KORG M1 και ποσότητα ήχων που παράγει !

Παστίτσιός

Νέο μέλος
Μηνύματα
948
Πόντοι
18
Γειά σας παίδες,κυρίες κύριοι και μικρά παιδιά  :o  Ήθελα να ρωτήσω και να ζητήσω ! Ρωτάω λοιπόν ! Ξέρει κάποιος πόσους διαφορετικούς ήχους μπορεί να παράγει το Μ1; δηλαδή, όταν λέμε παράγει εννοούμε δημιουργία νέων ήχων με το όργανο.

Αυτό που σκέφτομαι είναι το εξής.Μέσα στο Μ1 υπάρχουν 144 κυματομορφές από τις οποίες παράγονται όλοι οι τελικοί ήχοι του οργάνου.Ας βγάλουμε απέξω τις 44 κυματομορφές οι οποίες αποτελούν ήχους κρουστών και να κρατήσουμε τις υπόλοιπες 100 για να στρογγυλέψουμε το νούμερο και να είναι ευκολότερη η κατανόηση του θέματος  ;)

Λοιπόν,ας θεωρήσουμε ότι με μία κυματομορφή μπορούμε να δημιουργήσουμε περίπου 10 διαφορετικούς ήχους ανάλογα τις ρυθμίσεις του συνθ.Αν κάνουμε 10 ήχοι επί 100 κυματομορφές θα πάρουμε 1000 ήχους.Αυτό ισχύει για ήχους οι οποίοι αποτελούνται από 1 layer.

Αν θέλουμε να φτιάξουμε ήχους που να αποτελούνται από 2 layers (2 κυματομορφές) τότε θα πρέπει να κάνουμε 1000 επί 1000 = 1.000.000 ήχους !!! Φυσικά δεν βάζω μέσα και τα combinations που μπορούμε να δημιουργήσουμε τα οποία πολλές φορές καταλήγουν να είναι ολοκαίνουριοι ήχοι συνδυασμένοι από 2-8 layers (αν κάποιος μπεί στη διαδικασία να φτιάξει τετοιους ήχους) !!!

Οπότε,το βασικό ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποιο εργαλείο το οποίο να μπορεί να μετρήσει μαθηματικώς το ακριβές ποσοστό των ήχων που παράγει το όργανο.Λογικά θα είναι κάποιο εργαλείο σε software μορφή.

Και τώρα ζητάω !

Αν δεν υπάρχει τέτοιο εργαλείο υπάρχει κάποιος προγραμματιστής που θα μπορούσε να φτιάξει ένα το οποίο μάλιστα να είχε ένα "κουμπί"-λειτουργία το οποίο όταν ενεργοποιήσεις να φτιάξει τυχαίους ήχους για το όργανο και να μπορεί να τους στείλει στο όργανο ή να τους αποθηκεύσει σαν sysx ! Δηλαδή μία λειτουργία randomizer η οποία θεωρώ ότι θα έχει ενδιαφέρον στο τί μπορεί να παραχθεί από το όργανο τυχαία !

Τί λέτε ?  ;D

 
axtarmas είπε:
Ξέρει κάποιος πόσους διαφορετικούς ήχους μπορεί να παράγει το Μ1?
Only God....
meditate.gif


Οπότε,το βασικό ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποιο εργαλείο το οποίο να μπορεί να μετρήσει μαθηματικώς το ακριβές ποσοστό των ήχων που παράγει το όργανο.
Οχι δεν υπαρχει, και ουτε θα υπαρξει, γιατι, ασχετα αν ειναι εφικτο ή οχι να υπαρξει ενα τετοιο προγραμμα, το να φτιαξεις ενα τετοιο προγραμμα ειναι ασκοπο.

Τι θα βοηθησει ενα μουσικο το να ξερει οτι το Μ1 μπορει να παραξει 1.568.025 νεους ηχους και το Μ3 2.558.200 νεους ηχους?

Καθε synth ειναι συνηθως ικανο να φτιαξει χιλιαδες ηχους, ακομα και τα πιο απλα synths.

Η ουσια ειναι τι ηχους μπορει να φτιαξει και κατα ποσο διαφορετικοι ακουγονται μεταξυ τους.

