κουβεντα για τα ωδεια

Δεν είναι όλοι από Αθήνα, όμως φαίνεται πολύ ενδιαφέρον θέμα και νομίζω ότι αξίζει η συζήτηση. Στο κάτω - κάτω μπορούμε να γράψουμε εμπειρίες και από άλλα μέρη της Ελλάδας.

 
αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι κάποιοι απ'αυτούς απλά κοιτάνε να στα πάρουνε από παντού. για παράδειγμα, είχα το διευθυντή του ωδείου μου να μου λέει ότι για δίπλωμα χρειάζεσαι πτυχίο οργάνου, οργανογνωσία, μορφολογία, ιστορία, και όχι μόνο αρμονία, αλλά και ανίστοιξη, φούγκα και σύνθεση... ενώ τα τρία τελευταία δεν είναι απαραίτητα... απαταιωνιά... me thinks... (αν κάνω λάθος διορθώστε με... γιατί δεν το έχω διασταυρώσει ότι αρκεί η αρμονία... απλά το έχω ακούσει από δυο-τρεις ανθρώπους που ξέρουν τι τους γίνεται)

 
Καταρχάς, δεν νομίζω ότι στο θέμα ωδεία υπάρχουν φοβερές διαφορές ανάμεσα σε Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα (απλά στην Αθήνα έχεις πολλές επιλογές και υπάρχουν και μερικά κορυφαία). Το κυριότερο πρόβλημα είναι αυτό που αναφέρει ο skatemporas, δηλαδή η εσκεμμένη παραπλάνηση των μαθητών από τους ιδιοκτήτες ωδείων. Όντως φιλαράκι, το δίπλωμα αρμονίας από μόνο του αρκεί, τα υπόλοιπα σε κάνουν πιο ολοκληρωμένο και "γνώστη" μουσικό. Και τέτοια γίνονται κάθε μέρα, όχι μόνο σε αρμονία αλλά και σε οτιδήποτε επιδέχεται δουλέματος! Τώρα έχει γίνει και μια νέα φάμπρικα, πολύ έξυπνη ομολογώ. Έχουν γίνει στα ωδεία τμήματα για σύγχρονη μουσική, όπου απλά σου μαθαίνουν 10 συγχορδίες στην κιθάρα ή το πιάνο, κάνεις καμιά-δυό ασκήσεις φωνητικής, σου μαθαίνουν και ένα μάτσο τραγουδάκια και κάνεις το κέφι σου στην παρέα άνετος κι ωραίος! Δεν είναι κακό βέβαια. Δεν είναι κάποιος υποχρεωμένος να φάει χρόνια με παρτιτούρες, αρμονία και ώρες εξάσκησης απλά για να ασχοληθεί με ένα όργανο που του αρέσει. Είναι όμως κάτι το οποίο είναι μάλλον πρωτοποριακό για ωδεία όπου υποτίθεται πως διδάσκεσαι κλασική μουσική (τουλάχιστον στα περισσότερα) και για μένα, δείχνει το κυνήγι του χρήματος που έχουν ξεκινήσει οι ιδιοκτήτες ωδείων. Τέλος, θα αναφερθώ στο θέμα των τιμών που νομίζω ότι πάει να ξεφύγει εντελώς! Αν πάς δηλαδή σε σοβαρό ωδείο, με καλούς καθηγητές και σωστή δουλειά, πρέπει να τα χώσεις γερά. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πέσεις σε κανένα συνοικιακό ωδειάκι της πλάκας, ή θα σου τύχει η εξαίρεση όπου θα βρεις ωδείο που να το έχει κάποιος μουσικός που αγαπάει αυτό που κάνει και όχι επιχειρηματίας που κοιτάει να κονομήσει από την επιθυμία του κόσμου να γνωρίσει καλύτερα τη μουσική. Ευτυχώς, υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις, προς παραδειγματισμό και συμμόρφωση πολλών! :wink:

 
Αυτό που θα ήθελα να πω για τα ωδεία είναι ότι μπορεί μεν να σε βλέπουν σαν «αιώνιο πελάτη» -όπως και όλα τα μαγαζιά που πουλάνε υπηρεσίες- αλλά οι καθηγητές είναι πολλές φορές που κάνουν την διαφορά.

