Μια ερώτηση για το korg pa 50.

To να έχεις 1 performance στο Pa50 και άλλο performance στο Gem 
Ξ Ε Χ Ν Α  Τ Ο  !  !
Νίκο:

Το να έχεις ένα performance σε κάποιο synth και άλλο σε ένα άλλο synth, γίνεται αλλά χρειάζεται πολύ περισσότερα από ένα καλώδιο. Όταν στέλνεται ένα MIDI μήνυμα τύπου PC (δηλαδή Program Change) εσωτερικά αποστέλλονται 3 σημαντικές πληροφορίες, 1. το MIDI κανάλι, 2. η αλλαγή της τράπεζας (bank) και 3. η αλλαγή του ήχου μέσα στην τράπεζα. Εάν το MIDI μήνυμα αυτό περάσει από ένα logic editor μπορεί να γίνει επεξεργασία πάνω στο μήνυμα. Γενικά για να επιλεχθεί κάποιος άλλος ήχος δεν είναι τίποτε άλλο παρά προσθαφαιρέσεις πάνω στο PC που στέλνει το πρώτο synth, δηλαδή με άλλα λόγια ένα offset. Το σημαντικό πρόβλημα όμως ξεκινά από την στιγμή που για άλλο τραγούδι χρειάζονται άλλοι ήχοι, οπότε με συγκεκριμένο offset ως προς το τι έρχεται σαν MIDI, πάντα θα υπάρχει και η αντιστοιχία στο τι παίρνει το δεύτερο synth. Ένα παράδειγμα: Αν π.χ. ο ήχος στο πρώτο synth είναι ο #001 και στο δεύτερο synth θέλουμε τον ήχο #007, τότε προσθέτεις ένα 6 στον logic editor και είσαι οκ. Όμως εάν στο δεύτερο τραγούδι χρειαστεί να αλλάξεις ήχο και να πας στο #002, τότε και το δεύτερο synth θα πάει στο #008. Αλλιώς χρειάζεται διαφορετικό προγραμματισμό ανά track/program. Στο Cubase και στο Logic γίνεται εύκολα αλλά είναι πολύ δύσκολο χωρίς την χρήση computer. Μεταξύ όμως του PA50 και του GEM, όπως σωστά είπες, δεν γίνεται.

Για performance δεν το συζητώ γίνεται ψιλοχαμός, (όχι ότι δεν γίνεται), απλά γιατί σε κάθε performance οι ήχοι έχουν το δικό τους MIDI κανάλι (όχι απαραίτητα βέβαια), οπότε τα πράγματα μπλέκουν πολύ περισσότερο.

 
Γιάννη δεν διαφωνώ με αυτά που λες.

Δεν ξέρω αν έχεις δουλέψει με arranger της Korg αλλά η έννοια performance δεν έχει ακριβώς την έννοια του combi όπως λέμε στα Triton και Trinity. Σε γενικές γραμμές το κάθε track της performance έχει συγκεκριμένο ρόλο και δεν έχεις την ελευθερία που έχεις στο edit του combi.

Ο φίλος έγραψε οτι αρχικά ήθελε να χρησιμοποιήσει 2 διαφορετικά performance ταυτόχρονα του Pa50 χωρίς να κάνει αλλαγές και ταυτόχρονα να μην ακούει αυτήν που ελέγχει απο το Gem όταν παίζει απο το κλαβιέ του PA50. Στη συνέχεια του έγραψα οτι αυτό μπορεί να το κάνει μόνο σε track(s) μιας performance το οποίο δύναται να μην ακούγεται όταν παίζει από το κλαβιέ του Pa50 με τις ρυθμίσεις midi in mute off/on.

Σε γενικές γραμμές θέλει να διαχειρίζεται απο 2 διαφορετικά κλαβιέ τα επιμέρους θεμελιώδη στοιχεία μιας performance και επιπλέον το κάθε keyboard να παίζει χωρίς να triggαρει ήχους του άλλου.

Για αυτό του έγραψα πέρι mute σε επιμέρους tracks.

Για να καταλάβω καλύτερα αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα εξήγησε μου λίγο το εξής:

Ξέχνα την εφαρμογή του φίλου και θεώρησε την ακόλουθη περίπτωση.

Ας υποθέσουμε οτι έχουμε ενα Triton Extreme (το λέω γιατί ξέρω οτι το διαθέτεις) και οτι έχουμε φτιάξει 2 combis τα οποία κάνουν χρήση programs και στα 8 διαθέσιμα timbres. Αρα έχουμε το Combi 1 και το Combi 2 τα οποία αποτελούνται απο 8 διαφορετικά programs το καθένα.

Μπορείς να παίζεις από το κλαβιέ του Extreme το Combi 1 ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ από άλλο κλαβιέ ενός midi οργάνου συνδεδεμένο με το extreme το Combi 2 χωρίς να κάνεις αλλαγές select από Combi 1 σε Combi 2 κάθε φορά από το extreme αλλά μόνο απο το Gem? Eννοείται φυσικά οτι η πληροφορία Combi Change δεν θα πρέπει να αλλάζει το γεγονός οτι το Extreme θα πρέπει να συνεχίζει να πάιζει το Combi 1 ενόσω το Μidi controller θα παίζει οποιοδήποτε διαφορετικό Combi του extreme επιλέγεις εσύ.

