Maple Vs Rosewood

Ωραίο.

(το σύστημα, όχι η τέλε  :D)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε συ κατάσκοπε, που την πέτυχες αυτήν; Σκέτη ψυχεδέλεια είναι, θα βλέπει παντού τελίτσες ο σουπερφακ, δεν τον λυπάσαι γέρο άνθρωπα;

 
Superfunk είπε:
προσωπικα οτι ηταν να μαθω απο κιθαρα το εχω μαθει εδω και χρονια... ;D ;D
Thus spoke the Telemaster!  ;D

 
taq είπε:
Δεν πιστεύω να νομίζεις ότι έκατσα να γράφω μπούρδες πάνω στις εργοστασιακές ρυθμίσεις τους..... όχι δα... επίσης δεν λέω για φθαρμένα τάστα και άλλα τέτοια αλλά για 2 κιθάρες του "κουτιού" ίδιες με διαφορετικό μπράτσο.
δεν είπα και δεν πρόκειται να πω ποτέ ότι λες μπούρδες και είμαι σίγουρος πως η ηχητική διάφορα που ακούς, υπάρχει(εγώ δεν την ακούω  και δεν ενδιαφέρομαι να την ακούσω αλλά προφανώς εσύ την ακούς και δεν έχω λόγο να σε αμφισβητήσω)

Όχι φιλε ... σεταρίστηκαν και "στήθηκαν" για το συγκεκριμμένο που αναφέρω ως παρατήρηση....όχι ότι δεν το ήξερα απλά ήθελα να δώ τώρα που έχω την ευκαιρία πόση πραγματικά απόκλιση ηχητική θα είχαν με "ιδανικές" συνθήκες.
κατά την γνωμη μου δεν υπάρχουν ιδανικές συνθήκες 100% ιδιο σεταρισμα η στήσιμο!

παρόμοια ηχητική διάφορα υπάρχει και σε δυο κιθάρες maple και σε δυο rosewood γιατί πολύ απλά καμίας κιθάρας στον πλανήτη τα τάστα  δεν έχουν απόλυτα το ίδιο ύψος στο δέκατο του χιλιοστού με μια άλλη κιθάρα.

αυτό συμβαίνει για τους εξής λόγους.:

τα τάστα τοποθετούνται πρεσαριστα με ειδική αυτόματη πρέσα η με χειροκίνητη.

στην περίπτωση της χειροκίνητης αντιλαμβανόμαστε εύκολα όλοι μας γιατί δεν έχουν το ίδιο ύψος.

στην αυτόματη πρέσα, η πίεση που ασκεί η πρέσα στο τάστο και κατ’επεκταση στο ξυλο είναι μεν ακριβώς ίδια αλλά τα ξυλά δεν έχουν ακριβώς την ίδια σκληρότητα σε όλη τους την επιφάνια(βάλτε τα με τον θεό..)

ως αποτέλεσμα τα τάστα να έχουν τοποθετηθεί με διαφορά ύψους δέκατων του χιλιοστού το ένα με το άλλο.

εδώ έρχεται ο τεχνίτης και κάνει το γνωστό fret leveling, σωστά??

η λογική του fret leveling όμως είναι να λιμαριστούν και να  αλφαδιαστούν όλα τα τάστα σύμφωνα με το χαμηλότερο τάστο.

εφόσον το χαμηλότερο τάστο λοιπόν έχει το συγκεκριμένο ύψος εντελώς τυχαία και εφόσον όλα τα τάστα ευθυγραμμίζονται σύμφωνα με αυτό, καμία κιθάρα δεν μπορεί να είναι ακριβώς ίδια με μια άλλη και κατά συνέπεια ούτε ο ήχος τους (μιλάμε για πολύ μικρές διαφορές).

