Πόντοι
- 2,548
Καλησπερες!
Απεκτησα προσφατα ενα ribbon μικροφωνο (Superlux R102), και μιας και ειναι figure 8 pattern ειπα να δοκιμασω την Mid/Side τεχνικη για να ηχογραφησω ακουστικη κιθαρα. Εκανα λοιπον ενα προχειρο τεστ τις προαλλες (το ανεβασα πριν λιγο και στα Videos) και θα ηθελα γνωμες/συμβουλες απο τους πιο εμπειρους σχετικα με το mic placement στο συγκεκριμενο σεναριο.
Χρησιμοποιησα λοιπον το Superlux R102 για τα Sides και ως Mid εβαλα ενα Rode M3 (small condenser). Απο συνηθεια, εβαλα το ζευγαρι να "κοιταει" την κιθαρα στο neck/body joint, σε αποσταση περιπου 30cm. Οταν λοιπον περασα τα tracks στο DAW και εστησα το mid/side decoding παρατηρησα οτι ο ηχος δεν ηταν κεντραρισμενος, και η στερεοφωνικη εικονα εγερνε προς τα δεξια - τα L/R levels στο master ειχαν εντονη διαφορα, πανω απο 6dB.
In hindsight, αυτο προφανως προεκυψε επειδη το ribbon συγκεκριμενα δεν ηταν κεντραρισμενο στην ηχητικη πηγη αλλα ειχε τον κυριο ογκο της (σωμα/soundhole της κιθαρας) εκτος κεντρου, οποτε οταν εγινε το decoding το ολο σημα κατεληξε να μην ειναι κεντραρισμενο. Η απορια μου λοιπον ειναι σχετικα με το ποιος νομιζετε ειναι καταλληλος τροπος να διορθωθει αυτο, ειτε με διαφορετικο mic placement και re-recording ειτε με post processing στο DAW.
Η προφανης λυση (για εμενα τουλαχιστον) θα ηταν το διαφορετικο mic placement και επαναηχογραφηση, φερνωντας το mic pair πιο κοντα στο κεντρο της ηχητικης πηγης, στην προκειμενη περιπτωση φανταζομαι να κοιταει καπου αναμεσα σε bridge και soundhole. Η απορια μου ειναι τι κανουμε σε αυτη την περιπτωση με τον ηχο του mid μικροφωνου. Προσωπικα οσες φορες δοκιμασα να γραψω με μικροφωνο να κοιταει κατευθειαν στο soundhole o ηχος μου φανηκε αρκετα boomy και σιγουρα οχι και οτι καλυτερο σε σχεση με ενα neck joint placement πχ. Θυσιαζουμε λοιπον τον ηχο του mid mic χαρην της ισορροπημενης στερεο εικονας και τον φτιαχνουμε μετα οσο γινετε μεσω EQ? Βαζουμε τα μικροφωνα πιο μακρια απο την πηγη για να μην ειναι τοσο εμφανες το misalignment με το κεντρο (καθαρα intuitively φανταζομαι οτι αυτο ισως δουλευε, απο την αλλη δεν το εχω δοκιμασει και τοσα ξερω τοσα λεω)? Ποσο σημαντικο ειναι να ειναι αυστηρα co-located τα 2 μικροφωνα? Αν πχ στησω το side ωστε να κοιταει κεντρο (πισω απο το soundhole) θα ηταν προβλημα αν το mid δεν ειναι τοποθετημενο ακριβως coaxially με το side, αλλα 10 εκατοστα πιο δεξια πχ ωστε να κοιταει την κιθαρα πιο κοντα στο neck joint?
Υποθετωντας οτι η επαναηχογραφηση δεν ειναι επιλογη (πχ στην προκειμενη περιπτωση βαριομουν να ξαναγραψω ?), πως θεωρειτε ειναι καλυτερος τροπος να διορθωθει το imbalance στο DAW? Το κατεβασμα απλα του fader ενος απο τα 2 side καναλια (προ γκρουπαρισματος) δεν δουλευει, πρεπει σχεδον να το εξαφανισεις απο τη μιξη για να ισσοροπησει το master. Απο την αλλη ειχα καλυτερη τυχη με τα gain controls των side καναλιων, ανεβαζωντας λιγο το gain του ενος καταφερα να εχω πιο ισσοροπημενα L/R καναλια στο master. Η μηπως απλα ενα ελαφρυ panning στο master ωστε να ερθουν τα levels σε ισορροπια ειναι προτιμοτερο? Βοηθησε λιγο, αλλα και παλι για να φτασω σε σημειο να ειναι ισοσταθμα τα levels επρεπε να παναρω πολυ προς τα αριστερα, σε σημειο που τα λαμπακια συμφωνουσαν αλλα τα αυτια μου μου λεγανε οτι κατι παει στραβα. Υπαρχει καποιος λογος να προτιμηθει καποια απο τις 2 προσεγγισεις υπερ της αλλης? Μηπως στην τελικη δεν υπαρχει και ιδιαιτερος λογος να με απασχολει το ολο θεμα, στο context σολο ηχογραφησης?
Ρωταω περισσοτερο απο γενικο ενδιαφερον (κουβεντα να γινεται) και για να ακουσω γνωμες σχετικα με το πως αντιμετωπιζετε παροιμοια θεματα, μιας και η τεχνικη αυτη μου ειναι καινουρια και οι γνωσεις μου πολυ βασικες.
