- Μηνύματα
- 6,319
- Πόντοι
- 1,688
Να ζητησω απο την αρχη συγνωμη για τα μαργαριταρια ή τις λαθος ορολογιες που θα πεταξω γιατι ειμαι αυτοδιδακτος και δεν τα ξερω θεωρητικα.
Ξεκινησα λοιπον να πειραματιζομαι στο σπιτι με M/S ηχογραφηση της ακουστικης κιθαρας. (cubase 5)
Τοποθετησα τα μικροφωνα συμφωνα με τις υποδειξεις, με το καρδιοειδες για mid mike να κοιταζει την ενωση του μπρατσου με το σκαφος (οπως εκανα μεχρι τωρα) και το figure8 απο πανω του και καθετα.
Το μονο που αλλαξα ηταν η μικρη κλιση που εδινα στο μικροφωνο ελαφρα προς την τρυπα, μαλλον προς το τελος της ταστιερας. Τωρα το εβαλα να κοιταζει ευθεια της ενωση.
Η τοποθετηση λοιπον και του figure8 απο πανω του, και φυσικα κι αυτο στο υψος της ενωσης.
(Για αρχη) ανοιξα δυο καναλια να ηχογραφουν και εκανα mute το figure8, για να ακουω ως συνηθως το mid μικροφωνο, οπως εγραφα μεχρι τωρα.
Μετα εκανα τα γνωστα, μεταφορα του side τρακ και σε αλλο καναλι, hard panning και Phase out το ενα απο αυτα.
Μια χαρα μεχρι εδω.
Παρατηρησα ομως οτι ενω οταν ακουω τα δυο παναρισμενα side καναλια και ειναι ισορροπημενο το balance, οταν ανεβαζω στη μιξη και το mid (που φυσικα το εχω center), τοτε η μιξη γερνει αριστερα.
Εψαξα λιγο και καποιος ελεγε σε ενα βιντεο, οτι αυτο γινεται γιατι η μερια που ηχογραφει το figure8 μικ που βρισκεται απο τη μερια του σκαφους της κιθαρας, ειναι φυσικο να εχει περισσοτερη ενταση. (Και γιατι δεν γερνει και πριν μπει το Mid στην μιξη)?
Ηχογραφησε τελικα μεταφεροντας τα μικροφωνα να κοιταζουν την τρυπα της κιθαρας (στη μεση δλδ της πηγης) με αποτελεσμα να μη γερνει η μιξη (δεν το εχω δοκιμασει ακομα).
Οι ερωτησεις λοιπον επι της τοποθετησης:
1. (αν ειναι σωστος ο ισχυρισμος του) Θα ηταν σωστο να μεταφερθουν και τα δυο μικροφωνα στη τρυπα?
2. Θα μπορουσα να μεταφερω μονο το figure8, ή πρεπει να ειναι υποχρεωτικα πανω (ή κατω) απο το mid?
Το αλλο που παρατηρησα ειναι οτι επειδη χρησιμοποιω κοινο reverb σε FX channel για να ειναι ελαφρυ το συστημα, και οταν εβαλα reverb στα καναλια που ειναι τα mid, γινοταν ακυρωση στο reverb.
Eβαλα ξεχωριστο reverb και το παναρα κι αυτο αναλογα το καναλι και καθαρισε, αλλα βαραινει το συστημα αν το κανω συνεχεια.
Η 3η ερωτηση:
3. Υπαρχει τροπος να γκρουπαριστουν τα δυο side καναλια σε ενα στερεο καναλι για να βαλω κοινα effects?
Προσπαθησα βαζοντας τα σε group channel (μεσω των sends του καθε καναλιου) αλλα ακυρωνονται, σαν να μη λειτουγει η αλλαγη φασης οταν περνανε στο group channel.
4η ερωτηση
Κατα την ηχογραφηση ειναι σωστο να κανω monitoring στερεο και ηχογραφηση σε τρια καναλια? το Mid σε ενα και το figure8 σε δυο καναλια, παναρισμενα, εκτος φασης κλπ
Το δοκιμασα και πετυχε, ομως δεν θυμαμαι αν εγραφα και στα τρια ή εγραφα στα δυο και ακουγα τα τρια.
Συγνωμη κι ολας αν ειπα καμια μκια, αλλα εκανα κεφαλι χτες με τις δοκιμες και δεν τα θυμαμαι ολα.