θεωρώ πως είναι ανόητο (χωρις να θελω να προσβαλλω κανεναν)κάποιος να πειραματίζεται με την συχνοτικη διαφορά των ξύλων όταν δεν δίνει καμία σημασία πχ στο υλικό των saddles που πραγματικά επηρεάζουν τον ήχο ολοφάνερα και 'φωναχτά'.

 
whiteNoise είπε:
Δεν πιστεύω να νομίζεις ότι έκατσα να γράφω μπούρδες πάνω στις εργοστασιακές ρυθμίσεις τους..... όχι δα... επίσης δεν λέω για φθαρμένα τάστα και άλλα τέτοια αλλά για 2 κιθάρες του "κουτιού" ίδιες με διαφορετικό μπράτσο.
δεν είπα και δεν πρόκειται να πω ποτέ ότι λες μπούρδες και είμαι σίγουρος πως η ηχητική διάφορα που ακούς, υπάρχει(εγώ δεν την ακούω  και δεν ενδιαφέρομαι να την ακούσω αλλά προφανώς εσύ την ακούς και δεν έχω λόγο να σε αμφισβητήσω)

Όχι φιλε ... σεταρίστηκαν και "στήθηκαν" για το συγκεκριμμένο που αναφέρω ως παρατήρηση....όχι ότι δεν το ήξερα απλά ήθελα να δώ τώρα που έχω την ευκαιρία πόση πραγματικά απόκλιση ηχητική θα είχαν με "ιδανικές" συνθήκες.
κατά την γνωμη μου δεν υπάρχουν ιδανικές συνθήκες 100% ιδιο σεταρισμα η στήσιμο!

παρόμοια ηχητική διάφορα υπάρχει και σε δυο κιθάρες maple και σε δυο rosewood γιατί πολύ απλά καμίας κιθάρας στον πλανήτη τα τάστα  δεν έχουν απόλυτα το ίδιο ύψος στο δέκατο του χιλιοστού με μια άλλη κιθάρα.

αυτό συμβαίνει για τους εξής λόγους.:

τα τάστα τοποθετούνται πρεσαριστα με ειδική αυτόματη πρέσα η με χειροκίνητη.

στην περίπτωση της χειροκίνητης αντιλαμβανόμαστε εύκολα όλοι μας γιατί δεν έχουν το ίδιο ύψος.

στην αυτόματη πρέσα, η πίεση που ασκεί η πρέσα στο τάστο και κατ’επεκταση στο ξυλο είναι μεν ακριβώς ίδια αλλά τα ξυλά δεν έχουν ακριβώς την ίδια σκληρότητα σε όλη τους την επιφάνια(βάλτε τα με τον θεό..)

ως αποτέλεσμα τα τάστα να έχουν τοποθετηθεί με διαφορά ύψους δέκατων του χιλιοστού το ένα με το άλλο.

εδώ έρχεται ο τεχνίτης και κάνει το γνωστό fret leveling, σωστά??

η λογική του fret leveling όμως είναι να λιμαριστούν και να  αλφαδιαστούν όλα τα τάστα σύμφωνα με το χαμηλότερο τάστο.

εφόσον το χαμηλότερο τάστο λοιπόν έχει το συγκεκριμένο ύψος εντελώς τυχαία και εφόσον όλα τα τάστα ευθυγραμμίζονται σύμφωνα με αυτό, καμία κιθάρα δεν μπορεί να είναι ακριβώς ίδια με μια άλλη και κατά συνέπεια ούτε ο ήχος τους (μιλάμε για πολύ μικρές διαφορές).

θεωρώ πως είναι ανόητο (χωρις να θελω να προσβαλλω κανεναν)κάποιος να πειραματίζεται με την συχνοτικη διαφορά των ξύλων όταν δεν δίνει καμία σημασία πχ στο υλικό των saddles που πραγματικά επηρεάζουν τον ήχο ολοφάνερα και 'φωναχτά'.
Δηλαδη πως μπορει το υψος των ταστων να επηρρεασει τον ηχο μιας κιθαρας συχνοτικα?αναφερεσαι στην αποσταση των χορδων απο τους μαγνητες?

 
bluesbreaker είπε:
Δηλαδη πως μπορει το υψος των ταστων να επηρρεασει τον ηχο μιας κιθαρας συχνοτικα?αναφερεσαι στην αποσταση των χορδων απο τους μαγνητες?
κυρίως στην δύναμη που χτυπάμε και πιέζουμε τις χορδές στην ταστιέρα(οσο πιο ψηλά τόσο πιο δυνατά οπότε και πιο σκαστός ο ήχος).

επίσης κανένας μαγνήτης δεν είναι ακριβώς ίδιος με έναν άλλο (ιδια μαρκα-ιδιο μοντελο)αν μετρηθούν με όργανα ακριβείας

ούτε τα nut είναι όλα κομμένα ακριβώς το ίδιο(εφοσον δεν ειναι τα ταστα ιδια πως θα ειναι τα nut).

