Κιθαριστες...vintage vs modern players;

  • Thread starter Thread starter tzo777
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 29
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 6K
T

tzo777

Guest
Χαιρετω παλι,,,θελω να θιξω ενα θεμα που με εχει απασχολησει μετα την επισκεψη μου σε ενα κιθαρομαγαζο,,αλλα και γενικα..δοκιμαζα μια epiphon,,και μου ειπε ο πιτσιρικας που δουλευε εκει ,,εισαι vintage κιθαριστας μεταξυ αλλων...ειμαι ο λιγοτερο ενημερωμενος κιθαριστας πιστευω γενικα για τα χρονια που ασχολουμε με την κιθαρα και γενικα...τωρα αρχισα να την ψαχνω που ηρεμησα και χαλαρωσα λιγο απο τα τρεχαματα,,,για ναμπω στο θεμα ..

Μου εχουν δημιουργησει και την εντυπωση αλλα και γενικα ενα κομπλεξ οτι καλοι κιαθριστες ειναι στυλ satriiani ,vai και γενικα ολη αυτη η τεχνικη πλευρα του οργανου,,,προσωπικα ποτε δεν εβρισκα του γουστου μου αυτο το ειδος μουσικης και ειναι καθαρα προσωπικη αποψη ,,,οπως δεν μου αρεσει και το AOR χαρντ ροκ των 80'ς αλλα δεν τραβαω και κανα ζορι,,ολα καλα ειναι,,,

Γιατι οταν ο απλος κοσμος ερχεται στο λαιβ θα ψαρωσει με τον -παπα και την ταχυτητα και ολα αυτα..

πχ για μενα ο xendrix ηταν και θα ειναι το σημειο αναφορας στο τι ονομαζουμε ηλεκτρικη κιθαρα ,,οπως και καποιοι αλλοι παλιοι page ktl,,αλλα το γουστο μου φτανει και στο οτι ο lead απο  ccr ηταν γ*** τους παιχτες και μαλον αυτο θα κανει πολους σκληρα εργαζομενους πανω στο οργανο να τραβανε τα μαλια ,,,τους ,,,σιγουρα ειναι γουστο του καθενος ,,δεν λεω ,,,αλλα τι γινεται για να εισαι καλος πρεπει να χεις μελετησει ολα αυτα τα στυλ νεοκλασικα κτλ κτλ..δηλ ο billy gibons απο zztop μια χαρα δεν ειναι ,,,η ακομα και ο τζος απο τους qotsa...σαν πιο καινουργιος ας πουμε ,,,

ειναι καποιοι που θελουν να γινουν κιθαριστες και καποιοι που θελουν να γινουν μουσικοι κιθαριστες?,,χωρις να προσθετω η να αφαιρω τπτ σε καμια απο τις δυο κατηγοριες,,,και γω κιθαρα παιζω ,οπως παιζω τελοςπαντων ,,,(δεν θιγω κανενα στυλ παραπανω ουτε κανενα μουσικο,,,απλα ειναι κατι με τρωει,,,δεν ειμαστε το 60 'αλλα 2012...τι παιζει τελικα??

τελικα τι γινεται?vintage ή modern,,o peter green στα νιατα ειχε την καλυτερη νοτα που εχω ακουσει σε μερικα σολα τουλαχιστον και δεν επαιζε ουτε τα μισα απο καποιους συγχρονους...

 
Last edited:
Δεν θιγεις κανενα θεμα που οι γνωμες να διιστανται

φυσικα υπαρχουν καλοι κιθαριστες και "κακοι" κιθαριστες αλλα το ποιος ειναι τι το καθοριζεις ΜΟΝΟ εσυ !!!

