Μια νέα αγορά .

Και μιας και άνοιξε η συζήτηση, αν και το έχουμε ξανά συζητήσει, τι πιστεύετε ότι θα γίνει με τις κιθάρες στο μέλλον.
Σε ένα βάθος τριαντακονταετιας. Θα ακριβύνουν , θα φθηνηνουν; θα πάψουν να βγαίνουν;
Σύντομα η όλη φάση θα περάσει στους Κινέζους και οι παραδοσιακές μάρκες θα απαξιωθούν. Αυτή είναι η άποψή μου.

Μες την επόμενη 5ετία το πολύ, κανείς δε θα μπορεί να ξεχωρίσει αν κρατάς μια Fender Custom Shop ή μια Cathy Zhong. Μάλλον ήδη δεν μπορείς σε κάποιες περιπτώσεις:



Οι Κινέζοι έχουν και πρόσβαση σε όλη την ξυλεία του πλανήτη χωρίς περιορισμούς, οικολογικές ανησυχίες κλπ. Και σαν μαστόρια μπορούν να ξεπεράσουν τους κακοπληρωμένους εργάτες της κάθε Gibson και Fender και τον κάθε Μεξικανό ή Ινδονησιανό.

Τα λεφτά μου είναι σε κάποιους πιο μικρούς luthiers για τη συλλεκτικότητα στο μέλλον: Don Grosh, Collings, Huber, τέτοια φάση.
 
Τα λεφτά μου είναι σε κάποιους πιο μικρούς luthiers για τη συλλεκτικότητα στο μέλλον: Don Grosh, Collings, Huber, τέτοια φάση.
Εγώ πάλι θα συνεχίσω να ποντάρω στις "κλασικές αξίες" (Gibson - Fender) για έναν πολύ απλό λόγο: Με αυτά τα δυο brand names γράφτηκε η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών που συγκίνησαν, συγκινούν και μάλλον θα συγκινούν (τουλάχιστον κάποιους, όχι όλους) στο μέλλον.
Οπότε ως συλλεκτικότητα μένω σε αυτές - φυσικά μιλάω για vintage όργανα και όχι Fender λεύκες Ινδονησίας.
 
Εγώ πάλι θα συνεχίσω να ποντάρω στις "κλασικές αξίες" (Gibson - Fender) για έναν πολύ απλό λόγο: Με αυτά τα δυο brand names γράφτηκε η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών που συγκίνησαν, συγκινούν και μάλλον θα συγκινούν (τουλάχιστον κάποιους, όχι όλους) στο μέλλον.
Οπότε ως συλλεκτικότητα μένω σε αυτές - φυσικά μιλάω για vintage όργανα και όχι Fender λεύκες Ινδονησίας.
Τί θα συμβεί όμως όταν σε λίγο κανείς δε θα μπορεί να ξεχωρίσει την Fender των τεσσάρων χιλιάδων από την απομίμηση των 400 ευρώ; Πόση εμπορική αξία θα έχει τότε το κάθε καλοβαμμένο ράφι που δεν κρύβει σίγουρα καμία κατασκευαστική δυσκολία.
 
Τί θα συμβεί όμως όταν σε λίγο κανείς δε θα μπορεί να ξεχωρίσει την Fender των τεσσάρων χιλιάδων από την απομίμηση των 400 ευρώ; Πόση εμπορική αξία θα έχει τότε το κάθε καλοβαμμένο ράφι που δεν κρύβει σίγουρα καμία κατασκευαστική δυσκολία.
Δυσοίωνο, αλλά με μεγάλη δόση ρεαλισμού, σενάριο. Τι να σου πω... Πιθανώς οι εκτιμητές μουσικών οργάνων σε 30 χρόνια να είναι ένα από τα "επαγγέλματα του μέλλοντος".
 