Αυτό ζητάει ο φίλος νομίζω και αυτό έγραψα οτι δε γίνεται σε επίπεδο combi (ή performance για το PA50)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ξέρω αν έχεις δουλέψει με arranger της Korg αλλά η έννοια performance δεν έχει ακριβώς την έννοια του combi όπως λέμε στα Triton και Trinity. Σε γενικές γραμμές το κάθε track της performance έχει συγκεκριμένο ρόλο και δεν έχεις την ελευθερία που έχεις στο edit του combi.
Δεν έχω δουλέψει για αυτό και επιφυλάσσομαι να απαντήσω εξειδικευμένα ως προς τα arrangers αυτά (PA50 δηλαδή). Επαφίεμαι σε αυτά που γράφεις γιατί προφανώς τα ξέρεις καλύτερα.  ;)

Ο φίλος έγραψε οτι αρχικά ήθελε να χρησιμοποιήσει 2 διαφορετικά performance ταυτόχρονα του Pa50

Ας υποθέσουμε οτι έχουμε ενα Triton Extreme (το λέω γιατί ξέρω οτι το διαθέτεις) και οτι έχουμε φτιάξει 2 combis τα οποία κάνουν χρήση programs και στα 8 διαθέσιμα timbres. Αρα έχουμε το Combi 1 και το Combi 2 τα οποία αποτελούνται απο 8 διαφορετικά programs το καθένα.
Μπορείς να παίζεις από το κλαβιέ του Extreme το Combi 1 ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ από άλλο κλαβιέ ενός midi οργάνου συνδεδεμένο με το extreme το Combi 2 χωρίς να κάνεις αλλαγές select από Combi 1 σε Combi 2 κάθε φορά από το extreme αλλά μόνο απο το Gem?
Θα έλεγα κατά 95% όχι γιατί απλά δεν μπορούν να φορτωθούν δύο combi ταύτοχρονα. Νομίζω ότι είναι εσωτερικός περιορισμός της Korg ότι το combi θα έχει 8 κανάλια/programs παρ' όλο που θα μπορούσε να έχει και 16 (σύμφωνα με το πρωτόκολο MIDI). Η αλήθεια είναι πως δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά θεωρητικά υπάρχει μία μικρή πιθανότητα να γίνεται, εξάλλου το εύρος των αριθμών είναι 01-16, έτσι δεν είναι; (η μήπως δεν θυμάμαι καλά  :-\). Απο κει και ύστερα αν η αρχιτεκτονική της Korg είναι κλειστή (που είναι και το πιο πιθανό) προφανώς θα είναι για λόγους πολυφωνίας και DVA (dynamic voice allocation) δηλαδή πως επανακατανέμεις τις 120 φωνές του Extreme δυναμικά.

Αυτό ζητάει ο φίλος νομίζω και αυτό έγραψα οτι δε γίνεται σε επίπεδο combi (ή performance για το PA50)
Συμφωνώ.  ;)

 
Καλημέρα Νίκο.

Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες ίσως αυτά που λες για τα

Oscilators και για εμπλουτισμό ήχου να μην τα χρησιμοποιούσα ποτέ μου.

Φυσικά θέλει χρόνο  , πράγμα κάπως δύσκολο ανάλογα βέβαια και με το ρυθμό ζωής.  >:(

Τελικά από το pa μου δεν έχω χρησιμοποιήσει ούτε το 30 τις εκατό τον δυνατοτήτων του. :'(

Και μια άσχετη ερώτηση το pa 800 έχει μήπως παραπάνω  Upper? Έτσι ώστε και κάθε μηχάνημα να έχει παραπάνω ήχους?

Θα μου πεις τι το θες? Μόνο για pa 800 είσαι.

Απλά έτσι ρωτώ γιατί δεν με ενδιαφέρει και πολύ το οικονομικό απλά

ΤΟ ΕΧΩ ΤΡΕΛΑ…… :)

 
Γιάννη για αυτό έγραψα και σε παραπάνω post οτι θα χρειαζόταν 2 μηχανές του Pa50. Για να φορτώσουν 2 performance ταυτόχρονα (H μία ελέγξιμη απο το Pa50 και η άλλη από το Gem).

Άρα δεν είναι θέμα midi o περιορισμός αλλά λόγω του γεγονότος οτι το Extreme δεν μπορεί να φορτώσει παραπάνω από ένα Combi ταυτόχρονα κατά πλήρη αντιστοιχία όπως το Pa50 δεν μπορεί να φορτώσει πάνω από μία Performance.

Tώρα για το combi o λόγος που δεν έχει 16 timbres νομίζω κι εγώ οτι είναι καθαρά για οικονομία στην πολυφωνία των 120 voices του Extreme.