Ούτε δυο κόκκοι άμμου είναι ακριβώς ίδιοι που τους έχει φτιάξει ο θεός πόσο μάλλον 2 κιθάρες που έφτιαξαν άνθρωποι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κυρίως στην δύναμη που χτυπάμε και πιέζουμε τις χορδές στην ταστιέρα(οσο πιο ψηλά τόσο πιο δυνατά οπότε και πιο σκαστός ο ήχος).
Στην πιεση ομως δεν παιζει και καποιο ρολο το υλικο της ταστιερας,δηλαδη το ποσο σκληρο ειναι??

Μη βαρατε παιδια να μαθω θελω!!! :)

 
bluesbreaker είπε:
κυρίως στην δύναμη που χτυπάμε και πιέζουμε τις χορδές στην ταστιέρα(οσο πιο ψηλά τόσο πιο δυνατά οπότε και πιο σκαστός ο ήχος).
Στην πιεση ομως δεν παιζει και καποιο ρολο το υλικο της ταστιερας,δηλαδη το ποσο σκληρο ειναι??

Μη βαρατε παιδια να μαθω θελω!!! :)
;D

κατα την γνωμη δεν παιζει κανενα ρολο. ;)

 
Whitenoise, όταν λέμε Fender π.χ stratocaster deluxe μιλάμε για "σιδερωμένα" ηχητικά εργαλεία... που 99,9% παίζουν το ίδιο (αναλόγως τον παίκτη βέβαια, δηλαδή ένας παίκτης με 100 deluxe strat να παίξει 1000/100 τό ίδιο ηχόχρωμα θα πάρεις feeback)

Γιατί ψάχνεις την λεπτομέρεια πως έκατσε το τελευταίο τάστο, λές και βρίσκεσαι παρών στην γραμμή παραγωγής, είτε του εργοστασίου είτε τεχνίτη, και δεν βλέπεις το αυτονόητο. έχεις 2 κιθάρες με διαφορετικά υλικά στο μπράτσο, αλλά ίδιες!!! πάρ αυτα.

Ισχυρίζεσαι ότι τα μικροχιλιοστά του ύψους των χορδών, με τα μικροχιλιοστά του φαγώματος των τάστων να έρθουν "ίσια" και τα μικροχιλιοστά των μικροχιλιοστών του φαγώματος του νάτ (που στις deluxe είναι roller δηλαδή καμία σχέση με κοπτική............) και πόσο αυτά τραγικά αλλάζουν το ηχόχρωμα (που σαφώς και τα αλλάζουν σε μεγάλο επίπεδο)

και δεν βλέπεις την τραγική διαφορά που είναι ένα άλλο μανίκι!!!

όμως

όταν μιλάμε για 2 ίδιες κιθάρες με υψηλό quality control, και μαλιστα όταν τις φέρεις 99% στην ίδια κατάσταση, και ναι!!!

Ακόμα και μόνο σου με τα χέρια σου δηλαδή να το κάνεις διότι, 2 noiselles, και 1 διπλοπηνιος fender είναι, ίδια saddles έχει η γέφυρα fender deluxe είναι...πρέπει να μετρήσω και πόσα μικροχιλιοστά δηλαδή πρέπει να μπαίνει και η πέννα στις χορδές για να πάρω συμπέρασμα?

Αυτό είπα είναι δική μου παρατήρηση δεν είναι κάτι που είναι ούτε νόμος ούτε αξίωμα, στο κάτω κάτω άλλον δεν τον νοιάζει κάν... να παίζει θέλει και στην τελική ούτε και μένα με νοιάζει και δεν με κόβει καθόλου, απλά παίζω με τις "δυναμικές" που έχει η κάθε κιθάρα χωριστά, αλλιώς θα έπαιρνα μιά squier, θα πέταγα 3 noiselles επάνω, θα έκανα και ένα τέλειο σετάπ χιλιοστά του μικροχιλιοστού (που σιγά μην ήταν τόσο accurate η squier, αλλά λέμε τώρα) και θα ήμουν τρισευτηχισμένος....δεν θα έβλεπα τίποτε... τσάμπα μαστούρα που λέει και ο Πανούσης  ;D