Πώς φαίνεται ότι είστε γέροι...σε 30 χρόνια (σε λιγότερα μάλλον), κανείς δεν θα ασχολείται με κιθάρες. Ο οποιοσδήποτε θα φτιάχνει μια virtual (AI) με τα χαρακτηριστικά του πάικτη που θέλει και θα γλυτώνει και το ωδείο...Κιθάρες θα βλέπουμε στο Cash&Trash της Μοιραράκη...με το Νέστωρα εκτιμητή!!!!!
 
.Κιθάρες θα βλέπουμε στο Cash&Trash της Μοιραράκη...με το Νέστωρα εκτιμητή!!!!!

Πλάκα πλάκα με τον εκτιμητή της εκπομπής έχουμε βρεθεί να είμαστε γνωστοί γνωστών και έχει πεταχτεί η ιδέα να με πάρει ένα τηλέφωνο αν χρειαστούν βοήθεια με καμια εκτίμηση κιθάρας :LOL:
 
Boys, ελπίζω να είσαστε καλύτεροι στο ποδοσφαιρικό στοίχημα, γιατί από προβλέψεις για τις κιθάρες στο μέλλον, έχετε πάει όλοι "κουβά":




 
Τώρα επι του θέματος, συγνώμη αν θα εκτροχιάσω τη συζήτηση αλλά οφείλω να το πώ.

Γενικά μιλώντας, μεταξύ των MIM Strat, Melody Maker και LP Standard θα έπαιρνα στη θέση του την Melody Maker, γιατί strat και LP που να έρχονται "κοντα" στην εμπειριά των συγκεκριμένων έχεις, ενώ MM όχι (ξέρω ότι έχεις την Epiphone αλλά απέχει πολύ).

ΟΜΩΣ - μιλώντας με βάση τις συγκεκριμένες αγγελίες που παρέθεσες, εγώ προσωπικά δηλώνω ότι δεν θα αγόραζα την MM γιατί έχω σοβαρότατες αμφιβολίες ως προς την γνησιότητα της.

H κιθάρα αυτή άνηκε (ανήκει ακόμα?) σε σχετικά γνωστό μέλος, το οποίο έιχε ποστάρει και παλαιότερα φωτογραφίες της και είχε αναφερθεί και τότε, και απο εμένα και απο άλλους, ότι η συγκρεκριμένη κιθάρα είναι κατα 99% μαιμού. Ξέρω ότι ο πωλητής μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει αλλαχθεί η σάρα και μάρα (ισχύει) αλλά διατηρώ την γνώμη οτι πρόκειται για μαιμού, counterfeit, Chibson πως το λένε. Μάλιστα, είχα κάνει και αναφορά στη διαχείριση όταν στο παρελθόν είχε ανεβεί άλλη αγγελία για το ίδιο όργανο.

Mε κάθε σεβασμό, αλλά ούτε με σφαίρες - όχι για 900 αλλά ούτε για 200
Η κιθάρα όντως ανήκε σε εμένα που την είχα πάρει με ανταλλαγή με μέλος από εδώ και μετά την έκανα ανταλλαγή με άλλο μέλος και από τότε φαίνεται ότι έχει αλλάξει πολλά χέρια.Την έχω δώσει πάνω από ένα χρόνο και χωρίς να είμαι ειδικός δε νομίζω ότι είναι γνήσια.
 
Boys, ελπίζω να είσαστε καλύτεροι στο ποδοσφαιρικό στοίχημα, γιατί από προβλέψεις για τις κιθάρες στο μέλλον, έχετε πάει όλοι "κουβά":




Μπορεί η ανάλυση/πρόβλεψη να είναι αληθής, αλλά και ο ορίζοντας της τριακονταετίας - όπως και να το δούμε- είναι μακρινός. Ας δεχτούμε ότι η αγορά θα εξελιχθεί όπως αναφέρουν μέχρι το 2030 ή και παραπέρα.
Όμως το 2055 είναι άλλου παπά ευαγγέλια. Και το κύριο ερώτημα/παράγοντας είναι το τι είδος μουσικής θα είναι mainstream και πόση σχέση μπορεί να έχει με την κιθάρα.

