Λαμπάτος ενισχυτής - αρκετά watt για live?

IonK είπε:
Καλησπέρα παιδια, εχω την εξής απορία, ένας λαμπάτος 30ρης ενισχητής (κεφαλή) είναι αρκετά δυνατός για συναυλίες σε μαγαζία τύπου ΑΝ, gagarin και κύτταρο; δηλαδή χωρητικότητα απο 100 ως 1000 ατομα. ξέρω οτι για το σπιτι θα ειναι υπεραρκετος. πιο συκρεκριμένα έχω στο νου μου τον orange dual terror, δηλαδή αυτό http://www.thomann.de/gr/orange_dual_terror_head.htm

αν δεν είναι αρκετά, έχετε κάτι να μου προτείνετε;

αυτά.. καμία γνώμη; αν έχετε κάτι αλλο να μου προτείνετε, δεκτον.. υπ'όψην, συχαίνομαι τους marshall..

ευχαριστώ!!
toν ροψκερωερβ 50 τον εχεις δοκιμασει ?

πολυ καλός

και τα w του ιδανικα για ..an,,Gagarin ktl

και εχει και ενα καθαρο καναλι,,,ερωτας

 
μια χαρα λαιβ κανεις με 30αρη.. ο κιθαριστας μου παιζει με 40αρη vox,στα μισα του volume του και γινεται χαμος.. εμπειρικά επειδη εχω παίξει Αν και Κιτταρο μια χαρα ενταση βγαζει.. αλλα ισχίει και το P.A που ειπε ενας φίλος πιο πάνω.. ανάλογα τώρα με τη μουσική που παίζεις ταιριάζει κι ο αναλογος ενισχιτής..

 
μια που μιλαμε για εντασεις απο την προσωπικη μου εμπειρια σε μαγαζι με PA τον 50αρη μου δεν τον εχω βαλει ποτε ποτε πανω απο το 5 αλλα και σε μικρα μαγαζια που δεν ειχαμε PA παλι πολυ σπανια ξεπερασα το 5.....

τωρα πλεον για θεμα κουβαληματος παιζω με εναν 15αρη blues junior αλλα και παλι πανω απο την μεση δεν εχει παιξει....

 
Κατά προσωπική και μόνο εκτίμηση, είναι θέμα γούστου ο αριθμός των βατ και θέμα βάρους του χεριού του drummer. Έχει τύχει να παίξω σε μαγαζί με τον 80 βαττ ενισχυτή μου και να μην το ανοίξω (σχεδόν) καθόλου, έχει τύχει να παίξω στο Gagarin με 50 βατ Mesa Boogie και να τερματίσει και πάλι να μην ακούω τίποτα, αναγκάστηκα και έστειλα κιθάρα στο μόνιτορ.

Επειδή σιχαίνομαι αυτό ακριβώς το πράγμα (να στέλνω δλδ κιθάρα στο μόνιτορ μπροστά μου) αγόρασα έναν αρκετά μεγάλο ενισχυτή (80 βατ). Ούτως ή άλλως η μουσική που παίζω τα απαιτεί, όχι για θέμα έντασης όσο για θέμα kick του καθαρού μου ήχου.

 
jkstigma είπε:
toν ροψκερωερβ 50 τον εχεις δοκιμασει ?

πολυ καλός

και τα w του ιδανικα για ..an,,Gagarin ktl

και εχει και ενα καθαρο καναλι,,,ερωτας
rockerverb εννοουσα ! ;D

 
The Genius Loci είπε:
Ένας ενισχυτής 20βατ δεν είναι και τόσο λιγώτερο δυνατός σε ένταση σε σχέση με έναν 100άρη, πόσο μάλλον 50άρη. Μιλάμε πάντα για τις ίδιες καμπίνες και μεγάφωνα.

