Μεταλλική θωράκιση σε ηλεκτρική κιθάρα.

Κωνσταντίνος Πέγιος

kpeyos

Moderator
Staff member
Μηνύματα
2,705
Πόντοι
923
Τσεκάροντας τις αγγελίες πρόσφατα, παρατηρώ ότι πολλοί προχωρούν σε δημιουργία κλωβού όχι μόνο στην περιοχή των ποτενσιόμετρων αλλά και κάτω απ' τους μαγνήτες και μάλιστα με φύλλα χαλκού, που είναι ένα ιδιαίτερα μαγνητικό υλικό.

Αυτό με την δική μου εμπειρία (το προσπάθησα σε tele) είναι λαθος: πρώτον γιατί κάνει ελάχιστη διαφορά στο 50hz hum των μονών μαγνητών, δεύτερον γιατί αν δε γίνει σωστά μπορεί να τραβάει ακόμη περισσότερο θόρυβο και τέλος και σημαντικότερο, αλλάζει τον ήχο των μαγνητών χειρότερα και από αλουμινένιο pickguard (το είχα προσπαθήσει σε jazzmaster)

Πολύ καλύτερο αποτέλεσμα νομίζω μπορεί να πετύχει κάποιος με μια σωστή ποιοτική καλωδίωση, κι αν θέλει και λίγη μονωτική μπογιά άντε μέχρι εκεί.



Ποια είναι η δική σας εμπειρία;
 
αλλά και κάτω απ' τους μαγνήτες και μάλιστα με φύλλα χαλκού
Αν θυμάμαι καλά προ 15ετίας αυτό ήταν "hot" θέμα συζήτησης στο forum και πιθανώς να είχα περάσει χαλκό σε κάποιο partbass, ωθούμενος απ' αυτή τη συζήτηση.
 
Και εγώ το ίδιο και δε δουλεψε καλά. Στην καινούρια έχω shilding paint. Δεν εχω πρόβλημα αλλά μάλλον εχω συνηθισει και το hum γιατι ούτε στις παλιές με πειράζει που δεν εχουν τιποτα. :LOL:

Πάντως ακόμα βρισκεις κιθάρες που έχουν μέσα όχι χαλκοταινία, αλλά αλουμινόχαρτο.
 
Και εγώ το ίδιο και δε δουλεψε καλά. Στην καινούρια έχω shilding paint. Δεν εχω πρόβλημα αλλά μάλλον εχω συνηθισει και το hum γιατι ούτε στις παλιές με πειράζει που δεν εχουν τιποτα. :LOL:

Πάντως ακόμα βρισκεις κιθάρες που έχουν μέσα όχι χαλκοταινία, αλλά αλουμινόχαρτο.
Εγώ είμαι ακόμη χειρότερα, φρικάρω με τις strat που έχουν τυλιγμένο ανάποδα τον μεσαίο μαγνήτη κι είναι noiseless στις θέσεις 2&4.
 
Εγώ είμαι ακόμη χειρότερα, φρικάρω με τις strat που έχουν τυλιγμένο ανάποδα τον μεσαίο μαγνήτη κι είναι noiseless στις θέσεις 2&4.


??? Και γιατί? Η πλέον απλή λύση για να έχεις έστω 2 θέσεις αθόρυβες.
 
Η στρατ μου είναι αμερικάνικη και είχε από τη μάνα της κολλημένο κάτω από το pickguard αλουμινόχαρτο μεγάλο, πιάνει σχεδόν όλο το pickguard, καλό κακό δεν ξέρω, εννοείται ότι δεν την πειράζω
 
Η στρατ μου είναι αμερικάνικη και είχε από τη μάνα της κολλημένο κάτω από το pickguard αλουμινόχαρτο μεγάλο, πιάνει σχεδόν όλο το pickguard, καλό κακό δεν ξέρω, εννοείται ότι δεν την πειράζω



 
Είναι ασήμι χρώματος όχι χάλκινο, γι' αυτό και το λέω αλουμινόχαρτο... σίγουρα θα είναι κάτι πιο ψαγμένο από sanitas...
 
σίγουρα θα είναι κάτι πιο ψαγμένο από sanitas...
reynolds-wrap-QT-1200x800-GettyImages-621220814.jpg
 
Μπορει να ειναι sanitas με ενα φιλμ πολυεστερας για να μην τσαλακώνει.
Αστειεύομαι! Ότι και να είναι από τη στιγμή που είναι αγώγιμο την ίδια δουλειά κάνει... Η κιθάρα πάντως δεν έχει το χουμ των μονών μαγνητών γιατί είναι διπλοί σε μέγεθος μονών, οι λεγόμενοι noiseless, δεν οφείλεται στο αλουμινόχαρτο
 
Θυμάμαι ένα μέλος με το όνομα panos (και δεν θυμάμαι με τι άλλο το συνδίαζε)
είχε κάνει παρουσίαση το rig του.
Είχε το ilitch hum canceling system το οποίο πρέπει να είναι πολύ καλή περίπτωση.
 
Μόλις πριν 3 μέρες παρέλαβα το ISP Hum Extractor + Decimator G pedal για 680 απο Thomann.
Έχω μια Heritage 530 ( P-90 ), έχει αφαιρέσει ενα 50% απο το Hum , εώς τώρα.
Δεν βοηθάνε και οι ενισχυτές μου γιατί είναι φασαριόζικοι και χωρίς να κουμπώσεις κιθάρα.
Επίσης η σωστή δουλεία γίνεται μέσω FX Loop, το οποίο τώρα το παλεύω.
 