Από την άλλη μεριά ποτέ δεν συνέδεσα (ούτε ένοιωσα ποτέ την ανάγκη να το κάνω) τα ωδεία ως χώρους τέχνης αλλά σε αυτό ίσως να φταίει και ο αστικός μου χαρακτήρας…κρίμα που δεν ένοιωσα κάτι τέτοιο όσο διάστημα βρισκόμουν σε ωδεία. Βέβαια μην τους βάλουμε και όλους στο ίδιο καζάνι –υπάρχουν πολλά και ευπρεπή ωδεία με ενθουσιώδεις δασκάλους – …αλλά απλώς προτιμώ να γράφω όταν έχω κάποιο παράπονο :roll:

 
Θα σας πω τη δική μου άποψη εκ πείρας για τα ωδεία...

Είναι όπως τα λέτε, ότι τους σπουδαστές τους βλέπουν σαν αιώνιους πελάτες που προσπαθούν να τους φορτώσουν ένα κάρο μαθήματα για να πάρουν τα λεφτά και όχι μόνο.

Αρχίζουμε με την εγγραφή γύρω στα 100Ευρώ.

Έχουμε τα μηνιαία δίδακτρα 50-150 Ευρώ.

Σε πολλά ωδεία έχουμε 2 εξεταστικές το χρόνο, Φεβρουάριο και Ιούνιο, το οποίο προσωπικά το θεωρώ κοροϊδία. 30 Ευρώ περίπου τα εξέταστρα, απ' τα οποία ένα μέρος πηγαίνει στον Καλλ/κο διευθυντή του ωδειου, και τα υπόλοιπα ξέρετε που....

Αν έχεις κάποιο όνομα στο χώρο αυτό, τότε έχει καλώς, έχεις και κάποιες απαιτήσεις οικονομικές. Αν όχι, κλάφτα Χαράλαμπε.

Εγώ εργάζομαι σε κάποιο ωδείο στην Αθήνα, διδάσκοντας θεωρητικά (υποχρεωτικά και ανώτερα), έχω την χορωδία του ωδείου, και κάποια ιδιαίτερα φωνητικής.

Είμαι απόφοιτος ακαδημίας μουσικής του εξωτερικού και δουλεύω για 2 χρόνια. Τα λεφτά που παίρνω είναι ΤΙΠΟΤΑ. Από τα ιδιαίτερα το 60% (δεν έχω παράπονο) αλλά από τα ομαδικά ΤΙΠΟΤΑ. Είναι περίπου στις 2000δρχ +ένσημο. Όπως καταλαβαίνετε άντε να συντηρήσεις σπιτικό και οικογένεια.

Η δουλειά που γίνεται στα ωδεία είναι από σοβαρή (όπου τα παιδιά ψιλοξενερώνουν) εως αρπακολατζίδικη ( που ναι μεν μπορεί να κρατήσει τα παιδιά "πελάτες" αλλά μετά από κάποιο καιρό αναρωτιέται και το παιδί και οι γονείς τι έχουν κάνει τόσα χρόνια στο ωδείο).

Οι καιροί είναι δύσκολοι. Τα παιδιά έχουν τόσα φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα, τα λεφτά συνολικά είναι πάρα πολλά, που από ένα σημείο και μετά οι γονείς αναγκάζονται να "στερήσουν" κάτι στα παιδιά για να ανταπεξέλθουν, και το πρώτο πράγμα που κόβουν είναι το ωδείο. Κι εδώ δεν μιλάω για τα παιδιά που βλέπουμε ότι έχουν έφεση στη μουσική και είναι αμαρτία να σταματήσουν, αλλά για τη μεγάλη μάζα των παιδιών που και τους αρέσει αλλά και δεν θα πεθάνουν αν το σταματήσουν. Κι εδώ φταίει ο τρόπος διδασκαλίας και οι μέθοδοι βεβαίως αν και τα τελευταία χρόνια ή διδασκαλία έχει γίνει πιο προσιτή στα παιδιά. Θυμάμαι όταν άρχισα να κάνω μαθήματα πιάνου, το πρώτο μου μάθημα ήταν με ένα ΒΕΥΕR για όσουν θυμούνται.... Χάλια.. Θυμάμαι πως έπαιζα και δεν ήξερα τι και γιατί παίζω, βαριόμουνα αφάνταστα, δεν έβρισκα ενδιαφέρον, και ποιός, εγώ, που από τότε που με θυμάμαι παίζω με μια μελόντικα των πανηγυριών ή με το μπουζούκι και το κλαρίνο του πατέρα μου. Φανταστείτε πόσο έυκολά μπορεί να καταστραφεί ένα παιδί. Όχι πως αν κάνει πλέον προπαιδεία θα μπει στο δρόμο του σιγά σιγά και θα ανακαλύψει τι θέλει να κάνει. Για μένα η μεγαλύτερη απατεωνιά είναι η προπαιδεία ή το μουσικό νηπιαγωγείο όπως το λένε άλλοι... ΤΙ ΠΟ ΤΑ.... χάλια.. Να μη σας κουράζω άλλο γιατί θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες γι αυτά τα πράγματα γιατί τα έχω ζήσει σαν σπουδαστής, αλλά πλέον και σαν καθηγητής.