Ο λόγος του να πάρεις έναν "μεγάλο" (ο,τιδήποτε πάνω από 50-60 βατ, θεωρείται "μεγάλο") ενισχυτή, είναι γιατί σου αρέσει το ηχόχρωμα και τα χαρακτηριστικά του. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο βασικός κανόνας επιλογής ενός ενισχυτή και όχι τα watt. Το επιθυμητό headroom στα καθαρά, συνιστά οπωσδήποτε ένα κριτήριο για την επιλογή πιο μεγάλου ενισχυτή, αλλά δεν είναι 100% απαραίτητο.
Πες τα χρυσόστομε.

 
Ένας ενισχυτής 20βατ δεν είναι και τόσο λιγώτερο δυνατός σε ένταση σε σχέση με έναν 100άρη, πόσο μάλλον 50άρη. Μιλάμε πάντα για τις ίδιες καμπίνες και μεγάφωνα.
Οπως το δει καποιος. Και το 1 db μετραει...ποσο τα 3 η τα 6 κλπ.

Σε τελικη αναλυση με τον 20/αρη κονσερβα στο ΡΑ θα εισαι αιωνιως. Ενω με το μαγαλυτερο, κονσερβα θα σαι παλι (το απαιτουν τα συγχρονα στανταρ), αλλα αν μπορεις και οποτε θελεις μπορεις και να αυτονομηθεις και να παιξεις με αυτο που πληρωσες και γουσταρεις.

Το επιθυμητό headroom στα καθαρά, συνιστά οπωσδήποτε ένα κριτήριο για την επιλογή πιο μεγάλου ενισχυτή
Εδω ειναι το θεμα...... Οταν θελεις κρυσταλινα και δυνατα καθαρα πως θα τα παρεις καλυτερα (καλυτερα μιλαμε παντα γιατι υπαρχουν πολλοι τροποι τελικα να τα παρεις).

Τελικα αν ενας κομπο με δυο μαγαφωνα mesa boogie 50/αρης κοστιζε 500 ευρω, και ενας ιδιος αλλα 100/αρης 550 ευρω, να ειστε ολοι σας σιγουροι οτι θα περνανε ολοι αυτον και μαλιστα τον 100/αρη.

 
TSotir είπε:
Οπως το δει καποιος. Και το 1 db μετραει...ποσο τα 3 η τα 6 κλπ.
Για να αντιληφθεί το ανθρώπινο αυτί διπλασιασμό της "έντασης" του ήχου, θα πρέπει οι δύο ήχοι να έχουν διαφορά 10db. Αυτό ισοδυναμεί με δεκαπλασιασμό της ισχύος.

Θα ήθελα να εξηγήσεις που ακριβώς και σε ποιες συνθήκες "μετράει" το 1db. Γίνεται κάπου πόλεμος και δεν το μάθαμε? Ή πρόκειται για κάποιο ιδιότυπο διαγωνισμό?

Σε τελικη αναλυση με τον 20/αρη κονσερβα στο ΡΑ θα εισαι αιωνιως. Ενω με το μαγαλυτερο, κονσερβα θα σαι παλι (το απαιτουν τα συγχρονα στανταρ), αλλα αν μπορεις και οποτε θελεις μπορεις και να αυτονομηθεις και να παιξεις με αυτο που πληρωσες και γουσταρεις.
Όχι, δεν το απαιτούν τα "σύγχρονα στάνταρ". Το απαιτεί η κοινή λογική και ο σεβασμός στον ήχο της μπάντας και σ'αυτό που ακούει το κοινό.

Επίσης, σαφώς μπορείς να βάλεις τον 100άρη σου στο 11, και να τα κάνεις όλα πουτ@ν@ πάνω στο stage... το ερώτημα είναι αν θέλεις να ξαναέρθει να σε δει ο κόσμος που θα είναι από κάτω.  ;)

 
κονσερβα στο ΡΑ θα εισαι αιωνιως.
θες να πεις:

"θα εχεις πολυ καλυτερο ηχο,ισοροπημενο και σε σωστη ενταση ωστε το κοινο να απολαμβανει τη μουσικη της ΜΠΑΝΤΑΣ και οχι εναν παπαρα κιθαριστα που παιζει μονος του στο 10" ετσι δεν ειναι? ;D

 
TSotir είπε:
μπορεις και να αυτονομηθεις και να παιξεις με αυτο που πληρωσες και γουσταρεις.

Αυτο αν καταλαβα σωστα σημαινει να δυναμωσεις σε βαθμο που δεν θα υπαρχει λογος να βγεις απο το PA μιας και θα εχεις καταστρεψει με αυτον τον τροπο το live και για το κοινο,και για τους συμπαικτες σου και θα ελπιζεις να εχει βαλει υποψηφιοτητα για αγιος ο ηχοληπτης ωστε να μην σε πυροβολησει.

 
Απο καθαρά προσωπική επιλογή,

στις σκηνές  αυτου του μεγέθους παίζω με ενισχυτή 50-100w, χρησιμοποιώντας όμως μόνο

20-25w (περίπου)

όλες οι λύσεις που ειπώθηκαν πριν, κατά τη γνώμη μου είναι σωστές , μπορεί να παίξει κάποιος και με 5w ενισχυτή αφου βάζοντας μικρόφωνο θ'ακούει απ΄το monitor, και  χρησιμοποιεί τον ενισχυτή απλά για να διαμορφώσει τον ήχο του

όμως εμένα μου αρέσει ο συνδυασμός  που ακούγεται απο ενισχυτή + monitor πανω στο stage.

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage, σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".

Θέλει μόνο λίγο προσοχή στις ισοροπίες.

Στο ΑΝ, ΡΟΔΟΝ και GAGARIN, και σε κάποιες μεγάλες σκηνές εκτός Αθηνών έχω παίξει με VHT Super 30 και KOCH Studiotone.

Αν ήθελα ν'ακούω μόνο απ'το monitor ήταν μια χαρά, επειδή όμως όπως είπα πριν μου αρέσει ο συνδυασμός πάνω στο stage,ενισχυτής + monitor, τα βοηθούσα χρησιμοποιώντας τους ενισχυτές που διέθεταν τα μαγαζιά, δίνοντας line out απ'τους δικούς μου.

 
grorig είπε:
Απο καθαρά προσωπική επιλογή,

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage, σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".

Θέλει μόνο λίγο προσοχή στις ισοροπίες.
εννοεις για σενα που παιζεις πανω στην σκηνη η για τον κοσμο απο κατω?

 
Αυτο αν καταλαβα σωστα σημαινει να δυναμωσεις σε βαθμο που δεν θα υπαρχει λογος να βγεις απο το PA μιας και θα εχεις καταστρεψει με αυτον τον τροπο το live
Εσυ αυτο μπορει να καταλαβες αλλα εγω ΟΧΙ δεν εννοω αυτο.

Απλα εννοω οτι θα βγω μεσα απο τον ενισχυτη που γουσταρω και με αρεσει και οχι απο την οποιαδηποτε Κινεζικη μ@λ@κια (τυπου beh), ασχετα απο εντασεις κλπ κλπ. Οι εντασεις που παιζει ο καθ ενας σε μια μπαντα ειναι δεδομενες και πρεπει να υπαρχει η οριμοτητα και η σοβαροτητα να τηρουνται με σεβασμο.

Τα μοναδικα live που πραγματικα χαιρομαι να βρισκομαι (εγω δεν παιζω πλεον εχω βαρεθει) ειναι ενος φιλου μου και συνομιληκου μου στην Αρτα που παιζει αυτος κιθαρα (και τραγουδαει) σε ενα παλιον fender tween (135 W), Ο γιος του μπασο σε ενα 200/αρη (δεν εχω προσεξει μαρκα) και η ντραμς οπως εχει (καπου και που πετανε ενα μακρυνο μικροφωνο αν δεν κανω λαθος σε πολυ μεγαλους χωρους). Και η φωνη και φωνητικα μονα τους στη μικροφωνικη.