Αν παρεις ενα ηχο lead πχ απο το Μ1 και του αλλαξεις το LFO speed απο 45 σε 75 και το "σωσεις", θεωρητικα εχεις ενα νεο ηχο.

Αν δεν υπάρχει τέτοιο εργαλείο υπεάρχει κάποιος προγραμματιστής που θα μπορούσε να φτιάξει ένα το οποίο μάλιστα να είχε ένα "κουμπί"-λειτουργία το οποίο όταν ενεργοποιήσεις να φτιάξει τυχαίους ήχους για το όργανο και να μπορεί να τους στείλει στο όργανο ή να τους αποθηκεύσει σαν sysx ! Δηλαδή μία λειτουργία randomizer η οποία θεωρώ ότι θα έχει ενδιαφέρον στο τί μπορεί να παραχθεί από το όργανο τυχαία !
Υπαρχει ηδη αυτη η δυνατοτητα, στο Waldorf Blofeld πχ λεγεται "Randomize Sound" και οπως λεει και το manual:

"Randomize Sound initializes all parameters of a Sound


Program with random values.



Use
Randomize as much as possible. This is how


most of the Blofeld's presets are programmed ;-)
" 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
axtarmas είπε:
Δηλαδή μία λειτουργία randomizer η οποία θεωρώ ότι θα έχει ενδιαφέρον στο τί μπορεί να παραχθεί από το όργανο τυχαία !
Σχετικά με το "Randomizer" η Korg έχει για παράδειγμα μια παρόμοια λειτουργία στον Editor του Microkorg XL (βλ. βίντεο στο 5:20).  Τώρα να βρεις κάτι για το M1 μαλλον δύσκολο...


 
Εάν κατάλαβα καλά, το ερώτημά σου έχει να κάνει με την ποσότητα, το πλήθος των ήχων που θα προκύψει από τον συνδιασμό των παραμέτρων και όχι με το ποσοστό που λες πιό πάνω.

Πρακτικά και χωρίς software, υπάρχει τρόπος να το υπολογίσεις αν και το αριθμητικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

Όμως, σημασία δεν έχει αυτό, δηλαδή ο αριθμός που θα προκύψει.

Σημασία έχει ο ήχος - οι ήχοι που θα δημιουργηθούν με αυτή τη διαδικασία της τυχαίας κατασκευής, τι "αξία" - χρησιμότητα θα έχουν. Δηλαδή, αν το αποτέλεσμα θα έχει να κάνει με μουσική ή θα είναι απλά θόρυβος. Το ίδιο και αυτός που θα τους χρησιμοποιήσει, αν με αυτούς του "ήχους" θα αναπαράγει μουσική ή θόρυβο.

Μεταξύ μας, δεν έχει κανένα νόημα να το μετρήσεις. Ο καθένας μας θα βγάλει αποκλίσεις που πίστεψέ με θα είναι τεράστιες, αφού από κάποιο σημείο και μετά δεν μιλάμε για απλό πολλαπλασιασμό αλλά για δυνάμεις.

 
Άλλοι από τους ήχους που θα δημιουργηθούν θα έχουν μουσική αξία-χρησιμότητα αφού θα παίζονται κανονικά και άλλοι θα αποτελούν ηχητικά εφέ,ακόμα και ο θόρυβος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάποια σκηνή ταινίας τρόμου π.χ.  :o

Πάντως δεν θα έχει ενδιαφέρον να φτιάξει κάποιος έναν randomizer και να μπορούμε να ανακαλύπτουμε "τρελά" ηχοτοπία με αυτό ?

 
axtarmas είπε:
Άλλοι από τους ήχους που θα δημιουργηθούν θα έχουν μουσική αξία-χρησιμότητα αφού θα παίζονται κανονικά και άλλοι θα αποτελούν ηχητικά εφέ,ακόμα και ο θόρυβος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάποια σκηνή ταινίας τρόμου π.χ.  :o
Όπως νομίζεις.

Πάντως δεν θα έχει ενδιαφέρον να φτιάξει κάποιος έναν randomizer και να μπορούμε να ανακαλύπτουμε "τρελά" ηχοτοπία με αυτό ?
Υπήρχε τέτοιο πρόγραμμα (Editor) που έκανε εκτός όλων των άλλων και randomize, ήταν για Atari-ST (δεκαετία 80).
 