Δεν λέω ότι η κιθάρα θα σβήσει από το χάρτη- σε καμία περίπτωση- αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος αν θα συνεχίσει να έχει τα ίδια εμπορικά μερίδια.
Ας μην ξεχνάμε ότι η κιθάρα έλαβε τρομερή ώθηση από τους guitar heroes των '70ς & '80ς και αυτή η ώθηση (κουτσά - στραβά πλέον) κρατά ως σήμερα- τουλάχιστον για μια μερίδα του κοινού.
Το "ζητηματάκι" εδώ είναι η παντελής απουσία guitar heroes εδώ και πολύ καιρό, που θα έδιναν ένα νέο push.
Υπό αυτή την αίρεση, δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος για το μέλλον.
 
Παρόλο που είναι Off - topic, θα ήθελα να απαντήσω που βλέπω την αγορά της κιθάρας σε 30 χρόνια.

Πιστεύω ότι η ζήτηση θα αρχίσει να φθίνει σταδιακά και πιθανότατα θα πέσει πάρα πολύ χαμηλά σε 50 χρόνια.
Η κιθάρα είναι ένα όργανο που θέλει κόπο για να μάθεις και πλέον οι νέοι δεν ασχολούνται να επενδύσουν χρονικά σε κάτι (εκτός αν είναι αθλητισμός που έχει λεφτά). Ταυτόχρονα εμείς που είμαστε τώρα 30-40-50 θα έχουμε γεράσει, το ροκ θα έχει πεθάνει και η αγορά θα πέσει.

Προφανώς τώρα είναι σε άνοδο γιατί εμείς που είμαστε 30-40-50 έχουμε περισσότερο χρήμα σε αυτη τη φάση της ζωής μας, μεγάλη προσφορά απο όργανα και για αυτό ψωνίζουμε, όταν θα περάσει αυτή η γενιά θα πέσει η αγορά.
 
Boys, ελπίζω να είσαστε καλύτεροι στο ποδοσφαιρικό στοίχημα, γιατί από προβλέψεις για τις κιθάρες στο μέλλον, έχετε πάει όλοι "κουβά":




Μια πολύ σοβαρή ανάλυση η οποία υπολογίζει ότι η αγορά της κιθάρας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς "μας μαντρώσαν λόγω Covid" 😅

Το ότι στην πραγματικότητα η αγορά τα τελευταία 5 χρόνια ίσα που ακολουθεί τον πληθωρισμό, ας μην το αφήσουμε να μας χαλάσει ένα τόσο όμορφο κείμενο... 🥳
 
Μια πολύ σοβαρή ανάλυση η οποία υπολογίζει ότι η αγορά της κιθάρας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς "μας μαντρώσαν λόγω Covid" 😅

Το ότι στην πραγματικότητα η αγορά τα τελευταία 5 χρόνια ίσα που ακολουθεί τον πληθωρισμό, ας μην το αφήσουμε να μας χαλάσει ένα τόσο όμορφο κείμενο... 🥳


Τί σχέση έχει η περίοδος 2024-2028 με το COVID? Νομίζω έχετε στο μυαλό της την (ανύπαρκτη) Ελληνική και την ατροφική Ευρωπαϊκή αγορά. Η Ευρώπη γενικά δεν ασχολείται με την κιθάρα σαν χόμπι. Είναι κάτι με το οποίο ασχολούνται, επαγγελματίες κυρίως, μουσικοί και όσοι βιοπορίζονται από αυτό. Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κιθάρας αυξάνεται, με οδηγό κυρίως τις χώρες τις Άπω Ανατολής, στις οποίες ζει (ω, ναι) το 1/4 του παγκόσμιου πληθυσμού. Στο οποίο, το επίπεδο ζωής και το μέσο εισόδημα είναι σε αύξηση, η οποία συμπαρασύρει και την κιθάρα, σαν καταναλωτικό αγαθό (που είναι) ΧΑΜΗΛΟΥ κόστους (ιδιαίτερα αν παράγεται... στην γειτονιά σου) και πολύ σεβαστής ποιότητας τώρα πια.