Οποιος εχει ορεξη μου γραφει ή μου δινει κανενα χρησιμο λινκ.
.
Ξεκινησα λοιπον να πειραματιζομαι στο σπιτι με M/S ηχογραφηση της ακουστικης κιθαρας. (cubase 5)
Τοποθετησα τα μικροφωνα συμφωνα με τις υποδειξεις, με το καρδιοειδες για mid mike να κοιταζει την ενωση του μπρατσου με το σκαφος (οπως εκανα μεχρι τωρα) και το figure8 απο πανω του και καθετα.
Το μονο που αλλαξα ηταν η μικρη κλιση που εδινα στο μικροφωνο ελαφρα προς την τρυπα, μαλλον προς το τελος της ταστιερας. Τωρα το εβαλα να κοιταζει ευθεια της ενωση.
Η τοποθετηση λοιπον και του figure8 απο πανω του, και φυσικα κι αυτο στο υψος της ενωσης.
(Για αρχη) ανοιξα δυο καναλια να ηχογραφουν και εκανα mute το figure8, για να ακουω ως συνηθως το mid μικροφωνο, οπως εγραφα μεχρι τωρα.
Μετα εκανα τα γνωστα, μεταφορα του side τρακ και σε αλλο καναλι, hard panning και Phase out το ενα απο αυτα.
Μια χαρα μεχρι εδω.
Παρατηρησα ομως οτι ενω οταν ακουω τα δυο παναρισμενα side καναλια και ειναι ισορροπημενο το balance, οταν ανεβαζω στη μιξη και το mid (που φυσικα το εχω center), τοτε η μιξη γερνει αριστερα.
Εψαξα λιγο και καποιος ελεγε σε ενα βιντεο, οτι αυτο γινεται γιατι η μερια που ηχογραφει το figure8 μικ που βρισκεται απο τη μερια του σκαφους της κιθαρας, ειναι φυσικο να εχει περισσοτερη ενταση. (Και γιατι δεν γερνει και πριν μπει το Mid στην μιξη)?
Ηχογραφησε τελικα μεταφεροντας τα μικροφωνα να κοιταζουν την τρυπα της κιθαρας (στη μεση δλδ της πηγης) με αποτελεσμα να μη γερνει η μιξη (δεν το εχω δοκιμασει ακομα).
Οι ερωτησεις λοιπον επι της τοποθετησης:
1. (αν ειναι σωστος ο ισχυρισμος του) Θα ηταν σωστο να μεταφερθουν και τα δυο μικροφωνα στη τρυπα?
2. Θα μπορουσα να μεταφερω μονο το figure8, ή πρεπει να ειναι υποχρεωτικα πανω (ή κατω) απο το mid?
Το αλλο που παρατηρησα ειναι οτι επειδη χρησιμοποιω κοινο reverb σε FX channel για να ειναι ελαφρυ το συστημα, και οταν εβαλα reverb στα καναλια που ειναι τα mid, γινοταν ακυρωση στο reverb.
Eβαλα ξεχωριστο reverb και το παναρα κι αυτο αναλογα το καναλι και καθαρισε, αλλα βαραινει το συστημα αν το κανω συνεχεια.
Η 3η ερωτηση:
3. Υπαρχει τροπος να γκρουπαριστουν τα δυο side καναλια σε ενα στερεο καναλι για να βαλω κοινα effects?
Προσπαθησα βαζοντας τα σε group channel (μεσω των sends του καθε καναλιου) αλλα ακυρωνονται, σαν να μη λειτουγει η αλλαγη φασης οταν περνανε στο group channel.
4η ερωτηση
Κατα την ηχογραφηση ειναι σωστο να κανω monitoring στερεο και ηχογραφηση σε τρια καναλια? το Mid σε ενα και το figure8 σε δυο καναλια, παναρισμενα, εκτος φασης κλπ
Το δοκιμασα και πετυχε, ομως δεν θυμαμαι αν εγραφα και στα τρια ή εγραφα στα δυο και ακουγα τα τρια.
Συγνωμη κι ολας αν ειπα καμια μκια, αλλα εκανα κεφαλι χτες με τις δοκιμες και δεν τα θυμαμαι ολα.
Οποιος εχει ορεξη μου γραφει ή μου δινει κανενα χρησιμο λινκ.
.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: