Marshall SC20C JCM800 - Παρουσίαση

SV20H + μια καμπίνα 1 12" και ένα καλό attenuator.

O combo με το 10αρι ηχείο του θα σε περιορίσει. Ακομα και αν χωράει 12αρι μεγάφωνο στον κόμπο, γιατί να περιοριστείς? Καλύτερα να βρεις μια oversized closed back καμπίνα (στα μεταχειρισμένα σίγουρα υπάρχουν πολλές ευκαιρίες).

Ξέρω ότι το κόστος ενισχυτή+καμπίνα+attenuator θα σου πάει πάνω από χιλιάρικο αλλά με αυτά και ένα delay στο fx loop και ένα tubescreamer - SD-1 θα έχεις θεϊκή ηχαρα για μια ζωή....δεν θα θελησεις ποτέ τίποτε άλλο
 
Όχι τον έδωσα. Δεν με ικανοποιούσε το 8" ηχείο. Θα μου πεις γτ δεν πήρα καμπίνα 12". Ε είχα πει τέλος οι λαμπατοι...να που μου ελειψαν αν τώρα
Άκου και τον EVH 5150 Iconic el34 combo, παίζει καλά και σε σπιτικές εντάσεις χωρίς attenuator (έχει ενσωματωμένο που ρίχνει την ισχύ στα 10W, καθώς και noise gate), φοράει 12" και έχει αρκετα γκάζια χωρίς πετάλι (tubescreamer, overdrive κτλ) μπροστά...

 
SV20H + μια καμπίνα 1 12" και ένα καλό attenuator.

O combo με το 10αρι ηχείο του θα σε περιορίσει. Ακομα και αν χωράει 12αρι μεγάφωνο στον κόμπο, γιατί να περιοριστείς? Καλύτερα να βρεις μια oversized closed back καμπίνα (στα μεταχειρισμένα σίγουρα υπάρχουν πολλές ευκαιρίες).

Ξέρω ότι το κόστος ενισχυτή+καμπίνα+attenuator θα σου πάει πάνω από χιλιάρικο αλλά με αυτά και ένα delay στο fx loop και ένα tubescreamer - SD-1 θα έχεις θεϊκή ηχαρα για μια ζωή....δεν θα θελησεις ποτέ τίποτε άλλο
οταν λες καλο attenuator εννοειες των 500e?? γτ κοιταζα το jhs little black amp που ειναι και οικονομικο και εχει παρει πολυ θετικες κριτικες. Οι εντασεις που παιζω σε γενικες γραμμες εινα χαμηλες και δεν ξερω αν θα αξιζει ολο αυτο το σετ απ. απ την αλλη οι λυσεις των ψηφιακων ενισχυτων ειναι μετα απο καιρο βαρετες στα αυτια μου. και εχω δοκιμασει πολλες. pug in amplitube και guitar rig στο pc μου και πολλους ενισχυτες ψηφιακους. blackstar silverline yamaha thr 30ii marshall code κλπ τα βαρεθηκα ολα. δοκιμασα και boss katana 100 mk3 . οκ εχει headroom αλλα ακουγεται καπως ψευτικος. βεβαια στα λεφτα του ειναι πολυ καλος.
 
οταν λες καλο attenuator εννοειες των 500e?? γτ κοιταζα το jhs little black amp που ειναι και οικονομικο και εχει παρει πολυ θετικες κριτικες. Οι εντασεις που παιζω σε γενικες γραμμες εινα χαμηλες και δεν ξερω αν θα αξιζει ολο αυτο το σετ απ.

Αυτό το πετάλι είναι σκουπίδι, ειδικά στον SV20H που η παραμόρφωση προέρχεται κυρίως από τις τελικές λάμπες δεν πρόκειται να σου κάνει την δουλειά που θέλεις. Χρειάζεσαι κανονικό attenuator που να παρεμβαίνει μεταξύ του τελικού ενισχυτή και του μεγαφώνου και όχι ένα volume pedal που "ξεγελάει" τον ενισχυτή κάνοντας τον να τιγκαρει την προενισχυση και μετά να αφαιρεί το σήμα που καταλήγει στον τελικό ενισχυτή που είναι οι τελικές λάμπες.

Καλύτερα να πάρεις ένα φθηνό attenuator τύπου Bugera ή Harley Benton παρά αυτό το υπερεκτιμημένο σκουπίδι, είναι πεταμένα λεφτά, κοστίζει 5Ε για να φτιαχτει και το πουλάνε 50 ως φθηνή εναλλακτική attenuator (που δεν είναι, και καταλήγουν να σε χρεώνουν τα δεκαπλάσια για ένα απλό volume pedal) ειδικά σε μονοκαναλους ενισχυτές δεν κάνει δουλειά, ακόμα και βίντεο στο YouTube να υπάρχει που να το χρησιμοποιούν με τον συγκεκριμένο ενισχυτή (SV20h) το βίντεο θα είναι "πειραγμενο" κατά πάσα πιθανότητα και αν δεις τα σχόλια θα δεις ότι ο κόσμος λέει ότι το πετάλι αυτό δεν έκανε τίποτα και πήραν κανονικό attenuator και βρήκαν την υγειά τους
 
To JHS πρακτικά είναι ενα master volume in-a-box. Αν ο ενισχυτής σου έχει effects loop και δεν έχει master volume είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Αν έχει όμως, είναι σχετικά άχρηστο, πρακτικά κάνει την ίδια δουλειά.

Και αν ο ήχος που επιθυμείς είναι ενός τελικιασμένου ενισχυτή, όπου συμμετέχουν και οι τελικές στον ήχο (και συνήθως αυτό είναι το ζητούμενο), τότε απλά δε δουλεύει το συγκεκριμένο όπως σου είπε και ο Goumis, θές κανονικό attenuator που παρεμβάλεται ανάμεσα στον ενισχυτή και το μεγάφωνο.

Edit: Και είναι και ένα κάπως μέτριο master volume, καθώς μπαίνει πριν το phase inverter, αλλά απο το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα.
 
Ο sv20h έχει ενσωματωμένο επιλογέα power reduction από 20->5W (όπως οι περισσότεροι σύγχρονοι λαμπατοι), οπότε δεν χρειάζεται επειγοντως attenuator.
 
Ο sv20h έχει ενσωματωμένο επιλογέα power reduction από 20->5W (όπως οι περισσότεροι σύγχρονοι λαμπατοι), οπότε δεν χρειάζεται επειγοντως attenuator.

Από τα 20 στα 5 watt, η διαφορά είναι μικρή. Εάν αυξήσεις λίγο παραπάνω την ένταση, ακούγεσαι σε όλη τη γειτονιά. Ακόμα και στον rocker 15 που πέφτει στο μισό watt, ενοχλείς για πλάκα τους γείτονες, εάν θες να ακούσες βρώμικο ήχο.
 
To JHS πρακτικά είναι ενα master volume in-a-box. Αν ο ενισχυτής σου έχει effects loop και δεν έχει master volume είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Αν έχει όμως, είναι σχετικά άχρηστο, πρακτικά κάνει την ίδια δουλειά.

Και αν ο ήχος που επιθυμείς είναι ενός τελικιασμένου ενισχυτή, όπου συμμετέχουν και οι τελικές στον ήχο (και συνήθως αυτό είναι το ζητούμενο), τότε απλά δε δουλεύει το συγκεκριμένο όπως σου είπε και ο Goumis, θές κανονικό attenuator που παρεμβάλεται ανάμεσα στον ενισχυτή και το μεγάφωνο.

Edit: Και είναι και ένα κάπως μέτριο master volume, καθώς μπαίνει πριν το phase inverter, αλλά απο το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα.

Για μένα δεν είναι ούτε καν master volume in a box και εξηγούμαι:

Το MV για μένα, είναι το knob που απλά ελέγχει το πόσο ρεύμα-σήμα θα πάει στις τελικές λάμπες και το πόσο σκληρά θα τις κάνει να δουλέψουν. Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.

Ναι ο ενισχυτής θα δυναμώσει σε ένταση, αλλά αυτή δεν είναι η ουσία, είναι απλά ένα byproduct, μια ''επίπτωση'' του γεγονότος ότι οι τελικές λάμπες δουλεύουν περισσότερο, δεν έχει καμία σημασία που είναι πιο δυνατά σε ένταση... και ναι, η ανθρώπινη ακοή μας όσο αυξάνεται η ένταση αντιλαμβάνεται τις χαμηλές συχνότητες πιο ''εντυπωσιακές'' αλλά πέραν αυτού του τρικ που παίζουν τα αυτιά μας σε εμάς, όντως ο ήχος του ενισχυτή κομπρεσσάρει, το high end γίνεται πιο smooth και λιγότερο ''τζιτζικι'' κτλ.

Το γεγονός άλλωστε ότι το MV δεν είναι ένα απλό volume control αλλά το πόσο ρεύμα χτυπάει τις τελικές αποδεικνύεται στο γεγονός ότι, από ένα σημείο και μετά όσο MV και να δώσεις ο ενισχυτής δεν αυξάνει σε ένταση, απλά αλλάζει ο ήχος. Για τους λαμπάτους ενισχυτές μιλάμε πάντα.

Άλλη μια παραφιλολογία είναι ότι ο ενισχυτής πρέπει ντε και καλά να είναι τελικιασμένος, ''this marshall goes to 11'' και τέτοια. Όπως προείπα, έτσι κι αλλιώς το MV σε λαμπάτους δεν προσθέτει ένταση από ένα σημείο και μετά, και το να τον βάλεις στο 10 θα έχει ως αποτέλεσμα πιθανόν οι τελικές να παρα-παραμορφώσουν και να παρα-κομπρεσσάρουν με αποτέλεσμα έναν πλαδαρό ήχο. Το θέμα είναι να βρεις το sweet spot του ενισχυτή, τώρα αν το sweet spot είναι όταν οι τελικές δουλεύουν με το MV στο 4, στο 5 ή στο 6 είναι θέμα του εκάστοτε ενισχυτή αλλά και φυσικά θέμα προσωπικού γούστου.

Τα παραπάνω είναι φυσικά προσωπική ταπεινή άποψη και προτείνω στον οποιοδήποτε παίζει με το γκάζι ένος λαμπάτου ενισχυτή, είτε μονοκάναλου είτε με Master Volume και πολλά κανάλια, να βρει το sweet spot του ενισχυτή του (δηλαδή το optimal σημείο που οι τελικές λάμπες δουλεύουν όσο πρέπει) χωρίς να τον απασχολεί η ένταση, την οποία θα την ρυθμίσει με την βοήθεια ενός attenuator.

Υπάρχει και ενα βίντεο που ο τύπος τα εξηγεί ωραία:



( ο οποίος παρεπιπτόντως προς στο τέλος του βίντεο χρησιμοποιεί και plexi -μάλλον τον 1987Χ- και στο 15:10 ακούγεται πόσο χάλια θα ακουστεί αν δεν δουλεψουν οι τελικές όπως πρέπει, πιθανότατα έτσι θα ακούγεται ο ενισχυτής με την ''μεσοβέζικη'' λύση του jhs little black amp)
 
To sweet spot σε μονοκάναλους ενισχυτές στα καθαρά ή τέλος πάντων πριν πολυβρωμίσουν δεν είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπιστεί;
 
Από τα 20 στα 5 watt, η διαφορά είναι μικρή. Εάν αυξήσεις λίγο παραπάνω την ένταση, ακούγεσαι σε όλη τη γειτονιά. Ακόμα και στον rocker 15 που πέφτει στο μισό watt, ενοχλείς για πλάκα τους γείτονες, εάν θες να ακούσες βρώμικο ήχο.
Θεωρητικά είναι -6dB spl, δεν το λες και λίγο, υποδιπλασιασμος της ηχητικής έντασης, και πάλι βέβαια μπορεί να ακουστεί αρκετά δυνατά.

Τα γκάζια είναι επιθυμητό στο μέταλ να έρχονται από τις προενισχυτριες λάμπες, χωρίς να "χρωματίζουν" και οι τελικές (που το κάνουν, αλλά γίνεται αντιληπτό σε τρελές εντάσεις), γι'αυτό και προτιμούνται οι "μεγάλοι" λαμπατοι (+ βέβαια τους μεγαλύτερους ot, καλύτερα υλικά κτλ)...
 
To sweet spot σε μονοκάναλους ενισχυτές στα καθαρά ή τέλος πάντων πριν πολυβρωμίσουν δεν είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπιστεί;

Στα καθαρά δεν υπάρχει κάποιο sweet spot κατα την γνώμη μου, οταν ο ήχος είναι κρυστάλλινα καθαρός και δεν έχει ''σπάσει - παραμορφωθεί'' πολύ το σήμα, ο καθαρός ακούγεται ευχάριστα σε οποιαδήποτε ένταση, από ένταση ψιθύρου μέχρι δυνατά.

Το sweet spot αφορά παραμορφωμένους, overdriven ήχους και είναι και λογικό μιας και ο overdrive ήχος (υπερ-οδηγημένος) ''ανακαλύφθηκε'' όταν ο κόσμος ''υπερ-οδηγούσε'' τους ενισχυτές του (το λέει η λέξη άλλωστε), επειδή δεν τους έφτανε η ένταση με αποτέλεσμα να ζορίζονται οι λάμπες του ενισχυτή :)

Αυτή η υπεροδήγηση μπορεί να δώσει μη-επιθυμητά αποτελέσματα αν το παρακάνεις όμως. Δες το παρακάτω short που παίζω με τον bassman. Ανεβάζω την ένταση σταδιακά (χρησιμοποιοώντας attenuator για να ακούγεται σε όλες τις ''εντάσεις'' το ίδιο). Στο τέλος που λέω ''let's crank it up all the way!'' είναι ψιλο-ψέμα 😁, δεν έχω βάλει την ένταση 10/10 γιατί η παραμόρφωση ήταν αρκετά πλαδαρή και ''δύσχρηστη'', το εχω βάλει λίγο πιο χαμηλά, γύρω στο 8-9/10 αν θυμάμαι καλά, γιατί εκεί μου άρεσε περισσότερο ο ήχος ;) Δηλαδή εκεί είχα βρει το sweetspot μου σε ό,τι αφορά τα γκάζια... στα εντελώς καθαρά ή στα σπασμένα καθαρά φυσικά ο ήχος ακούγεται σούπερ σε οποιαδήποτε ένταση.

 
Last edited:
Για μένα δεν είναι ούτε καν master volume in a box και εξηγούμαι: ...
Goumi καλά τα λές - για αυτό και έγραψα οτι είναι ένα "μέτριο" master volume. Μπορεί ανάλογα την περίσταση να λειτουργήσει ακριβώς όπως ενα master volume, μπορεί και όχι. Απλά χάριν της συζήτησης, να εξηγήσουμε κάποια πράγματα.

Αν φανταστούμε έναν πολύ απλό μονοκάναλο ενισχυτή αυτός αποτελείται απο μια απλή αλυσίδα σήματος: έχουμε μια προενίσχυση, με πολλαπλά στάδια και συνήθως κάποιου είδους tonestack στο ενδιάμεσο, μετά πάμε στην τελική ενίσχυση και απο εκεί στο μεγάφωνο/καμπίνα. Το volume control είναι σαν μια βαλβίδα, κάπου ανάμεσα στα στάδια της προενίσχυσης, που ελέγχει πόσο απο το σήμα που έφτασε ως εκεί συνεχίζει για τα υπόλοιπα στάδια και πόσο πάει στον κουβά (ground). Προφανώς όσο περισσότερο σήμα περνάει τόσο πιο πολυ gain αλλά και συνολική ένταση έχουμε.

Απουσία κάποιου άλλου control τύπου master volume, στον τελικο περνάει όλο το σήμα που βγαίνει απο το τελευταίο στάδιο της προενίσχυσης. Oπότε αν ανεβάσουμε το volume στην προενίσχυση έχουμε και δυνατότερο σήμα στην είσοδο του τελικού σταδίου οπότε και πολύ πιο δυνατό σήμα στην έξοδο/ηχείο και εκεί αρχίζουν να βαράνε οι γείτονες πόρτες και κουδούνια.

Οποιαδήποτε προσπάθεια να προσθέσουμε στο κύκλωμα άλλη μια βαλβίδα, η οποία να είναι μετά την προενίσχυση, δηλαδή η λειτουργία της να μήν επηρεάζει καθόλου το αποτέλεσμα που βγαίνει απο την προενίσχυση αλλά να λειτουργεί αποκλειστικά σαν βαλβίδα που ελέγχει το ποσοστό του σήματος που συνεχίζει στην τελική ενίσχυση, ε αυτό είναι μια μορφή master volume.

Σε πάρα πολλούς ενισχυτές το master volume δεν είναι παρα ένα volume control που κάθεται ανάμεσα στην προενίσχυση και τον τελικό και στέλνει ποσοστό του σήματος στον κουβά (ground). Εκεί δηλαδή που θα καθόντουσαν και οποιαδήποτε πετάλια στο effects loop. Oρίστε πχ το preamp schematic για έναν Marshall 2103 - το master volume εδώ είναι απλά ένα ποτενσιόμετρο στο τέλος της προενίσχυσης και η εξοδός του πάει καρφί στην είσοδο του τελικού (2η εικόνα).

1746716747248.png


1746716800001.png


Σε αυτή την περίπτωση του "απλού" master volume το JHS θα έκανε (αν υπήρχε effects loop για να το χρησιμοποιήσουμε και υποθέτωντας οτι είναι ενα απλό, σειριακό, passive loop) ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια δουλειά με το master volume. 'Oπως θα την έκανε και το volume control οποιουδήποτε άλλου πεταλιού στο loop. Εγώ πχ χίλιες φορές να έπαιρνα ένα GE-7 και να το έβαζα εκει φλατ παρά το σκέτο ποτενσιόμετρο του JHS αλλά συνεχίζουμε.

Στους περισσότερους μοντέρνους ενισχυτές το effects loop είναι σειριακό μεν αλλά δεν είναι passive - είναι active, buffered. Εκεί μπορεί να μπεί το επιχείρημα ότι ένα ποτενσιόμετρο μετά το pre-amp αλλά εκτός του loop buffer (είτε πρίν είτε μετά) δεν θα έχει την ίδια συμπεριφορά με το ίδιο ποτενσιόμετρο εντός του buffered loop. Εδώ πχ το master volume ενός Fender Hot Rod Deluxe - είναι στο τέλος της προενίσχυσης (βλέπουμε το τελευταίο στάδιο 12ΑΧ7 στα αριστερά του) αλλά πρίν τα TL072 buffers του effects loop (και μετέπειτα του reverb κυκλώματος).

1746718590294.png


Αυτό βασικά δεν είναι και ότι καλύτερο καθώς η λειτουργία του master volume μπορεί, λόγω impedance, να επηρεάσει την προενίσχυση και ας είναι και μετά το τελευταίο της στάδιο. Αν ήταν μέσα στην λούπα (όπως το JHS δηλαδή) θα ήταν απομονωμένο, και παίζει να λειτουργούσε και καλύτερα / πιο "ουδέτερα". Σε κάθε περίπτωση, παρόμοια λειτουργία με το built-in master volume αλλά όχι ακριβώς ίδια.

Στους περισσότερους ενισχυτές, για να αφήσουμε ανεπηρέαστο τελείως τo προενισχυτικό στάδιο απο τυχόν μεταβολές του master volume το τοποθετούμε μετά το return του effects loop. Είμαστε πάλι μετά το preamp και πρίν το power amp φυσικά. Eδώ παράδειγμα ένας ENGL Powerball, τα διπλά master volume του είναι μετά το return της λούπας. Οπότε και εδώ ένα volume control μέσα στη λούπα αλα JHS θα είναι μεν master volume αλλά δεν θα συμπεριφέρεται ακριβώς όπως αυτό του ενισχυτή.

1746719728310.png


Εδώ τώρα φτάνουμε και σε μια άλλη τοπολογία, όπου θα πρέπει να μιλήσουμε για το phase inverter. To phase inverter είναι το πρώτο στάδιο της τελικής ενίσχυσης, όπου έχουμε συνήθως μια λυχνία σαν αυτές της προενίσχυσης η οποία όμως έχει μια διαφορετική λειτουργία να επιτελέσει. Η λυχνία αυτή μας δίνει δυο στάδια που ΔΕΝ ενισχύουν το σήμα (όπως κάναν τα αδερφάκια τους στην προενίσχυση) παρα μόνο αν την σπρώξουμε υπέρ του δεόντως (wink wink). Αυτό που κάνει είναι να προετοιμάσει δυο βερσιόν του σήματος μας, μια κανονική και μια με αντεστραμμένη φάση. Τα τελικά στάδια ενίσχυσης, με τις EL34/6L6 κλπ, θέλουν και τις δυο αυτές βερσιόν του σήματος για να λειτουργήσουν. Πρώτα λοιπόν προετοιμάζει το phase inverter το "ανάποδο" σημα (το "κανονικό" το έχουμε ήδη) και μετά πάμε στις τελικές λυχνίες.

Ο,τι είδαμε ως τώρα είναι αυτό που λεμε pre-phase inverter master volume. Είτε μπαίνει η λούπα στην εξίσωση είτε όχι, είμαστε μετά τον προενισχυτή και πριν τον τελικο, άρα και πριν απο το phase inverter. Επειδή όμως όταν ο ενισχυτής δουλεύει με τα μπούνια παρατηρούμε οτι ΚΑΙ η λυχνία του phase inverter συμβάλει στο ηχόχρωμα σκεφτήκαν κάποιοι οτι ξερεις τι, ίσως θα έπρεπε ΚΑΙ αυτη η λυχνία να λούζεται μόνιμα όλο το σήμα και να υπεροδηγείται όταν ανεβάζουμε το volume/gain (το κανονικο, οχι το master) και ΜΕΤΑ να επιχειρήσουμε μείωση του σήματος ώστε να μειώσουμε και την ένταση / παραμόρφωση / συμμετοχή των τελικών.

'Εχουμε δηλαδή πλέον ενα master volume εντός του τελικού, τουτέστιν post-phase inverter master volume. Για πολλούς αυτο είναι και το "καλό" το master volume, και τα mods πάνω σε Marshall plexi-style ενισχυτές συχνά περιλαμβάνουν τέτοια post-PI master. Εδώ ή θα εχουμε ενα "διπλό" ποτενσιόμετρο που θα στέλνει και τα δυο σήματα (κανονικό και ανάποδο) στον κουβά (ground) ή μια διαφορετική τοπολογία όπου ποσοστο των δυο συνδυάζεται και αλληλοεξουδετερώνεται (αφού ειναι ανάποδα το ένα απο άλλο) οπότε και μένει μικρότερης ισχύος σήμα να συνεχίσει για τις τελικές. Σε κάθε περίπτωση εδώ προφανώς αρχίζει να έχει ακόμα λιγότερη σχέση η συμπεριφορά ενος τέτοιου master volume σε σχέση με ένα JHS στη λούπα.

Yπάρχει και μια ακόμη κατηγορία, σχετικά σπάνια, όπου το master volume είναι εντός της προενίσχυσης μετά το tonestack, δηλαδή προς το τέλος αλλά όχι στο τέλος. Σε έναν τυπικο Hiwatt 100αρη πχ θα δούμε το volume να βρίσκεται αμέσως μετά το 1ο στάδιο της προενίσχυσης, ακολουθούν 2ο, 3ο, tonestack, μετά έρχεται το master volume και ακολουθούν και άλλα στάδια προενίσχυσης (4ο και 5ο) και ΜΕΤΑ πάμε στον τελικό ενισχυτή. Εκεί καθ'εμέ είναι τελείως λάθος να μιλάμε για master volume, θα έπρεπε να το λέμε gain 2, volume 2, κάτι άλλο τελος πάντων γιατί είναι μέρος της προενίσχυσης με ενεργό ρόλο στο ηχόχρωμα της και ας είναι μετα το tonestack. Αλλά τι α κανς, master, γράφει πάνω, α κατς α μαλως?

1746719916314.png
 
@odis13 πολύ κατατοπιστικό και χρήσιμο το ποστ.

Ωστόσο, αν κατάλαβα καλά, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τα παραπάνω το JHS μπορεί υπό προϋποθέσεις να λειτουργήσει ως MV οπότε ίσως κακώς το χαρακτήρισα όπως το χαρακτήρισα, αυτό δεν εξακολουθεί να κάνει την πρόταση του εν λόγω πεταλιού ως ''εναλλακτική λύση attenuator'' λίγο false advertising? Άλλο MV άλλο attenuator. Εγώ είμαι της άποψης δηλαδή ότι ανεξάρτητα αν έχεις MV ή οχι, το attenuator χρειάζεται για να πάρεις το μέγιστο από τον ενισχυτή σου πριν το σήμα χτυπήσει το μεγάφωνο.

Όλοι μου οι ενισχυτές έχουν MV εκτός από τον Bassman που πόσταρα παραπάνω και χρησιμοποιώ το attenuator σε όλους τους ενισχυτές μου.