κανεις δεν μπορει να πει οτι ο page ΔΕΝ ειναι καλος μουσικος ή κιθαριστας - οπως κανεις δεν μπορει να πει το ιδιο και για τον satriani - το θεμα ειναι τι απ'ολα επιλεγεις ΕΣΥ να βγαλεις προς τα εξω ακουγωντας αυτους τους 2

marathon είπε:
...μπορείς να ρίξεις μία ματιά στο χθεσινό θέμα για ψυχιάτρους-ψυχολόγους ;D ;D...εάν δεν βγάλεις άκρη στείλε PM στον Λάκη... ;)
μουχχαχαχαχα !!!  ;D ;D

 
Το κείμενό σου είναι εξαιρετικά δυσανάγνωστο. Προσωπικά, αρκετά κομμάτια δεν τα έπιασα καθόλου. Επίσης τρία κόμματα στη σειρά είναι ρεκόρ γκίνες.

Δεν κάνεις άλλη μια προσπάθεια να το ξαναγράψεις με ηρεμία και υπομονή (με σημεία στίξης, εισαγωγικά, παραγράφους κλπ.) και όχι την ώρα που σε έχει πιάσει αβυσσαλέο κατούρημα;  ;D

 
Jazzjoker είπε:
Το κείμενό σου είναι εξαιρετικά δυσανάγνωστο. Προσωπικά, αρκετά κομμάτια δεν τα έπιασα καθόλου. Επίσης τρία κόμματα στη σειρά είναι ρεκόρ γκίνες.

Δεν κάνεις άλλη μια προσπάθεια να το ξαναγράψεις με ηρεμία και υπομονή (με σημεία στίξης, εισαγωγικά, παραγράφους κλπ.) και όχι την ώρα που σε έχει πιάσει αβυσσαλέο κατούρημα;  ;D
+1, πάρε αν θες παράδειγμα το post σου εδώ:
http://www.noiz.gr/index.php?topic=192617.msg653278#msg653278

Με χαρά να συζητήσουμε το θέμα, αλλά κάνε μια προσπάθεια να είναι τα κείμενά σου πιο ευανάγνωστα :).

Φιλικά,

 
χεχε ο Νικολας εκανε λινκ ποστ που το εχει διορθωσει ο ιδιος χεχεχε  :D :D θεος !!!

 
Οι κιθαρίστες του 60 και του 70 άνοιξαν το δρομο... υπαρχει riff me τρεις νοτες που δεν νοείται να μην το ξερει κιθαρίστας... οι πιο σύγχρονοι πάτησαν πανω στους πρώτους και εξέλιξαν ή δημιούργησαν νεες τεχνικες...

Την ιδια κουβεντα κανουν και οι μπουζουξηδες αν ήταν πιο καλος ηταν ο Μαρκος με τις 10 ζορικες νοτες του ή οι συγχρονοι που ειναι μηχανες...

Δεν νομιζω οτι στεκει ο διαχωρισμος vintage ή σύγχρονος... Ακομα και το riff με τις τρεις νοτες αν δεν το μελετήσεις δεν πρόκειται να ακουστεί σωστά και ας είναι μόνο τρεις νότες...

Σαφώς και είναι πιο δύσκολο να περάσεις κάποιες πιο σύνθετες τεχνικές αλλά στην τελική ανάλογα με τη μουσική που θέλεις να παίξεις θα αφιερώσεις το χρόνο σου και στη μελέτη και στα ακούσματα...

Είτε σύγχρονη είτε vintage το ιδιο θα με ψαρωσει/ενθουσιασει/ικανοποιησει ένας σωστός μουσικός... το πόσες νότες θα χρειαστεί είναι δικό του θέμα... εύκολο στα λόγια δύσκολο στην πράξη!!!

 
Συγνωμη και παλι για την ασχημη παραθεση των κειμενων και γενικα των αποριων μου ....σιγουρα δεν ειμαι ο μπαμπινιωτης,,,θα προσπαθησω στο μελον να ειναι καλυτερα και πιο ευαναγνωστα....Ας μου στειλει καποιος το θεμα με τους ψυχολογους γιατι δεν καταλαβα    τι εννοει ο μαραθρον,,(προκαταβολικα θα πω εαν ειναι ειρωνικο το σχολιο αυτο.)οτι οπως λετε και στην αρχη δεν καναμε ολοι την ιδια ζωη και δεν εχουμε τα ιδια βιωματα ,αρα αν θεωρειτε δεδομενα για σας καποια πραγματα για αλλους δεν ειναι ετσι....μαλον και γω εκανα αυτο το λαθος καπου στην αρχη και καταλαβα .οτι εχω αδικο... 

