Χρήση Delay

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,269
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Με το delay δεν έχω ιδιαίτερες σχέσεις. Είναι always on, και κάνω ελάχιστες ρυθμίσεις. Και στις παραγωγές το χρησιμοποιώ σε lead κιθάρες, κυρίως. Θα μπορούσα να κάνω και χωρίς αυτό, στις πιο πολλές περιπτώσεις.

Όταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το delay ως το βασικό εφέ σε ρυθμικές, αλλά και lead κιθάρες, πως το διαχειριζόμαστε? Βάζουμε σε όλες τις κιθάρες ίδια ρύθμιση delay? Πρέπει να μην βάλουμε delay σε κάποιες κιθάρες, για μην γεμίσει σκόρπια αποτυπώματα ήχου μέσα στο κλιπ?

Παραθέτω ένα κλιπ μόνο με κιθάρες, όπου χρησιμοποιώ διαφορετικά delay σε κάποιες, συγχρονισμένα μεν, αλλά σε διαφορετικούς χρόνους τα χτυπήματα. Όταν μπαίνουν όλες οι κιθάρες μαζί, γίνεται ένα μπάχαλο με τα delay. Πως πρέπει να το διαχειριστώ αυτό? Να βάλω παντού το ίδιο delay? Να μειώσω το level σε όλα? Να μην βάλω στα μισά?

Προβολή συνημμένου delay guitar.mp3

 
"...Πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ από το ιώτα και γδάρε το ίσα με το πι."

(Οδυσσέας Ελύτης: «Ο Μικρός Ναυτίλος»)

 
Μαζι σου, αλλα ειμαι σιγουρος οτι υπαρχει καποια αρχη για καποιον που κανει τετοιες παραγωγες.

 
Οτι σου πουν τα αΦτια σου φιλωΟυς.

Κανονες δεν υπαρχουν.

Εγω χρησιμοποιω delay ακομα και στο...μπασο....

Εννοειται και στη φωνη (δεν χρησιμοποιω σχεδον ποτε reverb στις φωνες) .

Στις κιθαρες οταν κανω layering βαζω σχεδον παντα σε ολες και αλλαζω τα level , καλο ειναι να ειναι στο τεμπο του κομματιου αλλα και παλι ΚΑΙ αυτο ειναι σχετικο.  

 
Γιώργο νομίζω τα ίδιας αξίας delay πρέπει να είναι συγχρονισμένα. Σ’ αυτό που ανέβασες δηλαδή τα 2 πρώτα layers νομίζω είναι με dotted eights κι επειδή φτιάχνουν ρυθμικό pattern θα πρέπει να συμπίπτουν. Τα υπόλοιπα εφόσον δεν είναι ίδιας αξίας λογικά μπορείς να ρίξεις όπου θες, ανάλογα με το γούστο σου.

Βέβαια με τα delay δεν έχω καθόλου καλή σχέση (always off) οπότε μπορεί να λέω και κοτσάνες.

BTW Πολύ ωραίο ρυθμικό pattern τα 2 πρώτα layers σ’ αυτό που ανέβασες.

 
Στις κιθαρες οταν κανω layering βαζω σχεδον παντα σε ολες και αλλαζω τα level , καλο ειναι να ειναι στο τεμπο του κομματιου αλλα και παλι ΚΑΙ αυτο ειναι σχετικο.  


Και βαζεις σε ολες τον ιδιο τυπο delay, με ιδιο timing, και απλα αλλαζεις level και feedback?

Τα υπόλοιπα εφόσον δεν είναι ίδιας αξίας λογικά μπορείς να ρίξεις όπου θες, ανάλογα με το γούστο σου.


Το "προβλημα" μου ειναι οτι τα αποτυπωματα των πρωτων δυο layers πεφτουν σε διαφορετικα χρονια σημεια σε σχεση με εκεινα των επομενων layers. Και το να ακους τοσα πολλα αποτυπωματα, ενδεχομενως σε σημεια που δεν πρεπει, ισως δεν ειναι το πρεπον. 

Και επειδη ουτε εγω εχω σχεση με delay, αρα εχω και ανεκπαιδευτο αυτι, δεν μπορω να αποφασισω εαν μου αρεσει ή οχι αυτο που ακουω. 

 
Και βαζεις σε ολες τον ιδιο τυπο delay, με ιδιο timing, και απλα αλλαζεις level και feedback?