Δηλαδή αν το JHS μαρκετάροταν ως ''υπό προϋποθέσεις'' MV για τον ενισχυτή σου, πχ τον SV20h ή οποιονδήποτε άλλον μοντέρνο plexi που έχει effects loop, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα. Ο @Kostas Tzovanis ρώτησε αν πρέπει να πάρει κανονικό attenuator ή το jhs ως φθηνή εναλλακτική, και κατ'εμε αυτό το πράγμα δεν είναι εναλλακτική, είναι ας πούμε κάτι που μπορεί να κάνει την δουλειά ενός MV τουτέστιν να έχει αρκετό overdrive σε χαμηλές εντάσεις αλλά έλα μου ντε που το γκάζι αυτό θα ακούγεται thin και fizzy όπως κάθε λαμπάτος ενισχυτής με πολύ gain σε χαμηλές εντάσεις όταν οι τελικές δεν ''φτουράνε''?

Επίσης πολύ σημαντικό αυτό
'Oπως θα την έκανε και το volume control οποιουδήποτε άλλου πεταλιού στο loop. Εγώ πχ χίλιες φορές να έπαιρνα ένα GE-7 και να το έβαζα εκει φλατ παρά το σκέτο ποτενσιόμετρο του JHS αλλά συνεχίζουμε.
καθώς και εγώ το GE-7 χρησιμοποίησα (φλατ) στην λούπα διάφορων ενισχυτών μου και φυσικά ο ήχος δεν βελτιώθηκε μέχρι που χρησιμοποίησα ένα πραγματικό attenuator.

Γιατί κάποιος να δώσει 69 ευρώ για αυτό το πράγμα και όχι 42 ευρώ παραπάνω να πάρει ένα κανονικότατο EQ πετάλι...επειδή το πρώτο είναι passive? Θεωρώ την τιμή του υπερβολική για αυτό που είναι (πέρα από το false advertizing... ''Analogue attenuator'' (???) ) οπότε εν μέρη για αυτό το κράξιμο που του ρίχνω όπου το πετύχω.

https://www.thomann.de/gr/jhs_pedals_little_black_amp.htm

https://www.thomann.de/gr/boss_ge7_equalizer.htm
 
@John Goumis ναι ακριβώς!

Είναι ένα passive volume που μπαίνει στη λούπα και λειτουργεί ως μιας μορφής master volume, αλλα attenuator δεν είναι με την καμία. Αν δεν έχεις ουτε MV ουτε attenuator ούτε power scaling τότε είναι μια κάποια λύση για να πάρεις γκάζι απο την προενίσχυση χωρίς να κουφαθείς, αλλά ως εκεί.
 
Καλά τον όρο δε "analogue attenuator" που βλέπω σε online περιγραφές τον αφήνω ασχολίαστο, θα περιμένω να μου δείξουν και τοn digital 🤣🤣
 


Και όπως λέει ο ίδιος ο δημιουργός του - it's asinine, it's just a volume pedal without the pedal! Αλλά αφού το ζητάνε χαζός είναι να μην το πουλήσει?

Παρεπιπτόντως αυτό το προιόν/ιδέα δεν είναι τίποτα νέο. Είναι παλιό κόλπο το να βάζεις ένα volume control στη λούπα αν δεν έχεις MV, είτε κάποιου πεταλιού μόνιμα ανοικτού ή με κάποιο ανάλογο σκαρίφημα. Η EHX βγάζει ένα που έχει και footswitch για να κάνεις bypass ανα πάσα στιγμή (οπότε να πηδάς απο κομμένο σε φουλ vol), το Amazon/Ebay ήταν ανέκαθεν γεμάτο απο τέτοια μαραφέτια μάρκα μ'έκαψες, παλιά κυκλοφορούσε ένα σαν μπρίζα ειδικά για τους Fender Hot Rod, ήταν spaced τα jacks ακριβώς όσο ήταν η απόσταση στα jacks του effects loop και το εμπηγες κατευθείαν. Μέχρι και ο JAM αν θυμάμαι καλά είχε στις απαρχές και ένα τέτοιο μαραφετάκι στο site του.

Τώρα τι τους έπιασε όλους εν ετει 2025 και ανακαλύψαν με το JHS ξαφνικά ότι το volume κόβει volume ε άντε βρες άκρη.
 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top