Live amp απορία...

Geopornos

Νέο μέλος
Μηνύματα
109
Πόντοι
18
Γιατί στις μεγάλες συναυλίες οι κιθαρίστες χρησιμοποιούν παραπάνω απο ένα ενισχυτή???Δεν φτάνει ένας???

 
Τα παλιά χρόνια, όταν δεν υπήρχαν P.A. systems, όχι, δεν έφτανε ένας ενισχυτής για να βγει η συναυλία.

Πλέον, ένας ενισχυτής (άντε δύο αν παίζεις στέρεο) φτάνει και παραφτάνει.

Άσχετα αν πολλοί βγαίνουν με μια ντουζίνα ενισχυτές για να πουλήσουν rock-star image. ;)

EDIT: Υπάρχουν περιπτώσεις που οι πολλοί ενισχυτές είναι απαραίτητοι για να βγει ένα συγκεκριμένο ηχητικό αποτέλεσμα, π.χ. ο Steve Vai έχει έναν Fender για να δίνει μόνο ένα καθαρό σήμα και να "γεμίζει" τον ήχο από τους δύο Carvin Legacy που είναι οι κύριοι ενισχυτές του. Αλλά ο σωρός από Marshall στη φωτογραφία δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άρα μιλόντας για τα παλιά τα χρόνια χρειαζόταν...κατι άλλο...χρησιμοποιόντας 2 ενισχυτές βγάζεις πιό ευκολα φυσικό overdrive?μήπως το κάνανε και γι αυτό το λόγο?γιατί είχα γράψει και ένα αντίστοιχο θέμα πριν λίγο καιρό

http://www.noiz.gr/index.php?topic=168044.msg320685;topicseen#new

 
Gewpornos είπε:
Γιατί στις μεγάλες συναυλίες οι κιθαρίστες χρησιμοποιούν παραπάνω απο ένα ενισχυτή???Δεν φτάνει ένας???
τωρα πια μονο για ΜΟΥΡΗ (συνηθως οσοι βλεπεις δεν ειναι καν συνδεδεμενοι),οτι ακους κατω (δηλ.οτι ακουει το κοινο) τις περισσοτερες φορες ειναι οτι πιανει το ΕΝΑ μικροφωνο που βλεπεις μπροστα απο τον ενισχυτη (η τα 2 μικροφωνα αν ο κιθαριστας παιζει στερεο),πολλες φορες ο ενισχυτης απο τον οποιο βγαινει ο ηχος που ακους δεν βρισκεται καν πανω στη σκηνη αλλα κατω   απο αυτη σε καποιο isolation box.

χρησιμοποιόντας 2 ενισχυτές βγάζεις πιό ευκολα φυσικό overdrive?
oχι βεβαια ,ισα ισα πιο ΔΥΣΚΟΛΑ βγαζεις μια και εχεις να κανεις με 2 ενισχυτες που πρεπει να τους ανοιξεις πολυ δημιουργοντας μια κολαση απο db (εξ΄αλλου ελαχιστοι απο αυτους που εβλεπες ειχαν τα Mashall στακς ανοιγμενα στο φουλ,οι περισσοτεροι με καθαρο ηχο επαιζαν (π.χ.Γκιλμορ,Πεϊτζ, Xεντριξ κτλ).)

 
Λευτά για πέταμα που έχει ο κόσμος.....Κ εγώ τα μετράω να πάρω κανα 15άρι λάμπα ;D ;D ;D

 
oχι βεβαια ,ισα ισα πιο ΔΥΣΚΟΛΑ βγαζεις μια και εχεις να κανεις με 2 ενισχυτες που πρεπει να τους ανοιξεις πολυ δημιουργοντας μια κολαση απο db (εξ΄αλλου ελαχιστοι απο αυτους που εβλεπες ειχαν τα Mashall στακς ανοιγμενα στο φουλ,οι περισσοτεροι με καθαρο ηχο επαιζαν (π.χ.Γκιλμορ,Πεϊτζ, Xεντριξ κτλ).)

Άρα δεν boostαραν τον ενισχυτή τους για overdrive...και πως εωγαζαν αυτό  πολυπόθητο vintage overdrive που σπάω το κεφάλι μου να πετύχω ??? ??? ??? ???

 
με μια αξιοπρεπη κιθαρα ,εναν αξιοπρεπη λαμπατο ενισχυτη και 1-2 πεταλακια ΑΝΕΤΑ το βγαζεις,αρκει να ξερεις τι κανεις. ;)

 
επειδη αυτοι οι μαρσαλ εχουν δωσει μια "εικονα" (δεν ξερω πως αλλιως να το πω :P :P :P :P )  παλιοτερα που ηταν πραγματικοι τους χρησιμοποιουν αρκετοι

το κουφο ειναι    

οτι πολλοι απο αυτους δεν ειναι απλα αποσυνεδεμενοι... ειναι αδειοι  !!!!!

ειναι 'κουτια' που φαινονται σαν μαρσαλ αλλα ουσιαστικα δεν εχουν καν μεγαφωνο και ειναι για οπτικους καθαροτατα  λογους

 
burliufo είπε:
οτι πολλοι απο αυτους δεν ειναι απλα αποσυνεδεμενοι... ειναι αδειοι  !!!!!

ειναι 'κουτια' που φαινονται σαν μαρσαλ αλλα ουσιαστικα δεν εχουν καν μεγαφωνο και ειναι για οπτικους καθαροτατα  λογους
Έλεος!