680 ευρώ για hum cancelling...? Ρε αδερφέ....!

Μήπως θα ήταν καλύτερο να έπαιζες με humbukers, να πρόσθετες ένα EQ πετάλι μετά τα drives / στο fx loop για να διαμορφώσεις τον ήχο σου όπως τον θες...? Ναι, είμαι αιρετικός, το ξέρω, αλλά...
 
680 ευρώ για hum cancelling...? Ρε αδερφέ....!

Μήπως θα ήταν καλύτερο να έπαιζες με humbukers, να πρόσθετες ένα EQ πετάλι μετά τα drives / στο fx loop για να διαμορφώσεις τον ήχο σου όπως τον θες...? Ναι, είμαι αιρετικός, το ξέρω, αλλά...
Καλά ναι σε σφάζουν για ένα hum δε λέω
 
Είδα τρομακτική διαφορά προς το καλύτερο σε όλα τα όργανα που έκανα μόνωση με χαλκό τόσο στο control cavity, όσο και κάτω από τους μαγνήτες.

Οπωσδήποτε όμως αυτό που αναφέρεις για ποιοτικότερη καλωδίωση ισχύει 100%. Εάν τα καλώδια δεν είναι μονωμένα λειτουργούν σαν κεραίες και εισάγουν πολύ θόρυβο. Σε clean και low gain καταστάσεις ίσως να μην σε απασχολεί ελάχιστος φυσιολογικός θόρυβος, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που οι θόρυβοι πολλαπλασιάζονται σε ένταση λόγω boost, hi gain, δυνατές εντάσεις λόγω λάιβ και πολλά άλλα και τότε το πρόβλημα έρχεται στην επιφάνεια....

Πλέον θα κάνω μόνωση σε όλα τα όργανα από εδώ και πέρα ακόμα και για ψυχολογικούς λόγους. Για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.

Δεν βλέπω τον λόγω να μην το κάνω επειδή δήθεν θα χάσω ήχο... Μάλλον θα χάσω την ψυχραιμία μου εάν φοβάμαι να σηκώσω τα δάχτυλα μου από τις χορδές μήπως αρχίσει και βουιζει το θηρίο...Από την δικιά μου εμπειρία δεν διαπίστωσα ηχητική αλλοίωση.

Επίσης δεν φοβάμαι το αποτέλεσμα γιατί δεν κάνω μόνωση μόνος μου αλλά πάντα εμπιστεύομαι επαγγελματίες για τέτοιες εργασίες.
 
Δεν βλέπω τον λόγω να μην το κάνω επειδή δήθεν θα χάσω ήχο
Μπορεί όντως σε ένα μπάσο μια μικρή απώλεια στα πρίμα να μην είναι καν αντιληπτή. Πάντως είναι 100% πραγματική. Είναι ο λόγος που δε φτιάχνουν πλέον καπάκια μαγνητών από μαγνητικό υλικό, ο λόγος που άλλαξε στην Telecaster o lipstick από brass σε nickel silver cover.

Για κάποιους επίσης μπορεί να είναι και καλό αυτό. Ειδικά κάποιοι κάτοχοι Jazzmaster ορικίζονται στα Aluminum pickguards. Στους κατόχους Stratocaster απ την άλλη δεν είναι τόσο δημοφιλή.

Πάντως η πιο "ήσυχη" Fender μου είναι μια Jazzmaster με Evidence καλωδίωση και graphite paint. Tόσο ήσυχη που θεωρώ την χαλκοταινία εντελώς περιττό κόπο.

Στην πραγματικότητα αν αγόραζα κιθαρα με χαλκοταινία, πιθανότατα θα την ξήλωνα.
 
Δεν βοηθάνε και οι ενισχυτές μου γιατί είναι φασαριόζικοι ...
Αυτό είναι ένα βασικό θέμα. Είναι μερικού ενισχυτές που ότι και να κάνεις, βγάζουν hum. Είχα κάποια στιγμή 2 αρκετά καλούς ενισχυτές (ίδιας κατηγορίας τιμής, handwired κλπ) δίπλα δίπλα, στον ίδιο χώρο, με ρεύμα απο την ίδια πρίζα. Ε, στον έναν (vintage/tweed style) δεν μπορούσες να σταθείς, ο άλλος (D style) απολύτως τίποτα!...Τι λάμπές άλλαξα, τι θέση μέσα στο χώρο μήπως και,...τίποτα. Μόνο όταν η στρατ ήταν σε οριζόντια θέση ξάπλα σταμάταγε.

Βέβαια απο τότε έφυγε ο φασαριόζος και έμεινα με τον άλλο.

Και πάλι το σχέδιο του ενισχυτή παρατήρησα παίζει το ρόλο του. Αυτοί χωρίς master volume το βγάζουν περισσότερο hum συγκριτικά με αυτούς που έχουν.

Μπορώ να πω όμως οτι μια shielding μπογιά που πέρασα στο κάβιτι στη στρατ (που είναι και σχετικά εύκολο DIY) βοήθησε κάπου ένα 30%. Και είχα δεί και κάπου οτι για να είναι αποτελεσματική η βαφή, θα πρέπει να κάνει μια "συννέχεια" με το αλουμινόχαρτο στο πικγκαρντ. Γι᾽ αυτό κάπου εκει κοντά σε κάποια βίδα του πικγκαρντ, βάζεις ένα φύλλο ανουμινόχαρτο που να το πιάνει η βαφή απο τη μια, και να το πατάει το αλουμινόχαρτο του πικγκαρντ απο την άλλη, ώστε να κάνει την ένωση και να κλείσει ο κλωβός.
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top