Υ.Γ Είναι δύσκολο πάντως να διδάξεις σε ωδείο.... Τον Αύγουστο έστειλα 52 βιογραφικά.... Ούτε ένας δεν απάντησε....

Καλαϊτζίδης Γιάννης

Καθηγητής ανωτέρων Θεωρητικών

Διευθυντής χορωδίας & ορχήστρας

Ενορχηστρωτής

 
Alchemist,

δεν πρόκειται να δεις για πολύ ακόμα ωδεία με μουσικό ιδιοκτήτη και όχι επιχειρηματία, γιατί όταν ο άλλος είναι μουσικός και έχει τη μουσική πάνω απ΄ όλα δεν πρόκειται να αντέξει. Θα το κλείσει το ωδείο...

Καλαϊτζίδης Γιάννης

Καθηγητής ανωτέρων Θεωρητικών

Διευθυντής χορωδίας & ορχήστρας

Ενορχηστρωτής

 
Ναι ρε φίλε, δεν διαφωνώ πως και το ωδείο είναι επιχείρηση και θέλει και τέτοια διαχείρηση. Ούτε θα πει κανείς στον ιδιοκτήτη να μάθει μουσική στον κόσμο τσάμπα. Νομίζω όμως ότι υπάρχει μια διαφορά με το να ακολουθεί τακτική φραγκοφονιά! Σίγουρα εσύ που έχεις εμπειρία μέσα στα ωδεία, θα ξέρεις καλύτερα. Ίσως να είμαι πολύ αισιόδοξος και να πιστεύω κάτι τελείως ανέφικτο. Τι να γίνει, δεν μπορώ να φανταστώ ότι η μουσική μπορεί να γίνει τόσο κερδοσκοπική... Πες με ρομαντικό!

 
Είμαι ένας από αυτούς που δεν ΘΕΛΕΙ να φανταστεί τη μουσική τόσο κερδοσκοπική. Αλλά δυστυχώς φοβάμαι πως έτσι είναι... Όσο και να είναι μερικοί ιδιοκτήτες υπεράνω χρημάτων, κάποια στιγμή λυγίζουν απέναντι στους φόρους, στο κόστος ζωής, στην καλοπέραση (άλλο αυτό), κ.τ.λ...

Καλό θα ήταν να είμαστε όλοι ρομαντικοί... Θα ήταν αλλιώς ο κόσμος..

 
Καλά τα ωδεία ρε παιδιά, αλλά τί γίνεται με το μάθημα της μουσικής στα σχολεία και τα γυμνάσια: Γιατί ένα ωδείο απο τη στιγμή που λειτουργεί σαν κερδοσκοπική επιχείρηση πάντα θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα που ανέφεραν οι προηγούμενοι. Αν όμως υπήρχε σωστή διδασκαλία στη δημόσια εκπαίδευση (το οποίο προϋποθέτει βέβαια και τα απαραίτητα κονδύλια για εξοπλισμό, όργανα, καθηγητές, βιβλία) πολλά πράγματα θα ήταν καλλίτερα για όλους, μαθητές και μουσικούς.