Δεν είναι δυνατόν να βρουν άλλο τρόπο για να φτιάξουν ένα ωραίο background στην σκηνή;

(εξ΄αλλου ελαχιστοι απο αυτους που εβλεπες ειχαν τα Mashall στακς ανοιγμενα στο φουλ,οι περισσοτεροι με καθαρο ηχο επαιζαν (π.χ.Γκιλμορ,Πεϊτζ, Xεντριξ κτλ).)
Και το overdrive πως το βγάζανε;

Με πετάλια;

Πάντως έχω δει πολλούς από live ότε στα 70 που δν έιχαν τίποτα στα πόδια τους.

 
φυσικα και οχι,ισα ισα επαιζε πολυ δυνατα αλλα οι ενισχυτες του ηταν ΠΟΛΥ καθαροι (τους "φεντεριζε" αλλαζοντας τελειως τις λυχνιες απο EL84 σε 6505 για μεγαλυτερο headroom & καθαροτερο ηχο) οτι βρωμα ακους απο αυτον ειναι το fuzz του.

ετσι κι αλλοιως οι περισσοτεροι "παλιοι" ακομα και οταν επαιζαν βρωμικα ειχαν πολυ λιγοτερο "βρωμα" & gain απο οτι σημερα  ;) συνηθως ενα boost χρησιμοποιουσαν για να "δωσουν" λιγο στους ενισχυτες τους (το καλυτερο παραδειγμα ειναι οι ΑCDC αν ακουσει καποιος προσεκτικα θα αντιληφθει οτι ο ηχος δεν εχει υπερβολικο saturation αλλα ειναι σχετικα καθαρος ).

αυτο αλλωστε ειναι και το μυστικο του "τεραστιου" ηχου τους,απο ενα επιπεδο βρωμας και πανω ο ηχος γινεται "κουνουπι",με αλλα λογια easy does it.... ;) 

επαιζαν σε υψηλες εντασεις βεβαια οταν επαιζαν με στακς αλλα τα πολλαπλα στακς που βλεπουμε στις...ταινιες ηταν για δυνατοτερο (λογω των αναιμικων ΡΑ της εποχης) και οχι για πιο βρωμικο ηχο ......

 
Superfunk είπε:
φυσικα και οχι,ισα ισα επαιζε πολυ δυνατα αλλα οι ενισχυτες του ηταν ΠΟΛΥ καθαροι (τους "φεντεριζε" αλλαζοντας τελειως τις λυχνιες απο EL84 σε 6505 για μεγαλυτερο headroom & καθαροτερο ηχο) οτι βρωμα ακους απο αυτον ειναι το fuzz του.

ετσι κι αλλοιως οι περισσοτεροι "παλιοι" ακομα και οταν επαιζαν βρωμικα ειχαν πολυ λιγοτερο "βρωμα" & gain απο οτι σημερα  ;) συνηθως ενα boost χρησιμοποιουσαν για να "δωσουν" λιγο στους ενισχυτες τους (το καλυτερο παραδειγμα ειναι οι ΑCDC αν ακουσει καποιος προσεκτικα θα αντιληφθει οτι ο ηχος δεν εχει υπερβολικο saturation αλλα ειναι σχετικα καθαρος ).

αυτο αλλωστε ειναι και το μυστικο του "τεραστιου" ηχου τους,απο ενα επιπεδο βρωμας και πανω ο ηχος γινεται "κουνουπι",με αλλα λογια easy does it.... ;) 

επαιζαν σε υψηλες εντασεις βεβαια οταν επαιζαν με στακς αλλα τα πολλαπλα στακς που βλεπουμε στις...ταινιες ηταν για δυνατοτερο (λογω των αναιμικων ΡΑ της εποχης) και οχι για πιο βρωμικο ηχο ......
Μηπως αυτο που μπερδευουν πολλοι ειναι το φυσικο compression των ενισχυτων με τη παραμορφωση? Και επειδη στο μυαλο ολων η παραμορφωση εκτος του παχυτερου ηχου παραπεμπει σε αυξημενο sustain νομιζουν πως για να πετυχουν το old school οverdrive πρεπει να αυξησουν γενναια το gain ενω μηπως το μυστικο ειναι να αυξησουν την ενταση (οχι το master volume) των vintage(like) λαμπατων ενισχυτων?

Θα συμφωνησω πως π.χ. ο ηχος του Αngus Young ειναι απλα ενα σκαλοπατι πιο βρωμικος απο τον απολυτο καθαρο, πιο γεματος σε αρμονικες αλλα οχι τοσο ωστε να χαρακτηριστει παραμορφωση με αποτελεσμα να ειναι και πιο "focused" σαν ηχος. Και να προσθεσω πως ο λεγομενος "ογκος" που γινεται αντιληπτος απ'το φυσικο οverdrive των λαμπατων πιστευω εχει να κανει κυριοτερα με το attack κομματι καθε χτυπηματος, καθε πενιας, ενω σε clipping παραμορφωση ο ηχος αμεσως μετα τη πενια, τα επομενα μολις milisecs ειναι ισοπεδωμενος και εχει την ιδια ενταση μεχρι την fade φαση του ηχου. Με αλλα λογια εχει πιο punch σε γενικες γραμμες το οverdrive απ'το distortion.

Γι' αυτο και υποκλινομαι στον Eddie Van halen. Το περιβοητο brown tone για μενα ειναι το παvτρεμα του harmonic distortion με puchy attacks.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top