Οτι αλλο εχω ακουσει απο διαφορα παιδακια σε διαφορα κλαμπ με 10/αρηδες και 20/αρηδες περασμενα ολα στη μικροφωνικη (ακομα και το μπασο) τσιρκα ειναι....(οχι παντως γιατι περνανε απο τη μικροφωνικη...προς θεου)

"θα εχεις πολυ καλυτερο ηχο,ισοροπημενο και σε σωστη ενταση ωστε το κοινο να απολαμβανει τη μουσικη της ΜΠΑΝΤΑΣ και οχι εναν παπαρα κιθαριστα που παιζει μονος του στο 10" ετσι δεν ειναι?  ;D
Ο παπαρας αγαπητε οπου και να τον βαλεις και οσους ηχοληπτες και να του βαλεις...παπαρας θα ειναι και δεν θα αλλαξει. Απλα αν τον περνας στη μικροφωνικη ειναι παπαρας περασμενος στη μικροφωνικη.  ;D

Και για να το σχολασω απο τη μερια μου, δεν ειμαι αντιθετος στους μικρους ενισχυτες.

Απλα λεω ενας ενισχυτης απο 50-100 βατ ειναι ενισχυτης "παντος καιρου" και σε εξυπηρετει καλυτερα σε περισσοτερες περιπτωσεις και σε περισσοτερες δουλειες. Λεω εγω τωρα......

Θεωρω ομως υπερτατη παπαρια το να δουλευεις εναν ενισχυτη 20-30 βατ με τη λογικη να τον εχεις στο 7-8-9 για να παρεις το overdrive που θελεις απο την υπεροδηγηση, η να δουλευεις το βρωμικο καναλι στο φουλ που κανουν μερικοι για να βγαινουν.

 
Εγω παλι απο αυτο που (ξανα)γραφεις καταλαβαινω οτι θελεις τον ενισχυτη οχι για να ακους εσυ (σαν προσωπικο σου μονιτορ) αλλα για να ακουει ολο το ακροατηριο.

ΟΚ,αλλα ετσι ηχος δεν γινεται,τουλαχιστον σε ενα σοβαρο live,ο καθενας να ακουγεται στο κοινο απο τον ενισχυτη του και οι φωνες απο το pa. Εκτος αν μιλαμε για 50-100 τετραγωνικα μαγαζι με 30 ατομα ακροατηριο.

 
ο καθενας να ακουγεται στο κοινο απο τον ενισχυτη του και οι φωνες απο το pa. Εκτος αν μιλαμε για 50-100 τετραγωνικα μαγαζι με 30 ατομα ακροατηριο.
Αυτην ειναι η γνωμη σου. Εμενα η γνωμη μου και σαν μουσικου και σαν ακροατη (κυριως ομως σαν εκπαιδευμενου ακροατη...που ειμαστε ολοι οι μουσικοι οταν βρισκομαστε στο ακροατηριο) ειναι διαφορετικη.

Πιστευω οτι απο ενα σημειο και περα δεν μπορεις να βγαινεις με τα ατομικα σου οργανα, αλλα το σημειο αυτο δεν ειναι τα 30 ατομα ακροατηριο αλλα πολυ παραπανω.

Απο το σημειο ομως αυτο και κατω η ποιοτητα του ηχου με τα ατομικα οργανα ειναι ανυπεβλητη και πλησιαζει αυτο που λεμε live.

Αυτα ομως....ενταξει ειναι και γουστα.

 
Οντως γουστα ειναι αλλα υπαρχει και κατι που δεν ειναι απλα στα γουστα και λεγεται "διασπορα" του ηχου.

Και ειναι διαφορετικη για καθε συχνοτικη περιοχη.

Πχ χονδρικα τα χαμηλα τα ακουμε παντου,τις μεσαιες εστω και εξασθενημενες αςς πουμε και αυτες παντου,και παμε στις υψηλες που ειναι οι πλεον κατευθυντικες,και αυτο ειναι ενα θεμα που λυνει το καλοστημενο PA.