 
telson,

το θέμα είναι τελικά τι ακριβώς θέλεις να κάνεις με τη μουσική και τι θέλεις από τη μουσική. Αν αυτό εσένα σε ευχαριστεί, σου έχει "ανοίξει" τα αυτιά και τα μάτια, τότε οι απαντήσεις περιττεύουν. Θεωρώ πως εφόσον σου αρέσει έτσι, καλά κάνεις. Ο καθένας βλέπει τη μουσική και τον τρόπο διδασκαλίας διαφορετικά. Προσωπικά, όταν άρχισα να κάνω μαθήματα μουσικής (πιάνου ιδιαίτερο στο σπίτι σε αρμόνιο τύπου hammond) είδα τον κόσμο αλλιώς. αν και άρχισα με τα κλασικά βιβλία και σπουδές τύπου ωδείου, ήταν στο χέρι μου να "ανακαλύψω" διαφορετικά πράγματα από το να παίζω στεγνά και άψυχα ασκήσεις, κομμάτια, χωρίς να καταλαβαίνω. Στη συνέχεια παρατήρησα πως όσο πιο πολύ έμπαινα σ' αυτόν τον κόσμο ήθελα κι άλλο. Μετά εμφανίστηκε στη ζωή μου ένα ATARI. Εκεί πια είδα τον κόσμο αλλιώς πάλι. άντε να φτιάξω ένα κομμάτι στον υπολογιστή, έτσι πρέπει να γραφεί το μπάσο, τα τύμπανα, κτλ κτλ. ¶ρα το θέμα είναι τι θέλεις να κάνεις σπουδάζοντας μουσική. Δε λέω πως μουσικοί με λιγότερες γνώσεις ή ακόμη και αυτοδίδακτοι είναι άχρηστοι. Το αντίθετο μπορώ να πω. Κάποιες φορές βέβαια είναι κακό. Και θα σου πω γιατί. Πλέον δεν μπορώ να ακούσω κάτι σαν ακροατής. Πάντα το περνάω μέσα από το αυτί του μουσικού, όχι για να ακούσω κάποια λάθη, τα οποία πίστεψε με, ακόμη και στη δισκογραφία είναι πολλά (π.χ λάθος tracks, χάλια μίξη, παραγωγή του κ**** ή ένα σωρό άλλα), αλλά πλέον ανάλύω την κάθε κίνηση και κάθε νότα, είτε είναι Bach, είτε Καρβέλας και Φοίβος. Αυτό δε μου αρέσει... Αυτό είναι το κακό με μένα. Εγω θα σου έλεγα να συνεχίσεις όπως συνεχίζεις, να κάνεις αυτό που σου αρέσει, όπως σου αρέσει και να μην ακούς κανένα. Αν μετά από κάποιο καιρό, ξυπνήσεις ένα πρωί και νιώσεις άσχημα γιατί νομίζεις πως ξέρεις λίγα για τη μουσική, πως σου λείπει κάτι, τότε ίσως είναι η στιγμή να κάνεις και κάποια άλλα πράγματα πάνω στο αντικείμενο. Αν όχι, τότε σε χαίρομαι, γιατί θα είσαι ευτυχισμένος...

Δε θέλω να μειώσω κανέναν. Οι σπουδές μου είναι αρκετές. Θεωρώ όμως τον εάυτό μου ένα μέτριο μουσικό, που πάνω από μένα υπάρχουν πάρα πολλοί με λιγότερες σπουδές.

Καλή σας μέρα,

Καλαϊτζίδης Γιάννης

Καθηγητής ανωτέρων Θεωρητικών

Διευθυντής χορωδίας & ορχήστρας

Ενορχηστρωτής

 
Ομολογώ οτι είναι απο τίς σπάνιες φορές που διακρίνω αντικειμενικότητα αλλά και σεβασμό στην προσέγγιση των μουσικών που δεν αρέσκονται στον κλασσικό τρόπο εκμάθησης της μουσικής και την αναγνώρισή τους, από έναν, ειμαι σίγουρος, "σπουδαγμένο" καθηγητή και μουσικο όπως ο iannisro9, και αυτό τον τιμά ιδιαίτερα. Εμένα η προσέγγισή αυτή μου δίνει την ελπίδα οτι τέτοια open minds, αν υπάρχουν πολλά , μπορούν κάποτε να φέρουν την πολυπόθητη ανατροπή στο μουσικό σύστημα στο οποίο όλες οι βαθμίδες των μουσικών έχουν τα παράπονά τους.

Γιατί μιλάω?

Μα γιατί μου άρεσε η διαπίστωση των προηγουμένων φίλων σχετικά με το απαράδεκτο και άλυτο πρόβλημα της μουσικής παιδείας στην πρωτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση που είναι δωρεάν (εδώ γελάμε - Χουχουχου) και εγκσυχρονισμένη (καλά εδώ ............) και προβλέπει στα χαρτιά και στα λόγια και το επίμαχο θέμα της μουσικής παιδείας, αλλά στην πράξη zero .(Την εποχή που στην Europa τα δημόσια γυμνάσια έχουν studio απο το '90)

Εδώ τα ωδεία σε σχέση με τα άλλα φροντιστήρια εκμάθησης άλλων μαθημάτων και προετοιμασίας, έχουν και το πλεονέκτημα που επιβαρύνει την τσέπη μας, οτι έχουν το μονοπώλιο σχεδόν στην εκμάθηση μουσικής.

Αυτό κάποια το εκμεταλλεύονται περισσότερο και είμαι σίγουρος και αλλά λιγότερο για να μην επαναλαμβάνω οτι είπαν οι προηγούμενοι φίλοι.