Στο θεμα μας ,σιγουρα ακουω οτι μου αρεσει και  σεβομαι και αυτα που δεν ακουω...αλλα αυτο που θελω να πω ειναι οτι.Αντε εγω ακουσα και χεντριξ και πειτζ(ειμαι 34 σε λιγο καιρο)  ο πιτσιρικας που μεγαλωνει με red hot chili peppers(californication και βαλε)  και ρωταει γιατι ο χεντριξ? ,ενω τον ακουσει στα παιξιματα του fruciante και ας μην το ξερει ,,η οταν εγω γραφω μουσικη και μου λεει παλι ενας πιτσιρικας καλα τα γραφεις αλλα χρειαζεσαι εναν δυνατο κιθαριστα ...νταξει ροκ'ν'ρολλ θελω να παιζω οχι φουγκες του μπαχ...δεν ειναι τυχαια ο keith richards απο τους stones  στην πρωτη 5αδα του περιοδικου rolling stone.Εκει δεν ειδα κανενα απο τους καινουργιους..Μου τι δινουν και  κατι δηλωσεις τυπου malsteen, οτι ο xendrix εκανε μονο θορυβο και δεν επαιζε μουσικη .Ακομα και στον θορυβο αν τον ακουσεις καλα o xendrix ηταν μαστορας,,,οταν ο Miles Davis εγραφε το bitches brew ακουγε xendrix και τουμπαλιν.Σμπαθατε με αλλα και ο miles davis και ο xendrix ηταν μουσικοι που αλαξαν και γραψαν ιστορια στο κεφαλαιο ,ΜΟΥΣΙΚΗ γενικα,,,ο malsteen μπορει να ειναι τελειος αλλα δεν νομιζω οτι το εχει καταφερει αυτο.Χωρις να εχω κατι με τον συγκεκριμενο βιρτουοζο,απλα καποιες δηλωσεις που ειδα, ε μου την σπασανε.

Τωρα το θεμα πηγε παλι αλλου..Και παλι δειξτε λιγο κατανοηση  στο γραψιμο μου...ενα χρονο εχω ιντερνετ και λαπτοπ...

 
εγω δεν μπορω να καταλαβω γιατι προσπαθεις να συγκρινεις το ford mondeo με την ferrari 458 ?

το ενα αμαξι θα σε παει γρηγορα αλλα ΜΟΝΟ εσενα και την γκομενα σου

και το αλλο θα σε παει πιο αργα αλλα εσενα και ΟΛΗ σου την οικογενεια

ο καθενας παιρνει/ακουει αυτο που του αρεσει και αναλογα τις αναγκες του πρατει/αγοραζει/ακουει

γιατι προσπαθεις να βαλεις 2 αυγα σε 1 μπουκαλι ενω δεν γινεται ?

αλλο ο ενας αλλο ο αλλος  :)

 
Παιζε αυτα που σου αρεσουν για τον εαυτο σου φιλε μου και ο,τι ειναι να γινει,θα γινει μονο του.

Απλα παιζε.

messalion είπε:
το ενα αμαξι θα σε παει γρηγορα αλλα ΜΟΝΟ εσενα και την γκομενα σου

και το αλλο θα σε παει πιο αργα αλλα εσενα και ΟΛΗ σου την οικογενεια
Εγω παντως περνουσα καλυτερα οταν ημουν στ αμαξι με την γκομενα. ;)

 
freerock1974 είπε:
Παιζε αυτα που σου αρεσουν για τον εαυτο σου φιλε μου και ο,τι ειναι να γινει,θα γινει μονο του.

Απλα παιζε.
Φίλτατε Κοέλιο σας ερωτώ. Παίζουμε μόνο με για τον εαυτό μας;

 
και για την δολια την μανα μας που μας ακουει μέρα νυχτα παρα την θεληση της ;D

 
yannis37 είπε:
και για την δολια την μανα μας που μας ακουει μέρα νυχτα παρα την θεληση της ;D
Να μη μας έπαιρνε καμπίνα (μόνο με ακουστικά) .....