Ακριβως οπως εσυ (και εγω) δεν ακους το ιδιο μπροστα στον ενισχυτη σου και στο πλαι,το ιδιο συμβαινει και με ολους τους ακροατες.

Εγω προσωπικα προτιμω να ακουσω ενα PA που θα μου δινει μια συνολικη καλη (ή εστω μετρια) εικονα παρα οτι τυχει να φτασει στα αυτια μου εκει που στεκομαι (που πιθανοτατα θα ειναι ενα χαμηλομεσαιο πραγμα εκτος και αν καθομαι "φατσα" στη σκηνη και συμβαινει το αντιθετο)

 
και λεγεται "διασπορα" του ηχου.
Γιωργο (αν δεν κανω λαθος) ειναι και αυτο ενα θεμα δεν αντιλεγω, αλλα εχουμε δωσει πολυ μεγαλυτερη σημασια απ οτι πρεπει, καθως επισης υπαρχουν πολλοι τροποι αντιμετωπισης του.

Ο κυριος λογος παντως του περασματος απο ΡΑ ακομα και στα μικρα live (γιατι στα μεγαλα παντα ετσι γινοταν. και δεν μπορει να γινει αλλιως) δεν ειναι αυτος, αλλα πρωτα απ ολα το οτι η αξια της "ανθρωπινης ζωης" σημερα εχει παρει τρομακτικες διαστασεις, οποτε πρεπει να υπαρχει ενας γενικος ελεγχος ολων των εκπεμπομενων ντεσιμπελ απ ολους και απο τα παντα, και δευτερον και σοβαροτερο που δημιουργει και τα περισσια ντεσιμπελ, η καυροσυνη εμας των μουσικων που δεν μπορουμε να ξεχασουμε το κουμπι του ενισχυτη οταν παιζουμε και τα κανουμε ολα σκατα.

Παντως αν καταλαβουμε οτι μουσικη δεν ειναι μονο αυτο που παιζουμε και ακουμε εμεις, και οτι τα live ειναι πολλων ειδων (απο metal σε κλαμπ μεχρι αδιαφορη μουσικη σε χοροεσπεριδες και εκδηλωσεις, και μεχρι κλαρινα στα πανηγυρια...που βγαινουν και τα πολλα λεφτα για το μουσικο  ;D), οταν καποιος θα με ρωτησει για τα βατ του ενισχυτη του, παντα ειμαι κουβαρντας και προτεινω κατι παραπανω για να ειναι οπως ξαναειπα "παντος καιρου". Δεν ξερεις ποτε που μπορει να βρεθεις να παιζεις και με ποιους και τι απαιτησεις θα σου ζητηθουν.

Και για να περασουμε ξανα στους ενισχυτες.

Εδω στην επαρχεια ερχονται κατα διαστηματα διαφορες φιρμες για αρπαχτες.

Εχω ενα φιλαρακι που εχει ηχητικα μηχανηματα και νοικιαζει, και εχει βρει το μπελα του με τους πασης φυσεως κιθαριστες που ζητανε (δεν φερνουν μηχανηματα μαζι τυς αλλα μονο τα οργανα τους) κεφαλια 100/αρια με καμπινες τεσσαρων μεγαφωνων.

Πριν μερικες μερες αγορασε μερικα σετ για να μην χανει δουλειες (τις περνανε Γιαννιωτες).

Και τελικα σημερα στην Ελλαδα ο μεσος κιθαριστας στο θεμα της εντασης (αν μπορουμε να το πουμε ετσι) με οποιον τροπο και με οποια διαταξη και να παιζει, παιζει με 75 watt. Δεν ειναι ολοι αυτοι τρελοι ουτε ασχετοι ουτε και παιζουν στο ΟΑΚΑ.