Το καλό θα ήταν να πληρωνεις μεν ( Γιατι και τα ωδεία δεν είναι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και κάποιοι ζούν απο αυτά και έτσι πρέπει), αλλα να είχες μια μουσική παιδεία απο την παιδεία μας δωρεάν και μετά επιλογές από ωδεία που δεν σε βλέπουν σαν πορτοφόλι only και να σε κατευθύνουν και σωστά.

¶ραγε υπάρχει προβλεπόμενη ύλη η κοινοτική οδηγία που να αναφέρεται κατα περίπτωση και νόμος που να καθορίζει τον τροπο διδασκαλίας και τις σωστές καταρτήσεις των πελάτών.......... των σπουδαστών. Αυτό δεν το ξέρω.

Αχ βαριέμαι να δουλεύω.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
cos_dr ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο,τι είπα πριν το είπα σαν άνθρωπος που ζει με τη μουσική και όχι σαν επαγγελματίας. Καλά είναι τα λεφτά, καλή είναι η δόξα, αλλά όλα έχουν τα όρια τους. Μη ψάχνεις να βρεις μουσική παιδεία στην Ελλάδα, πόσο μάλλον δωρεάν κρατική. Είχα την τύχη να σπουδάσω στο εξωτερικό, έστω και σε μια από τις χώρες τους τεως ανατολικού μπλοκ, και λέω τύχη γιατί η μουσική τους παιδεία είναι μοναδική. Απλά άκουσα και άλλα πράγματα, είδα άλλα συστήματα διδασκαλίας, σαφώς καλύτερα και απιο αποδοτικά. Ντρέπομαι που το λέω αλλά η Ελλάδα, σε αυτό το θέμα, όπως και σε πολλά άλλα είναι πίσω. Δε νομίζω πως θα έπρεπε να συνεχίζουμε τα της παιδείας γιατί οι συζυτήσεις αυτές δεν πρόκειται να τελειώσουν ποτέ. Έχουμε τόσα πολλά να πούμε.... Και μη ξεχνάς πως στην Ελλάδα βρισκόμαστε. Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει και είναι ό,τι δηλώσει... ( Εγώ πλέον γίνομαι αστροναύτης... πιος θα το αμφισβητήσει; :lol: )

Καλή σας μέρα

 
telson,

μιλάς για μερικούς που έχουν studio σπίτι και δεν ξέρουν τις νότες. Νομίζεις πως όλα τα στούντιο που έχουν καλά και ακριβά μηχανήματα ξέρουν να τα δουλεύουν; Είμαι από αυτούς που έχουν κάποια οικονομική άνεση κι έχω μηχανήματα αρκετά και ακριβά σπίτι μου. Το θέμα είναι τι να τα κάνω αν δε ξέρω να τα χρησιμοποιώ; (Ξέφυγα λίγο από την παρατήρηση σου περί μουσικής). Αυτοί όμως που δεν ξέρουν που πέφτει το σολ, παράγουν μουσική (δε θα κρίνω αν είναι καλή ή κακή), την εκδίδουν και την πουλάνε και μάλιστα με τρομερή επιτυχία, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Δε χρειάζεται να πω ονόματα, όλοι μας ξέρουμε κάποιους που το κάνουν. Εμένα πάντως με εξοργίζει και με αηδιάζει το πράγμα αυτο. ΚΑΙ; Ποιος φταίει; Όταν ο αμέριμνος ακροατής πηγαίνει και αγοράζει τα cd τους και πορώνεται..... Τελικά φταίει η παιδεία στην Ελλάδα. Δεν εννοώ πως θα πρέπει να είμαστε όλοι μουσικοί και να κρίνουμε αν κάτι είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος. Αλλά θα έπρεπε να μπορούμε να αξιολογήσουμε κάτι, και όχι απλά να το αποδεχόμαστε και να το υπηρετούμε. Όλοι μας έχουμε κάποια γνώμη σε κάθε θέμα. Το θέμα είναι πως οι γνώμες αυτές δεν είναι πάντα δικές μας, είναι γνώμες άλλων που μας τις επιβάλλουν θεωρώντας μας "ζώα". Πρέπει λοιπόν να αναλύσουμε τα πράγματα και να αποκτήσουμε τη δική μας γνώμη και άποψη. Μόνο έτσι θα πάμε μπροστά. Αλλιώς.... "ζωα" θα μείνουμε!!!

Υ.Γ Καλή είναι η αρμονία, η αντίστιξη, η φούγκα και η σύνθεση, αλλά....

