Μανώλης Χιώτης & Jimi Hendrix

Δεν μαλώνουμε. Απόψεις ανταλλάσουμε και μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο. Η διαφωνία και η έκφραση μιας διαφορετικής άποψης βελτιώνει τη γνώση αλλά και την αυτογνωσία λειτουργώντας συνθετικά.

 
epikouris είπε:
Δεν νομίζω οτι μίλησα για μουσική συνδεση πουθενά. Είναι λογικό να μην υπάρχει μουσική σύνδεση αφού μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικές κουλτούρες τουλάχιστον σε γεωπολιτικό επίπεδο. Μιλάω όμως για το "περιθώριο" από το οποίο και οι δύο ξεπήδησαν. Νομίζω πως σε αυτό θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε.

Τον Πάνο τον Σαββόπουλο αν θέλεις ψάξτον λίγο. Τον είχα γνωρίσει στο RODEO πριν αρκετό καιρό όταν έπαιζε εκεί ο Ηλίας. Θα έλεγα πως έχει ψάξει το θέμα καλά.

Δες και το παρακάτω αν θες. Φεστιβάλ μπλουζ στη Νορβηγία με συμμετοχή Έλληνα μπουζουξή. Νομίζω λέγεται Κρανίδας και ο μπλουζίστα είναι ο γνωστός μας Louisiana Red.

http://www.ert.gr/tv/tvDetails.asp?id=1282&prid=17288&ch_id=9

Είναι επίσης γνωστές και οι απόψεις του Στέλιου Βαμβακάρη σχετικά με τη σχέση του μπλουζ και του Ρεμπέτικου.

http://www.musiccorner.gr/nees_kyklof/09/vamvakaris.html

http://v3.e-go.gr/music/articles.asp?catid=3763&subid=2&pubid=252492
Φυσικα και δεν διαφωνω εγω μιλαω για το μουσικο μερος και μονο.Βεβαια και σε επιπεδο προελευσης και περιθωριου δεν καταλαβαινω γιατι να σχετισουμε το ρεμπετικο με το μπλουζ  και μονο, αφου και η SOUL μουσική ειναι του περιθωριου, και η ραπ επισης αφου ξεκινησαν απο τα γκετο, αλλά και πολλά δημοτικά κλεφτικα επι Τουρκοκρατιας, και διαφορα αλλα Ελληνικα τραγουδια επι δικτατοριας και παει λεγοντας.Οσο για τις συμμετοχες σε λαιβ ξερεις τι συμβαινει.Και ο Νταλαρας εχει παιξει με τον Ιαν Αντερσον, και ο Μπονο μονο με .....μενα δεν εχει παιξει, και ο Ραβι Σανκαρ επαιξε στο Γουντστοκ, αυτο ομως δεν τον κανει ροκερ
 
λοιπόν, άκουσα την Ολλανδέζα να τραγουδάει ρεμπέτικο και αναρωτιέμαι....

πώς ακουγόμαστε εμείς όταν τραγουδάμε blues- rock e.t.c  ....  ::) :-\ :'( ???

 
Κατι τετοια διαβαζουμε κατα καιρους και απορω σχετικα με το ποσο εχουν ψαξει η εμβαθυνει στα προαναφερθεντα ειδη, ωστε να καταληγουν σε συμπερασματα συνδεσης...

Με την ιδια λογικη, γιατι να μην συνδεσουμε την οποιαδηποτε μουσικη "περιθωριου", οποιασδηποτε εθνοτητας, ειτε με το blues, ειτε με το ρεμπετικο;

Ως χωρα "ανατολιζουσα", μουσικα, περισσοτερη σχεση θα ειχαμε με την μουσικη των Ινδων ευνουχων που ειναι ακομα περιθωριοποιημενοι, παρα με το blues...

Αν μη τι αλλο εκει θα υπηρχε και καποια μουσικη συνδεση.

Περαιτερω, πως εχει καταληξει ετσι το θεμα και τι σχεση εχει πλεον με τον αρχικο τιτλο...?;!




 
Μου κάνει εντύπωση που σε τότο εκτεταμένη συζήτηση κανείς δεν ανέφερε την πασιφανέστατη μουσκή συγγένεια των μπλουζ με τα ηπειρώτικα. Οι πεντάφθογγες κλίμακες που υπάχουν εδώ και χιλιάδες, μάλλον, χρόνια, σε Αφρική, Ευρώπη, Ασία είναι πράγματι πολύ ενδιαφερον πράγμα.