Αλλά τα θελε η μαμάκα μας, τα θέλαμε κι εμείς.

Στο θέμα  ??? μας παρακαλώ.....

 
Έχω παρατηρήσει μια τάση από πολλούς συνφορουμίτες (και μάλιστα από κάποιους που γράφουν συχνά) να θεωρούν ότι "ό,τι παίζεις... καλό είναι" και "just keep practicing". Οκ, κανένας δεν διαφωνεί με αυτό, νομίζω όμως ότι ο OP σκοπό είχε να θίξει κάτι πολύ πιο σημαντικό και ενδιαφέρον. Άλλωστε, αν όλα τα ερωτήματα απαντώνται σε στυλ "shut up and play yer guitar", ποιός ο σκοπός των συζητήσεων;

Πιστεύω λοιπόν ότι μπορεί πράγματι να είναι δόκιμο το ερώτημα περί του θα ποια πρέπει να είναι η ύστατη επιδίωξη του ηλεκτρικού ροκ κιθαρίστα. Πρέπει να προσπαθεί να γίνει όσο περισσότερο βιρτουόζος μπορεί ή να μάθει να παίζει νότες "που πιάνουν τόπο" και να καταλάβει πού χρειάζονται οι νότες αυτές και πού όχι;

Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι ετοιμάζονται ήδη να απαντήσουν ότι έχω ήδη βάλει πολλά "πρέπει" σε ένα θέμα που είναι προσωπικό του καθενός και ότι ο καθένας ότι γουστάρει παίζει και ακούει και ποιός είμαι εγώ που θα τους βάλω τσολιά στα... κλπ, κλπ. Απλούστατα, έχω απηυδίσει από νεόκοπους guitar heroes που έχουν προσπαθήσει υπερβολικά πολύ να αυξήσουν το λόγο νότες ανά μονάδα χρόνου στο παίξιμό τους, χωρίς να αποκτήσουν ποτέ αληθινή επαφή με την ουσία της ποπ σύνθεσης και ενορχήστρωσης, χωρίς ποτέ να αναρωτιούνται αν αυτά που παίζουν θέλει κανεις να τα ακούσει και χωρίς (το κυριότερο) να έχουν κάτσει να ακούσουν τους μουσικούς που υπήρξαν πραγματικά εμπνευσμένοι και γι' αυτό θεωρούνται κλασικές επιρροές και ακρογωνιαίοι λίθοι στην ιστορία της ροκ/μπλουζ/ποπ μουσικής. Και δυστυχώς για μερικούς, στους τελευταίους σίγουρα πάντα θα συγκαταλέγονται οι Green Page και Richards και όχι οι Vai και Satriani (αν και τον τελευταίο τον ψιλοσυμπαθώ).

 
Freebee είπε:
Έχω παρατηρήσει μια τάση από πολλούς συνφορουμίτες (και μάλιστα από κάποιους που γράφουν συχνά) να θεωρούν ότι "ό,τι παίζεις... καλό είναι" και "just keep practicing". Οκ, κανένας δεν διαφωνεί με αυτό, νομίζω όμως ότι ο OP σκοπό είχε να θίξει κάτι πολύ πιο σημαντικό και ενδιαφέρον. Άλλωστε, αν όλα τα ερωτήματα απαντώνται σε στυλ "shut up and play yer guitar", ποιός ο σκοπός των συζητήσεων;

Πιστεύω λοιπόν ότι μπορεί πράγματι να είναι δόκιμο το ερώτημα περί του θα ποια πρέπει να είναι η ύστατη επιδίωξη του ηλεκτρικού ροκ κιθαρίστα. Πρέπει να προσπαθεί να γίνει όσο περισσότερο βιρτουόζος μπορεί ή να μάθει να παίζει νότες "που πιάνουν τόπο" και να καταλάβει πού χρειάζονται οι νότες αυτές και πού όχι;

Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι ετοιμάζονται ήδη να απαντήσουν ότι έχω ήδη βάλει πολλά "πρέπει" σε ένα θέμα που είναι προσωπικό του καθενός και ότι ο καθένας ότι γουστάρει παίζει και ακούει και ποιός είμαι εγώ που θα τους βάλω τσολιά στα... κλπ, κλπ. Απλούστατα, έχω απηυδίσει από νεόκοπους guitar heroes που έχουν προσπαθήσει υπερβολικά πολύ να αυξήσουν το λόγο νότες ανά μονάδα χρόνου στο παίξιμό τους, χωρίς να αποκτήσουν ποτέ αληθινή επαφή με την ουσία της ποπ σύνθεσης και ενορχήστρωσης, χωρίς ποτέ να αναρωτιούνται αν αυτά που παίζουν θέλει κανεις να τα ακούσει και χωρίς (το κυριότερο) να έχουν κάτσει να ακούσουν τους μουσικούς που υπήρξαν πραγματικά εμπνευσμένοι και γι' αυτό θεωρούνται κλασικές επιρροές και ακρογωνιαίοι λίθοι στην ιστορία της ροκ/μπλουζ/ποπ μουσικής. Και δυστυχώς για μερικούς, στους τελευταίους σίγουρα πάντα θα συγκαταλέγονται οι Green Page και Richards και όχι οι Vai και Satriani (αν και τον τελευταίο τον ψιλοσυμπαθώ).
Δεν ξερω αν χρησιμοποιω καλα την παραθεση αλλα φιλε freebee αυτο νομιζω ειχα στο μυαλο μου οταν το ξεκινησα και οχι καποια ψυχολογικα που πηγαν να με χρεωσουν μερικοι.Προσπαθησα να θεσω το θεμα κιθαρα αναλογικα με την εποχη και το πως εξελιχθηκε αυτα τα 50 ας πουμε χρονια,και τι νεα στανταρ εχουν μπει και απο τους παιχτες αλλα και απο το κοινο που ακουει.Σιγουρα καποιοι εχετε το γραπτο λογο καλυτερα απο μενα,Μονο μην βαρατε,καλυτερα να μιλαω με μουσικους παρα να σχολιαζω χαζα ποστ στο facebook,μεγαλο σχολειο το noiz!!!Έχω παρατηρήσει μια τάση από πολλούς συνφορουμίτες (και μάλιστα από κάποιους που γράφουν συχνά) να θεωρούν ότι "ό,τι παίζεις... καλό είναι" και "just keep practicing". Οκ, κανένας δεν διαφωνεί με αυτό, νομίζω όμως ότι ο OP σκοπό είχε να θίξει κάτι πολύ πιο σημαντικό και ενδιαφέρον. Άλλωστε, αν όλα τα ερωτήματα απαντώνται σε στυλ "shut up and play yer guitar", ποιός ο σκοπός των συζητήσεων;

Πιστεύω λοιπόν ότι μπορεί πράγματι να είναι δόκιμο το ερώτημα περί του θα ποια πρέπει να είναι η ύστατη επιδίωξη του ηλεκτρικού ροκ κιθαρίστα. Πρέπει να προσπαθεί να γίνει όσο περισσότερο βιρτουόζος μπορεί ή να μάθει να παίζει νότες "που πιάνουν τόπο" και να καταλάβει πού χρειάζονται οι νότες αυτές και πού όχι;

Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι ετοιμάζονται ήδη να απαντήσουν ότι έχω ήδη βάλει πολλά "πρέπει" σε ένα θέμα που είναι προσωπικό του καθενός και ότι ο καθένας ότι γουστάρει παίζει και ακούει και ποιός είμαι εγώ που θα τους βάλω τσολιά στα... κλπ, κλπ. Απλούστατα, έχω απηυδίσει από νεόκοπους guitar heroes που έχουν προσπαθήσει υπερβολικά πολύ να αυξήσουν το λόγο νότες ανά μονάδα χρόνου στο παίξιμό τους, χωρίς να αποκτήσουν ποτέ αληθινή επαφή με την ουσία της ποπ σύνθεσης και ενορχήστρωσης, χωρίς ποτέ να αναρωτιούνται αν αυτά που παίζουν θέλει κανεις να τα ακούσει και χωρίς (το κυριότερο) να έχουν κάτσει να ακούσουν τους μουσικούς που υπήρξαν πραγματικά εμπνευσμένοι και γι' αυτό θεωρούνται κλασικές επιρροές και ακρογωνιαίοι λίθοι στην ιστορία της ροκ/μπλουζ/ποπ μουσικής. Και δυστυχώς για μερικούς, στους τελευταίους σίγουρα πάντα θα συγκαταλέγονται οι Green Page και Richards και όχι οι Vai και Satriani (αν και τον τελευταίο τον ψιλοσυμπαθώ).
 
Freebee είπε:
να έχουν κάτσει να ακούσουν τους μουσικούς που υπήρξαν πραγματικά εμπνευσμένοι και γι' αυτό θεωρούνται κλασικές επιρροές και ακρογωνιαίοι λίθοι στην ιστορία της ροκ/μπλουζ/ποπ μουσικής. Και δυστυχώς για μερικούς, στους τελευταίους σίγουρα πάντα θα συγκαταλέγονται οι Green Page και Richards και όχι οι Vai και Satriani (αν και τον τελευταίο τον ψιλοσυμπαθώ).
Και ο Vai και ο Satriani αποτελούν και κλασσική επιρροή τεράστιου αριθμού κιθαριστών (και πολύ γνωστών επαγγελματιών αλλά και ερασιτεχνών) και θεωρούνται και ακρογωνιαίοι λίθοι της ιστορίας της μουσικής που περιλαμβάνει την ηλεκτρική κιθάρα...

 
tzo777 είπε:
Μου τι δινουν και  κατι δηλωσεις τυπου malsteen, οτι ο xendrix εκανε μονο θορυβο και δεν επαιζε μουσικη .
Απενοχοποίηση!

Ως ορκισμένος Malmsteen Fan μπορώ να σου πω ότι "Ο Malmsteen δεν είπε ΠΟΤΕ κάτι τέτοιο για τον Hendrix (που τον έχει Θεό)".

[/off topic]

Στο θέμα σου τώρα.

Όλα φίλε μου είναι θέμα παιδείας και φυσικά δε μιλάω για ακαδημαϊκή και ωδεία, αλλά ακούσματα και η σωστή μεταχείριση αυτών από αυτούς που τ'ακούνε και εξηγούμαι.

Ο σωστός μουσικός ή/και μουσικόφιλος θα ακούσει τα πάντα και θα κρίνει βάση πολλών παραγόντων, όπως πότε παίχτηκε αυτό, τι επιρροές υπήρχαν τότε, τι επιρροές υπάρχουν τώρα, ποιος ήταν αυτός που το έπαιξε τότε και ποιος τώρα, γιατί έπαιξε τις τάδε νότες και όχι κάποιες άλλες αφού μπορούσε (λέμε τώρα) και πολλά άλλα παρόμοια.

Εν ολίγης, δεν έχει να κάνει με "πιτσιρικάδες" vs "κλασικοροκάδων" (αφού υπάρχουν και διαβασμένοι πιτσιρικάδες που βάζουν τα γυαλιά και σε 60άρηδες "παλιό-ρόκερς"), αλλά με το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας το έργο του εκάστοτε καλλιτέχνη και αυτό φυσικά έχει να κάνει με την παιδεία που προανέφερα.

Δυστυχώς στις μέρες μας τα media (κανάλια, διαφημιστικές, δισκογραφικές κλπ) και κατ'επέκταση τα μαγαζιά της μάζας που παίζουν μουσική δεν αφήνουν πολλά περιθώρια σε νέους να παίρνουν ακούσματα που κάποιοι άλλοι είχαν την τύχη να ακούσουν πριν από 25-35-40+ χρόνια.