 
Ok Φίλε Νίκο.

Θα προσπαθήσω να κάνω αυτά που ανέφερες παραπάνω.

Να είσαι καλά. Thanks.

Ευκαιρία να ξυπνήσει το korgaki μου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
korg_nikos είπε:
Φίλε μου Νίκο.

Γίνετε ότι ακριβός λες παραπάνω .

Upper 1 και 2 παίζει το pa

Upper 3 to gemaki μου.

απλά επιδή έχω ήχους στο  performance Upper 1,2.3 αναγκαστικά θυσιάζω κάτι.
Σχετικά με τη "θυσία" του upper 3.

Έχε στο νου σου οτι κάθε ήχος program ακούγεται τόσο "φτωχός" όσο λιγότεροι oscilators συμμετέχουν σε αυτό. Οι περισσότεροι ήχοι programs που κυκλοφορούν για τη σειρά PA βασίζονται σε 2 oscilators (αναφέρονται ως osc στο όργανο) Αυτό που μπορείς να κάνεις στο Pa50 σου είναι να φτιάξεις programs τα οποία θα βασίζονται σε 3 ή 4 (maximum) oscilators. Αυτό το κάνεις όταν τρέχεις το Pa50 σου στο program mode στο οποίο λειτουργεί ως ένα sample based synth. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να φτιάξεις ενα program (ήχο) ο οποίος να αποτελείται απο 4 διαφορετικά βασικά δείγματα. Σκέψου ενα performance που χρησιμοποιεί 2 upper tracks και σου ακούγεται ικανοποιητικά. Αν δεις ποια samples χρησιμοποιούν τα programs που έχουν αναχθεί στα upper track 1 και 2 (και έιναι σχεδόν σίγουρο οτι χρησιμοποιούν μόνο 2 από τα 4 που μπορούν να χρησιμοποιήσουν) μπορείς να κάνεις το εξής. Φτιάχνεις ένα program το οποίο αποτελείται απο 4 oscilators. Στους 2 πρώτους βάζεις τα samples που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα που είναι στο upper track 1 και στους 2 δεύτερους βάζεις τα samples που χρησιμοποιεί το program που ειναι στο upper track 2.

Kάνοντας τις απαραίτητες ρυθμίσεις στις εντάσεις και σε οτι άλλο edit θες έχεις καταφέρει να φτιάξεις τον ήχο σε ότι αφορά το solo μιας "performance" σε ένα program. Έτσι το program αυτό μπορεί εκ νέου να ανατεθεί σε μια άλλη performance ως upper 1,2 ή 3 και από μόνο του να ακούγεται πιο πλούσιο (σαν να ήταν performance από μόνο του) Το νέο program αυτό μπορείς να το αναθέσεις σε οποιο upper θες και μπορείς να το παίξεις είτε από το PA50 είτε ανεξάρτητα από το GEM όπως συζητήσαμε παραπάνω.

Το μόνο που χρειάζεσαι είναι υπομονή δημιουργικότητα και φυσικά χρόνο!

Το γεγονός οτι οι περισσότεροι ήχοι programs του Pa50 αλλά και άλλων της σειράς PA βασίζονται σε 2 oscilators και όχι σε 4 που παρέχει κανονικά το όργανο, νομίζω οτι οφείλεται στο οτι οι ήχοι που κυκλοφορούν αριστερά και δεξιά έχουν γίνει από τα Triton τα οποία διαθέτουν μόνο 2 oscilators σε αντίθεση με το PA50.

Το θέμα είναι να μην μένεις στο τι υπάρχει έτοιμο αλλά να δοκιμάζεις να φτιάχνεις και δικό σου υλικό κάνοντας όσο το δυνατό καλύτερη χρήση των εργαλείων που σου παρέχει το Pa50 σου.

Νίκος
Φίλε Νίκο έκανα αυτά που είπες αλλά όταν επιλέγω 4 oscilators μου βγάζει σε όλους τους ήχους μου ένα ac piano και  δεν ξέρω γιατί παρόλο που κάνω και κάτι πειράματα στα samples αλλάζω ήχους κ.τ.λ το πιανάκι παραμένει.

Αν μπορείς βοήθα με λίγο να βγάλω από τη μέση αυτό το πιανάκι.

Ευχαριστώ πολύ.

 
Αυτό συμβαίνει γιατι οι osc 3 και 4 εχουν default to πρώτο δείγμα που είναι το πιάνο που ακούς. Θα πρέπει να πας να αλλάξεις το πιάνο αυτό με ό,τι δείγμα θες. Επίσης θα πρέπει να φέρεις την ένταση σε λογικά επίπεδα.

 
Καλησπέρα παιδια.

Φίλε Νίκο default???????

Και κάτι ακόμα από που αλλάζει αυτό, από το ίδιο menu???

 
Νίκο τα πιανάκια πολύ επίμονα είναι.

Πες μου σε παρακαλώ από που να τα <ζαβουρντήξω> :) :) :)

 

Trending...

Νέα θέματα