Τα ρεμπέτικα και τα blues καθώς είναι τραγούδια του αστικού περιθωρίου, έχουν κάποιες ομοιότητες αν τα εξετάσουμε σε κοινωνική βάση, και ίσως πορούμε να πούμε ότι ο Muddy Waters είναι mutatis mutandis o Μάρκος Βαμβακάρης του Σικάγου. Με μουσικά κριτήρια όμως όσο και να το πολεμαμε δεν ταιριάζουν.

Ενώ ο Πέτρο-Λούκας δήλωσε ότι έδωσε την έμπνευση και αμείφθηκε για το "that's the way I like it"

 
quesh,

Αυτό ακριβώς ισχυρίσθηκα και εγώ από την αρχή. Όλες μα όλες οι λαϊκές μουσικές που δημιουργήθηκαν από ανθρώπους που ανήκαν στο περιθώριο έχουν πολλά κοινά από κοινωνιολογικής άποψης. Σχετικά με τη μουσική σύνδεση, απ' ότι γνωρίζω, δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή μελέτη που να αποδεικνύει κάτι. Καλό θα ήταν να γίνει στο μέλλον κάτι τέτοιο από ανθρώπους που ασχολούνται ερευνητικά-επιστημονικά με τη μουσικολογία. Αν πάντως δεχτούμε πως η μουσική είναι μία παγκόσμια γλώσσα, τότε ίσως τα υποσύνολα που την απαρτίζουν, να συγγενεύουν μεταξύ τους όπως ακριβώς συμβαίνει και μεταξύ των γλωσσών σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό. Δεν είμαι ειδικός και δεν θα μπορούσα να το αποδείξω , πόσο μάλλον να το ισχυρισθώ άνευ απόδειξης.

Αυτό που για μένα έχει ενδιαφέρον είναι η ικανότητα του μπλουζ να μπολιάζει και να μπολιάζεται. Οι λόγοι ακουμπούν πάνω σε αυτά που παρέθεσε ο Ηλίας. Δηλαδή, ο τόπος που γεννήθηκε το μπλουζ αλλά και η γλώσσα που χρησιμοποίησε (τα Αγγλικά εν προκειμένω).

 
Όσον αφορά την τεχνολογία της κιθάρας πάντως,δύο μεγάλοι πρωτοπόροι της είχαν ελληνικό αίμα:

epiphone-TaR%20(1).jpg


και

Leo_Fender_by_Bob_Perine.jpg


Σίγουρα υπερβάλλουμε ως λαός για τα κατορθώματά μας,αλλά το "δαιμόνιο" το έχουμε..

:)

 
Traditional (non-professional) polyphony has a wide, if uneven distribution among the peoples of the world. Most polyphonic regions of the world are sub-Saharan Africa, Europe and Oceania. It is believed that origins of polyphony in traditional music vastly predates the emergence of polyphony in European professional music. Currently there are two contradicting approaches to the problem of the origins of vocal polyphony: Cultural Model, and Evolutionary Model. According to the Cultural Model, origins of polyphony are connected to the development of human musical culture; polyphony came as the natural development of the primordial monophonic singing; therefore polyphonic traditions are bound to replace gradually monophonic traditions. According to the Evolutionary Model, origins of polyphonic singing are much deeper, and are connected to the earlier stages of human evolution; polyphony was an important part of a defence system of the hominids, and traditions of polyphony are gradually disappearing all over the world.

wikipedia

 
skantzos είπε:
Μου κάνει εντύπωση που σε τότο εκτεταμένη συζήτηση κανείς δεν ανέφερε την πασιφανέστατη μουσκή συγγένεια των μπλουζ με τα ηπειρώτικα. Οι πεντάφθογγες κλίμακες που υπάχουν εδώ και χιλιάδες, μάλλον, χρόνια, σε Αφρική, Ευρώπη, Ασία είναι πράγματι πολύ ενδιαφερον πράγμα.
To έχω ξαναγράψει... πριν από αρκετά χρόνια (10+) είχε κυκλοφορήσει μια μουσικολογική δουλειά (CD+βιβλίο) με τίτλο "Η Ήπειρος της Πεντατονίας". Δυστυχώς τότε δεν το αγόρασα και έχω αμυδρή μόνο εικόνα, ωστόσο θυμάμαι ότι μελετούσε ακριβώς αυτή την παράμετρο. Νομίζω μάλιστα ότι υποστήριζε πως ο ισοκράτης προέρχεται από την ηχητική συμπεριφορά του χώρου... των σπηλαίων, στα οποία οι πρώιμοι άνθρωποι έκαναν τις πρώτες προσπάθειες... μουσικής παραγωγής.