Και κάτι άλλο πολύ σημαντικό είναι ότι τότε είχαμε το χρόνο να ακούσουμε προσεκτικά ένα άλμπουμ αφού η μέρα μας δεν αναλώνονταν σε πολλαπλά φροντιστήρια, internet, smartphones και τηλεοπτικές σειρές και επίσης δεν έβγαιναν 120 άλμπουμ το χρόνο, ενώ τώρα το πρόγραμμα ενός νέου είναι τόσο γεμάτο με τα παραπάνω που.....Θα σε αφήσω να βγάλεις εσύ το συμπέρασμα.

Και τώρα να πάω λίγο πιο on topic.

Οι καινούριοι κιθαρίστες είχαν την τύχη να έχουν πολλές επιρροές και κατ'αυτούς η διαφοροποίηση είναι εξέλιξη και όσο πάει θα αλλάζει μέχρι να κορεστεί το θέμα και να γυρίσουμε στην αρχή.

 
Κανεις δεν αρνειτε την εξελιξη στον κιθαριστικο ηχο.Ουτε λεω οτι ειναι κατι περιττο, απο αυτα που γινονται.Απλα θα φερω ενα παραδειγμα,

Ακουγαμε με ενα ντραμερ πιτσιρικαδες φοιτητες ενα τεχνικο σολο με σουπερ ουα ηχο κτλ οταν τελειωσε καπακι μπαινει το rock me baby απο johnie winter,κοιταζομαστε και λεμε .ρε μ...α αυτο ειναι ηλεκτρικη κιθαρα.Με την εννοια του ηχου. της αλητειας .ΤΟ ELECTRICITY που φωναζει και ο captain στο γαλα!

 
Freebee είπε:
Έχω παρατηρήσει μια τάση από πολλούς συνφορουμίτες (και μάλιστα από κάποιους που γράφουν συχνά) να θεωρούν ότι "ό,τι παίζεις... καλό είναι" και "just keep practicing". Οκ, κανένας δεν διαφωνεί με αυτό, νομίζω όμως ότι ο OP σκοπό είχε να θίξει κάτι πολύ πιο σημαντικό και ενδιαφέρον. Άλλωστε, αν όλα τα ερωτήματα απαντώνται σε στυλ "shut up and play yer guitar", ποιός ο σκοπός των συζητήσεων;

Πιστεύω λοιπόν ότι μπορεί πράγματι να είναι δόκιμο το ερώτημα περί του θα ποια πρέπει να είναι η ύστατη επιδίωξη του ηλεκτρικού ροκ κιθαρίστα. Πρέπει να προσπαθεί να γίνει όσο περισσότερο βιρτουόζος μπορεί ή να μάθει να παίζει νότες "που πιάνουν τόπο" και να καταλάβει πού χρειάζονται οι νότες αυτές και πού όχι;

Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι ετοιμάζονται ήδη να απαντήσουν ότι έχω ήδη βάλει πολλά "πρέπει" σε ένα θέμα που είναι προσωπικό του καθενός και ότι ο καθένας ότι γουστάρει παίζει και ακούει και ποιός είμαι εγώ που θα τους βάλω τσολιά στα... κλπ, κλπ. Απλούστατα, έχω απηυδίσει από νεόκοπους guitar heroes που έχουν προσπαθήσει υπερβολικά πολύ να αυξήσουν το λόγο νότες ανά μονάδα χρόνου στο παίξιμό τους, χωρίς να αποκτήσουν ποτέ αληθινή επαφή με την ουσία της ποπ σύνθεσης και ενορχήστρωσης, χωρίς ποτέ να αναρωτιούνται αν αυτά που παίζουν θέλει κανεις να τα ακούσει και χωρίς (το κυριότερο) να έχουν κάτσει να ακούσουν τους μουσικούς που υπήρξαν πραγματικά εμπνευσμένοι και γι' αυτό θεωρούνται κλασικές επιρροές και ακρογωνιαίοι λίθοι στην ιστορία της ροκ/μπλουζ/ποπ μουσικής. Και δυστυχώς για μερικούς, στους τελευταίους σίγουρα πάντα θα συγκαταλέγονται οι Green Page και Richards και όχι οι Vai και Satriani (αν και τον τελευταίο τον ψιλοσυμπαθώ).
Κοιτα τα ερωτηματα ειναι καλα αρκει να υπαρχει οντως συγκεκριμενη απαντηση.Δηλαδη εσενα αν σε ρωτησω...Ξανθες η μελαχροινες? Πελε η μεσσι? υπαρχει καποια αντικειμενικη απαντηση? υπαρχει μονο η απαντηση που ΕΣΕΝΑ σε ικανοποιει.Το ιδιο και για την μουσικη.