Πιστευω οτι τις περισσοτερες φορες οι ηχοι που θα παραγονται θα ειναι μη-μουσικοι.

Αλλα ολο και κατι ενδιαφερον μπορει να προκυψει. Προσωπικα ακομα να δοκιμασω αυτο το "Randomize Sound" στο Blofeld, ουτε που θυμομουν οτι υπηρχε αυτη η λειτουργια.

Θα το τσεκαρω αργοτερα, προς το παρον κανει πολυ ζεστη για να ανοιγω synths...
hot.gif


 
Τί νόημα έχει πόσους ήχους μπορεί να παράγει αριθμητικά?

Η σύνθεση ήχων σε layers (το αντίστοιχο combi-korg/performance-roland) εξαρτάται από το όργανο και την πολυφωνία που διαθέτει.

Η εμπορική αξιοποίηση των workstation/synth (πχ για live σε μαγαζί, μπάντες, δισκογραφία, γράψιμο δικών σου κοματιών κτλ) βασίζεται στο πολύ συγκεκριμένο, δηλ να έχεις πολύ καλή γνώση των ROM δειγμάτων του οργάνου ώστε να μπορείς να αντιγράψεις όσο το δυνατό καλύτερα έναν ήχο ή να φτιάξεις έναν καινούργιο από το sctratch- εξαρτάται τι χρειάζεσαι, μπορεί να μην κάνεις  τίποτα από αυτά και απλώς να δουλεύεις με presets αλλά πάλι πρέπει να ξέρεις τι είναι που και πως ακούγεται.

Ο τρόπος σκέψης δηλ είναι η καλή γνώση του οργάνου σε όλους τους τομείς εις βάθος ώστε να μπορείς να οδηγηθείς κάπου συγκεκριμένα όχι να δουλεύεις random.

Σε combi mode επάνω στο Μ1 μπορείς να φτιάξεις πράγματα ξεκινώντας  (α) από τα όργανα που χρειάζεσαι (β) τα splits, (γ) τα εφφέ & το routing και (δ) δουλεύοντας τις δυναμικές των πλήκτρων από το μενού ώστε κάποια όργανα να ακούγονται μόνο με δυνατότερο χτύπημα το πλήκτρων.

Από εκεί και πέρα άντε να γράψεις κάποιο track στο sequencer αν έχεις έμπνευση και κανα drum loop και να τα αποθηκεύσεις σε μια κάρτα και να τρέχεις το όργανο σαν midi clavie για κάποιο vst.

 
Editor για να πειραματιστείς πιο εύκολα με τις παραμέτρους στο M1 υπάρχουν, πχ εδώ http://www.squest.com/Windows/Instruments/KorgM1/index.html . Randomize μπορεί να μην έχει μάλλον ο συγκεκριμένος, αλλά πάντα μπορείς να το κάνεις από μόνος σου "manually" (κλείσε μάτια, κλίκαρε τυχαία κτλ  ;D )

 
stavros_d80 είπε:
Τί νόημα έχει πόσους ήχους μπορεί να παράγει αριθμητικά?
Έχει νόημα διότι αν το όργανο μπορούσε να παράγει μόλις 200 ήχους, το randomizer θα ήταν κάπως άχρηστο.Ενώ αν μπορεί να παράγει 2.000.000 ήχους το randomizer είναι εγγυημένη διασκέδαση και όχι μόνο. ;)

 
To randomizer ειναι για τους τεμπεληδες Axtarmas φιλε μου. :P

Ασε τα randomizer(s) και στρωσου κατω να φτιαξεις καμια 50ρια ηχους στο Μ1 με τα χερακια σου. Ελα σε παρακαλω εισαι και νεο παιδι, μη βαριεσαι ετσι. 8)

Move it! Move it! ;D ;D

 
Από διάφορες συνεντεύξεις που θυμάμαι προκύπτει ότι πολύς (και "καλός") κόσμος κάνει "tweaking" ΚΑΙ στην τύχη. Έτσι, αυτό που που ψάχνει ο φίλος μας είναι μία διαδικασία που αυτόματα να κάνει αυτή την εργασία. Δεν ακούγεται καθόλου κακό! Αρκεί να έχει και μία μνήμη για να μπορείς να πεις "ωπ, για ξαναβάλε το προηγούμενο γιατί νομίζω ότι τελικά κάπου θα το χρησιμοποιήσω"!

