Δυστυχώς (και ευτυχώς για τους καλλιτέχνες) πλέον ακόμη και για τα πιο ακραία ψαγμένα κομμάτια, το shazam τα αναγνωρίζει κανονικά. Σε κάποιες περιπτώσεις σε club με οχλαγωγία μόνο δυσκολεύεται να βρει το κομμάτι. Τις υπόλοιπες φορές τα βρίσκει κανονικά. Τουλάχιστον για τα πολύ ψαγμένα και για τα τοπ κομμάτια από ένα set πιστεύω καλό είναι να τα καλύψεις από το shazam. Είναι σαν να δίνεις έτοιμη δουλειά σε κάποιον. Ξέρω ακούγεται παρανοϊκό, αλλά αν έτσι είναι να δώσεις την λίστα έτοιμη και να μην πας καν πουθενά. Στην ουσία ο dj πληρώνεται για την δουλειά που έχει κάνει σπίτι του και αυτό δεν αφορά τίποτα άλλο από το χτίσιμο και την οργάνωση της βιβλιοθήκης του, διαλέγοντας ανάλογα από αυτήν κάθε φορά τα καταλληλότερα για αυτόν, ανάλογα την θεματολογία και τον κόσμο που απευθύνεται. Όπως και οι Hip-Hopers παίρναν δείγματα από μουσικά κομμάτια άλλων μουσικών για να δημιουργήσουν τις μουσικές παραγωγές τους: σπάνια έως ποτέ δεν αποκάλυπταν από πού πήραν τα δείγματα. Και αυτό ήταν η μαγεία, απλά άκουγες και απολάμβανες. Πλέον σε αυτή τη μουσική γίνονται νομίζω με σύνθεση από την αρχή οι μουσικές, άλλο θέμα.
Δέν κάνουν μόνο τα κομμάτια τον Dj,αλλά πολλή περισσότερο η ροή του προγράμματος που κάνει και παλιότερα που δέν υπήρχε το sync,(αλλα και με αυτό μέσα αν πάρουμε τα σημερινά δεδομένα),οι αλλαγές που κάνει.
Παράδειγμα,στον χώρο της εξειδικευμένης χορευτικής μουσικής όπου έχουμε μεγάλους χρόνους στα tracks,η αξία του dj είναι ανάλογη εκτός από την επιλογή και απο την μετάβαση που έχει από το ένα track στο άλλο και το τι δημιουργεί κατά την διάρκεια της.
Αν μοιράσεις τα ίδια tracks σε διαφορετικούς djs,δέν θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
Σωστά λές,οτι η δουλειά που κάνεις σπίτι σε πληρώνει,αλλα το να ασκείς επιρροή σε άλλα άτομα που κάνουν την ίδια δουλειά με εσένα είναι άκρως τιμητικό και ας σου "κλέβουν" και κανένα κομμάτι για το δικό τους set.
Eμένα προσωπικά,άλλοι djs μου έκλειναν δουλειές,οπως και εγώ έκανα το ίδιο όποτε έβρισκα ευκαιρία και αυτοί επίσης με τράβηξαν εκτός χώρας.
Η εσωστρέφεια δέν έχει κανέναν χώρο στο επάγγελμα που βρίσκεσαι.
Οτι και να παίξεις,το έχει ξανα ακούσει ο κόσμος,ότι και να κάνεις έχει ξαναγίνει,ο χώρος εργασία σου είναι σε ένα περιβάλλον που πρέπει να κοινωνικοποιήσε,να είσαι επικοινωνιακός αν θές να πάς παραπέρα και εσύ φοβάσαι μήν σου κλέψουν τα κομμάτια οι άλλοι.
Για να μήν πιάσω το ποιοί είναι οι άλλοι που θα στα κλέψουν,το πού θα τα παίξουν και αν οι άλλοι που είναι απο κάτω είναι σε κατάσταση,οχι να θυμούνται κομμάτι που έχουν ακούσει απο 2 διαφορετικούς djs,αλλά ούτε που έχουν παρκάρει όταν φεύγουν.
Σε μία μόνο περίπτωση δέν δίνεις track,cd,12" όταν αυτό δέν έχει κυκλοφορίσει ακόμη. Αν πραγματικά βλέπεις το θέμα σοβαρά και θέλεις να εξελιχθείς,μήπως να κάνεις τίποτα mix και να μπαίνει ο κόσμος,που θα έρθει και αργότερα να σε στηρίξει,να τα ακούει?
Μηπως να τα έχεις καλά και με άλλους dj να ανταλλάζεις απόψεις και γιατί όχι και μουσικές?
Βάλε μας και κανένα link εδώ να σε ακούσουμε,μήν φοβάσε,εμείς εδω μέσα κλέβουμε μόνο δόξα και χρήμα απο την μουσική που φτιάχνουμε,δέν έχουμε ανάγκη τους άλλους.