Παρε για παραδειγμα πχ τον εαυτο σου πως κρινεις τα πραγματα....μιλας για..νοτες ανα λεπτο,για ταχυτητα και θεωρεις πχ οτι η ποσοτητα των...νοτων ειναι αντιστροφως αναλογη της ποιοτητας.Καποιος αλλος πχ που βρισκεται στην αλλη ακρη του ουρανιου τοξου θα λεει.....λιγες νοτες,πεντατονικη και αυτη με το ζορι, τα ιδια και τα ιδια stock blues ριφακια....και προβλεψιμα και επαναλαμβανομενα chord progression(12 bar blues) κτλ κτλ.

Απο τους δυο ποιος ειναι ο σωστος? να σου πω εγω...κανενας.Απλα στους δυο τους αρεσουν διαφορετικα πραγματα και στην προσπαθεια τους να αποδειξουν οτι αυτοι ξερουν το..σωστο οδηγουνται σε υπερβολες.Το προβλημα λοιπον ειναι οταν ο ενας απο τους δυο παει να αποδειξει οτι η δικη του αποψη ειναι η σωστη(απο ποτε τα γουστα εχουν μοναδα μετρησης?).

Αν πραγματικα θες να να εξετασεις κατι με εστω και ενα μικρο ιχνος αντικειμενικοτητας(που και αυτο ελεγχεται βεβαια) ειναι αναμεσα σε κιθαριστες της ιδια εποχης και στυλ.Αλλες εποχες,αλλοι ρυθμοι ζωης, αλλες επιρροες, αλλος εξοπλισμος αλλη μουσικη.Το τι φτανει εσενα να σου αρεσει σαν τελικο αποτελεσμα δεν μπορει ουτε να αποδειχτει ως το σωστο ουτε τιποτα.Απλα ευχαριστησου τη μουσικη που σου αρεσει...δεν μπορεις να κανεις και κατι αλλο εξαλλου ;).

 
Dreamdancer είπε:
θεωρεις πχ οτι η ποσοτητα των...νοτων ειναι αντιστροφως αναλογη της ποιοτητας.Καποιος αλλος πχ που βρισκεται στην αλλη ακρη του ουρανιου τοξου θα λεει.....λιγες νοτες,πεντατονικη και αυτη με το ζορι, τα ιδια και τα ιδια

...

Αλλες εποχες,αλλοι ρυθμοι ζωης, αλλες επιρροες, αλλος εξοπλισμος αλλη μουσικη.Το τι φτανει εσενα να σου αρεσει σαν τελικο αποτελεσμα δεν μπορει ουτε να αποδειχτει ως το σωστο ουτε τιποτα.Απλα ευχαριστησου τη μουσικη που σου αρεσει...δεν μπορεις να κανεις και κατι αλλο εξαλλου ;).
Εχεις δίκιο σε όλα. Ειλικρινά.

Και βέβαια η ποσότητα των νοτών (sic ;)) δεν σημαίνει πτώση της ποιότητας, με την προϋπόθεση όμως ότι υπηρετούν πάντα τη σύνθεση (και όχι την ποζεριά και τον ναρκισσισμό του συρμού) .

Όσον αφορά τις εποχές, έχεις και πάλι δίκιο, όμως ποιος μπορεί να αρνηθεί τη διαφορά που υπάρχει στη mainstream μουσική παλαιότερων δεκαετιών (50's, 60's, 70's ακόμη και 80's) σε σχέση με τον σημερινό (κατά γενική ομολογία) χυλό των airwaves;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top