Αυτή την περίοδο σπουδάζω σύνθεση. Όταν τελειώσω θα λέγομαι συνθέτης; ΥΜΑΡΤΟΝ. Ούτε θα λέγομαι, ούτε είμαι, γιατί απλά δεν το έχω. Μαθαίνω τις φόρμες και μπορώ να κάνω μια φούγκα, μια συμφωνία κ.τ.λ. Αυτό δε σημαίνει κατ' εμέ πως είναι σύνθεση. Είναι σωστά, αλλά όχι εύηχα. Θέλω να καταλήξω στο εξής: καλές οι σπουδές, αλλά αν δεν το έχεις δεν κάνεις τίποτα. ΤΙΠΟΤΑ!!!

 
Πρίν 14 χρόνια όταν μετακόμισα Θεσσ/νίκη και πήγα σε 2 απο τα πιο γνωστά ώδεία της πόλης δεν λέμε ονόματα.

Στο πρωτο που πήγα ο καθηγητής κρουστών με κοιταξε με ένα ύφος που σκότωνε ελέφαντα λέγοντας ειρονικα:

δηλαδή, εσυ πως την είδες τώρα; θα μας γίνεις drummer να μας πάρεις το ψωμί;

Και φυσικά αυτό αφού με άκουσε πιο πρίν για να με κατατάξει.

Στο δεύτερο ωδείο που πήγα ο μέγας δάσκαλος εκεί δεν θέλησε κάν να με βάλει να παίξω. Θα ξεκινήσω λέει από την αρχή άσχετα αν εγώ μπορούσα να δουλέψω prima vista σε αρκετά δύσκολα θέματα.

Αποφάσισα να πάω να κάνω ιδιαίτερα με έναν υποτιθέμενα μεγάλο drummer της πόλης, που πάλι κι αυτός αποδείχτικε σκάρτος όπως οι προηγούμενοι. Το μόνο που μου έλεγε να αλλάξω κράτημα στις μπακέττες και να έχω τα toms αλφάδι άν θέλω να θεωριθώ σωστός δίκασσος drummer.

Και φυσικα με τρυγύριζε όπως το σκυλί γύρω από το φαΐ χωρίς να με αφήνει να φάω από το πιάτο της γνώσης.

Και τέλος ωρήκα την υγεία μου όταν γνώρισα έναν άλλο μεγάλο κατ´ εμέ drummer που πάλι ονόματα δεν λέω, ο οποίος με έβαλε από κάτω και μου άνοιξε τα μάτια σε πολλά πράγματα πάνω στη μουσική.

Κατόπιν ο εν λόγω drummer έφυγε για Αμερική πήγα σε ένα μή γνωστό ωδείο στο οποίο δίδασκε ένας Πωλονός δάσκαλος ο οποίος ώς drummer ήταν πολύ μέτριος αλλά μπορούσε να σου διδάξει ακόμα και πυρινική ιατρική κι ας μη ήταν του αντικειμένου του. Εννοώ ότι είχε φοβερη μεταδοτικότητα.

Ετσι λοιπόν έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι σε όλα σχεδον τα ωδεία σε βλέπουν σαν σακούλι με πεντοχίλιαρα.

Μερικές φορές μπορεί να βρεί κανείς καλό δάσκαλο και άλλες φορεσ κάλο δάσκαλο. Η διαφορα είναι στο που μπαινει ο τόνος.

Δυστυχώς αυτή η κατάσταση δεν προκειτε να αλλάξει απλα αυτό που μπορούμε να κάνουμε όλοι μας είναι να ανταλλάσουμε πληροφορίες για τους δασκάλους που υπάρχουν που έχουμε κάνει μαθήματα μαζί τους για να ξέρουμε τι να αποφύγουμε.

Αν πάλι υπάρχει οικονομική ευχαίρεια τα ιδιαίτερα είναι σαφώς πιο αποδοτικά απο το να διδαχτεί κανεις τα ίδια σε ωδείο.

 
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΩΔΕΙΑ??? :lol: :lol: :lol: :lol:

ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΕΒΑΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Ε???!!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ (ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΦΑΓΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΑ ΝΕΙΑΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΑ ΣΤΟ ΠΙΑΝΟ) ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΧΟΥΝ.

ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΣΕ ΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΑ ΑΛΛΑ ΣΕ "ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ" ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΜΠΟΥΡΔΕΣ!

ΘΥΜΑΜΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΗΓΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΠΛΗΚΤΡΑ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠ ΜΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ:

"LA ΜΑΤΖΟΡΕ!" ΚΑΙ EΓΩ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟΝ ΚΟΙΤΟΥΣΑ ΣΑΝ ΒΛΑΚΑΣ ΓΙΑΤΙ

ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΤΙ ΗΤΑΝ ΤΟ ΛΑ ΜΑΤΖΟΡΕ!

ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ ΡΩΤΗΣΑ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΕ:

'' ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΕΣΥ ΑΥΤΑ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!"

ΕΛΕΟΣ.....

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ BERKLEE.

ΠΕΡΙΤΟ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΕΜΑΘΑ ΟΣΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΜΑΘΕΙ ΠΟΤΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ.....

 
Εγώ ξέρω μια κωμικοτραγική ιστορία από ωδείο, κάποτε (3-4 χρόνια πριν) ένας φίλος μου αποφάσισε να μάθει μπάσο, οπότε πάει στο τοπικό ωδείο (μένω Χαϊδάρι, δυτικά) ένταξη με τα πολλά πήρε και μπάσο, τον βόλεψε και το πρόγραμμα του ωδείο και ξεκίνησε το μάθημα, προς μεγάλη του έκπληξη ώμος ανακάλυψε ότι αυτός που του έκανε μάθημα δεν ήταν μπασίστας, αλά μπουζουξής(!) τώρα δεν μιλάω για κάποιο ωδείο του δήμου (οΆτι κάτσει) αλά για ιδιωτικό!

¶μα πάντως σου αρέσει πραγματικά η μουσική μαθαίνεις και μόνος σου.

Εγώ είμαι αυτοδίδακτος μπασίστας και σε φάσεις μπορεί να νιώθω ότι έχω κάποια κενά στην θεωρία αλά άμα πήγαινα για να μάθω κάτι παραπάνω 8α πήγαινα σε ιδιώτη λόγο του ότι το αγαπάω και το σέβομαι αυτό που κάνω (και είμαι κάποιας ηλικίας 20)

Από την άλλη μου ήρθε μια εποχή ένα παιδάκι 17 χρόνων εγώ 18 τότε και μου λέει ρε συ, μπορείς να μου μάθεις να παίζω τίποτα στα ντραμς? Αυτός που μου κάνει μάθημα δεν μου λέει τίποτα! Και είμαι εκεί 1 χρόνο? (εγώ τότε έπαιζα ντραμς 6 μήνες) όποτε συνειδητοποίησα ότι με αυτά που του έλεγα καταλάβαινε περισσότερα, έμπαινε στο νόμιμα έπιανε κάποιον ρυθμό, πλέον μπορούσε να κρατήσει κάποιον σταθερό ρυθμό.

Τι σκατά έχουν πάθει οι μουσικοί μου λέτε? Κόμπλεξ έχουν?

 
ΦίλεMaxos,

Οι μουσικοί που διδάσκουν από όσο έχο δεί γιατί υπάρχουν πάντα και εξαιρέσεις όπως ανέφερα σε προηγούμενο post, έχουν ανασφάλειες και κομπλεξ είδηκα όταν έχουν μπροστά τους κάποιον που μπορεί να προοδεύσει και να τους "ξεπεράσει".

Υπάρχουν όμως και άνθρωποι που ναί μεν ξέρουν και έχουν φοβερό επίπεδο αλλά δεν έχουν μεταδοτικότητα άσχετα με το αν προσπαθούν.

Και οι δύο παραάπνω κατηγορίες είναι προς αποφυγή. Το θέμα είναι τι μπορεί να κάνει κάποιος έτσι ούτως ώστε να υπάρχουν σωστοί καθηγητές στα ώδεία. Δεν στέκει το ότι μπορεί και η κουτσή Μαρία να παιξει 4/4 στα τύμπανα ότι μπορεί να διδάξει κι από πάνω.

 
Λοιπόν. Την περασμένη σεζόν είχα κάνει δειλά κάποια posts σε ανάλογο θέμα που έθιγε την σημασία των ωδείων και γενικότερα τον κλασιικό τρόπο εκμάθησης της μουσικής επιστήμης.

Όταν πρωτομπήκα στο Noiz είχα παρατηρήσει απ τα πρώτα posts οτι δεν είχαν αλλάξει και πολλά πράγματα σε αυτές τις απόψεις που θέλουν τα ωδεία και τις απαρχαιωμένες μεθόδους που κατα την γνώμη μου χρησιμοποιούν , να είναι ο μόνος και αποδεκτά ορθόδοξος τρόπος για να προχωρήσει κάποιος στο μουσικό σύστημα και φυσικά να αναγνωρίζεται.

Υπήρχε και ο αντίλογος.