Τα 20 και 30 watt ειναι για το σπιτι και για προβουλες και δεν θεωρουνται επαγγελματικα μηχανηματα. Αλλο το οτι και με αυτα μπορεις καλιστα να κανεις τη δουλεια σου, και μαλιστα οταν για τα πιο πολλα θες και τα τριπλασια λεφτα...και δεν περισσευουν.

 
TSotir είπε:
Τα 20 και 30 watt ειναι για το σπιτι και για προβουλες και δεν θεωρουνται επαγγελματικα μηχανηματα. Αλλο το οτι και με αυτα μπορεις καλιστα να κανεις τη δουλεια σου, και μαλιστα οταν για τα πιο πολλα θες και τα τριπλασια λεφτα...και δεν περισσευουν.
Καλά όλα αυτά που γράφεις στην υπ'αριθμόν 1.304.685 συζήτηση επί του θέματος, αλλά εδώ γράφεις (μετά συγχωρήσεως) τεράστια κοτσάνα. Μην ξεχνάς πως οι ενισχυτές είναι ένα εργαλείο - τίποτα άλλο. Αν ένας καλλιτέχνης θελήσει τη χροιά και την απόκριση ενός συγκεκριμένου, σε συνθήκες με PA δεν θα πρέπει να έχει κανένα απολύτως κόλλημα με τον αριθμό των βατ. Αυτό φυσικά συμβαίνει και στα rigs διάσημων (και άσημων) που βλέπεις και γομάρια, και μικρά combo. Παραδείγματα? Άπειρα.

 
TSotir είπε:
Εδω στην επαρχεια ερχονται κατα διαστηματα διαφορες φιρμες για αρπαχτες.

Εχω ενα φιλαρακι που εχει ηχητικα μηχανηματα και νοικιαζει, και εχει βρει το μπελα του με τους πασης φυσεως κιθαριστες που ζητανε (δεν φερνουν μηχανηματα μαζι τυς αλλα μονο τα οργανα τους) κεφαλια 100/αρια με καμπινες τεσσαρων μεγαφωνων.

Πριν μερικες μερες αγορασε μερικα σετ για να μην χανει δουλειες (τις περνανε Γιαννιωτες).

Και τελικα σημερα στην Ελλαδα ο μεσος κιθαριστας στο θεμα της εντασης (αν μπορουμε να το πουμε ετσι) με οποιον τροπο και με οποια διαταξη και να παιζει, παιζει με 75 watt. Δεν ειναι ολοι αυτοι τρελοι ουτε ασχετοι ουτε και παιζουν στο ΟΑΚΑ.
Φιλε Σωτηρη (σωστα?) πιστευω και εγω οτι δεν ειναι τρελοι ή ασχετοι.

Καμμενοι θα ελεγα οτι ειναι απο εταιριες ηχητικων που το "1 ενισχυτη κιθαρας" που ζητουσαν το ερμηνευαν ως κανα valvestate ή ως κανα μπεριγκερακι,οποτε αρχισαν να ζητανε την Αρτα και τα Γιαννενα μαζι με το γεφυρι και την λιμνη μηπως και τους φερουν εστω τα μισα απο οτι ζητησαν.

Δεν αντιλεγω οτι το μεγαλο headroom ερχεται με τα αρκετα βατ,αλλα δεν ειναι παντα και απ ολους το ζητουμενο.

Και επειδη και εγω οταν περασα απο "πολεμικες" καταστασεις επι σκηνης οπου κανενας δεν σεβοταν τον διπλανο του,παρηγγειλα εναν ενισχυτη θηριωδη που απο τοτε και μετα μου ειναι εντελως αχρηστος,καταλαβαινω απολυτα την αποψη "εχε παραπανω κι ας μην τα χρησιμοποιησεις ποτε".

 
satrianidis είπε:
εννοεις για σενα που παιζεις πανω στην σκηνη η για τον κοσμο απο κατω?
για τον κόσμο (αν έχω καταλάβει σωστά την ερώτησή σου)

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage , σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top