Ας ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα.....
OurDarkness είπε:
Η MOSS είναι η κάρτα επέκτασης του Z1. Το Ζ1 είχε 12 νότες πολυφωνία και με την εν λόγω κάρτα, πήγαινε στις 18. Οι 6 επιπλέον νότες, συμπεριλαμβανομένων όλων των αλγόριθμων του phsyical modeling, υπάρχουν και είναι διαθέσιμες και για τα synthesizer που ανέφερα.
Το Ζ1 της Korg, είχε από μόνο του 12 νότες πολυφωνία όπως πολύ σωστά είπες και εσύ. Υπήρχε λοιπόν μία επέκταση με την ονομασία DSPB-Z1 η οποία αναβάθμιζε την πολυφωνία του οργάνου σε 18 νότες.
Όταν η Korg αργότερα κυκλοφόρησε αρχικά το Trinity και αργότερα τα Triton και Karma, κατασκεύασε μία επέκταση για τα όργανα αυτά (TRI-MOSS για το Trinity και ΕΧΒ-MOSS για τα Triton και Karma), η οποία έδινε τη δυνατότητα στα όργανα αυτά να αναπαράγουν, εκτός απο δείγματα, τους Physical Modeling αλγόριθμους (δηλαδή εκτός από την ACCESS [=Advanced Control Synthesis System] μηχανή σύνθεσης του Trinity και την ΗΙ[=Hyper Intergrated] μηχανή σύνθεσης του Triton η επέκταση παρείχε στα όργανα αυτά τη μηχανή σύνθεσης MOSS την οποία χρησιμοποιεί και το Ζ1).
Να επισημάνω ότι τόσο η TRI-Moss όσο και η EXB-MOSS παρέχουν
maximum 6 νότες πολυφωνία σε ήχους που χρησιμοποιούν τους αλγόριθμους τους και
όχι 12 ή 18 όπως στο Ζ1.
Δε νομίζω να έχουν καμία σχέση τα effects με την MOSS.
Έστω ότι έχουμε ένα Ζ1 και ένα Triton (EXB-MOSS Ιnstalled). Το ζητούμενο μας είναι να αναπαράγουμε τους ήχους του Ζ1 στο Triton χώρις κάμια αλλοίωση.
Εξήγησα και στο προηγούμενο post ότι αυτό δεν έιναι δυνατό άμεσα και παρέπεμψα στο πρόγραμμα Alchemist το οποίο κάνει τέτοιου είδους μετατροπές (χωρίς να είμαι σίγουρος ότι υποστηρίζει και το Ζ1, είμαι σίγουρος όμως οτι υπάρχει πρόγραμμα μετατροπής ήχων για Ζ1 και ΕΧΒ-MOSS).
Το πρόγραμμα αυτό και κάθε τέτοιου είδους πρόγραμμα που αναλαμβάνει τέτοιες μετατροπές το μόνο πράγμα που πρακτικά κάνει είναι να αντιστοιχεί τιμές που σχετίζονται με την επέκταση (ΕΧΒ-MOSS στην προκειμένη περίπτωση) δηλαδή ότι έχει να κάνει με ΟSCs, LFOs, EGs κλπ..
Καμία από τις επεκτάσεις που αναφέρθηκαν δεν περιλαμβάνει δικά της Effects που σημαίνει ότι το αποτέλεσμα των παραπάνω παραμέτρων θα περάσουν από τα Effects του εκάστοτε οργάνου πριν φτάσουν στα αυτιά μας.
Το Ζ1 έχει διαφορετικά και λιγότερα Effects από αυτά του Triton (μην ξεχνάμε ότι και τα Insert Effects είναι λιγότερα στο Ζ1 επομένως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ταυτόχρονα μικρότερο αριθμό Effects).
Επομένως ποτέ ο ήχος δε θα ακουστεί ο ίδιος όταν δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ακριβώς τα ίδια Effects και δε μιλάω για ένα Reverb ή για ένα Delay άλλα για Effects που διαμορφώνουν κατά πολύ την τελική χροιά του ήχου όπως για παράδειγμα ένα Talking Modulator ή ένα Phaser.
Eν τέλει, τα Effects πράγματι δεν έχουν καμία σχέση με τη Moss, εξάλλου δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο. Έχουν άμεση σχέση όμως με το ηχητικό αποτέλεσμα που θα πάρουμε σε κάθε περίπτωση. Αυτό ήταν και το θέμα της συζήτησης.