Τώρα που τα πράγματα οριμάζουν και πάντα με τα λεγόμενα των φίλων στος οποίους σναμεσά μας συγκαταλέγονται και επαγγελματίες του μουσικού χώρου, φαίνεται οτι η ανατροπή κάποιων ιδεών είναι στο προσκήνιο.

Δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβάνω πράγματα που έχουν ειπωθεί.

Τα ωδεία και οι καθηγητές μουσικής θα πάρους σιγά σιγά το μήνυμα , και θα καταλάβουν οτι ο εκολλαπτόμενος μουσικός με την σημερινή τεχνολογια μπορεί να αντλήσει πληροφορίες και γνώσεις με πολλούς τρόπους, μπορεί να εξειδικευτεί μόνος του μειώνοντας κατα πολύ το κόστος και το χρόνο σε σπουδές που μπορεί να τις αξιολογήσει καλύτερα και να προσαρμίσει την διδασκαλία στις αναγκες του χωρίς να ακολουθεί έναν δρόμο, ( Αυτό που σου λέω εγώ να κάνεις γιατι αλλιώς είσαι άσχετος και δεν με ενδιαφέρει ούτε με συμφέρει να δώ τι ξέρεις που λένε κάποιοι καθηγητές!)

Εξάλλου στην χώρα του ότι δηλώσεις είσαι , οι παραγωγοί μουσικής και events, που ούτε αυτοί από ότι λένε οι μάχιμοι απο εμάς καλά καλά, ξέρουν το αντικείμενο, προωθούν το αποτέλεσμα , την εμφάνιση , το στύλ, του μουσικού, του ηχολήπτη, του συνθέτη , του εκτελεστή και το τι τελείωσε και πώς το τελείωσε θα το ανέφερα τουλάχιστον εγώ αν ήμουν παραγωγός μόνο αν είχα κάποια συνεργασία με το ωδείο , που τυγχάνει ο όμιλος που ανήκει να κάνει και εισαγωγή και πώληση οργάνων μουσικής, μηχανημάτων και software σχετικά με τη μουσική κι άλλα. Εδώ έχουμε άλλα παιχνίδια.

Με τέτοιες σκέψεις τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο, αλλά δεν μπορώ να πιστέψω οτι χωρίς σπουδές δεν μπορεί να είσαι συνθέτης, εκτελεστης , ηχολήπτης , ΄προγραμματιστής και άλλα.

Διάολε. Καθηγήτρια μανα έχω και αν βασιζόμουνα μόνο σε αυτά που μου έδειξε , πως θα προγραμμάτιζα το tritonaki, πως θα δούλευα το sonar, to cubase, to sonitus fx, θα έκανα sampling, φιλτραρίσματα,

Αυτά για αυτήν είναι κινέζικα, τα κινέζικα είναι πιο εύκολα. Σε όλες τις μπάντες που παίζουν οι φίλοι του noiz δεν θα ακουγόταν τίποτα και ποιός ξέρει πόσοι πήγαν σε ωδείο, ποσοι πήγαν και σε ωδειο , και πόσοι χρισημοποιούν μόνο αυτά που έμαθαν στο ωδειο ή μόνο την αρμονία .

Ξέρω εγώ. Και στο ωδείο είπαμε και να πάρεις την ανωτέρα, chopin τέλεια δεν θα παίξεις, θέλει άλλα μαθήματα , και ούτε hentrix θα παίξεις αν τελειώσεις την κιθάρα,

Φανταστείτε να εκτελούσαμε όλοι ένα κομμάτι μόνο απ την παρτιτούρα και να μήν αυτοσχεδιάζουμε στους αρπισμούς, η να συνθέταμε με συγκεκριμένους αρπισμούς και όχι με αυτούς που φανταζόμαστε η να φαλτσάραμε και εκεί που πρέπει.

Τώρα πόσα ωδεία και πόσοι καθηγητές σκέφτονται έτσι και όχι μόνο, μακάρι να κάνω λάθος, διαγράφω αυτά που λέω και πείτε μου σε πιο να πάω να γραφτώ για τιμωρία. Εδώ στην Ελλάδα .

Στο κρατικό μήπως, μήπως σε κανα σχολείο ???, Σε δημοτικά ωδεία. last time i checked η παιδεία είναι δωρεάν , η μουσική είναι φαίνεται extra παιδεία, πολυτέλεια στα σαλόνια, Ζήτω το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Παιδείας για την προσφορά του στην μουσική εκμάθηση.

Θέλεις χρηματοδοτικό για να σπουδάσεις κάτι και αυξάνονται και τα επιτόκια.

Με συγχωρείτε, συγχίστηκα πάλι :oops: :oops: :!: :!:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top