Απεκτησα προσφατα ενα ribbon μικροφωνο (Superlux R102), και μιας και ειναι figure 8 pattern ειπα να δοκιμασω την Mid/Side τεχνικη για να ηχογραφησω ακουστικη κιθαρα. Εκανα λοιπον ενα προχειρο τεστ τις προαλλες (το ανεβασα πριν λιγο και στα Videos) και θα ηθελα γνωμες/συμβουλες απο τους πιο εμπειρους σχετικα με το mic placement στο συγκεκριμενο σεναριο.
Χρησιμοποιησα λοιπον το Superlux R102 για τα Sides και ως Mid εβαλα ενα Rode M3 (small condenser). Απο συνηθεια, εβαλα το ζευγαρι να "κοιταει" την κιθαρα στο neck/body joint, σε αποσταση περιπου 30cm. Οταν λοιπον περασα τα tracks στο DAW και εστησα το mid/side decoding παρατηρησα οτι ο ηχος δεν ηταν κεντραρισμενος, και η στερεοφωνικη εικονα εγερνε προς τα δεξια - τα L/R levels στο master ειχαν εντονη διαφορα, πανω απο 6dB.
In hindsight, αυτο προφανως προεκυψε επειδη το ribbon συγκεκριμενα δεν ηταν κεντραρισμενο στην ηχητικη πηγη αλλα ειχε τον κυριο ογκο της (σωμα/soundhole της κιθαρας) εκτος κεντρου, οποτε οταν εγινε το decoding το ολο σημα κατεληξε να μην ειναι κεντραρισμενο. Η απορια μου λοιπον ειναι σχετικα με το ποιος νομιζετε ειναι καταλληλος τροπος να διορθωθει αυτο, ειτε με διαφορετικο mic placement και re-recording ειτε με post processing στο DAW.
Η προφανης λυση (για εμενα τουλαχιστον) θα ηταν το διαφορετικο mic placement και επαναηχογραφηση, φερνωντας το mic pair πιο κοντα στο κεντρο της ηχητικης πηγης, στην προκειμενη περιπτωση φανταζομαι να κοιταει καπου αναμεσα σε bridge και soundhole. Η απορια μου ειναι τι κανουμε σε αυτη την περιπτωση με τον ηχο του mid μικροφωνου. Προσωπικα οσες φορες δοκιμασα να γραψω με μικροφωνο να κοιταει κατευθειαν στο soundhole o ηχος μου φανηκε αρκετα boomy και σιγουρα οχι και οτι καλυτερο σε σχεση με ενα neck joint placement πχ. Θυσιαζουμε λοιπον τον ηχο του mid mic χαρην της ισορροπημενης στερεο εικονας και τον φτιαχνουμε μετα οσο γινετε μεσω EQ? Βαζουμε τα μικροφωνα πιο μακρια απο την πηγη για να μην ειναι τοσο εμφανες το misalignment με το κεντρο (καθαρα intuitively φανταζομαι οτι αυτο ισως δουλευε, απο την αλλη δεν το εχω δοκιμασει και τοσα ξερω τοσα λεω)? Ποσο σημαντικο ειναι να ειναι αυστηρα co-located τα 2 μικροφωνα? Αν πχ στησω το side ωστε να κοιταει κεντρο (πισω απο το soundhole) θα ηταν προβλημα αν το mid δεν ειναι τοποθετημενο ακριβως coaxially με το side, αλλα 10 εκατοστα πιο δεξια πχ ωστε να κοιταει την κιθαρα πιο κοντα στο neck joint?
Υποθετωντας οτι η επαναηχογραφηση δεν ειναι επιλογη (πχ στην προκειμενη περιπτωση βαριομουν να ξαναγραψω ?), πως θεωρειτε ειναι καλυτερος τροπος να διορθωθει το imbalance στο DAW? Το κατεβασμα απλα του fader ενος απο τα 2 side καναλια (προ γκρουπαρισματος) δεν δουλευει, πρεπει σχεδον να το εξαφανισεις απο τη μιξη για να ισσοροπησει το master. Απο την αλλη ειχα καλυτερη τυχη με τα gain controls των side καναλιων, ανεβαζωντας λιγο το gain του ενος καταφερα να εχω πιο ισσοροπημενα L/R καναλια στο master. Η μηπως απλα ενα ελαφρυ panning στο master ωστε να ερθουν τα levels σε ισορροπια ειναι προτιμοτερο? Βοηθησε λιγο, αλλα και παλι για να φτασω σε σημειο να ειναι ισοσταθμα τα levels επρεπε να παναρω πολυ προς τα αριστερα, σε σημειο που τα λαμπακια συμφωνουσαν αλλα τα αυτια μου μου λεγανε οτι κατι παει στραβα. Υπαρχει καποιος λογος να προτιμηθει καποια απο τις 2 προσεγγισεις υπερ της αλλης? Μηπως στην τελικη δεν υπαρχει και ιδιαιτερος λογος να με απασχολει το ολο θεμα, στο context σολο ηχογραφησης?
Ρωταω περισσοτερο απο γενικο ενδιαφερον (κουβεντα να γινεται) και για να ακουσω γνωμες σχετικα με το πως αντιμετωπιζετε παροιμοια θεματα, μιας και η τεχνικη αυτη μου ειναι καινουρια και οι γνωσεις μου πολυ βασικες.