Από την άλλη οι εντυπωσιακοί αριθμοί δεν λένε τίποτα.

Έχω ένα PSS-560  με καμιά 20άρια presets και ένα κονσολάκι τύπου synth. 5 levels σε 5 sliders (ή περίπου κάτι τέτοιο). Κάντε τους πολλαπλασιασμούς: 5 εις την πέμπτη 5*5*5*5*5 και όλο αυτό επί τα 20 presets. Εντυπωσιακό; Τότε γιατί όλοι θα έδιναν ψίχουλα για αυτό το καταπληκτικό  ;D μηχάνημα και μια μικρή περιουσία για το (πρακτικά) ένα και μοναδικό (αλλά μοναδικό!! ) ηχόχρωμα ενός ARP Solina??

Λέω τώρα!  ;)

Για την ιστορία πάντως, ως φοιτητής είχα κάνει μία γεννήτρια ελληνικών λέξεων (με κάποιους κανόνες και κάποια τυχαιότητα). Στις 50 δοκιμές έβγαλε 2 - 3 λέξεις που θα μπορούσαν να υπήρχαν και στην πραγματικότητα.

Ε, και;  ;D

Ας παίξουμε λίγο παραπάνω μουσική!

 
axtarmas είπε:
Ενώ αν μπορεί να παράγει 2.000.000 ήχους το randomizer είναι εγγυημένη διασκέδαση και όχι μόνο. ;)
Θεωρητικά βάση συνδιασμών είναι πολύ παραπάνω. Σου τα είπα πιό πάνω.
Κάνε αυτό που σου λέει ο Waterfall-K, είναι πιό ουσιώδες, κρύβει γνώση, μάθηση και στοχευμένο αποτέλεσμα.

 
Waterfall-K είπε:
To randomizer ειναι για τους τεμπεληδες Axtarmas φιλε μου. :P

Ασε τα randomizer(s) και στρωσου κατω να φτιαξεις καμια 50ρια ηχους στο Μ1 με τα χερακια σου. Ελα σε παρακαλω εισαι και νεο παιδι, μη βαριεσαι ετσι. 8)

Move it! Move it! ;D ;D
Φτιάχνω και τους δικούς μου ήχους έτσι και αλλιώς...παππού  ;D  αλλά το randomizer το θέλω σαν το κερασάκι στη τούρτα,δεν το θέλω σαν τούρτα !!! Βέβαια η τούρτα πρέπει να είναι στο ψυγείο καλοκαιριάτικα  ::)

 
axtarmas είπε:
...αλλά το randomizer το θέλω σαν το κερασάκι στη τούρτα,δεν το θέλω σαν τούρτα...
Τότε, το μόνο που γνωρίζω και θα σου πρότεινα είναι ένας Atari-ST και το πρόγραμμα. Πως έλεγαν το πρόγραμμα;  :-\
 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Τότε, το μόνο που γνωρίζω και θα σου πρότεινα είναι ένας Atari-ST και το πρόγραμμα. Πως έλεγαν το πρόγραμμα;   :-\
Και το Blofeld, και το Blofeld... 8)

 
Waterfall-K είπε:
Και το Blofeld, και το Blofeld... 8)
Συγγνώμη ρε παιδιά, τόσο μεγάλο σουξέ έχει - θα είχε το randomizer σήμερα;Πόσοι είναι αυτοί που θα αγόραζαν κάτι τέτοιο, έστω σε custom software.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω δεν θα το αγοραζα ουτε σε software ουτε σε hardware, απλα τυχαινει να υπαρχει σαν λειτουργια στο Waldorf Blofeld, που τυχαινει να το εχω. 

Κατα τα αλλα, οπως ειπα και παραπανω, "ουτε που θυμομουν οτι υπηρχε αυτη η λειτουργια", τη θυμηθηκα μολις διαβασα αυτο το ποστ.

Μια φορα διαβασα στο manual γι αυτην αλλα ποτε δεν τη χρησιμοποιησα.

Τωρα ομως ειμαι περιεργος να το ψαξω λιγο... 8)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top