Αν νομίζετε ότι δεν ξέρει η Fender τί κάνει και ότι είναι ο COVID που την παρέσυρε να ξεκινήσει να φτιάχνει κιθάρες με το logo της στην Ινδονησία, ή ότι το αποφάσισε... προχτές, ή ότι τυχαία η μεσαία σειρά της Ibanez φτιάχνεται στην Κίνα για πρώτη φορά, και είναι τυχαίες αυτές οι (τεράστιες) επενδύσεις, συγνώμη, αλλά πρέπει να το ξανασκεφτείτε.
 
Τί σχέση έχει η περίοδος 2024-2028 με το COVID
Καμία απολύτως, αυτό ακριβώς λέω αλλά δεν το κατάλαβες.

Αν νομίζετε ότι δεν ξέρει η Fender τί κάνει και ότι είναι ο COVID που την παρέσυρε να ξεκινήσει να φτιάχνει κιθάρες με το logo της στην Ινδονησία, ή ότι το αποφάσισε... προχτές, ή ότι τυχαία η μεσαία σειρά της Ibanez φτιάχνεται στην Κίνα για πρώτη φορά, και είναι τυχαίες αυτές οι (τεράστιες) επενδύσεις, συγνώμη, αλλά πρέπει να το ξανασκεφτείτε.
Κάποιοι έχουμε στην καθημερινότητά μας όχι μόνο τέτοιες αλλά και πολύ πιο σοβαρές αναλύσεις και τις έχουμε δει πολλάκις να ανατρέπονται για επενδύσεις δισεκατομμυρίων. Κράτα μικρό καλάθι.
 
τις έχουμε δει πολλάκις να ανατρέπονται για επενδύσεις δισεκατομμυρίων. Κράτα μικρό καλάθι.
Σωστό. Και εγώ βάζω (ξανά) την παράμετρο μουσική. Εδώ, στις mainstream μουσικές του σήμερα, η κιθάρα είναι σχεδόν είδος υπό εξαφάνιση. Βάλε μέσα όλα τα ψηφιακά, την ΑΙ κλπ- δεν νομίζω ότι σε 30 χρόνια από τώρα η εικόνα θα είναι καλύτερη.
Εκτός και αν γίνει κάνα εντυπωσιακό revival. Πάντως η εικόνα της μουσικής βιομηχανίας προδιαθέτει για... κεσάτια στον χώρο της κιθάρας, με δεδομένες τις κατευθύνσεις που έχουν πάρει τα πράγματα.
 
@LK σε αυτά τα λεφτά δεν αγοράζεις αυτήν;
Αυτά μου αρέσουν στα νήματα που αφορούν τις μελλοντικές αγορές του κ. συνήγορου: Είναι ο ορισμός του "ανοίγει η βεντάλια", δεδομένου πάντα ότι ο κ. συνήγορος (σε γενικές γραμμές) είναι δεκτικός στις προτάσεις και έχει παράδοση στο να κάνει την "έκπληξη".
 
Εγώ πάντως στη θέση σου, επειδή θυμάμαι έχεις πολλές κιθάρες και κανένα λαμπατο, θα έπαιρνα έναν μικρό λαμπατο ενίσχυτη για να ευχαριστιεμαι τις πολλές και διαφορετικές κιθάρες, όπως πχ αυτόν τον Marshall

 
Εγώ πάντως στη θέση σου, επειδή θυμάμαι έχεις πολλές κιθάρες και κανένα λαμπατο, θα έπαιρνα έναν μικρό λαμπατο ενίσχυτη για να ευχαριστιεμαι τις πολλές και διαφορετικές κιθάρες, όπως πχ αυτόν τον Marshall

Έχει λαμπάτο
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top