Ωστόσο τόσο η θεωρία της μοναδικής προέλευσης όσο και αυτή της πολλαπλής καταγωγής είναι εξίσου δόκιμες και σ'αυτό τον τομέα. Δεν είναι ανάγκη δηλαδή η πεντατονία να... ξεκίνησε στην (γεωγραφική) Ήπειρο. Μπορεί μάλιστα να συνδέεται με κάποιο βαθύτερο βιολογικό παράγοντα κοινό σε όλους τους ανθρώπους... πράγμα που εξηγεί την απήχησή της ακόμα και σήμερα?  ;)

 
darshan είπε:
άραγε οι φάλαινες τραγουδάνε blues ή ηπειρώτικα?
και οι πετρες ξερουν (σε πειραζω Kokobloko ;D) οτι οι φαλαινες ειναι 100% ΕΛΛΗΝΙΚΟ ζωο...αρα.....ηπειρωτικα...

 
Superfunk είπε:
και οι πετρες ξερουν (σε πειραζω Kokobloko ;D) οτι οι φαλαινες ειναι 100% ΕΛΛΗΝΙΚΟ ζωο...αρα.....ηπειρωτικα...
Λάθος.

Όλοι ξέρουν τις Blue(s) Whales.

Άρα τραγουδάν ρεμπέτικα.

Και έχοντας γυρίσει μερικές ρεμπετοσκηνές της Ελλάδας, μπορώ να το επιβεβαιώσω.

 
Ναι ρε μαμωτο,αυτες οι...ρεμπετισες,μαλλον τρωνε πολλα μεζεκλικια,ολες χοντρες ειναι ρε μαμωτο.... ;D...ενω στα ...καλα τα ...μαγαζα...... :P ;D

 
Καλή και η Wikipedia και η ανθρωπολογία, αλλά αφού γράφουμε σε μουσικό site, έχει κανείς υπόψη του τις εξελίξεις τα τελευταία... 400 χρόνια στη μουσική, ή τσάμπα μιλάμε; Η πολυφωνία έχει ξεφύγει εντελώς από την πρωτόγονη κατάσταση του "ισοκράτη κάτω από τη μελωδία", που συναντάμε στις πανάρχαιες μουσικές όπως η βυζαντινή ή τα ηπειρώτικα. Το να λες πως οι Αρχαίοι Έλληνες είναι οι δημιουργοί της σύγχρονης πολυφωνίας, είναι εντελώς ξεκάρφωτο.

Αλλά θα μου πεις, εδώ βγαίνει ο άλλος και υποστηρίζει ότι ο Αριστοτέλης έγραψε τη... θεωρία της σχετικότητας.  :o Στην αντίστιξη θα κολλήσουμε τώρα;  ??? ;D   

 
ναι, τσάμπα, το noiz δεν έχει entrance fee. Όποιος θέλει μπαίνει και γράφει ότι του κατέβει. Ή καταλαβαίνει ότι θέλει.

 


  ;D  ;D  ;D

"Hegel is arguing that the reality is merely an a priori adjunct of non-naturalistic ethics, Kant via the categorical imperative is holding that ontologically it exists only in the imagination, and Marx is claiming it was offside." ;D  ;D  ;D

 
Η απουσία καταγραφής του γεγονότος σαφώς δεν αποδεικνύει την ύπαρξη. Όπως και δεν αποκλείει την ανυπαρξία. Υποθέτω όμως ότι όταν οι Αλεξανδρινοί καταφεύγουν στο πολυτονικό για την σωστή μουσική απόδοση της γλώσσας ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουμε την μεγάλη άνθιση του θεάτρου, της μουσικής, της ποίησης και των μαθηματικών που γνωρίζουν οι τέχνες αυτές στην Αρχαία Ελλάδα, δεν είναι παράλογο να ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι η πολυφωνία ήταν μέσα στις δυνατότητες της μουσικής εξέλιξης στην Αρχαία Ελλάδα.

Δεν καταλαβαίνω το πάθος σου για τον αποκλεισμό μιας τέτοιας θεωρίας.

Η εξέλιξη ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (γιατί μόνο αυτή υποθέτω ότι γνωρίζεις καλά) καταγράφει την πολυφωνία πολύ νωρίτερα από τα 400 χρόνια που αναφέρεσαι. Εκτός κι αν ως πολυφωνία αναγνωρίζεις μόνο την αναγεννησιακή.

Ελπίζω να καθησυχάζω τις ανησυχίες σου για το ότι δεν μιλάς τσάμπα.

 
manosx είπε:
"Hegel is arguing that the reality is merely an a priori adjunct of non-naturalistic ethics, Kant via the categorical imperative is holding that ontologically it exists only in the imagination, and Marx is claiming it was offside." ;D  ;D  ;D
;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top