Δεν διαφωνώ με αυτά που λές απλά ψάχνεις τις αιτίες εκεί που σαφώς υπάρχουν σε γενικά πλαίσια και μόνο. Αναλύεις την λεπτομέρεια της λεπτομέρειας (που ομολογώ την βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσα και δεν γνώριζα τόσα για την τοποθέτηση των τάστων), αλλά παραβλέπεις το σημαντικότερο................ άλλο μπράτσο

Επίσης δεν έκανα (σιγά το πράγμα δηλαδή να "φέρω" 2 κίθάρες στα μέτρα μου να παίξω) πείραμα για την συχνοτική διαφορά των ξύλων, απλά όταν τους άλλαξα χορδές και τις σέταρα, παρατήρησα ότι είχαν σημαντική διαφορά στο ηχοχρωμά τους. κοίταξα πιό διεξοδικά μήπως όντως είχα αμελήσει κάτι όπως το ύψος των μαγνητών, την κλίση του μπράτσου, το ύψος της γέφυρας, και είδα ότι όλα ήταν 99,9% στη θέση τους..... σαφώς και από εμπειρία γνώριζα ότι στο ηχόχρωμα υπάρχει διαφορά. Όμως εντύπωση μου έκανε ότι αυτή υπάρχει, ή μάλλον διαπιστώνεται ευκολότερα όταν είναι και οι κιθάρες ίδιες.

Όμως Κώστα οφείλω να ομολογήσω, ότι πραγματικά είναι πολύ δυσδιακριτα τα όρια αυτών των διαφορών και πραγματικά δεν ορκίζομαι ότι γίνονται αντιληπτές πάντα και ότι είμαι σε θέση να ακούω ξύλα και βίδες...και ύψη χορδών και τάστων.... γι αυτό και έμεινα στο επίπεδο της απλής παρατήρησης, και μεταφοράς αυτής.

Είναι πολλοί οι παράγοντες που μετέχουν, και σαφώς ο παίκτης π.χ κάνει και την μεγαλύτερη διαφορά. you know  ;)

 
taq είπε:
Γιατί ψάχνεις την λεπτομέρεια πως έκατσε το τελευταίο τάστο, λές και βρίσκεσαι παρών στην γραμμή παραγωγής, είτε του εργοστασίου είτε τεχνίτη, και δεν βλέπεις το αυτονόητο. έχεις 2 κιθάρες με διαφορετικά υλικά στο μπράτσο, αλλά ίδιες!!! πάρ αυτα.
φυσικά και δεν έχουμε βρεθεί ούτε εγώ ούτε εσύ παρόντες στην γραμμή παραγωγής της fender αλλά δεν χρειάζεται να είσαι ο Γαλιλαίος η να έχεις πάει στο διάστημα για να ξέρεις ότι η γη είναι στρογγυλή. ;)

με κατασκευαστη ομως εχω μιλησει ωρες και ωρες (και δεν μιλαω για τους γνωστους ψεφτο-τεχνιτες και ψεφτο-κατασκευαστες της μπενακη και της χαρ.τρικουπη)

Εξάλλου μην ξεχνάς πως είμαι τεχνίτης for living και μπορεί να μην έχω κατασκευάσει ποτέ μου κιθάρα αλλά χειρίζομαι τρυπάνια- αλφάδια- σφυριά-κατσαβίδια κλπ καλύτερα από ένα μιξεράκι του φραπέ (που λέει ο λόγος)

πρέπει να μετρήσω και πόσα μικροχιλιοστά δηλαδή πρέπει να μπαίνει και η πέννα στις χορδές για να πάρω συμπέρασμα?
όχι, προς θεού, απλά κούρδισε την, άνοιξε τον ενισχυτή σου και άλλαξε της την παναγία  ;) ;)

.

Αναλύεις την λεπτομέρεια της λεπτομέρειας (που ομολογώ την βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσα και δεν γνώριζα τόσα για την τοποθέτηση των τάστων), αλλά παραβλέπεις το σημαντικότερο................ άλλο μπράτσο
μα για  δυσδιάκριτες λεπτομέρειες δεν μιλάμε?? ;)

πραγματικά είναι πολύ δυσδιακριτα τα όρια αυτών των διαφορών
εσύ ειδικά ξέρεις αν παίζω η αν ασχολούμαι με ύψη ταστων μιας καλής κιθάρας που πέφτει στα χέρια μου 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top