Ενα delay εχω στην πεταλιερα μου έτσι κι αλλιως ? οποτε αλλαζω level ,feedback και καμμια φορα βαζω modulation...αλλα και πολλες φορες χρησιμοποιω το ιδιο setting παντου...δεν υπαρχουν κανονες.

Γενικα ειμαι της σχολης του "print the effects"...μια και αλλο πραγμα ειναι να παιζεις  με τα  DELAYS (ειδικα σε ρυθμικα μερη) και αλλο να τα βαζεις μετα.

Αν χρειαστει να χρησιμοποιησω plug in (το κανω σπανια και συνηθως μονο στην κυρια lead κιθαρα) και παλι 2 μονο plug ins χρησιμοποιω ,στο 80% των περιπτωσεων το αξεπεραστο για εμενα Ohmboyz & στο υπολοιπο το H Delay...και σε αυτη την περιπτωση συνηθως τα ιδια 4-5 settings χρησιμοποιω. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αρα ηχογραφεις με πεταλι delay (το ibanez). Δεν το ηξερα. Good to know...

 
Αρα ηχογραφεις με πεταλι delay (το ibanez). Δεν το ηξερα. Good to know...




Ναι παντα,το delay  στις πεταλιερες μου εχει να κλεισει απο το 1984 που το πρωτοεβαλα... ?

Να το πω και πΓιο απλα αν δεν υπηρχε το delay σαν εφε δεν θα επαιζα ΚΑΝ κιθαρα...ο... ξερος ηχος της μου ειναι παντελως αδιαφορος. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι παντα,το delay  στις πεταλιερες μου εχει να κλεισει απο το 1984 που το πρωτοεβαλα... ?

Να το πω και πΓιο απλα αν δεν υπηρχε το delay σαν εφε δεν θα επαιζα ΚΑΝ κιθαρα...ο... ξερος ηχος της μου ειναι παντελως αδιαφορος. 


Και οταν χρησιμοποιεις delay που δεν ρυθμιζεις τον χρονο με ακριβεια (msec), το ρυθμιζεις χειροκινητα με τον μετρονομο, πριν ηχογραφησεις σε συγκεκριμενο tempo?

 
Και οταν χρησιμοποιεις delay που δεν ρυθμιζεις τον χρονο με ακριβεια (msec), το ρυθμιζεις χειροκινητα με τον μετρονομο, πριν ηχογραφησεις σε συγκεκριμενο tempo?
το delay δεν θα σε βγάλει από το χρόνο με 2-3 repeats. Ούτε 2-3 repeats ακούγονται ιδιαίτερα λάθος αν είναι στο περίπου.  Δεν είναι looper. Αρα δεν τίθεται θέμα να το βάλεις στο περίπου ή με tap αν έχει.

 
Και οταν χρησιμοποιεις delay που δεν ρυθμιζεις τον χρονο με ακριβεια (msec), το ρυθμιζεις χειροκινητα με τον μετρονομο, πριν ηχογραφησεις σε συγκεκριμενο tempo?


Με το tap tempo του πεταλιου αλλα δεν είναι ανάγκη να είναι και τέλειο,εδώ ο βασιλιάς του delay (Edge) σε όλα τα κλασσικά κομμάτια των U2 στα 600-700 ms παίζει fix. με το ίδιο feedback.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραίο θέμα. Εγώ που εχω πολλές κιθάρες στην παραγωγή έχω σε όλες delay. Καμία φορά πετάω ξερά μια κιθάρα χωρίς Delay ξεραιλα σε καμια γεφυρα στο κομμάτι για να ξεχωρίσει κ να τραβήξει την προσοχή. Μέχρι να ξαναμπούν όλα τα όργανα. 

Συνήθως έχω για βάση το ίδιο τέμπο για τις διαφορετικές κιθάρες. Απλά σε κάποιες εχω αλλο level, πιο πολλά repeats, άλλο tone ( το έχει το πετάλι μου), modulation( που επίσης έχει το πετάλι). Όμως έχω πειραματιστει με το tap tempo και το ρυθμίζω χτυπώντας με άλλο ρυθμό σε κάθε κιθαρα, έτσι ώστε να ταιριάζει όμως με τα drums. Άλλες πετυχαίνει και άλλες όχι. Σ αυτή την περίπτωση πάντα στο τέλος του Track τραβάω ένα ακορντο για να θυμάμαι το tap. Αν πάλι χρησιμοποιήσω dotted eights ξεκινάω με αυτή την κιθάρα γτ μπερδεύομαι. 

Σε περίπτωση sustained notes με ebow, slide κλπ κάνω ότι θέλω.......)))) 

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top